Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

De budrot zijn de buin-achtige plekken in de top.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Koop bij de GS gewoon een zak allmix.

Meng er eventueel wat BAC Schimmels en seramis doorheen voor een goed bodemleven.

Geeft (afhankelijk van je voedingslijn) vanaf het begin groeivoeding mee.

Wanneer je planten in bloei gaan geef je ze de 1e week van de bloei nog groeivoeding mee en ga dan over op bloeivoeding en eventueel een booster o.i.d.

Succes! :nerd

 

-grz- Kid

 

Oke bedankt voor je reactie:D

Koop bij de GS gewoon een zak allmix.

Meng er eventueel wat BAC Schimmels en seramis doorheen voor een goed bodemleven.

Dit snap ik wel:)

 

Alleen

Geeft (afhankelijk van je voedingslijn) vanaf het begin groeivoeding mee.

Wanneer je planten in bloei gaan geef je ze de 1e week van de bloei nog groeivoeding mee en ga dan over op bloeivoeding en eventueel een booster o.i.d.

 

Vanaf het begin moet ik dus groeivoeding mee geven. hoe meot ik dit doen? in water gooien en dan watergeven? en hoeveel groeivoeding moet ik dan geven en hoevaak per dag/week?

 

En hoeveel bloedvoeding na de 1e week dat ie bloeit? en ook dit hoeveel en hoevaak? per dag per week etc?

 

:)greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas begint dit topic een vergaarbak te worden van leden met vragen die óf gewoon te vinden zijn óf in andere secties thuishoren met een eigen topic. Nieuwe posts hier gaarne on-topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog één dingetje offtopic, of toch ontopic? Misschien slim om de foto's even in je WF gallerij te zetten Canna, betrouwbaarder dan mijnalbum.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Speedway:

Ja inderdaad je hebt eigelijk wel gelijk.

Het is een beetje een zooitje geworden met die foto's.

Ik zal straks even opnieuw alle foto's uploaden en poosten dan kunnen we weer wat zien. :nerd

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, heb de foto'saangepast.

Ze zijn er weer. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx, super topic!

 

Ik vraag me alleen af, wat is in jouw mening de beste methode om te ontkiemen cannakid?

 

En wat is de gemakkelijkste methode?

 

Want ik ben eigenlijk een totale beginner en zou volgende week voor men eerste keer het eens willen proberen.. Ik heb zo'n 10 zaadjes en ik hoop er daar toch een stuk of 6 van te kunnen ontkiemen, in elk geval bedankt al voor deze zeer nuttige topic!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vraag me alleen af, wat is in jouw mening de beste methode om te ontkiemen cannakid?

 

En wat is de gemakkelijkste methode?

Zelf vind ik het het fijnste om de zaden gewoon direct in de grond te stoppen (ongeveer 2/3mm) en ze vanzelf boven te laten komen.

De voordelen hiervan zijn dat ze gelijk in de grond staan er je dus niks kan beschadigen en ook de wortels zullen nooit licht te zien krijgen (wortels houdenk niet van licht).

 

Een gemakkelijkste methode is er niet echt vind ik zelf.

Zo moeilijk is het niet om een zaadje uit te laten komen.

Zorg er gewoon voor dat er voldoende (niet teveel!) water bij tepas komt zodat het zaadje zich vol kan zuigen.

Als het je 1e keer wordt is het denk ik het leerzaamste om je zaden tussen keukenrol, watten o.i.d. te kiemen omdat je dat precies kunt zien wat er allemaal gebeurd.

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey.

als ik denk dat me planten ( powerplants )

groot genoeg zijn in de tuin( cement kuipen )

kan ik ze dan verduisteren met vuilnissakken 12 uur lang en 12 uur in het licht laten staan.

en dan gaat de plant beginnen met bloeien?

 

zo ja, hoeveel dagen moet ik dan de plant verduisteren met een vuilniszak?

 

Greetz harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de uitleg, weet nu ook waarom mijn vorige 2 haze plantjes doodgingen (overbewatering) ..

ga er zeker rekening mee houden nu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ik had nog een vraagje, en ik ben een noob qua wietplanten, maar ik heb er 1 in me tuin gezet.

ik vroeg me af, en ik kan het nergens vinden. wat gebeurt er na een oogst? overleeft een plant die en gaat ie later weer toppen maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahhhw :smoke

wat zielig..

khoopte op een plant die je gewoon heerlijk door kon laten groeien, oogst na oogst, steeds groter en meer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie topic !

vandaar dat me bladeren zo geel waren.. :smoke

ik had dit jaar powerplantjes maar zoveel power zat er helaas niet in dit jaar.

kan het trouwens kwaad als je toppen rookt met toprot?

want heb alles geknipt en in een luchtdichte pot gedaan maar het ruikt wel een beetje muf

alleen als ik het crush komt de bekende lucht mijn kamer aromatiseren

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan het trouwens kwaad als je toppen rookt met toprot?

Ja, niet doen, is gevaarlijk, je zuigt de schimmels naar binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi mooi!

misschien nog duidelijke foto van mannetje en 1 van vrouwtje? kan handig zijn!

 

heb hier op me pc wel nog enkele ebooks staan over buitenteelt, ik zal ze eens kopieren naar dit topic

 

sticky!

zou ge mij zo één kunnen doorsturen ? da zou handig zijn :lol:

 

smoke in peace !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groep: New Members

Berichten: 1

Sinds: 16 August 2009

Lid Nr.: 23371

Lezen !!!

 

en loeren natuurlijk :lol:

 

W

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou beetje kort door de bocht piraat! Ik heb een early skunk prima afgebloeit in oktober, mooi wietje... niet early daarintegen...

 

gallery_6751_636_78018.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees hier nog over de toppen en wanneer ze klaar zijn dat als 80% bruine haartjes had..

Is ook mijn methoden, maar meen toch ook gelezen te hebben dat deze methode los gelaten was??

 

Admin???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon ongeveer de bloeitijd aanhouden die voor het soortje bekend is, en inderdaad 80% van de haartjes is een indicatie, want bij vochtig weer worden de haartjes ook bruin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie info, daar kan ik als beginnend buitenkweker wel wat mee.

Voor het eerst sinds 35 jaar weer eens buiten wat geplant en het spul groeit goed door.

Ik heb gekozen voor Hollands Hope om mee te beginnen en vooralsnog gaat het voorspoedig.

Twee zaadjes zijn levensvatbaar gebleken en ik heb er 1 in de pot en 1 in volle grond gezet.

Wel valt me op dat de potplant ( woordgrapje) het veel beter doet als die in volle grond maar de potplant zuipt water bij de vleet met dit weer.

Ik koester de planten dagelijks en kijk of ik al iets van top vorming zie maar het is nog te vroeg denk ik.

 

Bij deze wat plaatjes.

 

Houdoe

 

 

gallery_37673_15990_342376.jpg

 

gallery_37673_15990_154733.jpg

gallery_37673_15990_4513565.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto stratman. Alleen wil ik sinds dit seizoen geen vlinders meer op mijn balkon. Vlinders zijn er gek op om hun eitjes af te zetten onder de wietbladeren. En die rupsjes eten met veel plezier die bladeren op. Wat ik op zich best snap :-).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gezien dat dit topic al dik 10 jaar oud is en de laatste post boven de jouwe van 2013 is?

Stratman is ook al n halfjaar niet meer online geweest...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...