Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
japie

Buitenkweken Met Top 44

Recommended Posts

Als het goed is krijg ik deze week mijn top 44 stekjes binnen.

 

Die wil ik dan in een maisland gaan zetten.

 

Moet ik nu eerst een gat graven en daar zo de plant inzetten of is het verstandiger om een gat te graven en er dan eerst potgrond bij in te doen?

 

Moet er ook nog iets van voeding bij?

 

Iemand ervaring met Top 44 voor de buitenkweek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen ervaring met de top 44, maar mij lijkt het verstandig eerst te kijken wat voor grondsoort het maisland heeft, is het maisland van een bekende van jou? weet de boer hiervan?

 

Dit vraag ik omdat de boer nog wel eens z'n planten en land inspecteerd, is in staat je planten eruit te trekken als hij er niet van weet omdat een boer andere planten in z'n gewas ziet als gastplanten (planten waar schadelijke insecten op kan zitten wat over kan springen op zijn gewas).

 

Verder is de grondsoort belangrijk, is het zandgrond dan zou ik een flinkgat vullen met potgrond, dit houdt meer vocht en voeding vast dan zandgrond.

Kleigrond kan keihard worden in droogte, met vochtigheid drassig en nat. Ik zou zelf bij elke grondsoort potgrond erbij gooien, dit zorgt altijd voor de perfecte luchtig en bvochtigheid in de grond :D

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maisgrond is een prima grond soort om te kweken.

En de voeding zit er ook al door.

Maar dat is al meerdere malen genoemd op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen top44 is erg schimmelgevoelig... Opletten dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alleen top44 is erg schimmelgevoelig... Opletten dus...

 

Daar hebben ze bij ons niets van gezegd.

 

Ze geven aan dat het een sterke plant is en goed voor de buitenteelt geschikt is.

 

Moet hem dus wel regelmatig controleren op schimmels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen in de laaste 3 weken van de bloei en ook afhankelijk van het weer buiten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vorig jaar met top44 gekweekt prima plantje schimmelgevoelig heb ik niks van gemerkt had geen toprot niks

Share this post


Link to post
Share on other sites

En pas op dat boer harms niet eerder oogst dan jij (mais is klaar tussen half september en half oktober zegt wiki) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top 44 is idd erg schimmel gevoelig, deze emmer zat vol met aangetaste takken.

En dat had ik over na het uitzoeken.......

 

toprot1bj.th.jpg

 

Een andere Top44 had ik al vroeger in bloei gezet en had daar lekker topjes van...

lekker0up.th.jpg

 

 

Dat het plantje makkelijk te kweken is klopt, geen problemen mee gehad. Groeit vooral de hoogte in....

Dit is er 1 van vorig jaar

top441lb.th.jpg

 

Ik had ze toen in een grote emmer gezet, met bemeste potgrond en alleen maar water gegeven.

Plantjes is met goed weer in 6 weken afgebloeit en als met toprot rekening gaat houden kun je mooie buds overhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal oogsten ze de mais rond half oktober.

 

Als ze maar niet ver boven de mais gaan uitgroeien, want dan gaat het opvallen natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ver moet ik de top 44 uit elkaar zetten eigenlijk in het maisland?

 

Iemand ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft er niemand ervaring mee met de buitenkweek met Top 44?

 

Hoeveel kan ik er bij elkaar zetten?

 

Hoeveel ruimte moet er tussen zitten?

 

Ik kan me niet voorstellen dat er niemand met deze plant buiten kweekt.

 

Graag jullie hulp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb topp44 staan en ze groeien wel goed, maar krijg nu wat last van gele bladeren :wOOt

heb ook nog outsider die doen het goed :bier

 

heb er ook staan, ze hebben nu last van gele bladeren :(

ksou toch zeggen hoe meer ruimte ertussen hoe groter ze worden, pak iets van een meter tussen, meer is nog beter :D

het is wel men eerste kweek en de mijn staan in potten van 50l en 35l

 

 

ziet er lekker uit sns :D

seg vraagje, had je veel last van de geur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet echt last, tijdens de groei val het mee. Als ze gaan bloeien wordt de geur steeds sterker. Rook ze op 5 meter afstand.

 

 

Heb er dit weer een paar staan. Ze zijn getopt om ze wat minder de hoogte in te laten gaan.

Gele blaadjes heb ik ook hier een daar, maar dat zijn voornamelijk de onderste. Ik laat ze zitten, vallen er vanzelf af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top 44 is rond eind september klaar teminste bij mij in pot afgelopen jaar wel vollegrond duurde 2-3 weken later,schimmelgevoeligheid valt mee zorg dat ze op de wind staan,maar dat kun je niet in de mais,en je heb 2 soorten mais 1 voor de korrel deze gaat er als laatste af omdat de korrels uitgehard moeten zijn en 1 als vee voer deze gaat er groen af dus als eerste begin/half september en die de 2de soort gaat er een maandje 6 weken later af,maar je krijgt een paar problemen in de mais:

1:voeding,(water) mais brengt geen klote op en de diesel voor de beregening kost meer als de mais opbrengt dus je moet in droge tijden zelf water gaan geven,(bij extreme droogte word er toch beregend)

2:de mais word zo sterk tegen onkruid gespoten door sommige boeren dat de grond vol chemicalieen zit dus diep planten anders heb kans dat ze lang stilstaan.

3:licht een wietplant staat graag in de zon dus moet je een groot oppervlakte omkappen wat vanuit de lucht met helicopters (police) ook erg goed zichtbaar is.

 

Kortom dat gekloot is de mais is niks,planten blijven klein,verdrogen konijen reeen enz vreet ze aan,boer vind ze politie spoort ze op,4vierkante meter uit een mais veld is al van een km zichtbaar vanuit de lucht,ik begin er niet meer,heeft me vorig jaar 100 planteg gekost a 2,25..... :bier Waar ik woon in Noord limburg hebben we nu een politie team met helicopter die niks doen als maisvelden vliegen opzoek naar wiet,dus kleine kans dat je hier nog wat klaar krijgt uit de mais,en bosgrond is ook al niks veel te arm aan voedingsstoffen,het beste kun je je stekken gewoon bij fam vrienden neerplanten,beter 20 planten waar je zeker van bent dan 100 waar je met 90% zeker van bent dat ze opgeruimt worden,en dan nog een tip zet er nooit meer als 5 bij elkaar als er bv 30 staan komt de police al gelijk bij 3 kunnen ze nog het idee hebben van......tja laat maar staan.

Greetz Bernie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niet echt last, tijdens de groei val het mee. Als ze gaan bloeien wordt de geur steeds sterker. Rook ze op 5 meter afstand.

Heb er dit weer een paar staan. Ze zijn getopt om ze wat minder de hoogte in te laten gaan.

Gele blaadjes heb ik ook hier een daar, maar dat zijn voornamelijk de onderste. Ik laat ze zitten, vallen er vanzelf af.

 

ok dan kan het geen kwaad de gele blaadjes :D

toppen kan dus ook geen kwaad voor je plant?

en qua opbrengst en kwaliteit, de topp44?

heb ook nog outsider, die soort is niet echt bekend :D maarja goede buitensoort naar het schijnt :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opbrengt van Top44:ik had 1 plant in pot afgelopen jaar en die was niet groter dan 1,3 meter maar bracht 280 droog op en de reuzen uit de volle grond kwamen niet meer als 170-180 gram droog en die waren tegen de 2 meter.

Greetz Bernie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opbrengt van Top44:ik had 1 plant in pot afgelopen jaar en die was niet groter dan 1,3 meter maar bracht 280 droog op en de reuzen uit de volle grond kwamen niet meer als 170-180 gram droog en die waren tegen de 2 meter.

Greetz Bernie

 

 

wat gaf je als voeding? ja vind ik wel vrij veel :bier

heb er drie dus dat belooft hopelijk :D

hoe vond je de wiet zelf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik als voeding gaf:kunstmest die mun vader ook voor zijn rozen gebruikt (hebben thuis zelf een rozen kwekerij) en wat ik van mijn wiet vond:Ik rook zelf niet,dus kan ik niet zeggen maar een vriend van wel hij vond het na eigen zeggen een prima buitenwietje maar wat aan de slappe kant,maar dat verwonderd me niks met dat opgetrokken spul uit kunstmest,maar dat was een plant die ik een pot had staan en bij proef net voor/in de bloeiperiode in de volle grond heb gezet en die grond was flink bemest met varkens stront en koemest,en kreeg nog 2x een flinke lading kunstmest na,er zaten toppen in van 28gram per stuk droog was ook extreem de andere in de volle grond kwamen ook niet meer als 170-180 gram per stuk,maar het gaat mij niet om de kwaliteit meer om de hoeveelheid.

Greetz Bernie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ik als voeding gaf:kunstmest die mun vader ook voor zijn rozen gebruikt (hebben thuis zelf een rozen kwekerij) en wat ik van mijn wiet vond:Ik rook zelf niet,dus kan ik niet zeggen maar een vriend van wel hij vond het na eigen zeggen een prima buitenwietje maar wat aan de slappe kant,maar dat verwonderd me niks met dat opgetrokken spul uit kunstmest,maar dat was een plant die ik een pot had staan en bij proef net voor/in de bloeiperiode in de volle grond heb gezet en die grond was flink bemest met varkens stront en koemest,en kreeg nog 2x een flinke lading kunstmest na,er zaten toppen in van 28gram per stuk droog was ook extreem de andere in de volle grond kwamen ook niet meer als 170-180 gram per stuk,maar het gaat mij niet om de kwaliteit meer om de hoeveelheid.

Greetz Bernie

 

dus geen problemen gehad met deze soort?

thx Bernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee nul problemen alleen maar lof moet ik zeggen,groei zeer goed en is snel oogstrijp,vooral in de potten scheelt zich een week of 3 ten opzichte van de vollegronders ik was vorig jaar rond de 25 september met de schaar aan de gang,van de potten wel te verstaan,en last van rot heb ik niet tot nauwelijks gehad.(je bent dat echte gure weer voor van dagen windstil en mist en miezer zonde opklaringen en koude temperaturen maar ik had ze ook goed op de trek staan bijna in het open veld).

Greetz Bernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej ik ben een beginner heb nog nooit gekweekt en ik heb een aantal vragen:

 

Welke plant is het makkelijkst te kweken voor een beginner?

De top44 leek me wel een goede zoals ik lees maar hoe zit het kwa prijs van de zaadjes en verzorging ervoor?

Wat heb je allemaal nodig om deze plant mooi te laten bloeien?

Kan je de top44 ook al in het voorjaar gewoon meteen buiten zetten en dan gewoon meteen laten groeien en goed in de gaten houden ivbm schimmels enz.?

 

Laatste vraag:

 

Waar kan je de top44 zaadjes kopen?

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brabants paars is wel de makkelijkste plant die ik ken. Vroeg klaar en niet te mollen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hersens

 

Voor zaadje adviseer ik je eens om de banners te klikken.

De prijs voor T44 valt mee.

 

T44 is een erg makkelijke plant om mee te beginnen, groeit snel en heeft een korte bloei.

En zoals voor alle wietplantjes geld, zorg voor een goede aarde waar alles in zit, als je ze buiten in potten zet het liefst zo groot mogelijk.

En uiteraard is het zonnetje belangrijk, hoe meer licht hoe meer gewicht :verrygood

 

Zelf zet ik de planten eind april/mei buiten en dat gaat prima.

 

We hebben een zoek knop die je kunt gebruiken nog meer info te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...