Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bullseye

Voorbloei?

Recommended Posts

Zo een 2 weken geleden heb ik mijn planten getopt. Nu zie ik sinds een week/halve week knopjes verschijnen naast de zogeheten ''dieven''.

 

Volgens mij is dit de voorbloei, maar zie ik bij alle planten een soort van zakjes op die plek.

Deze middag zag ik dat naast de plek waar ze getopt zijn, het bolletje uitis gevouwen en er gewoon blaadjes uitkomen.

 

Iemand een verklaring hiervoor? moet dit bij alle planten zijn of zijn er dan oko enkele met voorbloei?

 

Ik zal proberen er vanavond foto's op te zetten, maar hoop dat jullie hier alsnog wat op weten! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er een soort blaadjes en een bloempje uitkomen is het een mannetje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke hier heb ik in iedergeval een foto van een genekt mannetje, naa rmijn mening is dit echt een mannetje.

Een bolletje op een steeltje was duidelijk te zien, helaas heb ik de grotere knopjes niet op de foto, heb ik opengehaalt om er zeker van te zijn.

 

Hier in iedergeval een kleinere. Kijken of dit duidelijk is :D

 

Kan iemand dit bevestigen?

 

man0013vs.jpg

 

 

man0020mp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze middag zag ik dat naast de plek waar ze getopt zijn, het bolletje uitis gevouwen en er gewoon blaadjes uitkomen.

 

Iemand een verklaring hiervoor?

 

Nee, geen verklaring, maar ik kan je wel vertellen dat ik hier in totaal ook 5 van zulke planten heb staan. Ik dacht bij allemaal ook dat het gewoon geslachtsvertoning was, maar inplaats van een calyx of een balletje waren het steeds kleine zijtakjes die in de oksel van de normale zijtak begon. Gewoon laten staan dus. Bij mij zijn dit over het algemeen ook de planten geweest die het langste deden over geslachtsvertoning, hoeft bij jou niet het geval te zijn, maar kzou nog ff geduld hebben dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, bij 1 plant heb ik dat gezien ja! daarom heb ik zo lang mogelijk gewacht, maar jammer dat ik geen duidelijkere foto heb. Hier was wel duidelijk een knop/bol op een steel te zien. Toen ik deze openhaalde was het alsof je een rauwe bloem openhaalde, dus geen nieuwe bladvorming.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik herken dit ook, ik heb 3x Ruderalis Indica staan en 3x Mexican Sativa.

Eén van de sativa plantjes is overduidelijk in voorbloei gegaan en is dus een vrouwtje. De twee anderen vertonen alleen scheutjes in de oksels vergelijkbaar met de foto's welke nu meer op nieuwe uitlopers beginnen te lijken. Ik laat ze nog even staan omdat ik het heel zeker wil weten voordat ik een plant omhaal.

Echt optimistisch ben ik niet omdat alle drie de planten even oud zijn en die twee totaal geen vrouwlijke voorbloei vertonen. De andere drie planten zie ik nog helemaal niks aan maar dat is dan ook een heel ander soort en totaal onbekend voor mij.....ook afwachten dus.

Zolang je vrouwelijke planten nog niet echt toppen hebben kan het geen kwaad om de twijfel-gevallen te laten staan.....zou zonde zijn wanneer je toch een vrouwtje omlegd ;-)

 

Groeten Ach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties

 

Ik weet bijna zeker dat die genekte plant wel een mannetje was. Op de volgende foto is goed te zien dat er gewoon uitlopers verschijnen op de plek van een voorbloei

 

 

hh12juni0085su.jpg

 

 

Maaarr hier weet ik bijna zeker dat de volgende plant een vieze kerel is die zo gauw mogelijk een dame wil bevruchten :D Heb ik gelijk??

 

hh12juni0118hb.jpg

 

hh12juni0120oo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...