Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
platinum

Planten In Een Zak Aarde Stoppen

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik had even een vraag ik ben van plan om een paar pp'tjes gewoon in een zak aarde te steken

en dan een stuk of wat gaten erin te prikken. Zou dat ook mogelijk zijn met goed resultaat.

Het is voor de buiten kweek dus ik ga ze ook verduisteren dan zou ik ze dus moeten verplaatsen

naar binnen ik ben dan eigelijk bang dat de wortels zullen beschadigen ze staan op het dak de reden dat

ik zakken wil gebruiken ipv potten is dat er geen plaats voor is en voor de zakken weer wel

wie zou mij kunnen uitleggen wat het beste is.

 

groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom geen kleinere potten dan?? :o

dat met die zakken gaat niks worden vrees ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee man, laat zitten die zakken... Je krijgt met dat plastic in combinatie met vocht al snel schimmel in je aarde, zoals de aarde standaard in de zak zit is ze te erg samengeperst, als je gaten in de zakken maakt heb je kans op uitscheuren, het plastic van die zakken verdroogt in de zon waardoor het materiaal nog sneller uitscheurt, de wortels van de planten groeien gewoon door het plastic heen, enzovoort...

 

Kortom, plastic zakken zijn niet handig, zeker niet als je ze ook nog wil verplaatsen. Neem dan gewoon vierkante potten. Misschien kun je uitleggen waarom potten niet passen zodat we daar een andere oplossing voor kunnen verzinnen. Ik zie nu niet waar het probleem zit... :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pak gewoon een paar planken een zaag een hamer en wat spijkers en maak een horizontaal platformpje daar tussen die schuine daken in, kan je er wel potten op kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, mensen

 

Ik denk dat ik de oplossing al zie (wat planken op de daken leggen voor meer ruimte

voor de potten) ja dat is een goed idee ga er morgen mee aan de gang. ik laat wel wat

foto's zien als het gelukt is thanx

 

groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je last hebt van de wind verzwaar je de pot door er een paar bakstenen in te leggen ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het werkt wel met zakken, zo heb ik vorig jaar ook gekweekt. Ben er overigens wel vanaf gestapt. Verplaatst nogal lastig. Mocht je dit gaan doen, wel zorgen voor voldoende gaatjes onderin de zak. En de zak ff op een paar stukjes hout o.i.d neerleggen zodat die gaatjes niet op de vloer liggen (dan zijn het niet echt nuttige gaatjes nml)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...