Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

citroax

Wat te doen bij regen of slecht weer

Recommended Posts

Door iedere keer als het begint te regenen de planten in de schuur te moeten zetten. :bier

Hoe lossen jullie dat op? ik heb mn planten (lowriders en NLX) in emmers staan. En iedere keer in de toch wat donkere schuur te zetten lijkt me ook niet bevordelijk, ik heb ze het liefst 24/24 buiten staan.

Tips??????? suggesties??????????? Ik heb geen afdak waar ik ze onder kan zetten.

GRAAG

 

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon laten staan.

In de natuur gaan de planten toch ook niet ff droog staan?

Ik heb vorig jaar geen een keer de planten ff droog gezet.

En ben het dit jaar ook niet van plan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Wat is precies het probleem dan? Dat de kluit te nat wordt? Heb toevallig net bij Whazzups topic de tip gegeven hoe je pot goed af te dekken. Rol een stuk kippengaas op en buig dit als een ring rond je stam. Als je hiervanaf plastic spant naar de rand van de pot loopt al het water af.

 

De planten zelf mogen wel nat worden toch? Zie daar geen probleem.

 

Gtrz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus niks afdekken? word dat zand dan niet veeeel te nat? de nlx zitten nog in de groei en de lowryders staan in de bloei( kan ook niet anders hehe :bier )

 

groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze in de bloei staan zou ik ze al helemaal niet binnen zetten joh! Inderdaad, de aarde afdekken is het meest praktisch. De plantjes mogen best een spatje regen hebben, kan me voorstellen dat je met bloei wat huiverig bent. Wellicht een afdakje voor je lowryders? Zo groot zijn die niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dank jullie voor de antwoorden,maar over dat buiten laten staan in de regen in potten, dat geeft toch wortel problemen?

Want als het in mijn binnen tuin de grond te nat word dan heb ik toch daar ook kans op wortelrot, stilstand en verkleuring van het blad? Miss J ik zal wel niet goed kijken maar ik kan dat voorbeeld /advies in wazzup zn topic niet vinden.

wie heeft de titel van de topic aangepast?

 

 

groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een onzin binnen zetten met regen nog nooit van gehoord,hier hagelde het laatst en ik ben nog niet naar buiten gegaan om ze binnen te zetten,zie er het nut echt niet van in,je planten moeten er maar tegen kunnen en kunnen ze niet tegen regen dan zijn ze van suiker,die planten zijn net onkruid en kunnen best tegen regen hebben ze graag zelf zo,n plant neemt ook water op door de bladeren.

Greetz Bernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

onzin? hoezo? als je leest in de andere topics over te veel water geven dat dat ph problemen kan geven, wortelrot en sterven van de plant is dat toch geen rare vraag lijkt me.

 

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met kut weer zet ik ze ook binnen hoor. Hier is het misschien wel een ander verhaal aangezien ze nog redelijk klein zijn, maar goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu nog hele kleintjes (south india skunk), en die hou ik toch uit de directe regen, maar vanaf wanneer kunnen ze gewoon blijven staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog nooit in mijn leven een plant binnen gezet omdat het ging regenen.

Dit is echt klink klare onzin als je het wel ga doen.

Hebben de andere planten in mijn tuin last van de regen?

Niet dus, dus de wietdames ook niet hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe mijn viooltjes van het voorjaar zijn aardig verregend hoor, en in mijn potten was de vochtigheid wel erg hoog en gaat het pas weer goed nadat ze wat droger zijn geworden, mijn geraniums zijn bijna verrot door al die regen. En hele kleine plantjes kunnen uiteraard schade oplopen door wind en regen. Ik zou zeggen gebruik gewoon je gezonde verstand. Als ze net een week of 2 oud zijn laat ik ze echt niet zomaar buiten staan in de storm. Grote takken preventief opbinden is bij de grotere planten ruim voldoende om schade te voorkomen. Het meeste risico zit hem in het hele jonge grut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou als ik em planten buiten laat staan als t regent en de zon schijnt daarna zijn heel veel blaadjees toch wel verbrand na een tijdje hoor merk het heel gauw...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het hier bij mij regend gaan ze lekker onder het afdak ;)

 

en ik heb het liever zelf in de hand kwa water geven enzo dus ik doe het wel ookal zijn ze bij mij al over de anderhalve meter ieder heeft gewoon zn eigen manier denk ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou als ik em planten buiten laat staan als t regent en de zon schijnt daarna zijn heel veel blaadjees toch wel verbrand na een tijdje hoor merk het heel gauw...

 

Erg vreemd dat na een regenbui met bewolking en de zon er na de bladeren verbranden.

Want het grootste deel van het water moet dan toch al afgedropen zijn.

En het is nou ook niet zo dat na de laatste druppel de zon er met volle teugen op staat te knallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik vond het ook vreemd maar bv 2 weken geleden zaterdag had het staan plenze en daarna vol zon en sommige vingers waren de zijkanten zeg maar omhoog zodat er water in het midden bleef liggen 1 plant heeft toen echt een fikse verbranding opgelopen en loopt nu erg 8er op de andere planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan bij mij het grootste deel van de dag op onze tuintafel.

Nu wil ik wel een afdakje maken, maar hoe lang kunnen daarvan genieten als ik dat ca. 50cm hoog maak?

 

Zijn ze, als ze de 50 cm zijn gepasseerd, veilig voor regen?

 

Of zou ik dat dakje hoger moeten maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij regen heb ik ze nog nooit binnen gezet en zal dat ook niet doen, dat gebeurd wel als er storm of zware windstoten of hagel gemeld wordt, dan hou ik het wel in de gaten, want de zijtakken scheuren er dan af.

Deze hebben in mei 14 dagen in de regen gestaan en er is toch niks mis mee, ik vindt het zelf fijn voor de planten en ze kunnen er bijzonder goed tegen.

 

SUC51107.JPG

 

Ria/gerard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou het erop dat het wat vergezocht is om met regen binnen tezetten,en verbranding na regen val,nou daar heb ik ook nog nooit van gehoord terwijl ik toch al heel wat planten heb grootgebracht,regen is iets natuurlijks en die planten ook en dat gaat gaat goed samen,maar die potten zijn kunstmatig en kunnen voordeel brengen maar ook zeker nadeel,zoals teveel water,te weinig water,te weinig plaats voor de wortels,te hoge temperaturen van de zwarte pot in de zon,als je een plant als bewortelde stek in de volle grond zet en deze is een beetje los,en je houd de stek een week nat dan hoef je er in principe niet meer druk om te maken,hij zal niet verdrogen of wortelrot(pythoftora=spreek uit als fie-tof-to-ra) krijgen en de wortels zullen niet gekookt worden,en als ie de juiste kunstmest krijgt kan een potplant hem niet bij houden met groeien,nadeel van volle grond is verplaatsen tegen de tijd dat de boeven komen.Laat de natuur zijn werk maar doen en daar is regen een onderdeel van.

Greetz Bernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...