Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Psykoman

Kweek Kast 3 Ww 1 Pp

Recommended Posts

Gegroet liefhebbende kweekers en geïnteresseerden,

 

Opeens wist ik het!!! ik wordt binnen huis amateur kweker :lol:

 

Maar dan moet ik natuurlijk wel een kast hebben waar ik mijn plantjes is kan zetten want anders schiet het niet op.

ik ben dus aan het denken geslagen, en uiteindelijk stond ik in een kringloop winkel en heb een vreselijk lelijke klerenkast gekocht voor 12.50 eui

 

Foto=WMODKPIX.jpg

 

Ja dat is hem dan 1.65 bij 65

 

Mijn vader had nog wat isolatie materiaal voor ander het parketvloer, ik heb de kast daar me geïsoleerd.

 

Foto=YGQM4QXT.jpg

 

Mooi reflecterend materiaal.

 

Natuurlijk moest er in mijn kast wel frisse lucht aanwezig zijn zodat de plantjes optimaal kunnen luchten. Daarom ben ik maar even naar een plaatselijke nerd winkel gegaan :D en heb een computer filtertje gekocht van 12 watt. :P

 

Foto=UUU6VRYE.jpg

 

Aan de buitenkant gemonteerd zodat er binnen plaats zat is.

 

Boven in de kast heb ik een aantal kleine gaten gemaakt met een diameter van ongeveer 3 cm, zodat er een soort schoorsteen effect plaats vind. Door deze gaten hangen mijn lampen ook aan hun geaarde kabeltjes.

 

EN DIT IS DAN DE KAST.

 

Foto=6UX6AKMG.jpg

 

Nu mijn kast klaar is moet er natuurlijk wel vrouwelijkheid in. Ik koop liever stekjes bij de grow whop want ik ben te onhandig en ongeduldig om zelf te gaan klooien met zaadjes. daarom heb ik 3 White Widdow en 1 Power plant in mijn kast gezet. (Trouwens deze kweek is eigenlijk wel me 2e kweek in de kast ik heb hem eerst uitgeprobeerd met 1 Northeren light plant. dit is zeer aan te raden zo kan je zien of de omstandigheden goed zijn. ik zou dan ook voor een Northeren Light kiezen want deze plant is niet alleen erg sterk qua THC maar deze plant is erg geschikt om me te experimenteren)

 

Foto=O3O3PP3O.jpg

 

je ziet dat mijn plantjes elk een eigen pot hebben maar dat ze gezamenlijk 1 grote bak hebben om in te staan(niet erg goed te zien, geloof het gewoon maar). dit is een soort gelijke methode als hydro kweek (alleen dan anders :P ) ik geef het water in deze bak en de voeding ook. dit is echt super want zo beschadig je je plant niet met de voeding, want de takjes en stam mag absoluut niet met de voeding in aanraking komen!!. je ziet zo precies of je plant wel of niet genoeg water heeft. een ander bijkomend effect is dat het altijd vochtig is in mijn kast wat eerder 1 van mijn problemen was.

 

Het is jullie vast al opgevallen dat ik niet met natrium lampen kweek. Dat klopt ik kweek met spaarlampen, velen zullen mij voor gek verklaren want met een spaarlamp zal je niet het optimale uit je plant halen. dat is hellemaal waar maar het is maar wat je van je eigen kweek eist. En ik moest 1 belangrijk ding meenemen en dat was dat ik best van mijn vader plantjes mocht gaan kweken op mijn kamer zolang het er niet meer als 5 zijn en het niet teveel stroom kost. (anders sloopt hij me roze spaarvarkentje) ik heb 2 27 watt spaarlampen hangen die per spaar lamp ongeveer te vergelijken is met een 200 watt gloeilamp.

Daarnaast heb ik een huiskamer gloeilamp hangen voor de warmte.

 

Foto=UC8CD3TW.jpg

 

De plantjes zijn al lekker aan het groeien

 

Foto=NRWHG36Q.jpg

 

Ik moet binnenkort ook bezig met toppen en dieven want de overtollige bladeren houden veel licht tegen. En door het toppen komen er later meer toppen aan de plantjes.

 

Foto=S7LXYHFB.jpg

 

Zoals jullie zien gaat het erg goed met de plantjes ze groeien aardig. Mensen zullen zeggen wat een gek 4 plantjes op zo'n kleine ruimte, maar ik wil de ruimte die ik toch heb optimaal gebruiken door me hele kast vol te laten groeien. zo zal ik de plant als individu niet optimaal gebruiken maar de ruimte wel.

 

Foto=NBJNRSHC.jpg

 

me plantjes zijn ontzettend lekker aan het groeien en ik denk dat ze op de onderstaande foto in de 3e week bloei zijn.

 

Foto=REEMLTMM.jpg

 

Foto=4IVKUQWE.jpg

 

Mijn planten zijn nu in de 4e week bloei. de toppen zijn zich al aardig aan het ontwikkelen en dat komt mede ook door de Booster die ik als voeding gebruik. Hier een aantal recente foto's ook de laatste.

 

Foto=YLVTZSKC.jpg

 

Foto=WVDLM8EU.jpg

 

Het heeft me in totaal 100 euro gekost om de kast te maken en het kost me bijna niks aan stroom door de spaarlampen en dat vind ik een groot voordeel. Het heeft me ongeveer 2 avonden klussen gekost waar ik ontzettend veel plezier in heb gehad want ik kon niet wacht... nu is het dus wachten op het eindresultaat het duurt nog ongeveer 4 weken... ik hoop dat jullie plezier hebben gehad, ik ben in ieder geval een trotse "Daddy" .. als jullie vragen of opmerkingen hebben plaats het zeker!!!!

 

Laterzzzzz Psykoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor onder de SL hele mooi topjes al, maar ze hebben dus nog even te gaan en ik ben benieuwd hoe het uit eindelijk worden zal.. Je kappen zijn wel mooi, maar zou je ze voor spreiding niet beter horizontaal hangen met een ander idee kap erboven? Nah iedergeval nog veel succes en khoop dat het wat moois word!

 

LAters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P ai ai ai.... beetje erg veel voutjes in.... dieven en toppen door elkaar gehaald.... exuse moi..... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej krl...ziet er lkkr uit straks maar ff genieten van je shit :lol:

 

gaat ook goed met mij planten:D

 

mzaaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alleen voutjes in het dieven en toppen maar ook in de spelling :lol:

 

maar wie let daar nou op.

 

succes met je kweek

 

blauwezand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd ik niet in ieder gavel :lol: ......hahah

zal wel lukken met de kweek nog 4 weken en dan drogen maar...

 

mzl Psykoman

Share this post


Link to post
Share on other sites
Whoei.... ik heb de zelfde poster :lol: :P

hahaha, ja ik oookkk :wOOt

k heb der heel veer van psykoman :D

vette posters :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo leuke bezigheid!

heb je ook foto's van je test kweek met de Northeren Light ?

en hoe was de opbrengst hier van ?

succes verder tziet er leuk uit :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe je begint het steeds meer te zien kweken in een kast!

 

Hoop dat je kweek goed gaat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jo leuke bezigheid!

heb je ook foto's van je test kweek met de Northeren Light ?

en hoe was de opbrengst hier van ?

succes verder tziet er leuk uit :lol:

 

 

Ja ik heb wel een aantal foto's maar de opbrengst was erg slecht omdat ik die plant al had voordat ik de kast had. Dus de plant heeft een hele slechte groei fase gehad.. en toen ik eenmaal de kast klaar had, heeft er ook maar 1 lamp boven gehangen... de opbrengst was minimaal maar de sterkte van de wiet was erg stoned. ik zal nog wel wat foto's er op zetten want de Northeren light....

 

groetjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

eejman

vette kast

suc6 met je kweek verder

ik blijf je volgen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...