Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kingmokum

Kut Weer

Recommended Posts

hagelstenen komen uit de lucht vergezeld met harde wind en veeel regen, het is ijskoud snachts onder de 8 graden

 

wat TE doen?

 

 

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnen zetten je plantjes (als het nog kan) ik heb al 2 potplanten weggedondert omdat ze afgebroken waren en al mijn planten staan al een paar dagen nat!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral het nat staan is verrot, heb ik verholpen door wat piepschuim in de vorm van de potten te snijden, dat er boven op gelegd, helpt perfect.

 

Die wind kan je wel wat aan doen als ze klein zijn door ze binnen te zetten, maar dat gaat je niet meer lukken als ze wat groter worden. Als het echt te erg wordt een ietwat beschut plekje opzoeken en ze daar neerzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn plantjes hebben al dagen de buitenlucht niet gezien, zal ook niet snel gebeuren met die kut weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat ze gewoon staan, moeten ze maar tegen kunnen en meestal kunnen ze dat ook wel, maar fijn is het niet en erg hard groeien doen ze dan ook niet bij dit weer.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier houd het kasje het :lol: ze staan dus nog steeds buiten, maar wel goed beschut..

 

LAters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn zaailingen beginnen vandaag uit te komen, zal ze nog maar eventjes lekker warm in terrarium laten.

Ze staan onder 4 TL-lampen en aan het raam, zal wel genoeg zonlicht zijn denk ik..voor de rest klereweer, lijkt wel herfst.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dit seizoen al 2 mislukte stekjes gehad.. eentje begon in april al te bloeien :P en dat andere stekje stond er maar wat verlept bij en heb ik na 2 weken maar weggegooid :lol:. Is het nu al te laat om een nieuw stekje te kopen of kan het nog nèt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat hij in april al begint te bloeien is niet zo verwonderlijk bij 14 uur licht en hoe lukt het je om stekken te verprutsen, is nog moeilijker dan een stek in leven houden.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee. Had haar gewoon in een plagron-mix gezet, beetje water gegeven en in de vensterbank gezet om aan te laten sterken, maar dat ding zakte helemaal in elkaar. Alleen het steeltje bleef dr nog wel gezond uitzien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

waren het wel uberhaupt wel gewortelde stekjes?? of heb je gewoon het steeltje in de grond gestoken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

shahahaahah :lol:

 

 

mja ik heb nu de 9planten die nog niet in grote pottten stonden binnen achhter het raaam gezet :P t is hier binneen lekker rond de 18-20 graden dus ik hoop dat ze t lekker vinden als t van de weeek weeeer wat warmer is gaaan ze wwl weeer naaar buiten

 

 

 

de andere 3 hebben pech die staaan nukou te vatten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ relax: haha nee, die stek was wel redelijk geworteld, maar dat wortelen kwam ook niet echt op gang. Heb toen ik hem weggooide die stek uit de grond getrokken en er was nauwelijks sprake van wortelontwikkeling.

 

trouwens kingmokum, ik ken nog iemand die zich zo noemt. Ben jij toevallig D. uit G. en vroeger lid van de uss?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wahahahaha

 

me planten zijn zeeeeer blij met binnen staaan, echt ik merk gewoon aaan alles dat ze t fijn hebben. balderen lekker omhoog op eeens maken alle stekken nieuwe scheuten en bladeren aaan echt helemaaal te gek :lol:

 

 

 

groete

Share this post


Link to post
Share on other sites

hum.. ik zie niet zoveel om over te lachen hier of heb ik het nou heel mis?

 

De harde regen is wel voorbij maar het is nog steeds erg nat buiten. Ik ga denk ik vandaag toch nog even een dakje bouwen. Plantjes hebben het overigens buiten prima naar het zin en een beetje stress is nou ook weer niet erg. Worden ze hard van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk elk nadeel heeft zijn voordeel. :D Het voordeel van deze (regen) periode is het makkelijker(natuurlijker) laten aanslaan van de plantjes. :lol:

 

Als je ze 1 deze dagen in de grond zet zullen ze automatisch beregent worden met het inklinken & de juiste gang van het(regen) water ook het natuurlijke verloop (waar de wortels zich toe zullen richten/vormen) :P

 

kusjes fotografe

 

We hebben hier maar 1 wet & das buiten is buiten. :P (onder de blote hemel) :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt fijn vinden ze het zeker niet, een cannabisplant houdt van warmte en veel licht en nu staan ze daan maar te staan, best wel zielig, je stuurt nog geen hond naar buiten.

 

SUC510281.jpg

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

ria, hoelang heb jij de planten nu?

 

ze zijn namelijk eeeen flink stuk groter dan die van mij, ik heb afghaaan en jij? denk dat t aaan de soort ligt of niet?

 

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze 5 weken, als stekken gehaald, de rest staat veilig binnen en in de bloei, is Santa Maria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jap, heb ik allang gezien, zien er erg gezond uit toch en groot worden doen ze toch wel, hebben nog 10 weken te gaan om te groeien. Jij was ook niet meteen groot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels dakje gemaakt hehe, kon het toch niet laten. 5 minuten werk:

 

gallery_5211_120_116133.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou mijne staaan lekker binnen, gingen van minder dan 1 liter potjes naar 2.5L en 4.3 liter potten en nu na eeen paaar dagen binnen zijn zelfs de wortels van de planten in de 4.3L potten al onderaaan de pot :lol:

 

 

dus geloof mij binnen gaaat t echt veeeeel sneller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...