Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cheeks

Ph Verlagen

Recommended Posts

help mijn planten worden geel aan de bovenkant.

ik ben de eerste week van de bloeifase ingegaan.

nu nog 7 weken dus, maar mijn planten worden aan de bovenkant geel, het hele nieuwe gedeelte is geel.

ik heb al een plaatje gezien op http://www.wietforum.nl/editie5/modules.ph...viewtopic&t=684][ en de onderste is precies mijn probleem.

 

ik heb geen ph meter en wil die ook liever niet aanschaffen want ik heb maar 4 planten en deze grap begint erg duur te worden :D

 

wat doen jullie om ph te verlagen?????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Je kan je ph verlagen met een fles ph-min die je bij de shop kunt halen of met bijv. citroenzuur. Maar dit zijn zulke krachtige middelen dat je er zonder ph-meter meer kwaad dan goed mee zult doen. Een paar druppels op een emmer kunnen de ph al zover naar beneden brengen dat het voor de planten even schadelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wou er liever ook geen geld aan uitgeven maar € 50,00 zou ik er wel voor over hebben . tis een investering, maar die verdien je dubbel weer terug. en je ph kun je idd met ph- omlaag brengen. in de groei is het ph- grow en in de bloei, ja je raad het al ph - bloom.

 

gr. en suc6

 

 

ray

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt ja. Je hebt PH- groei (salpeterzuur) en PH- bloei (fosforzuur).

 

Ik zelf gebruik altijd alleen fosfor zuur omdat het volgens mij geen hol uitmaakt waarmee je afzuurt. (Nouja, bijna dan :blink:) Let wel ik ben een balkon kweker, en heb eigenlijk net zo'n resultaat behaald door met natuur azijn- of citroenzuur af te zuren.

 

Maar als iemand mij de extra voordelen van het gebruik van salpeterzuur tijdens de groei kan aantonen, graag. Voorlsnog lijkt me 1 flesje fosforzuur voldoende en zie ik niet waarom ik ook nog eens een extra fles salpeterzuur zou aanschaffen. (tegen de normaliter schofterige growshop prijzen)

 

En ja, ik ben nu zo'n 1.5 jaar bezig maar een ph-meter is echt een uitkomst! Ik zou tenminste niet zonder willen! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel is de ph uit de kraan dan ongeveer??

8 toch????

en hoeveel ml citroenzuur op 1 liter dan?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan waar je woont. Hier in de randstad moet je niet gek opkijken van waardes > 7.5, maar ik begreep dat het in het zuiden (limburg/belgie) een stuk lager ligt?

 

De hoeveelheid citroenzuur tja.. Ik kan nu wel zeggen 2.5ml omdat dat bij mij ongeveer wel voldoende was (op 1l water) maar dat zegt dus niets. Ik raad je echt een PH meter aan. Het is echt zijn geld waard m.i.

 

Ook heb ik gemerkt dat als ik afzuur met fosforzuur de ph stabieler blijft als met citroen-, azijnzuur.

(Meet de ph een paar uur later nog eens en je weet wat ik bedoel)

 

Zo maar een zure stof erin mieteren zonder te meten is vragen om problemen vrees ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou luitjes ik heb hem hoor :D

 

ik ga kweken op spa blauw. :blink:

 

heeft een ph waarde van 6 dus volgens mij helemaal perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het standaard antwoord daar op luidt:

"Maar Spa is gezuiverd water en mist nogal wat mineralen die normaliter wel in kraanwater zitten."

 

Maar qua PH schijnt het wel OK te zijn ja :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Cheeks,

 

Je bent niet enigste met dit probleem. Vraag me eigen ook af hoe ik het omlaag krijg.

Bij mij staan ze in de open grond en ook het probleem met de bovenste blaadjes.

 

Vanmiddag heb ik een testje gekocht om de ph waarde van de grond te meten en ik schrok toch wel een beetje.

phprob3lj.th.jpg

 

Ph in de open grond is minimaal 7 en dat is te hoog.

Zit me eigen nu ook af te vragen hoe ik dat omlaag krijg.

Op de verpakking van de test staat alleen hoe je de ph omhoog krijgt.

 

 

Alternatiefje waar ik nu aan zit te denken is om cementkuipen in te graven met de juiste grond.

Voorkeur gaat toch uit naar volle grond, dus een oplossing zou leuk wezen.

 

Kan je bijvoorbeeld met citroenzuur of fosfoorzuur een heel stuk grond snel de ph omlaag gehaald worden en hoe kan je dit het beste aanpakken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou mijn probleem was denk ik niet een te hoge ph.

En ook niet te weinig zink maar ik denk een combi van overbewatering en te veel warmte.

 

Ik heb een filmpje gehad van iemand en daarin zeiden ze dat je 200 ml per 2 dagen moest geven in deze periode en ik had ze denk zon 450 gegeven per 2 dagen en dan daarbij opgeteld dat mijn hok veel ste warm is de afgelopen week.

 

Ik heb ze terug naar buiten gezet en de aarde goed luchtig gemaakt, een paar extra gaten in de bodem voor lucht en de ergste stukken eruit geknipt en de damens zijn weer blij en de gele bladeren trekken zo te zien weer bij :D

 

ik zet ze na 12 uur weer binnen in het donker en hou dat gewoon vol tot het weer kutweer wordt en dan hoop ik dat ik over een week of 2 topjes ga zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Bij te veel warmte zullen de bladranden naar boven krullen.

Te nat zorgt er vaak ook voor dat de plant de voedingsstoffen niet goed kan opnemen. Wat je kan doen voor de luchtigheid is kleikorrels door de aarde mengen. Van die korrels die anders wel eens onder in plantenpotten gegooid worden voor de afwatering. In de meeste tuincentra wel te krijgen. Je hebt ze groot (1cm) en klein (3mm).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan je bijvoorbeeld met citroenzuur of fosfoorzuur een heel stuk grond snel de ph omlaag gehaald worden en hoe kan je dit het beste aanpakken ?

 

Antwoord op mijn eigen vraag heb ik hier gevonden

http://www.vasteplant.be/index.cfm?fuseact...art&art_id=2216

Daar staat het volgende:

 

Verder kan u de bodem op deze plaatsen extra verzuren door het bijmengen van turf of 'Vivimus voor heide-rhodo'. Daartoe kunt u deze percelen volledig behandelen door deze natuurlijke producten uit te strooien en in de bovenste 25 cm aarde te verwerken. Erg nuttig is een extra plantgatbehandeling. De aarde rond de plant wordt dus extra verrijkt met turf.

 

 

Ik ga het eens proberen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op aarde zijn er zelden ph problemen, toch? Zeker als je wat turf bij de aarde steekt als extra buffer. Dat werkt ook ph verlagend maar dan natuurlijk. Aquarianen met blackwaters filteren hun water over turf om de ph te verlagen en te kleuren. 

Use your mother earth.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blonde of zwarte turf ?

en waarom vraag je dat ?

of was het een antwoord .

:punk:

 

ps ; ik heb de laatste draai perpitueel nix afgezuurd en geen regenwater bij gevoegd gewoon de volle 8,3 ph kraanwater all the way gegeven .

en geen enkele verminderde meerobrengst of vermeerderde minder opbrengts .

dus afzuren heeft geen ene zin op aarde.

maar doe gewoon je dingetjes .

ik ben maar een armatuur

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...