Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tJieLeR

1ste Kweek (600watt)

Recommended Posts

Eindelijk gestart !

 

Voor de bouw van m'n hokje met maten 120x90x200 vindt je hier de link naar het bouwverslagje.

 

heb gekozen voor - 600W Philips Son-T-Pia lamp

- 425kub afzuiger met thermodimmer

- Passieve inlaat onder de potten.

- Honeywell ventilator in m'n hok die is aangesloten op de timer van m'n lamp.

- 15 potten van 11L weliswaar niet gevuld tot aan de nok.

 

De verse lucht wordt aangezogen via een raam op een kier en uitgeblazen via een andere kamer.

 

De Grapefruit female zaden zijn meteen onkiemt in de 11L potten met biomix aarde van B'cuzz.

 

De zaden zijn geplant op 7Mei waarbij 13 van de 15 het levenslicht zagen op 10Mei, de 14de kwam de volgend dag uit maar kvermoed dat deze een nakomertje zal blijven. De 15 is onkiemd in de pot maar nooit goed boven gekomen, daarom heb ik een extra zaadje onkiemt in een potje (gestart onder 12/12) en vandaag overgepot in de 11L pot.

 

Dinsdagmorgen 16Mei zijn ze in de bloei gezet.

 

Wat voeding betreft geef ik de ene dag zo'n 100ml de volgend zo'n 50ml sproeien afgezuurd naar PH 6.0 (zonder wortelstimulator).

Een vast systeem is het niet, tis eerder opt gevoel. De potten die tegen de wand staan waar de lucht wordt tegen geblazen van de Honeywell droogt veel sneller op waardoor ik deze iets meer geef en de potten onder de ventilator iets minder.

Als supplement heb ik Aardevoeding en PK 13-14 van B'cuzz. Wanneer ik deze ga gebruiken is me nog een beetje onduidelijk, dus als iemand wat tips heeft ? Zou allesinds niet meer dan de helft van de aanbevolen hoeveelheden gebruiken.

 

De temperatuur en LV is met lampen aan gemiddeld 27°C (23/30°) en 45% (35/75)

lampen uit gemiddeld 16° (15/17) en ... ni belangrijk

 

 

15 Mei

img02123us.th.jpg

 

19 Mei

img02310cr.th.jpg

 

Hier eentje met een wat ingetrokken blad aan 1 zijde. Mss wat verbrandt door een druppel met de lamp erop??

img02359tr.th.jpg

 

20 Mei

img02410os.th.jpg

 

Hier de 12/12 zaailing die daarnet is overgepot.

img02428yg.th.jpg

 

Tips zijn altijd welkom aangezien ik zelf ook groen ben :lol:

 

Greetz tjieler :P

Edited by tJieLeR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou me afzuiging omwisellen

inblaas van af de kamer en uitblaas direct naar buiten

 

 

tocht is killing voor je dames en dit kan met een raam op een kier best snel gebeuren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Weedjunky,

 

Daar is het de tijd van't jaar ni voor. Als ik de lucht zou aanzuigen vanuit m'n huis zou ik sneller in de problemen geraken met de temperatuur in m'n hok bij warmere dagen. Wat jij voorstelt zou goed van toepassing zijn in de herfst en wintermaanden. De 15° nachttemperatuur die ik nu nog heb is denk ik ook geen probleem aangezien ze nooit anders geweten hebben.

 

greetz tjieler :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 14

 

De zaailingen hebben de laatste 2 dagen geen druppel water gekregen, vandaag heb ik voor het eerst aardevoeding toegevoegd, 25ml op 5 liter en afgezuurd naar 5,8. Iedere plant kreeg zo'n 150ml. Tot op heden had ik m'n water afgezuurd naar 6,0 maar volgens Atami is de ideale ph 5,8. Welke zou ik nu best aanhouden ?

 

Hieronder wat pics van m'n meiden, kvind het al een zege op zich aangezien ik voorheen geen enkele plant in leven kon houden :P

 

img02461cm.jpg

 

img02495ns.jpg

 

img02506sm.jpg

 

 

 

Op deze foto zie je links in het midden de zaailing die een dag of 5 later ontkiemt is en meteen mee op 12/12 gezet.

Bovenaan in de hoek zie je het achterkomertje.

 

img02514bd.jpg

 

 

 

Commentaar en tips zijn welkom !

 

 

Greetz tjieler :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe de volgende keer je potten helemaal vol. Hoe meer wortels een plant kwijt kan hoe meer voeding ze kan opnemen. Voor de rest ziet het er goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

zo zou die moeten komen.

Dit waren de eerste grapefruits hier verkrijgbaar.

Mijn Website

Mijn Website

heel lekker man

succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mystical-shiva : Bedankt voor de complimenten. Ik weet dat de potten vol moesten maar had al genoeg uitstel en ben er alvast mee begonnen. Kdacht dat het niet heel veel uitmaakte aangezien ik ze niet al te hoog wou hebben. De volgende ronde zal ik wat meer oog hebben voor details, nu ben ik niet zozeer uit op quantiteit maar wil eerst de eindmeet halen en wat ervaring opdoen.

 

@e$kob@r : Ziet er heel lekker uit man, als je nog wat tips hebt hoor ik die graag ! Zijn het planten die ondersteund moeten worden ofzo ?

 

Greetz tjieler ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes :lol: tJieLeR ik zou zeggen ga zo door

zo te zien hebben ze naar hun zin veel succes

en lekker rook waar word dit :P

 

 

gr mi laaters

Edited by 40 pp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ze zien er goed uit. En je doet het goed met het bewateren, wat vaak een eerste struikelblok is. Mooi kort. Altijd mooi spul, zaailingen. Ga zo door, dan krijg je vanzelf groene vingers :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moet je PK 13/14 pas toevoegen als je de eerste bloeiverschijnselen ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, allen bedankt voor de complimenten! Nu zijn ze echt wel op gang geschoten, vergeleken met eergisteren zie ik toch al heel wat verschil.

 

dag16

 

img02538mu.jpg

 

img02541ch.jpg

 

img02554vt.jpg

 

img02569kq.jpg

 

img02571uz.jpg

 

img02583nk.jpg

 

 

Ik heb zonet voor het water geven m'n ph meter geijkt en dat zag er ni te best uit, in de ijkvloeistof van 7.01 gaf hij 7.7 aan. Aangezien ik m'n water meestal afgezuurd heb op 6.0 zal dat werkelijk zo'n 6.5 geweest zijn, nog niet zo'n ramp denk ik.

 

Is het van groot belang dat je vermijd om water tegen de stam te laten lopen? Nu zit er enkel aardevoeding bij maar eens ik begin met pk13-14 zal dat beter verhinderd worden denk ik, zal de aarde in de hoeken wat dieper moeten duwen zodat het ni meer naar de stam kan stromen.

 

Greetz tjieler :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 19

 

Ze doen het volgens mij nog steeds goed, hier en daar worden er 9 vingerige bladeren aangemaakt. Ik geef nog steeds 2 dagen na elkaar zo'n 150ml met alleen wat aardevoeding (verhouding 1/200 en afgezuurd naar PH 6.0) en dan een dag niks.

 

img02662oe.jpg

 

img02678lv.jpg

 

img02690pj.jpg

 

img02683ru.jpg

 

Heeft iemand een idee hoe hoog deze zullen worden in die omstandigheden ?

 

Greetz tjieler :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 21

 

Een overzicht van het compact veldje die reeds een frisse zoete geur prijs geeft. :rofl

 

img02706hc.jpg

 

Hier zie je rechts een uitschieter omdat die iets verder is verwijderd van de lamp.

 

img02716cw.jpg

 

Links idem dito.

 

img02723je.jpg

 

Ze hebben het nog steeds naar hun zin, mocht er toch iets zijn dat waar ik naast kijk dan hoor ik het graag !

 

img02735oj.jpg

 

De volgende ronde zal ik tijdens de eerste weken de buitenste planten wat meer onder de lamp plaatsen om die verschillen wat te beperken, of zou ik dit deze ronde nog doen ?

 

img02747rv.jpg

 

Greetz tjieler :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor al die zaailingen :o

 

1 kleine en 1 grote,en zo zal je nog vele verschillen tussen je planten mogen meemaken.

Graapefruit is een fijn rokertje :rofl

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx Sannie, die kleine int midden is 5 of 6 dagen later geplant en ontkiemt op 12/12.

 

 

Greetz tjieler :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo idd lekker weedje . dit treft wel , ben er net van aan het roken en ruikt ook een beetje naar pompelmoes

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 25

 

M'n dames water geven verloopt al minder vlot als int begin, en de kans dat ik ongemerkt met m'n elleboog ofzo eentje haar nek breekt is niet uitgesloten :o Volgende ronde mss al meteen een bakje a la Rataplan ;)

 

img03017vh.jpg

 

Hier een kiekje rechts

 

img03024wd.jpg

 

Links

 

img03031yb.jpg

 

Nog een paar

 

img03048ha.jpg

 

img03054jc.jpg

 

img03064jn.jpg

 

 

Graag jullie mening en/of commentaar !

 

 

Grtz tjieler :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo

ziet er goed uit, zitten duidelijk wat verschilende fenotypetjes tussen hé!

kzou wel de grootste planten het meeste aan de buitenkant zetten en de kleinere middenin, recht onder de lamp. want zoals nu gaan die 2 stevige rakers in het midden enkel maar meer voorsprong maken op andere die in hun 'schaduw' staan. dit zal zeker geen egaal veldje opleveren zo met de gevolgen van dien.

beetje schikken , buigen of knakken en leiden met wat stokjes ofzo en draad(zeer voorzichtig) kan in je geval hier zeker geen kwaad.

 

Ja en dat watergeven, als je ze wat dieft krijg je wel wat meer ruimte onderin , maar dit wordt ook gehindert doordat je potten niet tot de rand vol zijn , anders had je zoiso meer ruimte om er tussen te garaken. tipje voor volgende kweek hé!

je palnten zien er wel ok uit :o

succes verder

 

mazzels

Share this post


Link to post
Share on other sites

een bak volgens de rataplan methode lijkt me zeker een aanrader, ik wil het ook gaan doen.

 

wat je voor deze kweek als oplossing kan doen is een trechter kopen en daaraan een slang bevestigen. dit slangetje kan je tussen al je plantjes door op de juiste plek mikken en het voedingswater dan in de trechter gooien (trechter gewoon tegen de wand bevestigen, zodat je geen handen tekort komt :o )

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Bedankt voor de tips Tuinkabouter en Burning Seed.

 

 

Ik heb de kleinere planten meer naar het midden geplaatst.

 

Hier heb je een overzichtje van dag 30

 

img03144tf.jpg

 

img03195jj.jpg

 

Bij een paar planten hebben enkele nieuwe bladeren gele bladpunten. :blink: Is dit doordat ik met grote temperatuursverschillen heb gezeten (min 13 snachts, max 29 overdag)? Overwegend sativa's zouden daar eerder wat last van hebben.

 

Een andere mogelijkheid is mss te snel aardevoeding meegegeven bij de nieuwe voorbemeste aarde ? Zijn er kenners die raad weten ? De foto is ni echt zuiver maar de vergeling is goed te zien.

 

http://img111.imageshack.us/img111/9429/img03214oh.jpg

 

 

Greetz tjieler :D

 

//EDIT pic was te groot link van gemaakt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee tJieLeR,

 

die gele bladpunten komen door de warmte..

dus als het kan nog harder afzuigen..

verder zien ze er goed uit vind ik hoor!! :D

succes!!

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is de warmte maar verder is het mooi dicht gegroeit

en een heerlijk soortje om te :D veel succes verder

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...