Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

89/GTI 16V.

Hulp Voor Beginner

Recommended Posts

Misschien een optie om ze te gaan verduisteren, aangezien je ze niet veel groter wilt hebben, en de grond nu toch ook wel aardig uitgeput begint te raken.

 

idd,heb ik ook al aan zitten denken,ze op 12/12 zetten,of wat bedoel je met "verduisteren".?

ik hoop toch te oogsten half september,dan kan ik ze beter nu al in de bloei gooien? toch? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie het verduister topic

Het lijkt me verstandig om hier dus snel mee te beginnen, dan kan jij in september wel oogsten als het een beetje meezit. Heb je gelijk minder kans op toprot en schimmels.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zie het verduister topic

Het lijkt me verstandig om hier dus snel mee te beginnen, dan kan jij in september wel oogsten als het een beetje meezit. Heb je gelijk minder kans op toprot en schimmels.

 

ok,ben dus begonnen met verduisteren.

om 19.30 savonds zet ik ze binnen "in het donker kot".

en tegen 23.30 zet ik ze terug buiten als het al goed donker is

zo hoef ik niet om 6 u. smorgens op te staan om ze buiten te zetten :verrygood

kan ik ook gelijk beginnen met de pk!

 

nu maar hopen dat alles goed gaat,en dat ik tegen half september kan oogsten.

 

thnx for the info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de bladproblemen worden erger....

 

Afbeelding_085.jpg

 

Afbeelding_086.jpg

 

Afbeelding_088.jpg

 

Afbeelding_089.jpg

 

ik heb het topic van bladproblemen eens doorlopen (daar waar die foto's bij staan)

en ik vind eigelijk dat er geen enkele foto overeenkomt met mijn bladeren.

de foto's die er het meest op lijken zijn die van zwavel te kort en calcium te kort.

ik heb nou ook de meeste slechte bladeren erafgeknipt met de schaar :wOOt

daarom dat die 1 plant er zo "kaaltjes" bijstaat

ik weet niet of ik hier goed aan gedaan heb :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees dat je leidingwater geeft... wellicht zit daar het probleem... veel te hoge ph, de ph waarde van je medium zal door de vele waterbeurten veel te hoog zijn opgelopen... dat kan het voedingstekort ook verklaren..

 

 

regenwater heeft normaal gezien min of meer de juiste PH, let wel op wanneer je er voeding bijdoet, dit verlaagt de PH...

 

die zwarte puntjes zijn wel bizar

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb het me ook al afgevraagd over dat kraantjeswater,daarom ben ik sinds 2 weken begonnen met regenwater te geven.

er komen geen gele bladeren meer bij dus het zal wel van het kraantjes water zijn.

de white widow-plant had er trouwens niet zoveel last van,maar de bubbleicious welle.

grtz.

 

@mod.----->kun je deze verplaatsen naar outdoor a.u.b......thnx :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn bladerren biginnen te verdorren en geel te worden.

ok nu gaat het hellemaal fout denk ik.

ik dacht bij mezelf laat ik nou toch maar een "simpele" ph meter gaan halen (zie foto)

en eens kijken wat dat geeft.

ff de grond ingestampt en de ph bleek zo een 6.5 te zijn.

ik naar het tuincentrum om iets te halen om de ph wat omhoog te voeren :lol:

heb me er dus van die kalkkorrels gehaald (zie foto)

strooi ik dat goedje erbij,volgende dag steek ik mijn meter erin

wat blijkt nu :wacko:

een ph waarde van 4.8 :D

 

normaal moet mijn ph toch stijgen?

ik snap het niemeer :kill:

ik hoop dat iemand hier een verklaring voor heeft :wacko:

 

Afbeelding_105.jpg

 

Afbeelding_097.jpg

 

 

voor de rest beginnen ze al lekker te bloeien :wacko:

de 1 al wa meer als de ander.

 

 

 

Afbeelding_104.jpg

 

Afbeelding_102.jpg

 

Afbeelding_100.jpg

 

aja en mods. kun je deze a.u.b. verplaatsen naar outdoor.

thnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgend jaar grootere potten neemen dan komt alles goed :wacko: nu ook wel hoor zien er best lekker uit :lol:

 

ja idd,wou mijn potten niet groter nemen omdat ze anders int zicht van mijnen buurman kwamen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er harstikke mooi uit hoor voor een eerste kweek!

 

Volgende x maar voor een "echte" ph-meter sparen?? haha

Share this post


Link to post
Share on other sites
normaal moet mijn ph toch stijgen?

ik snap het niemeer :wacko:

ik hoop dat iemand hier een verklaring voor heeft :lol:

 

Die verklaring is simpel, die ph-meter is waardeloos. Je kan dat ding net zo goed gelijk wegpleuren, is al eens een ander topic over geweest en daaruit was wel duidelijk dat ze niet te vertrouwen zijn.. dus idd, volgend jaar beter wat meer geld uitgeven voor een echte meter..

krijgen je planten voeding? Zo niet dan denk ik dat je het beste wat bloeivoeding kunt gaan geven, die potten zijn nogal klein en de grond zal onderhand aardig uitgeput zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die verklaring is simpel, die ph-meter is waardeloos. Je kan dat ding net zo goed gelijk wegpleuren, is al eens een ander topic over geweest en daaruit was wel duidelijk dat ze niet te vertrouwen zijn.. dus idd, volgend jaar beter wat meer geld uitgeven voor een echte meter..

krijgen je planten voeding? Zo niet dan denk ik dat je het beste wat bloeivoeding kunt gaan geven, die potten zijn nogal klein en de grond zal onderhand aardig uitgeput zijn.

 

ja,ik denk zelfs dat ik ze mss wat te veel voeding gegeven heb.

mss dat ik daarom gele en verdorde bladerren heb,ik heb me nochtans aan het voedingsschema gehouden.

ik geef ze x-cel,bn-grond-bn-zym en pk13-14

 

en idd ja die ph meter :wacko:

wou er eigelijk geen 100 euries aan uitgeven,mr iets is beter dan niets :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je voeding is goed. Bij juiste docering zal de pH van je voeding vrijwel goed zijn. Je pH meter deugt niks van, en bovendien, als je grond meet moet je dat op meerdere plekken doen zo'n 3-6 cm diep minimaal. De pH van grond kan plaatselijk erg verschillen. Bij overvoeding krijg je verbrande puntjes ten eerste, en dan verbrande randjes dus dat zal het zeker niet zijn. Wellicht dat ze wat te nat geweest zijn, maar de kleine potten is inderdaad een oorzaak van veel gele blaadjes. Als je op kleine potten wilt kweken kun je het best wat later beginnen om je planten kleiner te houden. Blijf doorgaan met de voeding. Die PK 13/14 ook overigens, die mag met de voeding mee die je geeft. Je kunt iets lagere doses aanhouden voor de PK 13/14 als aanbevolen. Laatste week helemaal geen voeding meer he...

 

Tip: wellicht kun je de voeding en je water eens geven via schalen ipv van boven.

 

Een pH meter heb je al voor zo'n 40 euro, voor 6,25 heb je een pH gornd zetje van Ecostyle, goed voor 8 metingen. kijk uit met die kalk, daar schiet je zo mee uit! bovendien werkt dat langzaam, je pH schiet er niet meteen van omhoog. Kalk moet door de grond vermengd worden. Van BioNova: "Een te zure grond kan met AZ-kalk bijgesteld worden op een normale pH waarde. Hiervoor is 4 gram AZ-kalk per liter grond per 0,5 pH nodig. " Maar dan moet je natuurlijk wel de pH van je grond weten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

lezen growertjen. Zo'n pH metertje haal je niet. Dan kun je net zo goed gelijk je euri's in de Schelde gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooie plantjes, waar haal je zo'n ph-metertje. en hoeveel kost hij, ik woon wel in belgie.

 

growertjen

 

 

Zo'n 7 euro bij het tuincentrum. Ik zal mn bankrekeningnummer even pm-en, dat is nuttiger dan dat geld uitgeven aan zo'n meter :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
lezen growertjen. Zo'n pH metertje haal je niet. Dan kun je net zo goed gelijk je euri's in de Schelde gooien.

 

idd growertje,ik zou hem ook niemeer gaan kopen moest ik u zijn.

ik heb hem trouwens gehaald in den aveve in belgiè.

ik vraag daar achter ne ph meter en die kenden da der alleest nie.

heb dan uitgelegd dat da dient om de zuurtegraad van je grond te meten.

en die kut-meter was het enigste dat ze er hadden.

had trouwen eerst gevraagt naar dien ecostyle waar whazzup over bezig is,mr da kende hij ook nie.

tegen volgende zomer bestel ik me er zeker enen online uit nl.

tjaaaa....wiet kweken in belgiè....tis nie makkelijk :lol:

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

t is ni makkelijk maar mits een beetje hulp zou dat moeten lukken! En alles is hier op dit forum te vinden , dus eigenlijk is dit geen forum maar n soort google... In Belgie vind je steeds soortgelijke produkten die niet voor wiet gemaakt zijn....brol dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,ff nog een updatje.

 

zit met toprot op mijn hoofdtop denk ik,ze gaan snachts nogtans binnen in huis(en wat een geur als ik smorgens opsta :smoke )

 

is het nou de bedoelling dat ik gewoon mijn hoofdtop net onder het rot afknip.

zo te lezen zijn er hier veel die dat doen.

voor de rest gaat het vrij goed met de lady's.

 

Afbeelding_120.jpg

 

Afbeelding_121.jpg

 

Afbeelding_122.jpg

 

Afbeelding_123.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er goed uit hoor :no

alleen die rottende top zou ik als ik jou was maar gewoon helemaal weg halen.

je kunt er als je het laat drogen nog een lekker klompje hasj van maken :smoke

succes!

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer ga je de dames dan oogsten ??????

Als ze helemaal weggerot zijn ? Ik zou ze gewoon omleggen..en die top met rot...

de rot eruit halen en gewoon te drogen leggen voor je eerste rokertje !

 

Succes :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wanneer ga je de dames dan oogsten ??????

Als ze helemaal weggerot zijn ? Ik zou ze gewoon omleggen..en die top met rot...

de rot eruit halen en gewoon te drogen leggen voor je eerste rokertje !

 

Succes :smoke

 

ik denk dat nog maar 50%van de haartjes bruin is,en met de andere plant zelfs nog maar 25%

ik denk dat ik de 1 plant kan oogsten binnen een week of 3 en de andere...tja...met nieuwjaar ofzow :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de buitenteelt let men niet zo op de haartjes (stampers). Als het vochtig weer is geweest zijn de meeste stampers bruin. Haartjes komt van het griekse woord trichomes.

Bij een hennep plant heb je ook trichomessen...de harskliertjes waarin de cannabioide zitten...

Als deze inderdaad 50 %bruin zijn....dan ben je een beetje te laat...

 

Ik kijk naar de volgende eigenschappen van de plant : De toppen zijn goed gevuld met bloemen en hard,

de bloei periode zit erop en de gezondheid in het algemeen van de bloemen/plant.

Op de foto's bij u zit ze lijkt wel in haar laatste dagen.... komt ook wel door je kleine potje...

 

Maar als je ze binnen af kan laten rijpen... als ze niet al zo ver zijn, 4 x per dag tjekken op toprot !

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...