Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hallo,

met deze hitte ben ik erg bang voor beesten in mijn hok.. en ook omdat ik vorige kweek spint had wil ik ervoor zorgen dat dit niet meer gaat gebeuren.. nu wil ik zoon kaart bestellen en roofmijten halen maar mijn vraag.. hoe lang blijven deze goed eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd, met deze hitte ben ik ook echt bang voor ongedierte.

Priester je zegt dat je net spint hebt gehad. Hoe heb je dit bestreden? En wat betreft de roofmijt hoor ik positieve dingen over van gebruikers bij de Growshop waar ik al een tijd kom. Ik vraag me alleen af hoelang ze in leven blijven of effectief zijn eenmaal je ze hebt "losgelaten". :D

Kun je ze ook gewoon preventief loslaten in je hok?

 

Jah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de latijnse naam kan geven van de beesten geef ik je alle info maar nu heb ik geen idee over welke mijten je het hebt.... Er zijn er zoveel namelijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig heb ik het niet vaak bij de hand gehad maar bij een beginnende plaag van spint heeft roofmijt mij altijd uit de problemen geholpen.

1 keer luktte het niet met 1 bestelling en heb ik er 2 weken later een 2e keer roofmijt op losgelaten en deze klaarden de klus binnen no time.

En ik denk dat de mijtjes de hitte tijdens transport wel overleven, ze zullen tijdens verzending toch niet aan de volle zon worden blootgesteld.

 

Preventief loslaten kan natuurlijk altijd, alleen als ze niets te vreten hebben zijn ze snel dood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hep ze ook bestelt de roofmijt ik ben er ook weer bang voor

met die warme daagen je kan er beeter altijd voor zijn dan

zit je niet te klieren dat je eerder moet oogsten

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter de roofwants (ORIUS Laevigatus) pakken,deze kunnen beter tegen de warmere temperaturen en bovendien eten ze vrijwel alles! :D (enige nadeel is dat ze wat duurder zijn) :blink:

 

kusjes fotografe

 

p.s. roofmijt/wants is niet lang houdbaar(levend te houden),dus snel gebruiken,vlak voordat de lampen uitgaan inzetten. :D In tegenstelling tot bijv nematoden,die eigenlijk de gehele cyclus bewaard/ingezet kunnen worden. (ook inzetten vlak voor de lampen uitgaan & zorgen voor voldoende natte grond!) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ 40 pp

dus je zet ze gewoon uit? ookal heb je niks gevonden qua spint? ik wou ze ook gewoon bestellen en als ik dan iets vind wat op spint lijkt gewoon uitzetten... maar fotografe zegt dat ze niet lang houdbaar zijn helaas...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roofmijt is roofmijt.

Dacht niet dat er verschillende soorten roofmijt bestaan.

 

Neeeeeej dit is echt een misvatting die door de shops is gecreerd... Roofmijt is net zo divers als Cannabis...

Je heb roofmijt voor warme droge dagen en voor natte koele dagen. Elk stuk van je cyclus heeft een ander klimaat. Ook zijn er preventieve(die dus kunnen overleven zonder bv trips) en Actieve(alleen kunnen overleven met trips)

 

bDegeneransBig.jpgbCucumerisBig.jpg

Amblyseius cucumeris / Amblyseius degenerans

 

bOriusMaBig.jpgbOriusLaevBig.jpg

Orius majusculus / Orius laevigatus

 

 

bAculeiferBig.jpgbCalifornicusBig.jpg

Hypoaspis aculeifer / Amblyseius californicus

 

 

bHypoaspisBig.jpgPhytoseiulusBig.jpg

Hypoaspis miles / Phytoseiulus persimilis

 

 

AnthocorisAdult%201kl.jpg

Anthocoris nemoralis

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijken wel teken :blink:

 

Maar ik zou pas de mijt erbij zetten als je ook echt wat geconstateerd hebt.

Dus gewoon goed je kweek in de gaten houden en als je spint ontdekt kan je roofmijtjes halen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de handige info stijlloos :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preventief inzetten van zowel roofmijt/wants en nematoden zal zorg dragen voor een (vrijwel zekere) schone(zonder beestjes) oogst. :D Wat tuurlijk ook de kwaliteit/kwantiteit grotere kans tot slagen geeft! :blink:

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ben ik ben ik het mee eens fotografe :D

ik ga ze vrijdag morgen uitzetten vlak voor dat de

lampen uit gaan ik kan ze vandaag ophaalen ik weet

niet of het nou roofmijt is of roof wanten wat er

bestelt is dat hooren jullie nog wel gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ fotografe

heb je ook iets van een link om te zien welke beestjes goed zijn te gebruiken voor preventief gebruik?

want ik wil ze liever voor zijn... voordat je het weet heb je je hele fucking tuintje eronder zitten..

 

kusjes Priester :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stijlloos

zal die site eens even doorspitten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie je over 1 1/2 uur wel weer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK HEP ZE BINNEN ER STAAT OP SPINTROOFMIJT EN IK MOET

ZE VOOR 19-06 UITZETTEN HIER FOTO'S ER VAN

Foto=JDMY6AYB.jpg

of ik zet ze morgen vroeg uit of over morgen zowie zo

Foto=77P4TC6G.jpg

 

Foto=IAZEUPYK.jpg

 

gr mi laaters :D :blink: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk ff goed of je ze wel ziet bewegen in het flesje voor je m open maakt.

Ik heb nl. ooit eens een flesje opgestuurd gekregen waar geen leven meer in zat.

Meteen gebeld, terwijl mijne onderweg terug was stuurden hun al een nieuwe op waar wel levend materiaal inzat.

DUS OPGEPAST VOOR HET OPENEN.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De Priester wrote: @ fotografe

heb je ook iets van een link om te zien welke beestjes goed zijn te gebruiken voor preventief gebruik?

 

Zag dat Stijl al linkie heeft gegeven naar eentje er zijn er meerdere(oa bio pol,engerling....) Voor eenmalig/kleinschalig gebruik heeft eco goede porties! :D

 

Deze 2 pakken we zowieso:

 

Wij pakken de nematodes(bestrijding varenrouwmug) vanaf het begin (bij het inwateren) omdat deze dan gelijk in goede/geschikte verblijfsomgeving komen & zodoende gelijk hun "werk"kunnen gaan doen. :D

 

De roofwants/mijt voegen we toe als de planten elkaar raken(kunnen ze overlopen!) ;) Tevens worden de planten evt van tevoren besproeid om de kolonisatie van de mijten/wantsjes te vergemakkelijken. :blink:

 

Door signaalkaarten worden de evt andere (ongewenste) insecten gesignaleerd,waar hierna(evt) ook (andere) nuttige insecten ingezet kunnen worden tegen ongewenste gasten. B)

 

Deze manier van werken is stuk duurder dan het(ongezonde) spuiten ed. :j Maar je werkt er nadien stuk prettiger/schoner. :P (& langer ook !) :o

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar ik zou pas de mijt erbij zetten als je ook echt wat geconstateerd hebt.

Dus gewoon goed je kweek in de gaten houden en als je spint ontdekt kan je roofmijtjes halen :D

 

beter voorkomen als genezen

tenslotte verdient het zich altijd terug :blink:

 

www.biocontrole.nl

 

hier heb ik ze de laatste keer besteld niet duur en een goede snelle levering

er stond verzending alleen op maandag en woensdag maar heb ze op dinsdag besteld en kreeg ze de volgende dag al binnen

ook goede informatie op deze site welke mijt tegen welke ongenode gast enz

en er hoeft niet vooruitbetaald te worden gewoon betalen binnen 14 dagen na levering

 

groeien andrea

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Zag dat Stijl al linkie heeft gegeven naar eentje er zijn er meerdere(oa bio pol,engerling....) Voor eenmalig/kleinschalig gebruik heeft eco goede porties! )

 

hallo

 

heb je ook een link naar eco toe heb hem proberen te zoeken maar kan hem niet vinden

 

groetjes Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...