Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rock fever

Afwijkende Bladvorm

Recommended Posts

2 Van men plantjes die buiten staan(ik denk 1x Nlx en 1 x Snowwhite) hebben een afwijkende bladvorm.Ze hebben elks 2 bladeren met 4 vingers,maar de 2 vingers in het midden zijn korten en kleiner dan de 2 aan de uiteinden.Dit lijkt dus ook totaal niet op een normaal wietblad.Weet iemand hoe dit komt en of dit eventueel erg is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt als gewoon stres, maar t zou ook het mozaiek-virus kunnen zijn. maar zonder foto is het idd moeilijk om hier een duidelijk andwoord op te kunnen geven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bladeren zijn perfect groen en ze krullen niet ofzo...Gewoon de lengte van de vingers is raar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rare afwijkingen in blad kan komen door een te kort in molybdeen; een stof die in de meeste voedingsmiddelen wel toegevoegd is (check etiket).

Weet zeker dat ik dit eens gelezen heb (wellicht op dit forum, zoekfunctie bood zo snel geen uitkomst) met betrekking tot wietplanten.

Als je molybdeen en planten invult in een search engine (google) dan vind je hier wel wat info over mobybdeen met betrekking tot planten en bladvervorming, komt ook bij groenten voor. Ik kon wel wat info vinden.

 

Wellicht dat dit het probleem is?!

 

Northern :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heeft je plantje gewoon last van het rock-fever I··I

 

Foto=XHLUPGON.gif

Edited by Burning seed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook soortgelijke bladeren als jij beschrijft bij één van mijn NLx zaailingen. Het is bij mij een 9-vingerig blad terwijl de andere op die hoogte 7-vingerig is en de middelste vinger is veel korter dan de twee die er naast zitten. Bij mij is dat plantje wel verkleurd, als enige. Raar, aangezien ze dezelfde behandeling hebben gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat rock fever dat ermee bedoelt ;)

 

zijn plantjes vertonen het rock-sign A.K.A. the devil-sign

dit duidt op het albekende "rock fever" :rofl

 

bestaat dat? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...