Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The Afghany Warrior

Na Een Jaar Stilstand Opnieuw Een Spint Plaag !!

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Mijn gappie is al uren onderweg komt dus 50 ml Vertimec ophalen vanuit Groningen.

Zijn nieuwe stekjes geplant en een week later ziet ie overal spinnenwebjes en spintjes ..

 

Wat moet ik doen vraagt ie me helemaal opgefokt ..

 

Tsja ....

 

Wat is jullie antwoord daarop ?

 

De mijne is Vertimec .......

 

 

Na een jaar he luitjes ........ vuile kleine parasietrende klotehuftertjes ....

 

 

KILL KILL KILL THEM ALL !!!

 

 

I need a spliff ...

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vlooien bom? Die hebben ze vast nog wel ergens, lucht inlaat afplakken-afzuiging uit-gasmasker op-ontsteken-wegwezen-kwartier laten dampen-afzuiging aan-lucht inlaat vrijmaken en afzuigen maar. Geen spint die dat overleeft! Wel daarna even degelijk af laten zuigen en nat pwee dagen de plantjes vanaf boven even bij sproeien.

Bayer productje sprayen werkt ook ik zal even de naam van het product op zoeken.. dan edit ik em erbij..Oberon dat was em.. In iedergeval iets minder radikaal dan die rottende vlooienbom en gooien met vertimec... :o

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bent veel ervarener als mij. Maar een jaar stilstand. :rofl De eitjes hebben een normaal gesproken zo een twintig dagen nodig om uit te komen. Als de larven niets groen te eten hebben gaan ze dood, naar mijn mening. :o

 

Wat ik me afvraag of die gozer geen ligusterhaag of iets dergelijks dicht bij huis heeft, of dat hij per ongeluk ze toch van buitenaf mee neemt.

 

Een eitje kan toch niet weten dat er niets te eten is in de buurt. Dus komt het gewoon uit. Als de larven niets te eten hebben gaan ze dood.

 

Ik heb ook last gehad van spint de afgelopen keer. De wiet die besmet was, had ik apart gehangen. Na twee week, hingen er echter alleen maar lijkjes meer tussen. In de webjes zie je ze wel zitten, maar zit absoluut geen beweging meer in.

 

Misschien hebben jullie het wel helemaal bij het rechte eind; kunnen ze een jaar overleven???!

 

Wat ik zeggen wil, kijk ook naar oorzaken die buiten de ruimte liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik zal het verhaal even compleet maken, natuurlijk ben ik zelf niet deze Swim want ik pook niet, dat is verboden en net als iedereen op dit forum streef en leef ik naar de wet. ( :D )

3 x met succes gedraaid zonder ook maar 1 x last van beestjes te hebben gehad. De 4e keer kwam het met de stekken mee. Swim wist niet wat hij in huis haalde en was veel te naïef. Pas na een paar week had hij door dat hij in moest grijpen om zijn oogst te redden. Dit is nog vrij goed gelukt. Swim heeft al zijn aarde en knipaffal netjes tussen de brandnetels gedeponeerd en heeft ruim een jaar zijn hobby stil gelegd.

 

Een week geleden practige nieuwe sneeuwwitjes kunnen bemachtigen, deze waren zeker helemaal schoon. Na 4 dagen zag hij het, tijden het sproeien, :rofl gvd klijne kuttige spintragjes tussen een paar planten.

Uiteraard was er voor Swim maar 1 juiste persoon om naar toe te gaan. The man himself ;) You'll know him....

 

Na een flinke behandeling met de Vertimec lijkt het nog steeds schoon te zijn, over een week nog maar een keer spuiten, desnoots dan na een week weer.

Hoe goed zouden de planten daar tegen kunnen? Meerdere vertimec behandelingen......

 

Uit de stad waar niets boven gaat,

 

Kill'mAll :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haalde mijn stekken ook in de stad waar niets boven gaat. Een 'relative' van me die haalt daar voor jaren. Ik heb last van spint, hij ook. Hij houdt het aardig onder controle, ik was gefucked, bij mij leverde het behoorlijk schade op. ;)

 

Daarom ben ik toch maar bezig om volgende keer uit zaad op te kweken. 1X vind ik meer dan leuk.

Heb verder nog wat 'boopjes' verwijderd uit de tuin waar elke morgen met ochtenddauw vol spinrag zit. Ik ga grof te werk. :o

Elke week maak ik mijn hok (is klein) schoon.

 

Mocht de volgende keer toch nog last hebben. Dan zijn de pokkebeestjes tot dingen in staat, die niet kloppen met mijn (geringe) kennis van biologie en van dat beestje zelf.

 

Verder spaar ik een aantal biobest kaarten bij elkaar, dat als ik de eerste zie, er binnen een mum van tijd een leger klaar staat. Tja het is roeien met de riemen die je hebt.

 

Een sterke troef heb je al, die Vertimec. Kan er zelf nog niet aan komen. Hoop ook dat het blijkt, dat ik het niet meer nodig zal hebben in de toekomst.

 

Ik wens je veel sterkte,

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Afghany Warrior wrote: Mijn gappie is al uren onderweg komt dus 50 ml Vertimec ophalen vanuit Groningen.

Zijn nieuwe stekjes geplant en een week later ziet ie overal spinnenwebjes en spintjes ..

 

Wat moet ik doen vraagt ie me helemaal opgefokt ..

 

Tsja ....

 

Wat is jullie antwoord daarop ?

 

De mijne is Vertimec .......

 

 

Kijk & dat begrijp ik nou niet! ;) Denk bij mezelf die Warrior die heeft er wel beetje verstand van. :rofl Gaat ie het alweer over vertimec hebben! :rofl

 

Waarom niet gewoon biologisch bestrijden? :o Je zou kunnen denken aan biologische sproeimixbestrijding,met op later tiidstip inzetten van legertje bijv roofwants? :D (als je dit preventief doet heb je in principe nergens last van& heb je er(nog) last van pak je na de bio sproeimixbestrijding gewoon een grotere verpakking) :rofl

 

Maar ja vertimec is tuurlijk goedkoper! :o

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jij bent veel ervarener als mij. Maar een jaar stilstand. :rofl De eitjes hebben een normaal gesproken zo een twintig dagen nodig om uit te komen. Als de larven niets groen te eten hebben gaan ze dood, naar mijn mening. :o

 

Wat ik me afvraag of die gozer geen ligusterhaag of iets dergelijks dicht bij huis heeft, of dat hij per ongeluk ze toch van buitenaf mee neemt.

 

Een eitje kan toch niet weten dat er niets te eten is in de buurt. Dus komt het gewoon uit. Als de larven niets te eten hebben gaan ze dood.

 

Ik heb ook last gehad van spint de afgelopen keer. De wiet die besmet was, had ik apart gehangen. Na twee week, hingen er echter alleen maar lijkjes meer tussen. In de webjes zie je ze wel zitten, maar zit absoluut geen beweging meer in.

 

Misschien hebben jullie het wel helemaal bij het rechte eind; kunnen ze een jaar overleven???!

 

Wat ik zeggen wil, kijk ook naar oorzaken die buiten de ruimte liggen.

 

13 dagen.

 

ik zou ook voor V gaan TAW!

 

en daarna preventief roofmijt/swans uitzetten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Fotografe:

 

Gebruik je verstand gebruik Vertimec ....

 

 

Dat is mijn motto, levende antibeestjes werken niet in dit soort besmettingen.

Biologische middelen zijn wel leuk maar waarom denk jij dat de ganze tuinbouw aan de Vertimec hangt ?

 

Goed gebruik van Vertimec is is 10 x beter dan iedere oogst maar weer een biogoedje erover heen te spuiten, en vooral over die toppen heen dan he ....

 

 

 

Nee Fotograaf .... kom nou niet met die bullshit aan.

Ik dompel de kloontjes 1 x !! niet meer ... wat pookaanoontje doet is wel iets heftiger maar die heeft te maken met een besmetting ikke niet.

 

 

Kusjes van TAW

 

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Fotografe:

 

Gebruik je verstand gebruik Vertimec ....

 

Je gaat steeds slimmer lijken,je gebruikt het zeker al lang? :o

 

Dat is mijn motto, levende antibeestjes werken niet in dit soort besmettingen.

 

Dat is niet jouw motto das jouw mening! :D

 

Biologische middelen zijn wel leuk maar waarom denk jij dat de ganze tuinbouw aan de Vertimec hangt ?

 

Omdat het stuk goedkoper/makkelijker is oa. :rofl

 

Goed gebruik van Vertimec is is 10 x beter dan iedere oogst maar weer een biogoedje erover heen te spuiten, en vooral over die toppen heen dan he ....

 

Wie heeft het over steeds maar weer dat bio goedje eroverheen,je snapt t echt niet he? :rofl

 

 

Nee Fotograaf .... kom nou niet met die bullshit aan.

 

Welke bullshit? :rofl

 

 

Ik dompel de kloontjes 1 x !! niet meer ...

 

Lees nu eens wat jezelf schrijft! :o

 

wat pookaanoontje doet is wel iets heftiger maar die heeft te maken met een besmetting ikke niet.

 

Maar je raad m wel die zooi aan! :rofl (heb je m er ook bij verteld dat die zooi 6 weken in zijn huis(hok) blijft hangen& dwars door(bijv gibomuren) heengaat?) :rofl

 

 

Kusjes van TAW

:rofl

 

Kusjes fotografe

 

p.s. snap je nou niet dat andere mensen(door jouw vrolijke schrijven over vertimec) ook dit zomaar gaan doen met dit probleem? ;) (neem jij de verantwoording?) :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeps, Fotografe :o

TAW kennende gaat dit een lange discussie worden :rofl ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Fotograafje,

 

Volgens mij heb jij nog nooit de gebruiksaanwijzing gelezen. :o

Je slaat totale bullshit uit .... kennis over het product heb je niet. ;)

 

Jammer dat iemand met zoveel ervaring zulke uitspraken doet, als bewijs mag je dat met teksten beargumenteren. :rofl

 

De forumgangers trekken zwaar aan uitspraken zoals de jouwe ... :o

 

Ik zeg niet dat roofmijten en biogoedjes niet werken, dat doen ze wel maar op gepaste maat.

Een postbode die uren lang met jouw nematodes rondzwerft heeft 3/4 vermoordt tegen de tijd dat jij je pakkie openmaakt.

Als je je pakje roofmijten dan uitstrooit op een veldje net geplante klonen dan sterft de rest ook wel.

 

Vertimec staat op de spuitlijst, dat betekent dat het niet in je koffie mag komen.

Je mag het dus ook niet op je voorhuidje smeren als glijmiddel Fotograaf.

 

Het lijkt mij dus ook wel duidelijk dat Vertimec geen bevordering is voor gezondheid van de gebruiker.

 

Stond er een doodshoofd op ? Dan was het een ander verhaal !!

 

Nou Fotograaf, deze discussie is oneindig, voorstanders van 100% BIO kopen hun klonen 99% bij de stekkenhoer en die gebruikt stekpoeder en Vertimec ...

 

Dus Bio mijn ass ...

 

Kusjes voor Fotograaf ....

 

 

TAW

 

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees wijs en bestrijd verstandig.

 

Bestel een week voordat de niewe stekjes binnenkomen een buisje orius(roofwantsen),zet de stekjes 24 uur in een doos en strooi de orius over de stekken heen.Nu hebben de commandos een dag de tijd om al het ongedierte van de stekken af te vreeten.

 

Nog niet lang geleden zijn er enkele growshops gesloten vanwege de verkoop van Vertimec.

Vertimec staat op de lijst van verboden spuitmiddelen voor hobbyisten zoals wij,idt is niet zomaar gedaan.

V is een systematisch gif welke door het gebruik van de hele industrie nutteloos in meerdere opzichten is geworden,californische trips zijn al resistent geworden door het vele gebruik van de V.

 

Tip van sannie;Probeer V te laten staan ,en gebruik alleen V wanneer dit niet anders meer kan en laat je erg goed inlichten over het gebruik hiervan.

Vertimec is ZEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER gevaarlijk bij verkeerd gebruik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sannie:

 

Dat vind ik een een zeer waardevolle tip, heb ik ook nog nooit geprobeerd. ( wel sloom van me)

 

Neem de doos met kloontjes en strooi daar je beestjes overheen .... toppertje !

De kans dat ze dan wel die eerste dag overleven is aanzienlijk groter.

Daarnaast laat ik de postbode niet mijn beestjes bezorgen vanwege de temperatuur.

Ik haal ze altijd zelf op als ik zie dat niet niet uit de koelkast zonder doosje wil ik ze al niet meer.

 

TAW...

 

 

Kantopmerking: Als Pookannoontje een randdebiel was dan had hij het nooit mee gekregen.

Deze loverboy is geen groentje, hij is mister Chemical himself.

Toen hij zijn eigen setje handschoenen trok tijdens werkzaamheden was ik toch wel verbaast.

Er zijn werknemers die nemen hun eigen brood en drinken mee, deze dude neemt zijn chemical equipment mee ...

Daarnaast is de persoonlijke omstandigheid en de noodzaak tot een succesvolle oogst vereist !

Na een uitvoerige mondelinge how to ben ik ervan overtuigt dat Pookanoontje het met succes zal gebruiken en daarna nooit meer in zo'n gedwongen situatie terecht te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TAW wrote:@ Fotograafje,

 

Volgens mij heb jij nog nooit de gebruiksaanwijzing gelezen.

Je slaat totale bullshit uit .... kennis over het product heb je niet.

 

Als je zoveel kennis van dit product hebt ,waarom heb je het dan niet over de beschermende kleding/persluchtmasker ed die naast andere preventieve beschermingsmiddelen die nodig zijn om de gezondheid van de agrarier te waarborgen? :rofl

 

Jammer dat iemand met zoveel ervaring zulke uitspraken doet, als bewijs mag je dat met teksten beargumenteren.

 

Hoe moet ik het dan beargumenteren? (met woorden?) :rofl

 

De forumgangers trekken zwaar aan uitspraken zoals de jouwe ...

 

Elke forumganger die deze zooi niet gebruikt is er 1. :rofl

 

Ik zeg niet dat roofmijten en biogoedjes niet werken, dat doen ze wel maar op gepaste maat.

Een postbode die uren lang met jouw nematodes rondzwerft heeft 3/4 vermoordt tegen de tijd dat jij je pakkie openmaakt.

Als je je pakje roofmijten dan uitstrooit op een veldje net geplante klonen dan sterft de rest ook wel.

 

Weer zo een uit de lucht gegrepen mening! :rofl Wie laat de postbode het nou brengen? ;)

 

Vertimec staat op de spuitlijst, dat betekent dat het niet in je koffie mag komen.

Je mag het dus ook niet op je voorhuidje smeren als glijmiddel Fotograaf.

 

Dat je iemand naar beneden wilt halen als je het met woorden niet red heb ik hier al eerder vernomen. :D

 

Het lijkt mij dus ook wel duidelijk dat Vertimec geen bevordering is voor gezondheid van de gebruiker.

 

Stond er een doodshoofd op ? Dan was het een ander verhaal !!

 

Kijk dat is nou jou productkennis,want die staat er wel degelijk op. :rofl (misschien niet op de plaatsen waar jij die zooi haalt?) :rofl

 

Nou Fotograaf, deze discussie is oneindig, voorstanders van 100% BIO kopen hun klonen 99% bij de stekkenhoer en die gebruikt stekpoeder en Vertimec ...

 

Hoor ik zeker bij die 1 % :o

 

Dus Bio mijn ass ...

 

Bij mij is bio mijn(de) manier. :o

 

Kusjes voor Fotograaf ....

 

kusjes fotografe

 

p.s. TAW wrote:@ Sannie:

 

Dat vind ik een een zeer waardevolle tip, heb ik ook nog nooit geprobeerd. ( wel sloom van me)

 

Niet teveel vertellen Sannie,zometeen gaat die TAW ook nog bio. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Fotograaf,

 

No hard feelings .... een mening is iets anders dan een bewering.

Vraag het aan Pookanoontje wat ik hem heb verteld voordat hij het gaat gebruiken ...

 

Laten we gezellig blijven Fotograaf en zand erover ok ?

Hebben we allemaal een beetje gelijk want ik rook het liefst een wietje waar geen zooi op zit ....

 

Jullie ook toch ?

 

De vraag was namelijk:

 

Kan spint overwinteren en hoelang kan dat dan voortzetten ?

 

En hoe kan ik een infectie met succes bestrijden voor herhaling ?

 

Iemand daar nog tips over ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertimec dood geen spint eitjes

Dus 1keer spuiten is zinloos :o

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf in het prefentieve stadium totaal niets.

Ik zet me stekken gewoon uit, kijk goed of er niets van ongedierte te zien is.

Mocht er wel al wat te zien zijn, wat me nog nooit is overkomen, dan zou ik ze idd wel behandelen.

Alleen waarmee op dat moment zou ik ff niet weten omdat ik dit simpelweg nog nooit bij de hand heb gehad.

Wel heb ik een paar keer spint gehad in een wat later stadium, ROOFMIJT besteld en losgelaten in me hokkie met als gevolg dat het probleem toch netjes door de mijtjes werd opgelost.

De mijtjes kwamen gewoon over de post en het was altijd een flesje vol met hongerige, levende vraatzuchten.

Na paar dagen weg spint, weg roofmijt.

Mocht het niet in 1 keer werken (1 x meegemaakt) dan 1 a 2 weken later herhalen en toch alles weg.

 

Maar hier moet ik wel bij vermelden dat ik natuurlijk maar een klein hokkie heb met maar 40 plantjes, is toch beter te beheersen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil iedereen die bevooroordeeld is over Vertimec voordat hij/zij weer vanalles gaat posten eerst dit ff doorlezen:

http://www.syngenta.be/nl/etiquette.htm

 

OK voor stonies onder ons zal ik het ff op een dienblaadje presenteren:

Het aandachtig lezen van het etiket en het toepassen van de aanbevelingen draagt bijgevolg in belangrijke mate bij tot het juiste gebruik van een product en vermijdt elk mogelijk risico dat kan voortvloeien uit een onoordeelkundig gebruik van een product :o

 

• Bij het hanteren van het onverdund product moeten handschoenen (nitril, neopreen) worden gedragen. Let erop om na gebruik de handschoenen zorgvuldig af te spoelen en correct uit te trekken.

• Bij het hanteren van het onverdund product moet een gelaat/oogbescherming (bij voorkeur een gelaatsmasker) worden gedragen. Dit om bv. spatten in de ogen bij het uitgieten te voorkomen. De voorkeur gaat uit naar een gelaatsbescherming daar met een beschermbril er meer risico is op contaminatie van het gezicht wanneer de bril onoordeelkundig wordt afgenomen.

• Als beschermkledij volstaat de normale katoenen werkkledij met lange mouwen en lange broek (bv. blauwe overall), zodat zoveel mogelijk van het lichaam beschermd is tegen eventueel contact met het product.

• Rubberen laarzen of waterdicht schoeisel.

 

Tijdens de bespuiting:

• Zelfde kledij (lange mouwen en lange broek).

• Handschoenen enkel nodig bij werkzaamheden waarbij men in contact kan komen met de spuitvloeistof (bv. schoonmaken van verstopte doppen).

• De “spuitnevel†niet inademen of ermee in contact komen.

 

Over dat masker word op het etiket niet gesproken, ik weet niet waar dat vandat komt maar als je dit zo leest en dan even bedenkt dat je niet onverdunt spuit, ook niet 50 cc op een liter maar slechts 0,5 ! :rofl

De R en S zinnen die voor Vertimec van toepassing zijn: (R staat voor Risc, S voor Safety)

r22, r50/53

S2, S13, S20/21, S23, S46, S35, S61, SP1, SPa1

 

R22 Schadelijk bij opname door de mond.

R50 Zeer giftig voor in het water levende organismen.

R53 Kan in het aquatisch milieu op lange termijn schadelijke effecten veroorzaken.

 

Dit zijn de enige R zinnen die van toepassing zijn. En we gaan Vertimec niet opeten of met zomers weer lekker de spuitnevel kauwen.

Gewoon niet in je vijver gooien, liefst ook niet door de gootsteen spoelen (waterzuivering werkt met bioorganismen)

 

Ok de Veiligheidscoderingen, nu wel even onderschijt maken tussen het pure onverdunde product ok een mengverhouding van 5/10000 VIJF op TIENDUIZEND

 

S2 Buiten bereik van kinderen bewaren.

S13 Verwijderd houden van eet- en drinkwaren en van diervoeder.

S20/21 Niet eten, drinken of roken tijdens gebruik.

S23 Spuitnevel niet inademen.

S45 Bij een ongeval of indien men zich onwel voelt, onmiddellijk een arts raadplegen (indien mogelijk hem dit etiket tonen).

S35 Deze stof en de verpakking op veilige wijze afvoeren.

S61 Voorkom lozing in het milieu. Volg de gebruiksaanwijzingen om gevaar voor mens en milieu te voorkomen.

 

SP1 Zorg ervoor dat u met het product of zijn verpakking geen water verontreinigt.

Spa1 Om de ontwikkeling van resistentie te vermijden, het product of de combinatie met dezelfde substantie niet meer dan x maal gebruiken (zie maximaal aantal toepassingen).

 

SPe8 Gevaarlijk voor bijen. Om de bijen en andere bestuivende insecten te beschermen mag u dit product niet gebruiken op in bloei staande gewassen. Gebruik dit product niet op plaatsen waar bijen actief naar de voedsel zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Afghany Warrior wrote: Kan spint overwinteren en hoelang kan dat dan voortzetten ?

 

Volgens mij kunnen die krengen zelfs tussen(vers?) hout overwinteren! :rofl (temperatuur zal daar ook zeker grote rol bijspelen,bedoel als t kouder(in die ruimte) wordt zal de activiteit afnemen(eitjes overleven?) ;)

 

En hoe kan ik een infectie met succes bestrijden voor herhaling ?

 

Door bij groothandel van landbouwproducten gaas te halen wat ze gebruiken tegen (volgens mij) trips,ff vragen naar de kleinste maas! :rofl Deze te spannen voor de inzuigopening(of raam?) & eenmalig te werken met stof die ze gebruiken bij oa het voorkomen van luis in duivenhokken ed. :D

 

Duiven/vogelluis is nl bijna ieder jaar resistent voor de gebruikte stoffen & als je dan het goede soort(tuurlijk niet in nl te verkrijgen) pakt,dit is nl gasvormig & in duivenhok kan je bijv 3 uur later gewoon weer naar binnen & de vogels(zelfs kanaries) kunnen gewoon tijdens gebruik blijven zitten. :o (als je dan ff paar uurtjes je afzuiger laat draaien is t helemaal ok!) :o

 

Dan als de planten tegen elkaar staan legertje erin & gaan met die banaan. :rofl

 

kusjes fotografe

 

p.s. vergeet nog te vermelden dat dit tuurlijk niet over de planten gesprayed dient te worden & in principe in leeg hok! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een nieuw hok bouwen en het ouwe afbranden :rofl

 

 

I LOVE THIS TOPIC ;)

 

please keep it going :o

 

kusjes,

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

elk bestrijdingsprodukt heeft een resistentiefaktor.

 

Als je telkens met dezelfde faktor spuit, komen ze resistent.

Dus zit je met een probleem.

 

Wat je kan doen, is een milieu creeeren waar spint niet van houd.

Spint zit niet alleen in hagen, je vind het overal om je heen.

Ervan af kan je niet. Je moet ze gewoon geen lekkers voorschotelen.

 

neemolie, garlic extracten zijn preventief en effectief.

 

Vertimec is niet de meest gebruikte in de tuinbouw.

Er zijn nog een 5 tal produkten indiezelfde categorie.

Er word constant afgewisseld om die resistentie zo klein mogelijk te houden.

 

maar het is best elke maand gewoon 50 euro mijten te bestellen.

gewoon blijven doen, zoals je voeding geeft, en je krijgt het wel degelijk onder controle.

maar je moet het blijven doen natuurlijk.

 

Spint en witziekte zijn de zwaarste problemen. Je oogsten gaan flink inkrimpen.

spint vreet je voeding uit je planten en witziekte wreet je thc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damm, hoezo lekker para. NEE TAW en ik zijn niet dezelfde persoon. We kennen mekaar al een poosje, jaren geleden 4 maand lang ofzo op de dezelfde kazerne gezeten waar we al snel er achter kwamen redelijk veel dezelfde interesses te hebben. Mooi medium dit internet, zo hou je nog eens contact.

 

Annyway Vertimec rules! alle biobestrijding heeft tot nu toe alleen maar uitgesteld en verminderd, na vertimec heeft Swim nog geen draadje gezien. Ik hou jullie op de hoogte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...