Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tJieLeR

1ste Kweek (600watt)

Recommended Posts

@ 40 pp: Thx voor de steun, kvoel in m'n kleine teen dat ik die nog zal nodig hebben!

 

 

dag 37

 

Heb de laatste paar dagen gevreesd dat het alleen maar bergaf zou gaan en de eindmeet nooit zou halen, maar na m'n laatste bezoekje heb ik er terug wat hoop in. Max temperatuur in m'n hok was 44° ! Weliswaar naast m'n ventilator en dus compleet uit de wind.

Ik heb ze een paar dagen terug 24u in het donker gezet waardoor m'n lamp nu brandt van 21 tot 09u. Deze verandering, samen met de ventilator die in m'n hok nu ook tijdens de donkere uren draait (stom van me dat ik dit niet eerder deed :D ) zal de temp problemen wat verhelpen.

 

De dubbele bodem die veel te dun en uit het verkeerde hout gesneden was heeft het sneller begeven dan ik dacht, gaf ook soms te snel water op de droge grond. Erty had dit ook al voorspeld B) Deze heb ik dus vernieuwd maar uit multiplex meranti van 12mm, deze zal het moeten redden tot eind deze ronde.

 

 

Enkele meiden die te hoog van de toren bliezen heb ik een strop rond hun nek gebonden en zowat naar beneden gewrongen tot z'n knielden, zo moet dat :D

 

overzicht

http://img217.imageshack.us/img217/2792/img03412ci.jpg

 

Hier met de lichten net aan

img03543ur.jpg

 

een kijkje links

img03528ta.jpg

 

een kijkje rechts

img03514fi.jpg

 

oversteken

img03495re.jpg

 

nog eentje

img03506ip.jpg

 

zijaanzicht

img03467lp.jpg

 

bondage

img03489gt.jpg

 

the full monty

img03530au.jpg

 

 

 

Graag jullie mening.

 

Greetz tjieler :blink: :P

 

//EDIT pic te groot link van gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je nou snachs je lampen branden of over dag?

ik heb ze altijd snachs aan want met 30 buiten en

30 binnen geeft 60 graden en dat oover leeven

ze niet en over dag hoef je niet te stooken dat

scheelt weer energie maar verder ziet het er nog

goed uit ik laat de ventilator onder de lampen

door blazen voor verdeeling van de warmte en

de lamp op 55 cm in plaats van 60 dat werkt

pervekt maar met die warme daagen hang ik de

lamp weer wat hooger hou de moet er in :D

 

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ 40 pp: De lamp brandt snachts van 21 tot 09, voutje van mij. :D

 

Heb het inmiddels aangepast.

 

 

Greetz tjieler :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D :blink: :P :D B)

 

dan zou het wel goed moeten koomen hat ik jou al een mooi

scheemaatje toe gestuurt over de voeding

gr mi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zien er netjes uit :blink:

 

Succes ermee

 

Thx Jord, das leuk om te horen na dat stressen van de laatste dagen :D

 

 

Grtz tjieler :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 45

 

Ze zijn nu bijna aan het eind van de 5de week bloei en de topvorming komt volgens mij wel heel traag op gang. Ik vermoed dat de reden daarvoor is dat ik ze te weinig water geef. Gaf ze tot een paar dagen terug zo'n 250ml om de 2 dagen en tijdens die warmte die we al gehad hebben zal dat te weinig geweest zijn. Nu geef ik ze zo'n 300 a 350ml om de 2 dagen en soms tussenin eens 150ml. Op 10 liter afgezuurd water van ph 6.0 voeg ik 40 a 50ml 1component voeding toe en 3 a 4ml pk 13-14 sinds een dag of 4.

 

Ze heb ook maar een dag of 4 groei gehad sinds ontkiemen waardoor ze mss een extra weekje langer moeten bloeien. Heb ook een week of 2 terug de lichturen omgeschakeld van dag naar nacht en hier en daar eens een uurtje verschoven wat ze ook ni veel goeds zullen gedaan hebben.

 

Hier een paar picca's van m'n chicca's

img03411bu.jpg

 

links

img03436nb.jpg

 

rechts

img03421jd.jpg

 

 

img03442hq.jpg

 

img03454qx.jpg

img03479wf.jpg

 

Ik hoop toch een 150 a 200gr te halen, lijkt dit haalbaar met nog zo'n 3 a 4 weken te gaan ??

 

 

Commentaar, ik hoor het graag ! :bier

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor tsjieler :bier

 

Ik denk wel dat ze langer nodig hebben als een 9 weken bloei,ik zou niet verbaasd zijn van 11-13 weken bloei,en ja dan is de kans op megabuds uiteraard ook meer aanwezig.

 

Je planten zien er goed uit,kijk wel uit met voeding :D ik zag al gele puntjes op je blad.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de complimenten sannie ! :D

 

11 a 13 weken :D Daar zou ik ni mee inzitten, zolang het maar iets lekkers wordt. Bij de beschrijving van de grapefruit female seeds staat dat ze 8 weken bloei nodig hebben. Dat is wel heel kort voor een plant die 90% sativa is. Wat me opvalt is dat deze kruising zeer onstabiel is met hoge uitschieters langs alle kanten en zo'n 80cm lang en dan weer andere die 45 a 50cm hoog zijn en ultra compact. De hoge temperaturen met soms grote verschillen tussen dag en nacht zullen daar ook wel een grote rol in gespeeld hebben.

 

Die gele punten heb ik al een poosje en naar mijn bescheiden mening zijn deze te wijten aan de temperatuur die ze al moeten doorstaan hebben en de lamp (600W) die 45 a 50cm van de hoogste toppen hangt.

 

Greetz tjieler :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

begin week 8 bloei en qua topvorming is het nog steeds gene vette al is er de laatste dagen wat beterschap in gekomen. Ik gaf veel te weinig water en heb ze vorige week eens 4 volle dagen geen druppel gegeven door omstandigheden, nu geef ik ze om de 2 dagen zo'n 500ml per plant. We zien wel wat er vanaf komt, niks om over naar huis te schrijven maar ik hoop toch een eindje voort te kunnen met m'n eigen rokertje. Ze hebben wrschijnlijk nog een week of 3 a 4 te gaan zoals sannie al liet weten. Zo te zien zal ik de 100gr niet halen denk ik, de toppen zijn nog klein en heel fluffie. Op enkele foto's lijken het vette toppen te zijn maar niks is minder waar ;)

temp lichten aan 33

lichten uit 24

lv tussen 30 en 60

 

hier wat pics

img03643ed.jpg

img03658zw.jpg

img03670ts.jpg

img03687xh.jpg

img03706eu.jpg

img03754bc.jpg

 

Graag jullie bevindingen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ziet het wel echt heel duidelijk per plant verschillen, een aantal van die toppen ziet er al aardig ontwikkeld uit en deel ook nog helemaal niet waren dit dan die compacten die er tussen stonden? En nu dan door licht gebrek wat achter blijven? Ik denk dat je het echt van top tot top moet gaan bekijken, er is ook een deel dat met een paar weekjes toch echt nog veel beter zal worden.. Dus niet meteen alles neerhalen zou ik zeggen, gespreid.. Maar het lijkt heel wat bij die wel goed/beter ontwikkelden!

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Hi Tjieler,

Zoals je zelf al zegt, zal geen topoogst worden. Ik heb waarschijnlijk mijn eerste kweek ook te weinig water gegeven waardoor ik een hoop gewicht heb gemist. De toppen leken wel mooi en ik dacht dat ze wel hard waren, maar toen ik later eens bij Sannie in de kast heb mogen kijken en knijpen (de planten, niet Sannie) toen kwam ik er wel achter dat het veel harder en voller kan. Mijn tweede kweek zit ik nu al weken op 400 a 500ml elke twee dagen. Denk er wel aan dat als je meer gaat geven dat je dan de voeding wel verdeeld over meer water en niet ook meer voeding geeft.

 

Ze zijn nog lang niet klaar, ze hebben nog veel te weing bruine haren en kunnen nog best een eindje voller worden. Dus als je het geduld hebt, zou je sowieso nog even kunnen wachten. Dat zal je zeker nog wat opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit tJieLeR die moeten zeeker nog wel

eeven een week of 4a5

 

 

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik sluit me hier bij aan,de toppen zullen nog zeker gaan zwellen,dit proces zal zich doorzetten nu binnen de 10 dagen aan de planten te zien,bij onstabiel zaad krijg je vaak zulke verschillen in planten,gelijk alles oogsten zal hier niet mogenlijk zijn,en zal plant per plant beoordeelt moeten worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je ziet het wel echt heel duidelijk per plant verschillen, een aantal van die toppen ziet er al aardig ontwikkeld uit en deel ook nog helemaal niet waren dit dan die compacten die er tussen stonden? En nu dan door licht gebrek wat achter blijven? Ik denk dat je het echt van top tot top moet gaan bekijken, er is ook een deel dat met een paar weekjes toch echt nog veel beter zal worden.. Dus niet meteen alles neerhalen zou ik zeggen, gespreid.. Maar het lijkt heel wat bij die wel goed/beter ontwikkelden!

 

Laters, Snowie

 

Hey snowy, bedankt voor je commentaar. Dat zijn idd die compacte, vooral die ene die ontkiemde terwijl de rest in bloei ging en dus altijd een achterstand had en daardoor zoals je zegt minder licht krijgt, kzal die straks verhogen, wat ik al veel eerder moest doen ;)

Ik zal ze zoals je zegt individueel moeten bekijken en gaan oogsten. Bij deze soort zou de kans op herma's tijdens de laatste bloeiweken geen uitzondering zijn dus zal ik daar ook moeten gaan op letten.

 

@Miss_J : Al doende leert men hé, er zijn al enkele dingen die bij de volgende ronde beter kunnen of vermeden zullen worden. Wat voeding betreft heb ik de verhouding per liter aangehouden, heb wel zitten twijfelen of ik het zo zou doen of dezelfde hoeveelheid voeding lichtjes opbouwen maar meer verdund door die paar extra liters. Had dus best die 2de optie genomen maar door die achterstand qua topvorming en omdat er nog ni echt paarse stelen ofzo te zien zijn was m'n keuze snel gemaakt :P

 

@40pp : Bedankt ! 4 a 5 weken is wel nog een eind maar geen probleem als het zo is, hopelijk blijft het een beetje rendabel. Als het zover is komt er wel iets jouw richting uit :P

 

@rataplan : Mmm.. toppen die zwellen .. klinkt als muziek in de oren. ;) Grotendeels lopen ze gelijk, 1/3 zal denk ik wat langer moeten staan. Is het aangewezen om een plant geleidelijk te knippen aangezien er zowiezo nog wat langer zullen moeten staan ? :P

 

greetz tjieler ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De topvorming is nu aardig aan het opschieten. Die stagnatie was denk ik vooral te danken aan te weinig water en te hoge temperaturen tijdens die hete dagen.

 

Nu is alles picobello.

LV tussen 35 en 55

temp lamp aan max 30°, lamp uit min 21°

 

 

Hier wat pics

 

img03793jv.jpg

 

hier een paar beter ontwikkelde

 

img03811vx.jpg

img03821af.jpg

 

greetz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk nou zie je maar dat geduld een schoone zaak is ziet er zeer goed uit

mooie buds ;) :P :P ;) ;)

 

 

ze beginnen nu aan te spekken :P

 

gr mi laaters :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx 40pp! Het is nog niks om over naar huis te schrijven maar ik krijg toch terug wat hoop dat er wat degelijke topjes af zullen komen. Enig idee wat ik als eindresultaat kan verwachten ? Ik schat tussen de 150 a 200, zou al best tevreden zijn.

 

greetz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
thx 40pp! Het is nog niks om over naar huis te schrijven maar ik krijg toch terug wat hoop dat er wat degelijke topjes af zullen komen. Enig idee wat ik als eindresultaat kan verwachten ? Ik schat tussen de 150 a 200, zou al best tevreden zijn.

 

greetz ;)

 

 

laat ze zo lang moogelijk staan dan ga je de 4 ons mieschien wel

haalen of meer het is je gegunt ;)

 

nog wel een week of 2 drie tot dat buds mooi hard zijn en de thc

met de bloote oog kan zien veel succes

 

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn nu einde week 10 bloei. Ik geef ze enkel nog afgezuurd water van PH 6,3. Weet iemand raad hoelang ze nog moeten staan aan de hand van wat pics ?

 

img0438ym3.jpgimg0440pc5.jpg

 

img0439bf7.jpgimg0442af4.jpg

 

Graag commentaar! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er echt wel "toppie" uit maar nog erg weinig bruine haartjes te zien dus ze kunnen zeker nog wel even, maar hoelang ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tjieler

Ziet er zeer smakelijk uit :verrygood

 

Aan de haren te zien mag je zeker nog wel 1.5-2.0 weken.

Post af en toe een foto.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat meer enthousiasme is ook wel wel op zn plaats tjieler!!! :verrygood

het zag er eerst niet echt veel belovend uit maar zoals je ziet; geduld is een schone zaak!!!

lekkere toppen hoor!.... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey vroege vogels, bedankt voor de reply's.

 

@Ganjamens

 

Ik ben wel opgelucht dat het toch nog iets geworden is. Wel heb ik gemerkt bij een plant of 2 dat de bladeren in de hoofdtop heel snel gele bladpunten en bruin afgestorven zijn. Hopelijk kunnen deze nog een week of 2 staan. Gisteren had ik moeten water geven maar was ni thuis, dat zal dan voor vanavond worden, hopelijk staan ze nog overeind met dit weer. Vanavond schiet ik nog een paar pics van die probleemtoppen, is denk ik een gevolg van overvoeding, mss het laatste van de emmer gehad waar de voeding iets meer geconcentreerd was ? Met pk13/14 ben ik heel voorzichtig geweest maar ben echt niet tuk op.

 

Volgende ronde zal er weinig worden veranderd aan de opstelling. De potten gaan deze wel gevuld worden tot aan de nok :( en zal ze zoveel mogelijk dieven en mss toppen om alleen hoofdtoppen te krijgen want nu zijn er wel zijtakken die degelijke topjes aanmaken maar ook veel die echt verwaarloosbaar is maar toch energy vraagt. Ook zal ik weer bio-mix aarde gebruiken met toevoeging van bacteriën en schimmels + wat perliet, dat zal ze denk ik alleen maar ten goed komen.

 

Allesinds bedankt voor jullie tips en info, zonder WF (let er nu pas op dat het terug WF is ipv WP :( ) stond ik nog altijd nergens. In't kort .. topforum, lang leve WF ! :specool

 

greetz tjieler :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
We zijn nu einde week 10 bloei. Ik geef ze enkel nog afgezuurd water van PH 6,3. Weet iemand raad hoelang ze nog moeten staan aan de hand van wat pics ?

 

img0438ym3.jpgimg0440pc5.jpg

 

img0439bf7.jpgimg0442af4.jpg

 

Graag commentaar! :specool

 

 

mooie buds :( :( :( en ja ze kunnen nog wel ander half week

je moet de plant bekijken maar pas op voor bud rot met die dikke toppen :verrygood

 

veel succes gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...