Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Paddohead

Testkruisingen In Potten

Recommended Posts

Ja ben zelf ook erg benieuwd naar het resultaat...altijd afwachten met die nieuwe kruisingen, en het weer natuurlijk :wOOt

 

Gaat nog steeds lekker, planten komen nu allemaal boven de 2 meter (met pot) flinke bossen en ze hebben nog een week of 2, misschien drie voor de omslag.

Onderin beginnen ze een klein beetje te vergelen dus wat extra biogroei...niet teveel!! Worden ze slap (grote cellen, veel water) en bij erg hoge doseringen kan het de bloei vertragen..

 

Pics...:

 

2006-9-8-ErdxHea.jpg

Deze Erdbeer#Heaven bloeit al een tijdje en gaat volgens mij problemen oplopen met botrytis vanwege de al afstervende stigmas (haren) en dichte bloemzetting...we zullen zien...

 

2006-7-8-DiaxMBP.jpg

Diamond#(MagicBudxPurpurea) flinke unit aan het worden, sterke sativa inslag.

 

2006-7-8-ErdbxHea.jpg

Grootste van de Erdbeer#Heaven, lekker geurtje verspreid zij.. :)

 

2006-7-8-ErdxHea.jpg

De andere Erdbeer#Heaven bosjes

 

Succes mensen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fraaie planten Paddohead!

Erdbeer#Heaven lijkt me een mooi soortje.. laten we hopen op een droge nazomer :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtige planten paddo,

 

Hoe kom je nou aan die soortjes eigenlijk? veel contacten met growers uit het buitenland?

 

:wOOt ga zo door

Share this post


Link to post
Share on other sites

die plantjes in je groententuin? hebben die zaden overwinterd in de volle grond, en zijn ze in het voorjaar uitgekomen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guys, de zaden heb ik via-via gekregen van mensen op het (wijlen) Overgrow forum. Meest van kwekers uit noord en midden Europa met een vergelijkbare problematiek als de onze :)

 

Misschien dat er binnenkort wel iets van op de markt komt maar dat is nog ff koffiedik kijken.

 

Die plantjes in de groentetuin zijn opgekomen uit afval van een zaadteelt dat ik al een tijdje had liggen, in de winter in de tuin gegooid voor de vogels en organische stof. Kwam toch nog een twintigtal van op...heb ze allemaal wel weggehaald trouwens... :wOOt

 

Bloeiende Erdbeer#Heaven

2006-14-8-ErdxHea-5.jpg

 

En zusje Erdbeer#Heaven

2006-14-8-ErdxHea-4.jpg

 

En een ver familielid (Erdbeer#Purpurea)#Var F2

2006-14-8-ErdPurpVar-F2.jpg

 

Groenten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er supr uit nu maar hopen op een paar weken mooi weer :wOOt

 

Hagi . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks :jump:

 

Wat een pokke weer!! :offtopic

Voor volgende week ook geen goede vooruitzichten, zal wel een botrytis feest worden in één van de Erdbeer#Heaven. Gister al vier puntjes met stengel en budrot gevonden en verwijderd, andere planten staan nog maar net te bloeien dus daar is (nog) niks mee aan de hand.

 

De bloeiende krijgt drie keer weeks biobloei, 40 ml op tien liter. De anderen hebben nog een shot groeimiddel gehad en moeten het de komende weken met wat minder N stellen. Hier en daar wat gele bladen onderin, verder strak groen, op de top van de grootste plant na dan. De bovenste meter vertoont lichte chlorosis aan de bladranden en de bladeren hebben een dof groene kleur. Onderin is ie gewoon groen en groeikrachtig met goed ontwikkelde scheuten. Zat te denken aan een ijzer gebrek maar weet het niet zeker. Heb em compost thee gegeven en een handvol wurmen om de zaak wat open te trekken. Misschien van de week toch maar wat ijzer chelaat halen. :)

 

Groepshot, de laatste 3 zijn allemaal Erdbeer#Heaven.

 

Succes!

 

med_gallery_6769_388_68771.jpg

 

med_gallery_6769_388_166631.jpg

 

med_gallery_6769_388_28216.jpg

 

med_gallery_6769_388_17561.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto's zeg!

En de planten natuurlijk ook!

Ben wel benieuwd wat het gaat worden met dit weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Paddohead : Prachtige en grote planten :)

Daar zal je wel lekker veel kunnen afhalen, als het weer wat mee zit natuurlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Paddohead

 

Goed om te zien dat je nog steeds bezig bent met je buitenkweken, was iedere jaar wel weer een topthread in de overgrow buitensectie. Ik zie dat je het nog niet verleerd bent hehe

 

de leute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Paddo,

 

Ziet er weer goed uit! Moeders aan de was, ze heeft nog net ruimte..

 

Heb je ook een plant die niet gevoelig is voor schimmel?

 

Vorig jaar had ik een California Orange van Nirvana met de heerlijkste zoete geur ooit, zelfs de buren vonden haar heerlijk ruiken, maar het werd tijdens de bloei een groot gevecht tegen de schimmel en uiteindelijk maar een half jampotje geoogst, nog steeds mijn favoriet.

 

P.S. Die thee ben ik ook benieuwd naar.

 

Gr, GP :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt luitjes :whistling

 

Die compostthee maak ik door een liter of 5/6 compost in een emmer regenwater te gooien ff laten staan en zo nu en dan roeren. De drab verwijderen, gooi het altijd op de groentetuin, het overgebleven welroekende bioactieve mengsel is klaar voor gebruik. :no

 

Hey TP, leuk je hier te zien, jammer van Overgrow maarja shit happens. Zolang ik een tuintje tot mijn beschikking heb zal ik zeker doorgaan met buitenkweken :P T'is pure verslaving!

 

Gelukkig hebben we dit klote weer nu en niet eind september/mid october, nu maar hopen dat we beter weer krijgen tot pak em beet, eind october :lol:

 

@ Greenparkiet, die orange is lekker ja, had em vorig jaar ook staan wel wat rot op het eind maar de kwaliteit is echt fijn. Erdbeer kruisingen zijn over het algemeen wel voldoende resistent, heb ook goeie ervaring met Passion#1 (Amstel Gold) en Hollands Hoop van Dutch Passion, Master Kush van Nirvana en nog wat andere Zwitserse kruisingen. Purples en Durban Poison zijn ook wel okey alleen die willen rond mid september weleens flink in de rot schieten!

 

Succes!

 

btw. heb (nog) geen andere rotte plekken gevonden in die Erdbeer#Heaven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast veel succes toegewenst Beljam!

 

Eindelijk wat drogere omstandigheden, de vergevorderde Erdbeer#Heaven heeft hier en daar wat rot, geen zin in premature stuff dus laat haar nog ff gaan. Het weer zou ook wat beter blijven de komende tijd.

Ben blij dat we die regenzooi nu wat hebben gehad en niet eind september...!!! Kan nog wel natuurlijk... :P

 

Anderen gaan wel goed, schieten mooi in de bloei en reageren goed op de voeding. Enkele planten zijn wel omgevallen met die storm van t weekend maar echte schade heeft het niet aangericht. De structuur was wel wat matig, heb ze daarom wat uit elkaar getrokken en nu staan ze er weer fruitig bij.

 

Groetn,

 

med_gallery_6769_388_31407.jpg

 

med_gallery_6769_388_35310.jpg

 

med_gallery_6769_388_50860.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er echt groen uit :P

Ze zijn lekker groot! De bloei zit er goed in. Nu duimen voor een goede nazomer :smoke

 

Wou dat ik er ook zo'n in men tuin kon zetten !

 

Succes verder

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die nazomer was ten dele wel relaxed alleen mijn genetica keuze was dat niet echt, beetje te eenzijdig...

Had verwacht dat de Erdbeer meer invloed zou hebben, had ie ook wel fenotypisch gezien, maar de botrytis resistentie van de Erdbeer#Heaven kruising is ver onder de maat! Maar goed sinds dit weekedn zitten alle flinke toppen vol met rot dus ben de afgelopen dagen alleen maar aant knippen geweest. Best leuk alleen jammer dat ze nog een dag of 7-12 moesten. Door de wind is eentje totaal afgeknakt met bamboe en al, ze was ook nog het minst ver dus das flink balen...hopelijk is het nog wat rookwaardig.

 

De Diamond#MBPT heeft nog geen rot, 1 Erdbeer#Heaven heb ik 2 weken terug al geoogst en een andere Erdbeer#Heaven heeft niet zo heel veel rot dus eigenlijk moe'k niet zo zeuren. :blink:

De kleine toppen zitten nog in de andere Erdbeer#Heavens en ik verwacht nog wel een deels goede afrijping, nu het weer nog!

 

Beste winsken allegeare!

 

Wat fotootjes

 

med_gallery_6769_388_4873.jpg

med_gallery_6769_388_3404.jpg

med_gallery_6769_388_81996.jpg

med_gallery_6769_388_32056.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:blink: man dat ziet er me veel wiet uit!? Hoeveel is het? Als je het weet :ph34r: ?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tis best wel veel voor mijn doen, iets meer als 375 gram uit een 65 liter pot. Nog niet gerookt trouwens maar tis vast wel te doen :blink:

 

Cheers,

 

De minder gevoelige Erdbeer#Heaven

med_gallery_6769_388_118772.jpg

 

Te vroege oogst...

med_gallery_6769_388_1954.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat doe je met die toppen die je te vroeg hebt moeten oogsten? hash van maken of toch gewoon drogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer eerst of het wat te roken is wat meestal wel het geval is trouwens. De buds zijn ook al flink massief en goed in de hars, die laatste week+ krijg je wel een flinke gewichts toename en die mis ik nu.

 

Anders kun je er idd nog wat lekkere hash mee maken en das ook zeker niet verkeerd!

:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...