Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tJieLeR

1ste Kweek (600watt)

Recommended Posts

Enkele meiden zijn binnen een paar dagjes oogstklaar. Deze voelen heel compact en beginnen te zwaar te worden zonder ondersteuning. Hier en daar hou ik ze op met touwtjes zoals marionnetjes cheer.gif

img0450qr9.jpgimg0451gm5.jpg

 

 

Hier een topje die denk ik nog 1,5 a 2 weken moet.

img0452oy5.jpgimg0453wy6.jpg

 

 

Hier een paar met verbrande en naar binnen krullende bladeren in de top.

img0454mp7.jpgimg0455hq8.jpgimg0456kc2.jpg

 

Jeeeeeeeeeps :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeeeeeeeeeps :rofl

 

ik denk toch dat je iets fout doet......ik pak van 5 planten met 2 600wat lampen ruim 900 gram

 

je kan beter wat grotere potten neerzetten dan kan je er wel minder kwijt maar dan worden je planten veel groten

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik het deels mee eens, ik denk dat je weinig fout doet, en succes boekt, helemaal voor een eerste kweek!

 

Maar jij hebt 15 female zaadjes gekocht, laat je kort voorgroeien, gozer19 jij krijgt meer omdat je ze meerdere weken laat voorgroeien lijkt me.

 

Dus misschien kun je de volgende kweek (als je weer met female seeds gaat werken) er gewoon 7 of 8 neerzetten, en dit reuzen laten worden, en veel buigen, en of scroggen dat scheelt je ook weer een euro of 40 aan zaad!

 

Super kweekverslag, en bouwverslag waar ik ook veel van heb opgestoken, hou ons op de hoogte!

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er geweldig uit en goeie opbrengst :rofl ,kun je die van mij ook eve schatten :rofl kheb er 3 ze staan op het indoor forum (3 haze planten) dit is ook mijn eerste kweek met 400 W wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer misschien een stabielere soort kiezen .

 

Wees geduldig met oogsten ,dat loont .

 

Overigens denk ik dat je de bloei periode pas begint bij de eerste bloeiverschijnselen en niet bij omschakeling naar 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daar ben ik het deels mee eens, ik denk dat je weinig fout doet, en succes boekt, helemaal voor een eerste kweek!

 

Maar jij hebt 15 female zaadjes gekocht, laat je kort voorgroeien, gozer19 jij krijgt meer omdat je ze meerdere weken laat voorgroeien lijkt me.

 

Dus misschien kun je de volgende kweek (als je weer met female seeds gaat werken) er gewoon 7 of 8 neerzetten, en dit reuzen laten worden, en veel buigen, en of scroggen dat scheelt je ook weer een euro of 40 aan zaad!

 

NEUS

 

De lampen hebben maar een beperkt bereik in het gewas ,langere planten leveren weinig extra ! De benodigde extra voorgroei tijd is zelfs nadelig tenzij je ze gaat toppen ( hetgeen toch ook weer wat vertraging geeft )

 

Als de zaadkosten geen probleem zijn zou ik gaan voor meer planten met korte of geen groeiperiode en niet toppen . Dit is de minst tijdrovende manier met zaailingen, maar een goede start is dan erg belangrijk . deze methode kan je zeker ook topoogsten bezorgen !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgende keer misschien een stabielere soort kiezen .

 

Wees geduldig met oogsten ,dat loont .

 

Overigens denk ik dat je de bloei periode pas begint bij de eerste bloeiverschijnselen en niet bij omschakeling naar 12/12

 

atmosphere :rofl

 

ja de eerte 2 a 4 weeken groeien ze nog lekker door licht er aan wat voor

soort je hebt op 12-12 als de pluisjes in zicht komen dan pas bloei voeding

geeven veel succes tJieLeR gr mi laters

Share this post


Link to post
Share on other sites
De lampen hebben maar een beperkt bereik in het gewas ,langere planten leveren weinig extra ! De benodigde extra voorgroei tijd is zelfs nadelig tenzij je ze gaat toppen ( hetgeen toch ook weer wat vertraging geeft )

 

Als de zaadkosten geen probleem zijn zou ik gaan voor meer planten met korte of geen groeiperiode en niet toppen . Dit is de minst tijdrovende manier met zaailingen, maar een goede start is dan erg belangrijk . deze methode kan je zeker ook topoogsten bezorgen !!

 

Ik mag maar 5 planten in mijn hokje, dus ik doe dat straks wel zo gewoon lang laten voorgroeien, het is toch wel een beetje logish dan wanneer je ze 2 weken laat voorgroeien, of direct in de bloei laat er meer per plant aankomt als je ze laat voorgroeien, dat zou ik in zijn geval dus doen, aangezien vrouwelijk zaad prijzig is, alsof ik ze zou toppen weet ik nog niet, je kan ze natuurlijk ook in de hoogte reuzen laten worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik denk toch dat je iets fout doet......ik pak van 5 planten met 2 600wat lampen ruim 900 gram

 

je kan beter wat grotere potten neerzetten dan kan je er wel minder kwijt maar dan worden je planten veel groten

 

Uhh.. gozer19, Jeeep wil niet zeggen 'joepie, hoera of eureka maar gewoon ciao, cya, asta la vista :rofl

 

 

Bedankt allen voor jullie commentaar.

 

Ze hebben onregelmatig en mss iet te weinig licht gehad bij het ontkiemen.

 

Ook heb ik veel last gehad van te hoge temperaturen, en dit in combinatie met in het algemeen te weinig water geven wat resulteert in een niet al te denderend resultaat en mss ook de reden van de bladproblemen bij enkele.

 

Greetz of .. jeeeeeep :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker niet slecht toch, zeker voor een eerste kweek?

Waren dat de zaden van femaleseeds? Wss wel, en dat verklaart dan ook wel het verschil onderling tussen de planten, op hun site staat namelijk t volgende:

This one is still undergoing an stability-program, although with 80% being winners not a bad choice.

Ik zat er zelf namelijk ook aan te denken deze te gaan kweken, maar ik kies denk toch liever voor een wat stabieler soortje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tomas

 

Dit zijn idd de grapefruits van Female Seeds. Volgende ronde maar best eens kiezen voor een stabieler soortje met korte bloeitijd.

 

Greetz tjieler :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uhh.. gozer19, Jeeep wil niet zeggen 'joepie, hoera of eureka maar gewoon ciao, cya, asta la vista :rofl

Bedankt allen voor jullie commentaar.

 

Ze hebben onregelmatig en mss iet te weinig licht gehad bij het ontkiemen.

 

Ook heb ik veel last gehad van te hoge temperaturen, en dit in combinatie met in het algemeen te weinig water geven wat resulteert in een niet al te denderend resultaat en mss ook de reden van de bladproblemen bij enkele.

 

Greetz of .. jeeeeeep :rofl

 

I ieder geval is het normaal dat de grote bladeren in de laatste weken vergelen , een volledig knettergroene plant zou ik nooit gaan oogsten ,die is niet klaar .

die verbranding van de puntjes van de kleine top-leaves duidt wel op een probleem .

 

Tof dat je met zaden bent gaan kweken ,omdat verslagen daarvan in de minderheid zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik mag maar 5 planten in mijn hokje, dus ik doe dat straks wel zo gewoon lang laten voorgroeien, het is toch wel een beetje logish dan wanneer je ze 2 weken laat voorgroeien, of direct in de bloei laat er meer per plant aankomt als je ze laat voorgroeien, dat zou ik in zijn geval dus doen, aangezien vrouwelijk zaad prijzig is,

 

Met maar 5 planten moet je zeker voorgroeien , mee eens Met 30 planten per M² wordt het een heel lander verhaal . Het gebruik van female seeds is niet nodig wanneer je de planten heel vroeg in de bloei zet of zelfs helemaal geen groeiperiode pakt . Je weet dan al wat het geslacht is als ze nog geen 20 cm hoog zijn en dan pot je ze over .

 

alsof ik ze zou toppen weet ik nog niet, je kan ze natuurlijk ook in de hoogte reuzen laten worden.
planten van meer dan een meter hoogte worden onderin nauwelijks nog belicht door de lamp , dus heb je er weinig aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zonet nog wat foto's genomen. Willen kenners even hun mening geven of ze oogstrijp zijn ?

 

Er komt nog weinig verandering in volgens mij, ook bij degene die minder bruine haartjes tonen.

 

overzicht rechts

img0467uu3.jpg

 

overzicht links

img0468wj6.jpg

 

linksachter

img0464yp1.jpg

 

 

Eerst een kiekje van eentje die denk ik oogstklaar is

img0457sv0.jpg

 

Er zijn er nog een paar die bijna zover zijn maar de meeste hebben nog steeds veel witte haren. Ik merk ook serieuse verschillen qua uiterlijk bij verschillende toppen.

img0459qa3.jpg

img0461oa6.jpg

img0462zh1.jpg

img0463tk4.jpg

img0465bi6.jpg

img0466hr8.jpg

img0469hz6.jpg

 

Zo, dat waren ze dan.

 

Ik heb ondertussen WW female seeds gehaald. Ik denk er deze keer maar 6 te zetten in dezelfde 11L potten, en deze keer helemaal vol :rofl Ik zou ze dan ook toppen en scroggen. Scroggen met zaailingen is waarschijnlijk niet aangewezen maar deze WW's schijnen vrij stabiel te zijn in tegenstelling tot de grapefruits.

Ik ga voor volledige biovoeding:

 

* Bio-Grow en Bio-Bloom van Biobizz

* enzymen van Canna.

* Rizotonic van Canna.

* Piranha beneficial fungi (Root mass builder) van het merk Dr. Hornby.

 

Heeft iemand ervaring met die fungi ? Is dit een beetje goeie keuze van voeding ?

img0470yl2.jpg

 

 

Commentaar, ik hoor het graag ! :rofl

 

 

grtz :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

allereerst wil ik zeggen wat een mooie plantjes en wat een toppen :rofl ziet er goed uit :rofl

alleen zie ik nog redelijk veel witte haartjes, de richtlijn is 80% bruin dacht ik zo.. dus ze kunnen nog wel ff..

maar het einde is in zicht...

heel mooi ik ben jaloers :rofl

 

ciao:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt mono en bambino.

 

Ik denk dat ze wat vetter tonen dan ze in werkelijkheid zijn .. of is dat bij jullie ook zo ? :rofl Het zijn hier en daar wat mooie puntdakjes maar met weinig inhoud vrees ik. :rofl We zullen wel zien, ik ben allesinds tevreden dat ik een poosje zoet ben met m'n eerste eigenste lekker wietje. Hieperdepiep !

 

Het is wel precies of ze niet willen afbloeien of 1 of 2 na. Ik geraak wat ongeduldig na 11weken op 12/12. :rofl Maar geduld is een sgone zaak en licht is gewicht en meten is weten en anders in je broek gescheten.

 

grtz tjieler

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee tJieLeR,

mooie toppen man!! :rofl

ik denk dat als je ze echt lekker wilt laten afbloeien je ze zeker nog 2 weken kunt laten staan.

geef ze de laatste week (bijna) geen water meer, laat ze maar lekker doodgaan.

dan heb je zekerweten een heerlijk wietje!! :rofl

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie buds :rofl :rofl :rofl als jij denkt dat

er al wat klaar is begin je daar tog eerst mee het is nooit gezegt

dat ze alemaal tegelijk klaar zijn vooral niet als je uit zaad kweekt

heb ik ook last van je krijgt vanzelf groene vingers veel succes

 

 

gr mi laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

alarm !!

 

Op de foto's zie ik enkele verdorde blaadjes die de top echt ingaan , dit is mogelijk een teken van budrot .

 

Volg zo'n verdort blaadje tot waar het aan de steel zit in het centrum van de toppen dus ,buig de top een beetje open zodat je echt tot op de steel van de top kunt kijken .

 

Zie je daar bruin verotte rommel die erg makkelijk verpulvert?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Jord ! :rofl

 

@atmosphere: Ik zal moeten wachten tot m'n lampen aan gaan om 21u vooraleer ik kan checken op budrot.

 

Toen die bladeren in enkele toppen begonnen te verdorren heb ik ff gecheckt of ze nog stevig vast zaten en dat was het geval. Nu dat het verdorren in een verder stadium is en reeds tot tegen de toppen komt zal de kans nu idd wel stukken hoger zijn voor budrot.

 

Ik heb ze al een dag of 4 geen druppel meer gegeven en ze zien er echt niet fraai meer uit, daarmee denk ik om ze mss nu al te oogsten voor het allemaal verneukt is. :rofl ossekoer !

 

Allesinds bedankt voor je opmerking atmo !

 

grtz tjieler :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeten wachten voor je lampen aangaan ??????????? die 2 min worden ze ook niet gek van hoor ,,checken man voordat het te laat is ,budrot gaat heel snel ,

 

 

uit ervaring ,beter al 1 weghalen is zo besmettelijk die troep ,go ahead

Share this post


Link to post
Share on other sites
moeten wachten voor je lampen aangaan ??????????? die 2 min worden ze ook niet gek van hoor ,,checken man voordat het te laat is ,budrot gaat heel snel ,

uit ervaring ,beter al 1 weghalen is zo besmettelijk die troep ,go ahead

 

 

daar ben ik het helemaal mee eens :rofl :rofl :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor het advies.

 

 

Heb er gisteren 7 van de 15 geoogst, geen enkele heeft burot, ook geen herma's te bespeuren.

 

Sommige topjes zijn echt fluffie en andere dan weer lekker hard.

 

 

gallery_5826_221_232839.jpg

 

gallery_5826_221_354030.jpg

 

gallery_5826_221_110793.jpg

 

 

Van de 7 die geoogst zijn praktisch 3 netjes gevuld waarvan 1 met popcorn.

 

 

Grtz tjieler :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...