Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

manuel

Eerste Kweek 100x Pp

Recommended Posts

ik dacht dat ik nu wel een nieuwe topic kon aanmaken want mijn andere is niet meer echt van toepassing.

 

maak vanavond even een paar foto's om jullie te laten zien hoe mijn hok eruit ziet.

heb gister mijn bak(3.6 x 2.1) met 1000L neutrale potgrond en 200L perliet gemengt met ongeveer 2 kg kalk.

heb mijn bak bewatert met 70 liter water met voeding en wortelstimulator. ph stond op 6.2 dus niet afgezuurt, vond het zelf ook raar dat ik niet hoefte af te zuren maar mijn ph meter is net geeikt dus zal wel goed zijn.

 

na het bewateren bleef mijn tensiometer op 160 mbar staan maar heb het idee dat hij vandaag wel is gezakt

 

mijn stekjes staan mooi rechtop maar stuk of 5 staan er nog slapjes bij (weet iemand raad?)

 

nou wil ik benevelen maar moet ik dat doen met alleen water...of samen met wortelstimulator...of zelf samen met voeding? en wat is de juiste ph hiervoor?????

 

 

groeten manuel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph weet ik inmiddels tussen de 5.8 en 6.4 :-)

 

maar moet ik benevelen met of zonder voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

benevelen kan.. met warm water ph 6.0 (zonder voeding!!!)

 

zorg dat je lv op +/- 70% komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

benevelen kan ook met Rizotonic (ofzo) bladvoeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou de eerste foto's staan al in mijn gallerij, zo zagen ze eruit toen ik ze in de laatste fase van de groei zaten(10 dagen).

inmiddels zitten ze nu alweer 1 week in de bloei, ze zijn alweer zo'n 40cm hoog.

mijn temperatuur is met lampen aan 29/30 graden en de lv zit op 45%.

ik moet deze week eigenlijk beginnen met de voeding(component 1 voor aarde) maar wil eigelijk iets langer wachten omdat ik met mijn domme kop de grond had ingewaterd met voeding erbij.dus ik ga er vanuit dat mijn grond nog genoeg voeding bevat.

mijn planten zijn mooi groen en heb nog geen beestjes kunnen ontdekken.

 

meer info komt nog....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm zie nergens foto's of ligt het aan mij ?

 

Ik denk dat je lv wat te laag zit. Rond de 65 % zou beter zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
benevelen kan ook met Rizotonic (ofzo) bladvoeding

 

Ik ken geen rizotonic bladvoeding maar.....hoop dat het niet zo'n hoge ph heeft als rhizotonic wortelstimulator want dan lijkt het mij niet echt goed voor de meiden.

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik benevel gewoon met afgezuurd kraanwater meer niet.

 

en mijn foto's staan in ''galerij'' die je bovein het balkje kunt aanklikken (waar ''zoeken'' ook staat)

weet niet hoe ik mijn foto's hier krijg ...maarjah

ik ga even naar de mac want mijn maag knort....laterzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat naar je eigen gallerij gaat en je klikt een paar keer op de foto todat deze helemaal alleen in een eigen venster verschijnt. Dan klik je er met de rechter muisknop op en kiest voor Properties. Je ziet daar dan ergens de URL van je foto staan. Voor je eerste foto is dat http://www.wietforum.nl/uploads/11506724...145_2111559.jpg

 

Vervolgens ga je hier een bericht plaatsen of bewerken en dan kun je in de knoppenbalk boven je editor kiezen voor een knop om een plaatje in te voegen (die knop met dat boompje). Plak daar die URL van je plaatje in en je bent klaar.

 

Ik heb het nu even voor je gedaan met de foto's die in je gallerij staan:

gallery_6493_145_2111559.jpg gallery_6493_145_121090.jpg gallery_6493_145_286076.jpg gallery_6493_145_1497287.jpg gallery_6493_145_418098.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx john !!!!!!!!!!!!!!!!

met zo'n uitleg moet het mij zelfs lukken!

 

even wat anders, er groeien gewoon paddestoelen in mn tuintje is dit normaal? (heb er al stuk of 6 uitgetrokken)

en zit nu met 10 dagen groei en bijna 2 weken bloei, wil binnenkort beginnen met voeding en stoppen met wortelstimulator.

heeft iemand verder nog ergens een goede ervaring mee of moet ik eerst alleen nog voeding(component1 voor aarde) gebruiken?

 

 

grtz manuel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er mooi bij man! Je hebt de temperatuur goed onder controle zo te zien.... Ik zie gewoon geen paarse stelen.

 

Groeten smebber :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je je foto´s via mijnalbum wil laten zien in je topic dan moet je op het "foto invoegen" icoontje klikken, de url erin kopieren en dan .gif erachter typen en dan pas op enter drukken. nu zie je namelijk alleen een link naar de foto.

 

succes, ziet er erg mooi uit allemaal en zal het zeker blijven volgen!!! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

mag ik daar nog op toevoegen dat je daar bij links uit mijnalbum.nl dan nog .gif of .jpg achter moet plaatsen, anders accepteert wietforum het niet. Maakt niet uit wat je er achter tikt overigens. gif of jpg.

 

bijv:

 

[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto=XCMTM6RE.jpg]

 

geeft

 

Foto=XCMTM6RE.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

trouwens heb een vraag waar ik mee zit.....

 

ik heb dus 1 grote aarde bak, en de toppen beginnen nu te komen dus mag binnenkort niet meer benevenlen ivm toprot.

 

alleen als ik water geef met een sproeier, worden alle planten ook kletsnat omdat alles zo dichtbegroeid is en omdat ik achterin mijn bak niet kan komen.

 

iemand die mij kan vertellen wat ik moet/kan doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt geen bewateringssysteen onderlangs?

Volgende kweek die even erin maken.

 

Hoe ben je nu vanplan de laatste weken te bewateren? gewoon bovenlangs met de sproeier?

Dat vinden je dames niet leuk ivm toprot en een te hoge lv.

 

Dames zien er mooi uit trouwens :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk je daar nu pas aan ?! LOL

 

Het is zowiezo kut om zo water te geven, ook al kon je er goed bij. (duurt te lang allemaal)

 

Ik zo het doen zoals woopie het typt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsjeemig dat is erg laat ....

 

een stuk pvc pijp er doorheen steken met een bocht aan het einde.

dan die gieter erop ...

 

trouwens als je met een gieter water oogst je veel % minder ....

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
tsjeemig dat is erg laat ....

 

een stuk pvc pijp er doorheen steken met een bocht aan het einde.

dan die gieter erop ...

 

trouwens als je met een gieter water oogst je veel % minder ....

 

:smoke

 

 

ik kan overal perfect bijkomen, heb een sproeistok die iets langer dan een meter is,aangesloten op een waterpomp.

met een sproeikop aan het einde.(die je kunt verstellen, ik heb hm op douche straal).

 

alleen het is nu zo dichtgegroeit dat de planten ook automatisch nat gespoten worden.

het zou misschien en oplossing zijn door de sproeikop te verstellen naar 1 harde straal, alleen is de straal best ''hard''.

dus weet niet of dit wel goed is.

 

dus als ik met de hand sproei levert dat minder oogst op ???????

nooit geweten...kun je dat ook onderbouwen?

 

grz manuel

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleinere pomp geeft minder harde straal :bier

tuinslang blijft goed alternatief :smoke

 

van onder water geven levert meer op ja.

proefondervindelijk bevestigt ;)

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuel,

 

Leg jij ons dan eerst maar is uit hoe jij precies water geeft dan leg ik jou uit waarom jij minder oogst als je het anders zou doen ok ?

 

Precies uitleggen betekent stap voor stap ..

 

Wat doe je met het water ?

 

Hoeveel maak je aan per keer ?

 

etc etc

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites
Manuel,

 

Leg jij ons dan eerst maar is uit hoe jij precies water geeft dan leg ik jou uit waarom jij minder oogst als je het anders zou doen ok ?

 

Precies uitleggen betekent stap voor stap ..

 

Wat doe je met het water ?

 

Hoeveel maak je aan per keer ?

 

etc etc

 

Groet

 

TAW

 

zal ik dat eens doen dan......

 

heb een waterton van 150L

 

bevestig een tuinslang van de kraan naar de waterton, die ik dan vul met ongeveer 50L hand-warm water.

dan voeg ik er 50ml wortelstimulator bij, en sinds kort ook voeding component1 voor aarde (250ml)

als dat er allemaal inzit roer ik enkele minuten zodat alles goed mengt.

daarna kijk ik wat de ph is, en zuur ik hm af naar ph6.

dan roer ik weer even, en dan is het gereed om de planten te bewateren.

ik maak ook altijd alles op in de ton...dus bewater per keer ongeveer 50L

 

dus om de twee dagen doe ik dit steeds weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...