Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
-=painkiller=-

Stroomverbruik

Recommended Posts

Ben mijn meter in de gaten gaan houden. Wanneer alles aan gaat krijg ik een verbruik van 7 Kwh per uur!!!??? Hier trek ik 2Kwh vanaf (TV, Wasmachine etc etc) Houd ik nog altijd 5 Kwh over.

 

Volgens mij is dit wat ik verbruik.

 

3 * 400 watt 1.2 Kwh

3 * VSA 0.3 Kwh

1 * Afzuiger 0,24 Kwh

1 * 12v luchtoevoer 0,05 Kwh

1 * Zwenkventilator 0,05 Kwh

 

Totaal 1,84Kwh per uur

 

Zit er iets in berekening fout of is mijn meter kapot?

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan jij op je meter direct het verbruik aflezen ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 * 400 watt 1.2 Kwh

3 * VSA 0.3 Kwh

1 * Afzuiger 0,24 Kwh

1 * 12v luchtoevoer 0,05 Kwh

1 * Zwenkventilator 0,05 Kwh

 

Totaal 1,84Kwh per uur

 

Hoe kan het als het 3 x 1,2 kwh is dat het dan 1,84?

3 x1 is al 3 :bier

 

Dus als deze berekening klopt kom ik uit op 5,75 ofzow....

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik de zoekfunctie..

 

een VSA gebruikt bijv. al 110% maal het vermogen

 

dus 440 watt ipv 400 :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja ik vermoed dat de lek bij de andere dingen ligt... Koelkast en wasmachine samen zijn hier al meer als 2 kw(2000w voor wasmachine) dus ik denk dat je de rest van de apparatuur verkeerd berekend.

 

Zet alles in je hok eens uit en kijk dan wat het zonder lampen enz per uur wordt verbruikt... En een uur daarna de rest uit en in je hok alles aan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stijlloos

 

Bedankt voor je reactie. Heb ik geprobeerd. Normaal overdag is het nog geen Kwh per uur. Het is puur alleen als mijn hok aan staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mike

 

Zoekfunctie gebruikt. Wat bedoel je, gebruikt mijn vsa 440w en ook nog eens 400 watt voor de lamp?

Totaal dus 840 watt ?

Ik heb als verbruik 100w voor een vsa berekend mijn totaal Lamp + VSA = 500 watt. Snap ik het nu niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb ik een probleem:

 

Ik heb een Kwh meter gekocht en met dat ding alle apparaten gemeten die aanstaan.

Ik kom uit op 0,3Kwh per uur!! Meter zegt dat er 1 Kwh verbruikt wordt.

 

Vorige week heeft een kennis van me een magneet op mijn stroommeter gezet en die liet zien dat dat ding stil kan staan. Ik ben zelf hier geen voorstander van. Ik denk nu dat mijn meter kapot is omdat ie nu te hard draait. Voor alle duidelijkheid voordat die magneet erop heeft gezeten was alles normaal. Wanneer lampen aan gingen gewoon twee Kwh per uur.

 

Wat ik vernomen heb is dat er een magneet in de meter zit om de schijf af te remmen. Deze magneet zou "ontregeld" kunnen zijn waardoor deze minder kracht uitoefend om de schijf te remmen.

 

Heeft enig idee wat er nu aan de hand kan zijn.

 

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is niet zo mooi, het schijnt inderdaad zo te zijn dat je meter kapot/ontregeld kan worden door dergelijke meters.

Kan een duur grapje voor je worden.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe sekuur is die meter wat je gehaalt hebt??

 

die meter moet nml ook 100% waterpas hangen !! (leg um maar neer en hij loopt ook bijna niet meer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

at mikeh

 

Is een apparaat wat je in het stopcontact stop. Kun je precies alles meten amperage voltage wattage kilowattage en eventueel een prijs instellen per kwh.

Meter geeft aan 1930 watt!!!!

 

In de meterkast al in een half uur 3 Kwh verbruikt!!!

 

Ben bang dat mijn conclusie juist is. Stroommeter is over de zeik!

 

Baal enorm!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

-=painkiller=- wrote: Vorige week heeft een kennis van me een magneet op mijn stroommeter gezet en die liet zien dat dat ding stil kan staan. Ik ben zelf hier geen voorstander van. Ik denk nu dat mijn meter kapot is omdat ie nu te hard draait. Voor alle duidelijkheid voordat die magneet erop heeft gezeten was alles normaal. Wanneer lampen aan gingen gewoon twee Kwh per uur.

 

Lekkere kennis heb je! :bier Kun je t hem niet in orde laten maken/schade verhalen? :D

 

kusjes fotografe

 

p.s. zo zie je maar eerlijk duurt het langst. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen paniek, maat van heeft het zelfde zo ongeveer gehad. meter ook stuk door gebruik van magneet, heeft de stroomleveransier gebeld met dat de meter niet goed is. heeft nieuwe meter gekregen en de oude is geijkt . ze slelden vast dat de meter te snel liep maar konden niet zien dat ermee geknoeit is doormiddel van de magneet . stroomboer heeft berekening gemaakt en hij krijgt nu van 2 jaar teveel betaalde stroom terug :bier

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...