Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kingmokum

Kut Weer

Recommended Posts

mooi perceeltje tcjr! beetje dicht bij elkaar misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was nog wel positief over laat je plantjes maar lekker buiten staan maar krijg nu toch wel de balen van dat kut weer omdat ik nie elke dag me plantjes kan chekken: ik heb al spint gehad(geinfecteert plantje naast mijn eigen planten gezet) daarna werd het nat en verdween de spint.

nu heb ik last van slakken gehad en iets met me ph of magnesium te kort of zoiets vaags(bruine spikkels magnesium te kort volgens site onimuchka maar kan ook ph schomeling zijn).

het blijft maar regenen en regenen en de kat lust er wel pap van en mijn hond houd er van om in de omgewoelde aarde te liggen :lol: :P :P :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook effe een stukkie plastic eroverheen relax? Dik folie bij tuincentrum: 5€, 3 van die ringen voor op je stok: 2,49€, 5 minuten werk, klaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi perceeltje tcjr! beetje dicht bij elkaar misschien?

 

thanks whazzup!

 

klopt idd dat ze wat dicht bij elkaar staan al ga ik ze een beetje bij beetje bijsnoeien en zo hoog mogelijk laten worden en vlak voor de bloei toppen, soort van experimentje

 

heb er nog 14 in 11 liter potten staan, gewoon lekker buiten en nog 4 in de volle grond maar dan verspreid ( foto`s volgen gedurende het gehele BKS 2006)

 

hoop wel dat de zon weer wat meer gaat schijnen want de groei stagneert een beetje, zie nog geen paarse steeltjes trouwens

Edited by tcjr

Share this post


Link to post
Share on other sites

had ik al gedaan(vandaag) :lol: :P een open constructie met alleen een dak

 

7 staan in de volle grond al een poosje en 7 nog steeds niet overgepot(ben te lui)

het is wel grapig om te zien dat de plantjes die in de volle grond staan en met de meeste problemen te kampen hebben toch bijna 2x zo snel groeien als mijn pot planten

Edited by relaxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nat.. Te weinig licht.. Hagel.. Kan het nog erger?

 

nachtvorst.jpg

 

"Vorst aan de grond"??!! Nee toch zeker??! :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is echt niet normaal, en dit gaat nog minimaal 10 dagen door.

Heb ze vorige week van het dak gehaalt staan nu weer lekker binnen. Maar dit is weer nederland op z'n best zomer valt hier op een woensdag

Share this post


Link to post
Share on other sites
hum.. ik zie niet zoveel om over te lachen hier of heb ik het nou heel mis?

 

De harde regen is wel voorbij maar het is nog steeds erg nat buiten. Ik ga denk ik vandaag toch nog even een dakje bouwen. Plantjes hebben het overigens buiten prima naar het zin en een beetje stress is nou ook weer niet erg. Worden ze hard van.

 

Een beetje stress is niet erg nee, maar voordelen levert het niet op hoor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon klote weeer jah idd maaaar de planten die binnen staaan genieten echt, dat kan je gewoon zien dusja als ze nog naaar bnnne kenne zou i t doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is er 1 spontaan in de bloei geschoten door dit bagger weer. Te weinig licht, het is ook alleen maar bewolkt de afgelopen 2 weken..

 

Vorig jaar was het precies andersom. Eerst nog 20 graden vriezen in maart, daarna mooi weer. Nu hebben we het mooie weer in april al gehad en de hele maand mei (op 5 dagen na) is zwaar naar de tyfus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu je het zegt ja effe opletten, maaar die binnen heb ik tot 2 uur snachts me lichtbranden en sochtends om 5 uur word t alweeer licht, dusja hoop niet dat ze hier in de bloei gaaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond het al raar de mini-topvorming in mijn twee oudste planten, maar dit komt dus door het weer?

 

Goddamn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fckin kakweer.. het is echt erg.. ik dacht dat het ging verbeteren vanaf zondag...

In belgïe toch..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is weer huilen met de pet op.

 

Gelukkig heb ik de beschikking over een schuur waar ik mijn schatjes in kan zetten zodat ze toch nog genoeg licht en zuurstof krijgen zonder zeiknat te worden.

 

Maar fijn is anders :P. Ik had gehoopt dat het aankomende week beter werd... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik respecteer elk soort weer,stel u voor da het weer er ineens niet meer was, no ganya anymore me friends!! mijn plantjes staan ook nog steeds buiten ( heb er nu wel ff een tuintafel overgezet want had ff medelijden om ze al dat water te zien slikken daar de potgrond reeds zeiknat is)

na het eerste koppel 5vingerige bladeren bij men planten had ik gewoon terug een paar 5 vingerige bladeren verwacht, nee hoor alle vier de plantjes gaan van, 1 vingerig naar 3 vingerignaar 5 vingerig en dan 7 vingerig, heb ik nog nooit eerder gezien, kheb ze gewoon hun ding laten doen en er regelmatig een joint bij gaan roken en er een babbeltje tegen slagen. ze hebben totaal geen stok nodig want het zijn stevige stammetjes!!

 

na al die regen geniet je gewoon meer van de zon zoals je na heel veel zon wel eens zin hebt in een regenvlaag

 

Aaight

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opgesteld op zaterdag 27 mei 2006 om 19.45 uur.

 

Eerste vijf dagen, zondag 28 mei 2006 tot en met donderdag 01 juni 2006:

 

Aanhoudend wisselvallig weer, maar soms ook wat zon.

 

Lange termijn, vrijdag 02 juni 2006 tot en met maandag 05 juni 2006.

 

Afnemende neerslagkans en middagtemperaturen rond of nog iets beneden de normale waarde voor begin juni.

 

Bron: KNMI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach vanmorgen om 6.15 uur stond hier de zon de aardbol al een beetje op te warmen, alle kleine beetjes helpen. :lol:

 

 

Groeten,

de smokende visser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn met pijn en moeite 10 cm gegroeid in een week, maar ik denk maar zo, ze hebben nog tijd zat om groot te worden en dat gebeurd meestal ook wel. Over een maand of twee, voor de bloei, dan moeten ze toch zo'n 1,5 a 2 m zijn en dan is vaak al het slechte weer in het voorjaar vergeten, maar al dat water hoeft van mij ook niet, kan ik zelf wel voor zorgen.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

een onstuimig voorjaar geeft een zonnig najaar( wat hoop ik daarop zeg!)

 

heeft iemand trouwens een oplossing voor die vieze naaktslakken die alles opvreten en een voorkeur lijken te hebben voor mijn plantjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slakken moet je trakteren op bier tcjr :lol:

 

 

ja ik was weer te vlug met een vraag stellen, ga ze voorzien van een lekkere JUP (eigenlijk zonde) maar ach laat ze ook een keer wat lekkers beleven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...