Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cruliza

Vage Kwestie Voor Mij Als Beginner

Recommended Posts

goeie dag allemaal :P ,

 

ik ben hier nieuw op het forum. ik heb hier 3 dagen, voordat ik deze post hier plaats, lopen rond neuzen voor wat handige informatie. en het forum heeft me erg veel wijzer gemaakt. goeie sfeer en interresante posts en topics. ga zo door.

 

 

nu ff naar het onderwerp waarom ik dit bericht plaats.

((ik moet eerst ff wat kwijt ;p, ik ben nieuw met wiet planten dit is mijn eerste "kweek" :blink: , dus please help me veel hehe :D ))

ik heb hier in totaal 4 planten staan. ik heb er 3 in de achter tuin, zie foto(link hieronder). die zijn erg naar wens (A)

 

http://img147.imageshack.us/img147/8456/pict37207gn.jpg

 

maar nu heb ik 1 plant binnen staan. die kon niet naar buiten omdat ik geen pot en grond ter beschikking had. nu nog steeds niet maar binnen een week staat hij buiten.

maar nu het rare hier aan, want hij ziet er als volgt uit.

 

http://img210.imageshack.us/img210/2339/pict37160xq.jpg

 

http://img147.imageshack.us/img147/4033/pict37178lz.jpg

 

http://img135.imageshack.us/img135/476/pict37185fo.jpg

 

omdat dit mijn "eerste" planten zijn, ben ik bang dat het een mannetje is, dus zonder oogst. ik heb veel topics bekeken over het geslacht, maar ben er niet uit.

dus reply aub en help me eruit B)

 

bij voorbaat dank,

 

groeten van mij :D

 

//EDIT Mooie pics maar veeeeeel te groot niet ieder kweker heeft een 42" plasma scherm hoor :o

tipje: MS Image Resizer http://download.microsoft.com/download/whi...wertoySetup.exe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het wel degelijk een vrouwtje. Bij de oksels zitten twee van die groene haartjes. Anders moet je daar ff een close-up foto van maken, dan kan je een zeker antwoord krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow, die foto's mag je wel iets resizen.

 

Plantjes zien er goed uit. En dat je nog niet kan zien wat het is, kan kloppen voorbloei verschijnsels verschilt per plant.

 

Misschien dat je een close upje kan maken van de oksels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je met die laaste plant ziet heet "schieten" doordat de plant te weinig licht krijgt gaat ie zo snel mogelijk op zoek naar dat kleine beetje licht. Dit heeft niks te maken met het geslacht van de plant.

Oplossing: Snel naar buiten met hem/haar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ de edit.

ja sorry man, mijn fout. ben nieuw he (A).

 

 

Volgens mij is het wel degelijk een vrouwtje. Bij de oksels zitten twee van die groene haartjes. Anders moet je daar ff een close-up foto van maken, dan kan je een zeker antwoord krijgen.

 

 

is goed komt voor mekaar.

 

alleen de batt. van me toestel is leeg. ik ben ze nu aan het opladen. ze komen zo snel mogelijk, ze zullen volgen in een reply. thx

 

btw meer suggesties altijd welkom (L)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wow, die foto's mag je wel iets resizen.

 

Plantjes zien er goed uit. En dat je nog niet kan zien wat het is, kan kloppen voorbloei verschijnsels verschilt per plant.

 

Misschien dat je een close upje kan maken van de oksels.

 

yo kerelz, ben ik weer

 

hier zijn wat foto's van de "oksels" denk ik ;]

het zijn niet zulke scherpe want mijn camera had er moeite mee.

(betere grootte van foto?)

 

pict37304tr.jpg

 

pict37316mx.jpg

 

pict37324ij.jpg

 

hopelijk kunnen julllie er wat mee, plzzz :D

 

-> hoiii hoiii

Share this post


Link to post
Share on other sites
zet ze zo snel mogelijk buiten. als je ze nog lang binnen laat staan zal het niet veel worden.

 

Buitenplanten zien er goed uit

 

 

 

 

ok, goed om te horen.

 

ik heb ze sinds gisteren zo staan.

 

pict37289ke.jpg

 

pict37292rp.jpg

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

die daar achter is een struik :bier

 

 

heb je ook enig idee hoeveel er minimaal eraf kan komen of hangt dat van te veel factoren af ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb je ook enig idee hoeveel er minimaal eraf kan komen of hangt dat van te veel factoren af ?

 

hangt van veel factoren af. maar van die linker(grootste), als alles redelijk gaat toch zeker minstens 100 gram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt toch alleen stekken aangeschaft ? Aan de plant opbouw te zien . dan heb je zo wie zo geen mannetjes .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, mooi om te horen dat er tenminste wat hoop is voor mij als beginner ^^

 

 

 

@ atmosphere:

 

ja, het waren stekken ja, alleen heb ik ze niet uit een growshop. een kennis had er 5 en die heb ik gekregen.

 

maar het lijkt er dus op allemaal vrouwtjes. = perfect :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
die daar achter is een struik :bier

heb je ook enig idee hoeveel er minimaal eraf kan komen of hangt dat van te veel factoren af ?

 

denk bij elkaar zo'n 250 gram, maar je moet geen schimmel krijgen!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk bij elkaar zo'n 250 gram, maar je moet geen schimmel krijgen!!!!

 

idd, is er een goeie effectieve manier om dit te voorkomen? ( ik heb nog niet op het forum gekeken of er een antwoord is te vinden )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan die kuipen niet wat te dicht bij elkaar?,

we zijn nog maar juni en ze hebben nog heel wat te groeien.

Ze zien er in alle geval goed uit :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Staan die kuipen niet wat te dicht bij elkaar?,

we zijn nog maar juni en ze hebben nog heel wat te groeien.

Ze zien er in alle geval goed uit :bier

 

thx, en ja ze staan voor later misschien nu wat dicht op elkaar. maarja. eerst maar eens zien hoe het groeit. en als ze vol groeien heb je wel zoon mooie dichte heg, whahah.

 

maar zijn er nog manieren om toprot te voorkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet toch wel meer af te halen zijn als 250 gram, die dames groeien nog wel een tijdje!!

 

Succes :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
thx, en ja ze staan voor later misschien nu wat dicht op elkaar. maarja. eerst maar eens zien hoe het groeit. en als ze vol groeien heb je wel zoon mooie dichte heg, whahah.

 

maar zijn er nog manieren om toprot te voorkomen?

 

Dat is erg lastig ,je bent van het weer afhangkelijk. Wat je wel kan doen is ze tijdens regen onder een afdak zetten , dat scheelt wel iets .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ruud: dankje voor de positiviteit haha :bier

 

@ atmosphere: ja idd, je weet natuurlijk nooit wanneer het gaat regenen. maar idd, als het gaat regenen, zet ik ze in een tentje ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opbrengst vorig jaar 3 x pp in kuipen: 2,8 kg nat, 440 gr droog totaal (maar was met watercure, dus middels gewone droogmethode zou dat ruim een pond zijn), en nog een flinke kluit bubblehash (poeh.. zo'n 90 gram geloof ik totaal). Moet haalbaar zijn (moest zelfs vroeg oogsten vanwege rot, ga voor minimaal 3 kg nat dit jaar lol). Je hebt tenslotte het mooiste lampje boven je planten hangen dat beschikbaar is: de zon!

 

Om rot te voorkomen: in juli verduisteren (zie topic hierover) dan gaan ze eerder bloeien en maak je optimaal gebruik van de zon in augustus om je planten af te bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opbrengst vorig jaar 3 x pp in kuipen: 2,8 kg nat, 440 gr droog totaal (maar was met watercure, dus middels gewone droogmethode zou dat ruim een pond zijn), en nog een flinke kluit bubblehash (poeh.. zo'n 90 gram geloof ik totaal). Moet haalbaar zijn (moest zelfs vroeg oogsten vanwege rot, ga voor minimaal 3 kg nat dit jaar lol). Je hebt tenslotte het mooiste lampje boven je planten hangen dat beschikbaar is: de zon!

 

Om rot te voorkomen: in juli verduisteren (zie topic hierover) dan gaan ze eerder bloeien en maak je optimaal gebruik van de zon in augustus om je planten af te bloeien.

 

hey kerel, ja ik zag je oogst in je albums. te gek man damn...

 

ow ja, dus eerder laten bloeien, dan kun je ook eerder oogsten right om zo min mogelijk regenkans te krijgen? beter :D

 

:bier

 

btw: je live cam is vet en je verslag van 2006 ookal :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...