Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cannakid

Purple Kush

Recommended Posts

hee allemaal,

 

ik zit met het probleem dat ik graag het soortje "purple kush" wil gaan kweken.

p1020720copy23bb.jpg

 

alleen kan ik hier totaal geen info over vinden, niet op het forum en niet op google.

ook lijkt het alsof geen enkele zaadbank deze soort zaden verkoopt en ook de GS weet geen adres voor stekken.

dus zou ik graag van jullie horen wat jullie van deze soort weten en of jullie misschien weten waar dit soortje wordt verkocht.

 

-grz- Cannakid

Edited by Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben het soortje nog nooit bij een zaadbank tegen gekomen.

ik kan je wel kushage aanbevelen, deze zijn van th seeds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft wel indruk gemaakt he, die foto. :o :o :D

 

;)

 

Ik wou dat ik kon zeggen dat het de mijne was, maar de plant is in het bezit van een Amerikaan. :rofl Hij heeft ze opgekweekt uit zaad en dat zaad is weer afkomstig van ene Dr. Chronic, een van de vele zaadveredelaars. Hij heeft daarvoor een vrouwelijke stek met een methode genaamd STS behandeld waardoor ze hermafrodiete bloemen ging aanmaken en zichzelf kon bevruchten. De originele Purple Kush bestond namelijk sinds eind jaren '70 enkel als vrouwelijke stek en is daarom zeer zeldzaam. En zeker daar in Canada en Amerika is het wereldje waarin zo'n soortje rouleert behoorlijk intiem, dus ik vrees dat het je niet gaat lukken om de originele stek in handen te krijgen. Maar Dr. Chronic verkoopt ook zaad via drchronic.com dus misschien komen ze daar binnenkort te koop, zodra ze genoeg getest zijn door mensen zoals die gozer van deze foto. Op dit moment nog een lastig verhaal dus.

 

Maar het enige wat écht bijzonder is aan deze plant is dat die paarse kleur recessief (steeds terugkerend in het nageslacht) is, tenminste dat is te hopen want anders is de stekvorm dus de enige met paars in de genen. Dat gaat het over een extreem uniek plantje dat toevallig door een samenloop van omstandigheden paars kleurde, een individu. Lot uit de loterij. Dan zou je dus elke paarskleurende plant door kunnen stekken en gaan verkopen als soort. Hoor ik daar iemand Purple Haze zeggen? Misschien rouleert die nog wel, alleen is door de jaren het paars eruit gesleten. :rofl

 

En dat is nu het probleem. Deze plant is zo extreem gekleurd dat zij zeldzaam is en dat maakt haar tot een verzamelaarsobject. Toch is dat kleurtje ook het enige wat er speciaal aan is. Nou ja, met een beetje stonede fantasie smaakt 'ie ook nog lekkerder en is de werking heftiger dan die van een andere niet paarse wiet van dezelfde soort. Maar de kans bestaat dat je ook zo'n unieke fenotype treft als je een andere soort met die sluimernde aanleg voor verkleuringen uit zaad opkweekt. De HighTimes Cup staat op naam van señor Freakje met z'n Pink Kush. Ik weet niet wat voor Kush dat is want er zijn er nogal wat, maar je ziet wel vaker dat Afghaanse soorten of kruisingen hiermee paars kleuren. Misschien kun je ook een vervanger zoeken die iets minder exclusief is en gokken bij welke zaadhandelaar z'n genenbank de kans op paarsverkleuringen het grootst is. :rofl Zoals de foto's die stijlloos in dat andere topic postte bijvoorbeeld, die komen van Soma. Hij heeft er een handje van om gekleurde planten te kweken. Maar ik geef je de meeste kans in de hoek van de Kush, en anders wordt het toch een vervangende Purple hydbride met meer sativa erin.

 

Conclusie na deze ellenlange lap tekst die het resultaat van een dikke thai joint had kunnen zijn:

 

Koop zaad van een Purple soortje en selecteer daar een een moederplant uit die goed geschikt is voor binnenkweek. Of koop zaad van een verkleurende Kush variant en bid tot de heilige Shiva dat er een paarse plant tussen zit.

 

Of... pap aan met Amerikaanse Purple Kush kwekers in Amerika en ruil of koop zaad van ze. Nu Seedbay er niet meer is weet ik zo snel niet waar ze te koop zijn, waarschijnlijk het eerst bij Dr. Chronic. Hou ze in de gaten die Amerikanen en Canadezen. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff... een clone-only vinden uit zaad is als een speld in de hooiberg... en dan moet je nog het juiste zaad hebben ook... en veel... en geluk... nee, als je zulke steks wilt moet je bevriend zijn met de juiste personen... een breeder in Amerika in dit geval dus...

De preciese verwantschap tussen Pink Kush en Purple Kush ken ik niet... Pink Kush heet zo vanwege de fraaie verkleuring van de haartjes... Purple dus vanwege het blad (thanks for the info, Mad!)... Pink Kush is ook een clone-only... en Reeferman verkoopt zaad van kruisingen hiermee... Pink Kush x Black Seed en King's Cross... en ik geloof dat Pink van OG Kush afstamd (Original Gansta... of LA Kush)... en Kushage, mijn favoriet, is OG Kush x Sage... the KushAGE... the taste of now!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die Kushage is echt een lekker wietje. :o

 

Het punt is dat die Kush-varianten erg populair zijn in Amerika en Canada en daarom zie je ze ook in alle hoeken van het continent opduiken, in alle soorten en maten van zeer goed tot ronduit slecht. Zo hebben de meesten al moeite genoeg om aan goede OG Kush of Bubba Kush stekken te komen. Volgens mij is deze Purple Kush een kruising van 2 gefeminiseerde stekken, namelijk een plant genaamd Purple Indica en Bubba Kush. De echt goede stekken daarvan circuleren alleen binnen het selecte clubje van zaadveredelaars en alles wat zich daarbij ophoudt. De kans is redelijk aanwezig dat in Amsterdam verblijvende Amerikanen of Canadezen wel aan Purple Kush kunnen komen of anders aan een van de ouders. Zoals SativaBelieva al aangeeft een kwestie van de juiste mensen kennen dus.

 

Je hebt een exclusieve smaak Cannakid! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou hardstikke bedankt voor alle info jongens!! :rofl

ik ga eens rondzoeken en vragen..

wie weet ;)

 

mijn dank is groot heren!! :o

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowmonkey wrote: Dat zijn prijzen voor 28 gram wiet in verschillende staten.

 

Snap best dat er meer geld wordt geboden in andere landen,maar 600 dollar vind ik vrij veel voor zaadjes! :D

Moet je ook nog goed zaad krijgen,want hoorde laatst ook verhaal van iemand die duur zaad had gekocht waaruit alleen maar hermafrodieten kwamen & geloof me die weet wel wat kweken is! :o (dus geen lichtstress ed) Deze was welliswaar 120(canadese) dollar,maar de tijd & ruimte zijn tuurlijk ook verloren om aantal hermaas neer te zetten. ;)

 

kusjes fotografe

 

p.s. deze zaden moeten wel van pure hermafrodieten gepakt zijn,dus gewoon oplichting! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij bedoelt Blowmonkey dat de prijzen op die pagina prijzen zijn voor 1 oz wiet, niet voor zaad. Dat het rijkelijk veel is voor wiet ben ik met je eens.. ik zou het echter zo neertellen voor 1 oz zaad :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cannakid: Kijk ook eens bij Soma naar soorten zoals Amethyst Bud.

 

BREEDING - Super Skunk - Big Skunk Korean - Jack Herer

 

Indica: 80% Sativa: 20%

 

MINIMUM YIELD 25-35 grams ~ FLOWERING 9 -10 weeks

 

Amethyst Bud is a mix of Lavender Bud and Afghani Hawaiian so the dark purple color from the purple Kush part of it's genetics comes through. This bud is on the smaller side but more of them and they are quite dense with many THC crystals visible with the naked eye. The smell is strong and pungent with a good high for relaxing with a good friend. Leaves a delicious taste in your mouth. When it looks like it's ready wait a week.

ORDER PRICE: €80 (10 seeds)

 

big1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wau!!

is ook een prachtexemplaar :rofl

nou, er zijn gelukkig nog een hoop alternativen als die Purple Kush er niet meer in zit.

ik heb die Dr. Chronic een mailtje gestuurd, maar hij is op vakantie ;)

dus ik wacht ff af wat hij te zeggen heeft en of hij er misschien aan kan komen op de een of andere manier.

maar zoniet lijkt me deze ook een hele mooie plant :o

bedankt Mad!! :D

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

naart schijnt zou OGkush een unieke vrouwelijke sensi star zaailing geweest zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, k heb mn oude topic maar eens opgegraven.

iemand misschien nog een idee hoe ik aan deze soort kan komen??

ik heb die Dr. Chronic reeds 3 mailtjes gestuurd maar k krijg een andwoord :wacko:

ik heb afgelopen woensdag tot half 3 'snacht doorgezocht, maar nee hoor.

het lijk alsof er bijna geen informatie is over deze soort :)

erg jammer, en ook kan ik geen seedbank, growshop of watvoor shop dan ook vinden die de zaden verkopen.

dus eigelijk nogmaals de vraag "Wie kan mij aan PurpleKush zaden helpen?" :smoke

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

[EDIT] onnodig quoten.

 

 

Heel simpel, niemand !

 

Ik heb jaren voor BC Bud Depot in Canada gewerkt een van de grootste seedbanks in Canada en ken de boys van DNA , Reeferman , Vision Creator , Bushy old grower erg goed maar geen purple Kush althans !!!voor de verkoop daar, ze zijn er wel een paarse pheno maar daar zit iedereen bovenop.

De purple kush die er is bestaat uit 75 % Kush en 25 % Yumboldt , wel van RM de Pink Kush getest was erugggg goed .

Wat je kan doen is effe bij DNA langsgaan en vragen naar de reserva preveda private collection seeds , deze worden nml alleen in de shop verkocht en daar zitten kush kruisingen bij.

Zeg maar dat je dit heb gehoord van stonerabbit they know .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net een P Kush gekregen... geen idee of het die mooie purple is... de bladeren zijn gewoon groen... en het is zeker geen pink van Reeferman... ik las ergens dat Pink Kush verwant is met ene Hash Plant... en dat Champagne hier heel dicht bij staat (PKxHP)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeii, nu word ik wel erg nieuwsgierig Sativa.. :verrygood

heb je misschien paar fototjes?? :verrygood

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf net zo nieuwsgierig... maar het is nog maar een stekje... er is nog niets speciaals te zien... ze ziet eruit als alle andere... misschien in de bloei zal ze fotogenieker worden... nu heb ik echt geen idee of het dezelfde is als op de foto in deze draad...

 

Quotes uit een smoke report van een purple kush (icmag):

 

PHYSICAL EXAMINATION COMMENTS:

this weed is extremely dense, frosted, and a very unique shade of green/purple/and blues. the slighty pinkish/orange hairs compliment well. some dark purple spots deeper in the nug.

 

the smell of this weed is wonderful. every person that has smelled it said whoa or something of the sort. after burned this weed REEEEEKS, it will creep through the tiniest cracks and stink your whole place up. at harvest the weed smells more of a sweet rotten smell, after a few weeks cure it looses the sweet and gets pure rotten, then at about a month to two months it reeks and taste of pure kush. ( not to be confused with the strain pure kush ) its what i like to call the essence of kush.

 

SMOKE TEST COMMENTS:

ok this weed taste fuckin bomb. after the hit you just lick your lips for more. at first a sweet kushy taste fills your palette after a few minutes it gets more rotten but nothing any stoner wouldnt mind. the stone is second to none, sets you back puts you in the most perfect mood, that stoned grin on the face, the extremely low eyes. its pretty expansive if your not used to the really dank weed, people i smoke out get devastated, one friend just couldnt stop saying in quote "this weed is really really really good"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kush is meer een soort naam... dus kunnen alle paarse varianten met recht Purple Kush genoemd worden? Daarnaast blijf ik ook nieuwsgierig naar da Purps... een andere killing purple strain...

 

Below a quote from kyle kushman on his purple kush:

 

It was truly a one of a KIND plant! It tasted a lot like grape Kool-Aid with a hint of mango to top it off. I was very lucky to acquire some very potent and pure Purple Indica seeds that had been grown in upstate New York for many years. A percentage of the plants would have bright pink hairs, and the smoke was very strong. But it was also a bit harsh. I began selective breeding by choosing the best males and females for pollination. I was continuously making several crosses because you cannot tell if you have enhanced the finished product until you actually start smoking it. Cannabis tends to pass on their bad characteristics just as often as their worst. Breeding fine cannabis takes time, patience, and a little luck. About three or four years into the project I was ready to introduce some new genes into my now superb Purple Kush. This was around 1992, and a friend of mine received a package at his home from the Seed Bank. (Shortly after this wonderful event, the owner of the seed bank had to go into hiding because the DEA wanted to extradite him to the US on federal charges for mailing seeds.) Well, I took full advantage of these wonderful new hybrid genes from Amsterdam. They were one of the most potent and high yielding varieties around, and is still a popular breed: Northern Lights #5 X Hash Plant. When I used male pollen from this hybrid to fertilize my beauties I couldn't have been happier. On the first try the color became darker... I started seeing shades of magenta. And the flavor just came bursting out like a fresh chunk of grape Bubble Yum! The shit was so strong it would make some people nauseous! It took a couple more years of selective inbreeding to bring out the vibrant shades of dark purple. This did take its toll on the strain turning it seriously hermaphroditic. If you look at that poster very closely you can see at least three examples of hermy flowers. Someday when this madness ends I will pull out the magic KUSH beans and begin anew!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er schijnen weer een aantal verschillende Purple Kush pheno's te zijn...

 

Old school PK... zou Bubba Kush x OG Kush/Yumbolt kunnen zijn...

 

KK's PK... zou een inbreed zijn uit indica/kush x nl5/hp... gestart uit zaad van Sensi...

 

Hieronder volgen een aantal budshots van verschillende ICmag forummers:

 

Unregistrd... mooie kleur:

gallery_6144_1467_83148.jpg

 

Jaykush'... organisch:

gallery_6144_1467_133472.jpg

 

Swerve's... ook heel mooi:

gallery_6144_1467_7641.jpg

 

 

Nandro's... vet maar niet altijd paars:

gallery_6144_1467_35120.jpg

 

 

Elkslayer's... outdoor:

gallery_6144_1467_10922.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote 'Mad Scientist'

 

De HighTimes Cup staat op naam van señor Freakje met z'n Pink Kush.

 

 

 

 

 

@ M S... hij zette hem de Pink Kush wel in ja maar was de Pink Kush ook van hem....

 

was men het hier mee eens ??? DAT is de vraag ! :whistling

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...