Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

P-2

1e Kweek 5x Pp

Recommended Posts

nou dit is mijn eerste kweekje. heb 5 pptjes staan en mn opstelling is als volgt

 

90x60x180cm

400watter

220kub afzuiger met filter der bij

lv is met lamp aan rond de 35/45

lamp uit is rond de 70/80(zijn er nog tips om dit een beetje gelijker te houden)

temperatuur:

lamp aan: 28/30

lamp uit: 10/15(zit hier redelijk mee in de maag ik krijg het maar niet hoger. heb de ventilator ook al wat zachter gezet dus minder vaak aan. iemand tips??)

heb savonds de lamp aan en overdag uit. ze staan nu 1 week in de bloei en hebben buiten 2 weken voor gegroeit.

nou wat vinden jullie er van en hebben jullie nog wat tips?? die zijn altijd welkom natuurlijk!!

http://www.mijnalbum.nl/Album=PVQAALEH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik kijk naar de temperatuur en luchtvochtigheid in de donkere periode, vermoed ik dat je de verse lucht rechtstreeks van buiten haalt. Klopt dat?

 

Je zou dag en nacht kunnen omdraaien: overdag is de aangevoerde lucht wat warmer en droger dan 's nachts. Dat lost je probleem van de te lage temperatuur op. Als je lamp 's nachts brandt is de aangevoerde lucht koeler waardoor het niet zo heet wordt in je hok. Nu hou je het nog op 28 à 30 graden, maar als het straks buiten wat warmer wordt red je dat niet meer. Het wisselen van de dag- en nachtcyclus kan je in één keer doen door ze 24 uur in het donker te zetten en dan gewoon weer op 12/12.

 

Ze staan er verder goed bij, zeker voor een eerste kweekje! :lol: Je moet wel ff heel goed in de gaten houden of er geen beestjes in je plantjes zitten, want als ze buiten hebben gestaan is de kans daarop vrij groot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha Jan

 

ik heb de dag en nacht al omgedraait als het buiten nacht is staan mijn dames te genieten van de zon in mn hokje. de lucht haal ik niet van buiten teminste het is wat je buiten noemt. ik heb mn kast in de garage staan daar heb ik een raam in open staan. is dit dan buiten of binne :lol: ???

de beestjes zal ik op letten!!

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand nog een tip hoe k de temperatuur om hoog kan krikke als de lamp uit is?? of is het niet schadelijk dat de temperatuur wat aan de lage kant is??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kan een klein verwarmingetje erin zetten, als de lamp uitsprint bijvoorbeeld dat die 20 minuten later ofzo aansprint... ik doe dit zelf ook namelijk.. wel had ik als ik jou was de planten wat langer voor gegegroeid...

maar ze zien er goed uit

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok s een goei die verwarming. zal s ff kijke wa die dinge kosten. dan zal k ff zo'n ding aanschaffen.

bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...