Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Miss_j's Tweede Kweekpoging

Recommended Posts

mooi verslag hoor miss!De planten zien er allen echt toppie uit,doe zo verder...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ben ik weer met een update:

Het gaat hier goed. De hitte is onder controle te houden op 33 graden. Onder het bladerdek is het 27, dus de planten reguleren het al goed zelf. Voor het weekend werd het tijd om de scrogg-netten op te hangen en inmiddels heb ik de eerste toppen plat gelegd. Je ziet nu al dat hierdoor de scheuten van lagere internodes nog mooi bij kunnen komen. Ik denk dat deze zo nog net door het net heen groeien. Zo krijgen deze toppen ook nog optimaal licht.

Tegelijk met de scroggnetten heb ik de planten gedieft. De eerste 2 a 3 internodes heb ik ontdaan van hun uitlopers. Die scheuten die te kort waren en toch niet bij zouden groeien heb ik weg geknipt.

De eerste topvorming is te zien, zowel bij de shacks als bij de S&S. We zitten nu in de 9de dag op 12/12. Natuurlijk wat pics:

 

gallery_5822_236_46948.jpg

De S&S

 

gallery_5822_236_61055.jpg

en de Shacks

 

Foto=XZPWMKSC.jpg

Hier een top van een Shack met mooie korte internode opbouw

 

gallery_5822_236_72754.jpg

en hier is de strenge meesteres langs geweest....

 

En zo gaat het dus in mijn kast lieve kijkbuisblowers. Ik ben heel benieuwd naar de topopbouw over een paar weekjes. Nieuwsgierig of die scheuten die nu net nog onder het net zitten op deze manier ook leuk gaan bouwen. We gaan het zien :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer netjes uit, de dames zijn in goede handen bij de strenge meesteres :D

Ik zie zelfs dat er bij jou al iets meer topvorming is dan bij mij, we lopen samen in de pas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Leuk Stumper! Heb je toch nog een kweekvriendinnetje :D

Ik zal wel even wat langer door moeten met bloeien maar toch leuk om samen op te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat ze niet voor de 30e klaar zijn Miss_J :D . Wordt vast een heel gezond oogstje! Nou ja, nog maar een meeting organiseren dan maar he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele mooie kleur ook Miss j!!!

 

Ook ik heb SHACKS kunnen binnen halen in de tent, dus ga je op de voet volgen om te zien wat de plant doet.

 

Kan je me vertellen hoe lang je ze hebt laten groeien??? Stekken zijn nu nog pril dus ken er nog geen indruk van krijgen. Lekker bossie zo hoor :D

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kijk en lees wel ik vind het weer dat het een mooi tuinje is

mooi op kluer ik blijf dit zeeker volgen :D

 

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Deze update is een beetje later omdat JD de camera mee had naar Washington. Maar het gaat lekker in de kast. Ze staan morgen 3 weken op 12/12 en de toppen zijn inmiddels aan het einde van hun tweede week ontwikkeling. De S&S lijken zelfs nu iets grotere topjes te hebben dan de Shacks, maar bij beiden zijn er genoeg :bier Door de hoogste uitlopers plat te leggen heb ik een mooi veldje weten te maken. Het lijkt erop dat de groei inmiddels iets minder wordt dus laat ik het nu gewoon gaan.

 

De foto's vertellen de rest:

gallery_5822_236_83679.jpg

De hoogste S&S planten (70cm)

 

med_gallery_5822_236_63954.jpg

Een staande S&S top

 

gallery_5822_236_9349.jpg

En een liggende

 

gallery_5822_236_70221.jpg

De topjes beginnen te 'sneeuwen'

 

gallery_5822_236_114901.jpg

En de Shacks

 

En zo, lieve kijkbuisblowers, gaat het eraan toe in de kast van Miss_J. Het is echt genieten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss_J ik hep hier niks aan toe te voegen gewoon geweldig :bier

 

mooie foto's :D :D :wOOt

 

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet toegeven, dat ziet er mooi uit en ga deze zeker volgen :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bah wat lekker :bier . Heb je ook wat toppen geknakt overigens? Ik bedoel niet per ongeluk maar expres?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss j, dit gaat zeker beter worden als de vorige ronde :bier

 

 

Mooie volle dames en daar is ert gek op. Gaaf om zoveel toppies te zien, op zo,n klein stukkie.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

@Whazzup: ik heb er alleen 1 per ongeluk geknakt, maar dat maakt niets uit. Of is er nog een voordeel aan knakken? Ik heb bij mijn moeders ook een zijtak geknakt en dat werd gewoon een lekker dik stuk in de tak.

 

@Ert: Gaaf he, zoveel toppen? Door het buigen van de hardlopers geef je de scheuten uit lagere oksels alle kans om bij te komen waardoor er zoveel toppen komen. Bovendien zijn de grote S&S ook nog eens getopt waardoor er twee soms drie toppen zijn ontstaan. Dat wordt nog dringen als de toppen straks flink in omvang toenemen :D Dit gaat ongetwijfeld een betere ronde worden. Ik voel de planten beter aan en heb het klimaat in de kast beter onder controle. Het is gewoon genieten. En helemaal als we straks ons Bio-gekweekte S&S roken!!! Heb van Sannie een sampletje gehad en dat is wel een feestje hoor :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor,persoonlijk heb ik enkel positieve ervaringen met knakken,de geknakte stengel is op deze plaats super stevig die een hoop horizontale buds kan dragen!Doe het zelf meer en meer als de hoogteverschillen te veel onderling verschillen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

@SB: bedankt! Ik moet toegeven dat ikzelf ook enorm geniet van mijn kast op het moment. Het loopt allemaal lekker en de planten zien er super uit.

De volgende keer laat ik iets minder lang voorgroeien (moest nu omdat ik de Shacks nog even iets groter wilde hebben) zodat ze iets ruimer staan. Maar ik ben helemaal om voor de grotere potten en iets minder planten. Dit veldje zijn 8 planten op 10 liter potten op schaal op een ruimte van 1.20 bij 0.70. De planten zijn allemaal 1x getopt en door de scrogg krijgen ook de uitlopers van lagere internodes de kans om bij te groeien.

 

De volgende grow kan ik ruimschoots van eigen moeders vullen (ze zijn niet te houden, die moeders van mij) en ben ik van plan drie van deze veldjes te doen. 24 planten in totaal met drie weken voorgroei.

 

Het zijn fijne, potente planten. Ben benieuwd naar het rokertje :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er idd een heel mooi egaal veldje groen uit. Leuk om te horen dat de kast eindelijk doet wat je wenst na al dat klussen en peinswerk. :bier

 

greetz tjieler

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

@Tjieler: Gelukkig wel zeg, anders had ik mijn handen vol gehad aan JD. Stel je voor dat ik weer had moeten aankomen met nieuw werk voor em. Uhm, JD? Het moet toch nog een beeeeetje anders....... zou je........ Hij ziet me aankomen :bier

 

Hij is lekker bezig met nieuwe gizmo's voor zijn 'meten is weten' project.

 

En ik zit te broeden op een ontwerp voor een stekken/voorgroei-kast met tl's die er moet komen. Ik gooi nu nog te vaak hele snedes van mijn moeders weg omdat ze tegen het plafond van de kast groeien. Daar moet ik maar iets mee gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Het is een beetje kort op de vorige update maar ik dacht maar een paar pics te posten van lichten uit.

Met die buien buiten heb ik een RV van 72%. Gelukkig zijn de toppen nog redelijk klein en zal de kans op schimmel daardoor ook wat kleiner zijn. Als beginner had ik het nog niet zo vochtig meegemaakt.

 

Eerst nog even een overzichtsfoto over de hele kast.

gallery_5822_236_56823.jpg

De toppen zijn flink aan het bouwen en de planten nemen een hoop vocht. De temp is op de toppen 30 en onder het bladerdek 24. De afzuiging doet dan rustig aan, ik schat zo'n 40/50% Lampen uit gaat de temp naar 21/22 en de RV ben ik nu wel benieuwd naar. Gaan de planten deze nog hoger maken in de donkerperiode? Normaal wel dus nu waarschijnlijk ook.

 

Hier de hoge S&S met licht-uit

gallery_5822_236_51923.jpg

De toppen steken nu zo'n 15cm boven het net uit. De groei is eruit. Maar daardoor lijkt het bijna harder te gaan met de toppen. De topjes aan de zijkant links pakken ook nog licht mee van de lager hangende lampen en zullen daar zeker van profiteren.

 

En de Shacks

gallery_5822_236_6189.jpg

De beide soorten gaan nu mooi gelijk op in topontwikkeling. Beiden gaan 'sneeuwen' en beiden beginnen inmiddels te plakken en te ruiken wat het alleen nog maar leuker maakt om even in de kast te gaan kijken.

 

Zo, lieve kijkbuisblowers, ik lig weer op schema met mijn updates. Tot volgende week!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit kan alleen maar een heel mooi eindresultaat gaan geven.

Ziet er allemaal weer heel mooi uit en zo op de foto's te zien geen spoortje van problemen te ontdekken.

Ga zo door !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...