Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
snoeper

Welke Wiet

Recommended Posts

Welke wiet raden jullie een beginnende roker aan?

Ik zou graag eens willen gaan shoppen en welke soorten zou ik dan volgens jullie zeker kopen?

En welke tabak om mee te beginnen en wat is de verhouding tussen wiet/tabak dan best?

Ook zou ik graag in Nederland zo gaan shoppen dat ik verschillende winkels kan afgaan,dus bij welke streek zijn de beste/meest shops?

alvast bedankt :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de meeste shops moet je denk ik in Amsterdam/Rotterdam zijn, ik weet niet of je goed kunt draaien, maar ik zou beginnen met shag erbij, want een kapot peukie, dat vind ik toch wat moeilijker, de soort tabak, dat moet je zelf maar uitvogelen, dat is voor iedereen persoonlijk lijkt me, ik draai zelf met van nelle halfzwaar, en de soort wiet dat weet ik niet, dat moet een ervaren roker maar even zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de meeste shops is enkel nog 'witte wiet' te vinden, het soort spul waarvan je geest een stukje boven je lichaam dat als een zak aardappelen op de bank achterblijft gaat zweven. Voor veel blowers geldt hoe sterker hoe beter, en daar wordt het aanbod op aangepast. Dat is niet per sé iets slechts, maar deze wietjes kunnen bij een beginnende blower soms hard aankomen en daar moet je maar net op voorbereid zijn. :bier

 

Als je bang bent dat zo'n jointje te hard in zal slaan zou ik proberen met iets lichters te beginnen. Sommige shops hebben Purple op de menukaart staan en dat is qua smaakbeleving voor velen niet de eerste keus, maar vaak is het ook wat minder zwaar zodat je de uitwerking wat gemakkelijker kunt doseren. Een ander wietje wat best in kan slaan, maar vaak niet zo verlammend wordt is Jack Herer. Op zich gaat Jack al aardig richting de 'witte' kant, maar ik vind haar wat vergevingsgezinder dan veel soorten waarvan je meteen uit je schoenen klapt.

 

Eigenlijk valt van tevoren nauwelijks te zeggen welke wiet het best bij jou past. Misschien merk je de eerste keer vrij weinig of helemaal niks. Dat heeft te maken met het immuunsysteem van je lichaam dat soms niet direct reageert op de wiet. Van wiet zelf word je namelijk niet stoned, het stoned-zijn is een lichaamseigen reactie op bepaalde stoffen die vrijkomen in je hersenen na een het roken van een jointje en kan daarom soms pas na enkele malen blowen optreden. Dan heb je nog een redelijk duidelijke scheiding tussen cannabis sativa en indica. De eerste heeft meer effect op je geest en het licht in je hoofd zijn wordt wel aangeduid met 'high' zijn. Indica's hebben ook een verdovende uitwerking, maar eerder in combinatie met het zwaar aanvoelen van je ledematen. Sommige sativa's hebben echter zo'n heftige high dat je toch even moet gaan zitten omdat je anders compleet uit je evenwicht raakt, terwijl je armen en benen aanvoelen alsof ze van rubber zijn. Soms is de impact op je geest zo groot dat je er lichtelijk paranoïde van wordt, voornamelijk in publieke ruimtes of als er veel mensen om je heen zijn.

 

Ik denk dat je daarom als beginnend blower beter met een milde sativa of een wit soortje kunt beginnen, omdat je hierbij over het algemeen minder snel de 'geestelijke' controle verliest. Je loopt dan alleen wel kans dat je niet meer uit je stoel komt! En zorg dat je blowt op een plek waar je je op je gemak voelt en houd voldoende suikerhoudende waren bij de hand. Ik zweer zelf altijd bij vruchtendrankjes of sportdrinks zoals AA omdat de suikers die hierin zitten snel opneembaar zijn. Soms daalt je bloedsuikerspiegel namelijk na een jointje waardoor je je slap en duizelig begint te voelen. Een reep chocola of zoete drankjes helpen je er dan meestal snel weer bovenop.

 

Alvast veel plezier en hou het chill! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet elke shop verkoopt de zelfde soorten wiet, ik denk dat je het beste in de shop waar je bent gewoon aan een medewerker kunt vragen wat hij je zou aanraden, geef gewoon aan wat jij lekker vind.

Iemand die in een shop werkt weet meestal precies wat hij verkoopt, en vind het ook leuk om je advies te geven.

 

Als het een goede shop is wel teminste.

 

Groet NECROTH :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ik zou dan enkele coffeeshops afgaan om zo inenes voldoende mee te nemen.

Welke soorten zijn dan nog mogelijk buiten de white...,K2 ?Zodat ik verschillende smaakjes/soorten kan testen om zo een besluit te nemen welke soort mij het best ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel

van shiva krijg ik altijd een lekkere high :bier

van ww word ik meer stoned

en van pp ging ik de laatste keer "trippen" (niet echt trippen maar gewoon flink hard spacen :smoke)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ook erg verschillen per persoon hoe je reageert op bepaalde soorten wiet of hasj, je zult het toch zelf uit moeten proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

shag : vannelle stevig

wiet: mexican satavia

 

maar het is mijn mening , ieder z'n eigen smaak ;)

 

bakkerr ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind zelf white widow erg lekker, :verrygood

en dan als shag javaanse jongens 3/4 erbij :(

dan zeg maar 2/3 shag en 1/3 white widow.

 

 

of natuurlijk puur door de waterpijp :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou als je begint,

Kijk eerst hoe je kan draaien ik koos toen liefst Drum Half zwaar,\

Ik zou Een Beetje Skunk drin gooie 0,2gm e'rin ofzo,

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn paar weekjes terug gaan halen met de fiets :wOOt

Van Antwerpen naar Bergen op zoom :rofl 7 uur onderweg in totaal geloof ik :rofl

Heb nu 2.5 gram K2 en 2.5 gram White widow :P

Eerste keer dat ik blowde was niet echt fijn 2de keer was Chill en 3de keer moet nog komen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werd zelf de eerste 3 keer ook niet stoned, heb inmiddels aantal soorten gebruikt, orange bud, white widow, powerplant, silver haze. En ik ben tot de conclusie gekomen dat ik van silver haze een hele heftige high krijg, wat ik heel prettig vond. En van white widow word ik meer flink stoned, ook een erg lekker gevoel. Powerplant vind ik niet zo lekker, maar slaat ook in als een bom, orange bud is gewoon de normale stuff, om te rlxen. Ik heb vanavond met een maat van me geblowt die het nog nooit gedaan had, en ook hij kwam niet onder het traditionele hoesten uit, nu wil hij alleen nog maar pijp of waterpijpje, maar hij snapt niet dat dat zo is :wOOt. Maar goed, silver haze is dus een echte aanrader, en iedereen moet een keer een flinke white widow wegsnoepen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een flinke tijd geleden had je California Skunk...Die haalde ik bij de Vision (Smokey) in Leiden...

 

Deze is er al een hele tijd niet meer geweest...Deze vond ik echt super lekker smaken...De Orangebud van een andere shop (LP) lijkt er heel erg op...Weet iemand de verschillen...?

 

Ik ben nl. van plan om de volgende keer uit zaad te kweken en dan staat California (Ik neem aan dat hiermee ook Cali-O word bedoeld) zeker nr.1 op m'n verlanglijstje...

 

Heeft iemand kweek ervaring met deze soort?

 

Jackrush..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blow nu ongveer 4 jaar soms neem ik ook pauzes en dat vind ik zelf heel goed om te doen maar als je past begint met blowen zou ik voor de NL-X gaan laat je niks zomaar aansmeren want dat hadden ze bij mij ook gedaan het was 35 graden buiten het was zomer 2002 ik zat precies in de zon dat was de eerste keer dat ik ging blowen ze hadden me meteen een grote joint met 1 gram santa maria erin gegeven ik ging out ik moest overgeven ik moest op de grond gaan liggen ik kreeg klappen in me hoofd ik was bang wat was dat eng me armen en benen voelde zo zwaar aan dat ik niet kon lopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

gooi er een lichte wietsoort in, dus geen haze ofzo.

Skunk is wel een goede, gooi er gewoon een klein laagje over de tabak heen (dus niet half om half maar meer 3 kwart shag / sigarettabak en 1 kwartje wiet)

je merkt het namelijk als beginner al heel snel dus veel heb je niet nodig.

 

smook ze!

 

:smoke

 

@ neus

 

ik draai ook vaak met me van nelle halfzwaar

heb ook nog een tijdje joints met zwaar gerookt, vond ik ook wel lekker.

Dan is een voorgedraaide ineens licht in je keel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerste 2 keer dat ik blowde waren kant en klare, voelde beetje effect, alsof ik aangeschoten was zegmaar...

3e keer draaide iemand anders, werd al aardig licht in m'n hoofd toen

4e keer draaide ik zelf, iets teveel achteraf (meer dan halve gram) en heb ik alleen opgedampt, dus zwaaaaaar stoned, kon nauwelijks fietsen, later nog lopen kotsen...

 

tegenwoordig kan ik wat beter doseren en rook ik het liefst Silver Haze of een lekker witte weduwe :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

ik draai meestal met tabak uit een filtersigaret , kvind het gwn lekkerder en kwa wiet gebruik ik meestal haze, of white widow ofzo , ice is ook wel lekker, en ongeveer 1/2 wiet 1/2 tabak, gwn in king size vloeis (blunts zijn ook wel lekker maar wel een beetje te duur )

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn eerste keer hoort tot een van de beste keren (nog steeds).

had 2 hijsjes (toen nam ik nog kleine trekjes) op van een Super Polm blowtje.

Was na de 2e hijs al super knetter.

Sinds toen ging ik het vaker doen, en vaker.

In vakanties op een gegeven moment elke dag. Afgelopen zomer zat ik op een gegeven moment aan 50 euro wiet in 1 week wat ik had opgerookt. Elke dag wel 2 halfjes (1 geeltje dus) gehaald.

 

Heerlijk de vakanties.

Totaal geen moeite gehad met afbouwen (nu alleen de afgelopen weekenden gerookt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...