Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hier is misschien nix aan de hand gewoon over bezorgdheid :bier maar weet niet zeker (de nieuwe blaadjes lijken beetje vervormd

dsc0050811ar.jpg

hier is een vervelend beestje bezig maar welke?

dsc0051113uy.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil der ook iemand reageren die wel weet wat het is.. al mijn nieuwe blaadjes zijn nl. misvormd zonodig maak ik wel nieuwe foto.. en iemand hier die wiet welk beestje het is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rupsen?

Kijk eens goed onder je bladeren of je iets van beestjes ziet!!

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee al gedaan kzie nix:S wel al slakken korrels erom gegooid al paar slakken gekilled erdoor maar weet iemand wat die bladvervorming veroorzaakt?

 

zoals je ziet is het een buitenplant snowwhite ik heb hem al1 nog maar 2x supergrondmix gegeven (totaal 2 liter) verder nix staat in de volle grond dus vind het een beetje vaag hij is ongeveer 2 a 3 weken oud

Share this post


Link to post
Share on other sites

klein diep potje in de grond steken,

 

scheutje congac of likeur in gieten.

 

 

Voor de rest, ff natspuiten met water en paar druppels bruine zeep.

 

Te veel voeding geeft bleke planten, en vervormde bladeren.

kleine plantjes in volle grond hebben geen voeding nodig eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ slechtekont

 

ik heb zo'n beetje het zelfde bladprobleem, heel veel kleine gaatjes, vooral bij de nerven.

ook zitten er kleine bruine spikkeltjes op de bladeren.

ik was naar de bio boer naast mijn huis gegaan en die zij dat het duidelijk aangevroten was maar ik kan geen beestjes vinden.

ze vinden vooral de nieuwe blaadjes lekker maar op de oude zie ik ook al gaatjes komen, ik schonk er eerst geen aandacht aan, maar nu worden mijn planten echt helemaal weggevroten.

ik ben in de omgeving gaan kijken en ik zag dat mijn hele tuin er last van heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah klopt hele kleine bruinestipjes die later zoeen gaatje worden :bier

 

maar watvoor beestjes dit zouden moeten zijn zou ik niet weten:S en die bladvervorming is denk ik overbemesting maar heel zeker weet ik het nog niet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

die beestjes waar jullie het over hebbe is spint.. op te lossen door bij een GS roofmijt te kopen en deze uit te zetten over de desbetreffende plant... de roofmijt zal genieten van die rotbeestjes en jouw plant in tiptop ongedierte vrije conditie houden ;)

 

en die vervormde bladeren gingen bij mij over toen ik de lamp iets hoger hing... of dat was gewoon stom toeval :P

 

nou iedereen smookze en rustig aan heh :bier

 

greetz thugboy :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

oké, heb juist hetzelfde probleem met mijn planten. Enigste rare is, heb het bij een paar, niet bij allemaal, zal waarschijnlijk dan wel gauw verandere. Vlug iets aan doen dan :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah ik heb het bij de nieuwere blaadjes en dit is een buitenkweek.. dus aan de lamp kan het niet liggen:)

 

hoe weet je dat het spint is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt mij eerlijk gezegd geen spint, of heb je eerst veel witte/gele vlekjes gehad op die plaatsen? Ik geloof dat spint alleen het bladgroen wegzuigt, en niet het hele blad wegvreet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dit ook maar er zaten bij mij onder het blad vel ook 2 orangje beestjes maar kunne dit geen kleine rupsjes zijn het is wel erg iritant want het wordt steeds erger en het komt telkens en het is nu mbijna op elke plant :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyy ik weet het ik keek dernet en toen zag ik paar kleine rupsjes ongv1 milimeter breed en 5 millimeter lang heel klein zijn ze geel en groen hier had ik over gelezen dat je tabak met water zoeits moet doen miss erin weken of knoflook miss komt het van pas

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hbe het ook dangaan ze naar links of recht groeien dat komt bij mij door de beestjes die de nieuwe bladjes bij de zaaikant eet zoiets moeilijk uit te leggen maar me oom had dit ook maar het heeft geen effectie op je bloei of weed ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...