Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sticky finger

Geur En Geslacht

Recommended Posts

hallo

 

Het is nu mijn tweede maal dat ik buitenplanten kweek. bij mijn vorige "sessie" was het zo dat de vrouwelijk planten een sterkere geur af gaven dan de mannelijke( eenweizgheid thc?) en dat de mannelijke planten in het algemeen meer "plantachtig" (djees :P ) roken dan "wietachtig".

 

Nu heb ik maar 2 plantjes :blink: die ongeveer een weekje of 4 aan het groeien zijn en al een 30 cm hoog zijn. beide plantjes geven echter weinig of geen geur af... en voorbloeiverschijnselen zijn er nog helemaal niet. moet ik hierover stressen of niet? is geur al dan een niet een indicator van het geslacht?

 

en verder: vorig jaar waren mijn planten om en bij de 3 meter hoog en hadden een stam van 10 cm doorsnede :D ( ik moest ze zonder zever met een bijltje om legeen). ze staan in de moestuin van mamie en papie in volle grond. dus mijn vraag: hoe houd ik deze planten iets lager tegen de grond zonder een al te groot verlies aan opbrengst. toppen? of somehow eerder in bloei trekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

van die geurverschillen tussen man en vrouw weet ik nog niet zo.

Ik zou gewoon afwachten wat het wordt.

 

Je planten lager door te toppen is inderdaad geen slecht idee. ja plant zal breder worden en de opbrengst

zal er ook niet op achteruitgaan denk ik :D

Suc6

 

GreetZ Philler

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog nooit gehoord of gezien dat je aan de geur kan beslissen of het een mannetje of vrouwtje is moet je je eige niet druk over maken gwoon fftjes w8te en dan zie je vanzelf wat het is

 

je houd de plant iets lager door dezen een paar keer te toppen of meschien een paar takken buigen ik top ze altijd en het gaat altijd goed ik krijg mooie bosjes lekker breed met mooie toppen en niet al te hoog vorig jaar waren ze 1,50 zoiets en 1 had ik niet getopt die was 2,65 geworden.

good luck :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

howla snelle reacties hier... fijn. bedankt in ieder geval.

stressfactor daalt bij deze weer onder nul. nu de oogst van vorig jaar op is... wordt er weer 4maand niet geblowed. misschien aan te raden voor menig posters hier... :D

 

vanaf welk stadium mag er getopt worden?

 

en dan nog een kleine offtopic vraag: mensen die ervaring hebben met swinters simpelweg in de slaapkamer een plantje of 2-3 te laten groeien. Maw. aan de ruit zonder extra verlichting (hoogstens de tl lamp boven mijn tekentafel :blink:) geen afzuigsysteem, andere kweekaanverwanten of tout court extra kosten te gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat dit in de slaapkamer toch lastig zal gaan worden, door de weinige uren licht zal de plant waarschijnlijk van meet af aan in bloei staan. Maar ik neem aan dat je in de winter ook na de zon onder is nog weleens het licht aan hebt. Een bloeiende wietplant dient toch donker te staan 's nachts. Dus denk dat het voor de opbrengst niet positief is;).. Je zult vast wel een klein plantje krijgen ofzo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...