Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atmosphere

Het Verduister Topic

Recommended Posts

EDIT: onnodig quoten!

 

Ik werk nog zonder ph / ec te meten , Atmosphere.

Ondanks dat ik weet dat het niet echt zonder kan.

Als ik een keer geld te veel heb haal ik 2 van die apparaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt het veel goedkoper aanpakken wat betreft de ph ,en een EC meter is niet noodzakelijk .

 

Koop zo'n doosje ph strips en je bent ook klaar zelfs,

Share this post


Link to post
Share on other sites
geloof het of niet... men 2 PP's zijn al twee weken geleden in de bloei geschoten?? :rofl geen voorbloei, echte bloei... zeer vreemd

 

 

PP's uit zaad ?

Als het stekke zijn weet je vaak niet zeker of het wel pp is ,en als ze dat wel zijn dan is het maar net welk feno type plant uit zaad ( want daar begint het altijd mee ) ze als moeder plant hebben gekozen , de verschillen kunnen erg groot zijn .

 

Overigens zijn er ook stabiele rassen in zaadvorm verkrijgbaar waar nagenoeg identieke planten uit voortkomen.

 

Volgens mij heeft JahJah het over Purple Power en Atmo over Power Plant. Totaal andere planten dus..... Dat Purple Powers vroeg bloeien is niet zo bijzonder. Mijn Purple Power heb ik afgelopen weekend al geoogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga voor buiten denk ik niet echt veel afzuren.. maar ik vraag me af wat ik voor ec moet gaan geven straks? de planten geven nog niet echt tekorten aan.. maarja straks is de voeding een keer op in de potten , en dan gaan ze toch verkleuren?? ik wil ze organisch gaan voeden omdat ik dan bijna niet kan overvoeden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier de tabel met verduistertijden augustus (2006). Effe in excel gemaakt. Eerste tijden zijn officiële zonsopkomsten en -ondergangen (bron: KNMI), daarna de tijd waarop je moet verduisteren om 13 uur licht te hebben en 11 uur donker (in praktijk krijg je met zonsopkomst ietsje meer licht omdat het al licht wordt voor de zon opkomt), en de hoeveelheid uren die je verduistert t.o.v. de normale dag-tijd. Zo zie je dat je half augustus nog steeds flink voor loopt, zelfs met 13 uren licht.

 

Dus om de aangegeven tijd verduisteren en een paar uur later als het donker is mogen ze weer naar buiten.

 

gallery_5211_120_7570.jpg

 

hehe om een uur of 7-half 8 dus :rofl - pfoe.. dat scheelt weer een tabelletje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij heeft JahJah het over Purple Power en Atmo over Power Plant. Totaal andere planten dus.....

 

klopt helemaal ja .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben toch altijd wel optijd wakker, en kan naar mijn werk wanneer ik dat wil, dus ik laat ze gewoon de hele nacht in de schuur staan (van 21:00u tot 8:00u) en haal ze er 's ochtends weer uit.

 

Is dat juist minder goed? Omdat jullie ze eigenlijk alleen s 'avonds even verduisteren en dan weer eruit halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
post anders eens wat fotos van je planten Johan V?

 

 

Foto: 4 kleintjes en 4 grotere, die grotere ben ik nu aan het verduisteren.

 

dsc00230ou4.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@johan: Nee hoor, het ligt er een beetje aan hoe je verduistert. Als je ze in een ruime schuur of zo zet maakt het niets uit. Als je ze echter met een zak verduistert dan zou ik die zak er zo kort mogelijk op laten zitten. Zeker als de planten nat zijn.

 

En voor degene die wil uitslapen is mijn methode natuurlijk ook ideaal :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie tabel whazzup , handig voor diegene die zo willen verduisteren.

 

En voor johan v;

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Johan V Geplaatst Vandaag, 07:29 AM

Ik ben toch altijd wel optijd wakker, en kan naar mijn werk wanneer ik dat wil, dus ik laat ze gewoon de hele nacht in de schuur staan (van 21:00u tot 8:00u) en haal ze er 's ochtends weer uit.

 

Is dat juist minder goed? Omdat jullie ze eigenlijk alleen s 'avonds even verduisteren en dan weer eruit halen?

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ook ik verduister ze van 21:00 tot 08:00 de hele nacht in de schuur. vanaf 9 juli

Voordeel 1-----ze staan veilig. (struikrovers !)

Voordeel 2-----ze staan droog. (met fannetje zachtjes aan voor een lekker briesje)

Voordeel 3-----ze staan absoluut donker. (ik heb een buitenlamp op ca. 8 meter)

Share this post


Link to post
Share on other sites
thx voor je reply atmosphere, nu weet ik tenminste wat mij te wachten staat.

 

ik zal dan maar van begin af verduisteren, maar dit is geen probleem ik sta wel iets eerder op want voor wat hoort wat. en in dit geval is dat lekkere buds :rofl

 

greetz

 

braindown

Weet zeker Braindown dat het resultaat zal boeken, ik verduister de mijne nu 6 weken en een toppen :rofl . Wel iedere dag discipline opbrengen. Maar dan heb je ook wat. Mooi om te zien man hoe de toppen iedere dag dikker, harder en glimmender worden, schitterend gewoon. :rofl . Zeker de moeite waarde.

 

Ik heb d'r zin an.

 

blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

na hoeveel weken kunnen we stoppen met verduisteren? na een week of 3 toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt er aan wanneer je bent begonnen , priester.

 

 

In mijn geval begonnen 9 juli.

En ik ga zeker door tot 15 augustus.

 

Mischien blijf ik wel verduisteren tot het eind....

 

Voordeel 1-----ze staan veilig. (struikrovers !)

Voordeel 2-----ze staan droog. (met fannetje zachtjes aan voor een lekker briesje)

Voordeel 3-----ze staan absoluut donker. (ik heb een buitenlamp op ca. 8 meter)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ JAN DE RIPPER

 

 

Idd, PP zoals in purple power, maar meen je dat... vorige week al geoogst?? zonder te verduisteren? als ze de derde week van juli zijn beginnen bloeien, wanneer kan ik dan oogst verwachten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, dan ga ik gewoon zo door, want ze hebben zat ruimte in de schuur, er staat praktisch niets in dus....

 

Dat briesje had ik nog niet aan gedacht, misschien wel goed he? Ik heb zo'n ventilator over, die ga ik er vanavond bij zetten.

 

:rofl

 

Ze moeten er straks alweer uit! Jammer dat het toch weer een onstuimige dag wordt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voordeel 1-----ze staan veilig. (struikrovers !)

Voordeel 2-----ze staan droog. (met fannetje zachtjes aan voor een lekker briesje)

Voordeel 3-----ze staan absoluut donker. (ik heb een buitenlamp op ca. 8 meter)

 

Zo is t maar net! :rofl

Ben ook aan t verduisteren sinds 1 juli en t gaat perfect! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik heb me pas vandaag geregistreerd (eerste post sluit hier een beetje op aan) en heb een vraagje, heeft het nu nog nut om mijn planten te verduisteren of is het daar al te laat voor?

 

Wadada. . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft zelfs nu nog nut omdat ze dan toch nog wat eerder in de bloei gaan als normaal en ook ontwikkeld de bloei zich sneller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond ben ik niet thuis om 21:00u, is het erg als ik ze een keer al om 18:30u in het donker zet, en ze er morgen rond 7:30u weer uithaal?

 

Dan staan ze een keer 13 uur donker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet ze dan om 18.30 donker, maar haal ze er als je thuis komt en het is donker weer uit. Hoef je ook niet vroeg op :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar ik moet morgen toch vroeg op, dus dat maakt niet uit.

En ze staan tegenwoordig binnen (met dat kutweer), en ik denk dat als mijn vriendin 's nachts gaat plassen (je kent het wel) het licht aandoet zonder dat ze er erg in heeft. En wij hebben alleen een plee beneden (we wonen in een soort Bungalow).

Is dat een ramp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen heeft het hier over wanneer en hoe lang je het beste kan verduisteren, maar wat is de beste methode om te verduisteren? Kom please niet met een zeilje spannen want ik heb een plant van bijna 3 meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rofl wat had je zelf voor briljante plannen behalve een flink stuk zw/w folie en een draad er boven spannen? Je kunt er ook een schuur omheenbouwen natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rofl wat had je zelf voor briljante plannen behalve een flink stuk zw/w folie en een draad er boven spannen? Je kunt er ook een schuur omheenbouwen natuurlijk.

 

 

Of een tipi !?

 

 

 

 

Succes....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...