Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ria

Santa Maria

Recommended Posts

Ik ben, met al die regen, maar weer overgestapt op vaste voeding, mijn vertrouwde Guano Kalong. Gewoon met een hamer/mokertje een beetje kapot slaan en de rest in brokken er boven door mengen en het werkt, doe dit al jaren.

 

 

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was nog vergeten om er een foto van de plantjes bij te doen. Die laatste 5 zijn PP-tjes. Ondanks het slechte weer, gaan ze toch nog redelijk.

 

SUC51109.JPG

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist op de lange termijn is het een zeer goede meststof . Gebruik je ook de met guano bemeste grond van vorig jaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, want die potten waren zo doorworteld was niet mogelijk, maar ik gebruik voor buiten altijd aarde, wat van 1 keer gebruikt, binnen komt. En is inderdaad een prachtige meststof voor een langere termijn.

Verleden jaar heb ik alleen aan het einde PK 13-14 toegevoegd en dat ging prima.

Ik heb het geluk dat de importeur hiervan zeer kort in de buurt zit, maar het gaat zo lang mee, ik heb voor drie jaar 2 zakken gehaald van 2 kg en die 4 kg gebruik ik nog steeds en volgend jaar ook nog en dat voor 20 Euries.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is in feite de beste natuurlijke dierlijke meststof die er voor Cannabis bestaat , jammer alleen dat het z'n voedingsstoffen zo langzaam afgeeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik vragen waar ze dat verkopen ?

Want bij de reguliere tuincentra vind je dat niet ,net als wormenmest .

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Growshop of anders moet je ergens in Gelderland wonen, kun je het zelf bij de importeur halen.

Ja, atmo, geeft wel langzaam af maar dat vindt ik voor de buitenplanten, die 5 maand moeten, prima.

Je kunt het ook kapot slaan en oplossen in heet water en dan meegeven, werkt het onmiddellijk.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij dit kutweer kun je eigenlijk goed zien hoe sterk een cannabis plant is. Ik heb gewoon Santa, die eigenlijk voor binnen is, buiten staan. Is niet zo bezwaarlijk daar ik toch eind juli verduister, maar toch, we schrijven vaak als het binnen een keer 15 gr is in de donkerperiode dat het te koud is en nu staan die zelfde planten in de buitenlucht, overdag 13 en 's-nachts 8 gr hier in het oosten en wat zie je, behalve dat het nu niet hard gaat, ze zien er gewoon goed uit en gaan gewoon hun gangetje, is toch eigenlijk verbazingwekkend, toch ?

En wat dacht je van dat het met warm weer eens een thermometer bij je planten legt in de volle zon, gaat tot 50 gr C en dat kan allemaal.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij 's-nachts 3 graden en overdag 13, is het voor de planten gewoon een kwestie van overleven en dat doen ze meestal wel, maar veel zijn ze de afgelopen 14 dagen niet gegroeid, was gewoon handhaven.

Maar ja, ze hebben nog een kleine 2 maand te groeien en slechter als het was, zal het wel niet meer worden. Het beste er maar weer van hopen.

Ik hoop dat ik wat meer geluk heb met oogsten dan verleden jaar, had ze verduisterd en laat nou net, bij dikke toppen eind september, erg vochtig en nat zijn, 4 planten kunnen dumpen met schimmel en toen was oktober prachtig weer, waardoor ik eigenlijk te vroeg was, maar toch doe ik het weer.

 

SUC51051.JPG

 

Geraldo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er vet uit die Santa, heb em weleens in de vensterbank gekweekt met een erg vet resultaat.

Buiten lijkt ie me ook wel een topper..is toch van oorsprong ook een buitensoort?

 

Cheers,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij dit kutweer kun je eigenlijk goed zien hoe sterk een cannabis plant is. Ik heb gewoon Santa, die eigenlijk voor binnen is, buiten staan. Is niet zo bezwaarlijk daar ik toch eind juli verduister, maar toch, we schrijven vaak als het binnen een keer 15 gr is in de donkerperiode dat het te koud is en nu staan die zelfde planten in de buitenlucht, overdag 13 en 's-nachts 8 gr hier in het oosten en wat zie je, behalve dat het nu niet hard gaat, ze zien er gewoon goed uit en gaan gewoon hun gangetje, is toch eigenlijk verbazingwekkend, toch ?

En wat dacht je van dat het met warm weer eens een thermometer bij je planten legt in de volle zon, gaat tot 50 gr C en dat kan allemaal.

Ria

 

Daaruit blijkt dat de ventilatie nu eenmaal vele malen beter is buiten in vergelijking met binnen. En die 15 graden tijdens de donkere periode geeft inderdaad niks,ook binnen niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, athmo, ik verbaas me ook elke keer over dit plantje. Ik ben een gewoon kwekertje op aarde, gebruik, zowel binnen als buiten, niks bijzonders, Cana voeding in de bloei, groei niks, aan het einde PK 13/14 thats it.

Buiten veel stront van vleermuizen en aan het einde ook PK 13/14 en dat is alles, het enige wat vaak de boel buiten verpest is verschimmelen, wat elk jaar weer afwachten is. Maar het is net onkruid, maar een beetje gezond verstand, groene fingers en geluk heb je er ook bij nodig.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

He dat zijn al lekkere struiken Ria! Gelukkig laat de zon zich weer eens zien dit weekend. :o Mijn plantjes genieten er ook zichtbaar van, binnen een dag zie je een verschil in kleur, maar ik ben dit jaar nog niet zover als jij. Toppie!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, athmo, ik verbaas me ook elke keer over dit plantje. Ik ben een gewoon kwekertje op aarde, gebruik, zowel binnen als buiten, niks bijzonders, Cana voeding in de bloei, groei niks, aan het einde PK 13/14 thats it.

Buiten veel stront van vleermuizen en aan het einde ook PK 13/14 en dat is alles, het enige wat vaak de boel buiten verpest is verschimmelen, wat elk jaar weer afwachten is. Maar het is net onkruid, maar een beetje gezond verstand, groene fingers en geluk heb je er ook bij nodig.

Ria

 

De groei periode doorlopen ze schitterend in nederland ,bijna altijd maar dan de bloei ,zelden zullen ze dan echt afbloeien en ook nog geen schimmel bevatten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote dikke toppen en vochtige natte dagen = dubbele scheisse, thats the problem bij het buitenkweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoelang is het voor jullie geleden dat je echt een mooie afgebloeide plant had en zonder schimmel.

ik kan me eigenlijk niet zo'n nazomer herinerren dat ik geen last had van rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoelang is het voor jullie geleden dat je echt een mooie afgebloeide plant had en zonder schimmel.

ik kan me eigenlijk niet zo'n nazomer herinerren dat ik geen last had van rot.

 

Ik heb dat in een nazomer nog nooit megemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja das niet aan mij. kan het weer niet veranderen , kon dat maar

 

@ das wel aan jou goed in de gaten blijven houden uit vochtige plekken houden schutting ectect al die shit ik knip soms grote bladeren rond de toppen weg gwoon goed zorgen dat ze niet te vochtig worden dan heb jij ook geen rot

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar goed , klinkt allemaal leuk maar als het constant regent en je kan je planten nergens onder zetten dan krijg je toch wel rot.

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen afdekken gaat je echt niet redden.

Gaat vooral om de luchtvochtigheid ik had met verduisteren vorig jaar ook rot in mijn santa maria.

Maar de schade viel wel mee en de wiet was echt super lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja meestal wel jah ma laat jij je planten met mooie toppen zo in constante regen staan dan ik nie wor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...