Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tokkie

Grootschalige Actie Growshops Rotterdam

Recommended Posts

Zie net op tt dat er een grote actie tegen de gs in de rego Rijnmond aan de gang is!!

Veel zaken moeten een half jaar dicht!!

De politie vermoedt dat de shops betrokken zijn bij illegale hennepteelt!!! :specool

Belachelijk weer natuurlijk.Als je 1 lamp verkoopt ben je al betrokken bij illegale hennepteelt want er is niemand die gelooft dat je komkommers gaat kweken! :rofl

Ik vrees dat de gs binnenkort verleden tijd zijn!!

Moeten we allemaal online gaan bestellen.

Het kromme van de wet is en blijft natuurlijk dat een koffieshop wel wiet mag verkopen maar niet mag inkopen!!

Holland op zijn smalst :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bron: NU.NL

 

Grote controle op growshops regio Rijnmond

 

ROTTERDAM - Politie en justitie zijn dinsdagochtend begonnen met een grote controle op growshops in de Rijnmond. Alle 31 shops in de regio krijgen tegelijkertijd een bezoek. Ook gemeente, belastingdienst, UWV, milieudienst DCMR en AID nemen deel aan de actie.

 

"Wij willen duidelijk maken dat het willens en wetens verkopen van artikelen voor de hennepkweek niet is toegestaan", aldus een politiewoordvoerder. De controleurs willen de vrijheid van de shops inperken.

 

Bij de controle zoeken de partijen de grenzen van wat juridisch mogelijk is op. Als in een shop hennepstekken worden gevonden, zal de eigenaar worden vervolgd voor handel in drugs. In een aantal zaken trof de politie dinsdagochtend hennepstekken aan. De burgemeester kan in die gevallen besluiten de growshop voor een jaar te sluiten. Reinigingsbedrijf Roteb zal de gevonden stekjes direct vernietigen.

 

Ook speuren de controleurs naar bewijs om de ondernemers te vervolgen voor medeplichtigheid of medeplegen aan hennepkweek.

 

Politie en het Openbaar Ministerie verzamelen verder informatie om de criminaliteit rond wietplantages in beeld te brengen.

 

DCMR onderzoekt de brandveiligheid. De Algemene Inspectiedienst (AID) van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit controleert of er geen verboden bestrijdingsmiddelen aanwezig zijn. De medewerkers van uitkeringsinstantie UWV kijken of er niet zwart wordt gewerkt. Volgens de politie is het de eerste grootschalige actie in Nederland.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Bron: Politie zelf

 

GROWSHOPS ROTTERDAM AANGEPAKT

ROTTERDAM - Vanaf 11.00 uur deze dinsdagmorgen wordt er een actie uitgevoerd door een multidisciplinair team van toezichthouders die 31 growshops in de regio Rotterdam-Rijnmond tegelijkertijd bezoekt. Bij deze actie wordt samengewerkt door politie, justitie, gemeente (afdeling Openbare Orde en Veiligheid), UWV, Belastingdienst, AID (toezicht op Bestrijdingsmiddelenwet) en de DCMR (toezicht op brandveiligheid). Dit is de eerste grootschalige actie in Nederland.

 

Alle growshops in de regio - 31 totaal – zullen tegelijkertijd (11.00u) door een multidisciplinair team worden bezocht. Bij de actiedag zijn 100 medewerkers van politie en 10 medewerkers van de overige partners totaal betrokken.

 

Doel

Het doel van de integrale aanpak is het inperken van de vrijheid van de growshops en het afgeven van het signaal, dat het willens en wetens verkopen van kweekbenodigdheden voor de hennepkweek niet wordt toegestaan. Daarnaast wordt informatie verzameld om organisatiecriminaliteit rondom de kweek van hennep in beeld te brengen. Vervolgens zal, zoals gebruikelijk bij integrale aanpakken zoals bijvoorbeeld de Aanpak Hennepkweek, iedere partner vanuit zijn eigen verantwoordelijkheid als toezichthouder en handhaver zorgen dat geconstateerde overtredingen of onregelmatigheden leiden tot passende maatregelen.

 

Aanleiding

De integrale aanpak volgt op de noodkreet van ondermeer deelgemeente Charlois en de wens vanuit de aanpak van hennepkweek om nu toch ook aan de voorkant in de keten maatregelen te nemen.

 

Opzoeken grenzen

De grenzen van wat juridisch mogelijk is zijn nadrukkelijk opgezocht. Nieuw daarbij is dat niet alleen zal worden vervolgd (strafrechtelijk) en/of maatregelen zullen worden genomen (bestuursrechtelijk) wanneer handel in softdrugs kan worden bewezen vanwege bijvoorbeeld de aanwezigheid van hennepstekken. Tevens zal worden bezien of voldoende bewijs kan worden vergaard om ondernemers te vervolgen voor medeplichtigheid aan hennepkweek (art. 48 WvSr) of medeplegen van hennepkweek (art. 47 WvSr). In de aanloop naar 16 mei a.s. is dan ook al geobserveerd en zijn verklaringen verzameld. Bij voldoende aannemelijkheid van deze strafbare feiten zal tevens in Rotterdam een burgemeesterssluiting volgen op grond van de Rotterdamse APV.

 

Handhavingarrangement

Om de aanpak zo effectief mogelijk te laten zijn is er door gemeente, politie en justitie een zogenoemd handhavingsarrangement vastgesteld. Doel hiervan is:

­ de handhavingactiviteiten van politie, Openbaar Ministerie en gemeente op elkaar af te stemmen en zoveel mogelijk complementair te laten zijn;

­ geconstateerde overtredingen te laten volgen door een reactie die qua intensiteit zo goed mogelijk aansluit bij de ernst van de overtreding;

­ kenbaar te maken aan de ‘overtreder’ welke maatregel hij van politie, OM en gemeente kan verwachten na een overtreding.

 

Regelgeving PDF

 

 

Later deze middag wordt bekend welke shop evt. zijn gesloten

 

Wie nu al weet welke gesloten zijn, kan het ook ff hier posten natuurlijk

 

Even een update uit het document van de politie, zie link hierboven...

 

Het bovenstaande betekent dat tegen iedere growshop, die zich schuldig maakt aan bijvoorbeeld het verkopen van hennepstekken .... Er kan een bevel tot sluiting worden opgelegd.

 

Het is zeker verstandig om dit document maar eens te lezen, er staan zeer schokkende dingen in. Waaronder ook sluiting van een GS als de growshop eigenaar zou hebben moeten geweten dat de spullen gebruikt worden voor hennepkweek.

 

Indien sprake is van medeplichtigheid aan hennepkweek kan de burgemeester tevens overgaan tot (een tijdelijke) sluiting van de growshop ....

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

alweer een steek in de rug der hennepkwekers.

nu zijn ze de growshops aan t checken of er geen stekken worden verkocht ed.

ze weten dondersgoed dat er stekken verkocht worden,dit is hun kans om het merendeel van die 31 growshops te kunnen/mogen sluiten.

 

en dan dat punt,dat een growshop eigenaar niet mag weten dat zijn spullen die hij verkoopt voor een kweek gebruikt worden,belachelijk.ook zo''n ''tussendoor regeltje''om een growshop te mogen sluiten.

belachelijk,want welke growshop eigenaar weet niet waar zn lampen en afzuigers voor gebruikt gaan worden,of denken sommigen dat de spullen die ze verkopen voor de sier worden gekocht?

 

volgens mij is de regering ene bende homofielen en liefhebbers van 12 jarige meisjes,laat ze daar eens een paar ''tussendoor''regeltjes :rofl voor verzinnen,voor die viezerikken,en niet voor ons kwekers die t voor de hobby doen en een extra centje ,door growshops te gaan verbieden,en huisuitzettingen en weet ik wat allemaal.

 

wat een jacht op wietkwekend en verkopend nederland,ze vinden het blijkbaar nogal een probleem,terwijl ze hun energie beter in ergere dingen kunnen steken,maar ja,aan t niveau van hun wetten te zien,kun je al tamelijk goed uitmaken hoe achterlijk ze bezig zijn.

 

waarom is de regering in handen van een stel mongolen.....nederland gaat naar de tering door een stel mongolen.....

 

diep treurig........ :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

diep treurig.......alles wat tof en leuk is ,dat zal verboden worden,nu weer de growshops,straks mogen we niet eens meer neuken,want dat is namelijk ook leuk...

wat denken ze nou van ons,dat we net zo burgertrutterig als hun gaan worden,zo niet goedschiks dan kwaadschiks?

ik wens de growshop eigenaren veel sterkte toe,maar ik vrees t ergste,een diep treurige zaak,iets waar ik me bijzonder pissig over kan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan hier persoonlijk echt niet mee zitten eigenlijk, stekkenhandel mag niet, als je dat dan toch doet weet je gewoon dat je in de problemen kan komen d'r mee, hetzelfde geld voor de primaire inkomstenbron van de meeste growshops, wiet doorverkopen. Die medeplichtigheid op basis van de verkoop van kweekbenodigheden kunnen ze nooit hardmaken en illegale bestrijdingsmiddellen zijn niet zomaar illegaal, het gaat hier om smerige troep die je echt niet op je wiet wil hebben, en als je een beetje geweten heb ook niet op de wiet die anderen roken. Bovendien heb je geen growshops nodig om aan je materialen te komen, met een beetje speurwerk kan je alles via andere wegen krijgen, meestal nog goedkoper ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was net ff bij de gs waar ik me spulletjes altijd koopt, ging ff bakkie koffie doen, hun hadden ook inval gehad en zijn niet gesloten, ze konden niets vinden en alles zag er netjes uit werd er vertelt, door de agenten.

Vind het persoonlijk maar weer een trieste actie....

 

greetz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kan hier persoonlijk echt niet mee zitten eigenlijk, stekkenhandel mag niet, als je dat dan toch doet weet je gewoon dat je in de problemen kan komen d'r mee, hetzelfde geld voor de primaire inkomstenbron van de meeste growshops, wiet doorverkopen. Die medeplichtigheid op basis van de verkoop van kweekbenodigheden kunnen ze nooit hardmaken en illegale bestrijdingsmiddellen zijn niet zomaar illegaal, het gaat hier om smerige troep die je echt niet op je wiet wil hebben, en als je een beetje geweten heb ook niet op de wiet die anderen roken. Bovendien heb je geen growshops nodig om aan je materialen te komen, met een beetje speurwerk kan je alles via andere wegen krijgen, meestal nog goedkoper ook.

 

Stekkenhandel mag niet !!!

Kweken wel dan???

Beetje hypocriet van je hoor!!! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken doen ze toch niet in growshop's? ze zijn al langer bezig met de jacht op de kwekers...

Share this post


Link to post
Share on other sites

das niet hypocriet van hem. Het is hypocriet van het gedoogbeleid! Growshops weten dat ze geen stekkies mogen hebben, dus als ze daarop gepakt worden is het hun eigen schuld, daar ben ik het ook mee eens. Maar lullige regeltjes verzinnen als "je weet dat je spullen voor wietkweek worden gebruikt" vind ik ook belachelijk. Het heeft twee kanten natuurlijk.

 

edit: @Tokkie dus :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waardeloos! want waar staat nederland nou mede om bekend????

 

om de wiet!!

vieze klootblauwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweken mag ook niet nee, als je d'r wel aan begint weet je dus dat je een risico neemt en moet je niet gaan mekkeren als je gepakt wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies,

maar ga nou geen mensen veroordelen die de wet overtreden als je dat zelf ook doet.

Dat vind ik (ook) hypocriet!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk is er helemaal niks in Nederland wat over wiet gaat niet hypocriet. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb jij gelijk in.

Lees net dat er 33 mensen zijn aangehouden!!!

16 growshops in overtreding!!Gesloten??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Politie sluit tien growshops in Rotterdam

Uitgegeven op dinsdag 16 mei 2006 om 14:42:23, bijgewerkt om 15:51:30

 

(Novum) - Rotterdam. De politie heeft dinsdag tien growshops in Rotterdam gesloten. Een team van toezichthouders en 130 politieagenten controleert dinsdag 31 growshops in de regio Rotterdam-Rijnmond. Tot nog toe zijn twintig personen opgepakt bij de actie. In growshops kunnen onder meer hennepzaden gekocht worden. In de gesloten winkels werden ook spullen zoals hennepstekjes verkocht, terwijl dat niet is toegestaan.

 

 

Dit is volgens de politie de eerste grootschalige gecombineerde actie van onder meer politie, justitie en de Belastingdienst tegen eigenaren van growshops in Nederland. De actie moet duidelijk maken dat de 'grenzen van de wet niet overschreden mogen worden'. De winkels kunnen op last van de gemeente voor maximaal een halfjaar gesloten blijven.

 

In een aantal van de growshops die dinsdag gesloten zijn, werd volgens politiewoordvoerder Huub Veeneman 'willens en wetens' gerommeld met de verkoop van benodigdheden voor hennepkweek. "Een paar hennepzaadjes mogen verkocht worden, maar sommige zaken hadden complete hennepstekjes in hun assortiment. Dit is uiteraard niet toegestaan." Eén winkeleigenaar had gerommeld met zijn gasmeter. Ook hij is aangehouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, diefstal van stroom of het aanzetten daartoe is ook niet mijn ding. Maar ik vind dit soort heksenjachten vaak zo overdreven... Moet je eens kijken hoeveel mankracht er op de been wordt gebracht en wat nou netto het resultaat is op de hoeveelheid wiet die er in omloop komt. Ik denk dat je hiermee niet de oorzaak van het probleem aanpakt, maar enkel de symptomen. De grote jongens komen echt wel aan hun stekken en lampen hoor, ook zonder growshopje om de hoek. Alles staat in het teken van populistische acties om de burger een vals gevoel van veiligheid te geven, terwijl de dikke vissen er zoals altijd weer gemakkelijk onderuit komen en met name kleinschalig opererende thuiskwekertjes de dupe worden. Juist die bevolkingsgroep die onder dit kabinet (ja ik betrek dit op de landelijke politiek omdat Opstelten probeert te voldoen aan de door z'n maatje Donner gestelde prioriteiten) steeds zwaar getroffen wordt door bezuinigingen en stijgende kosten voor het levensonderhoud worden steeds scherper in de gaten gehouden.

 

Ja, er gebeurt eindelijk ook eens iets aan de witwaspraktijken en zwart geld affaires op hoog niveau, maar voordat het enorme netwerk waartoe dit zich uitstrekt open ligt zijn de meesten van ons waarschijnlijk al oud en grijs. In die beerput steekt liever niemand z'n handen, want dan kom je in de laatjes van invloedrijke en machthebbende figuren die hun blazoen niet graag besmeurd zien. Ach ja, het is allemaal ook logisch want de rijken der aarde die hun fortuin over de rug van anderen vergaard hebben hebben natuurlijk ook de middelen om zich in te dekken in ons rechtssysteem, in tegenstelling tot een hobbykweker aan de andere kant van de samenleving of een growshop die aan relatief kleine afnemers levert. Zo gaat het al eeuwen en zo zal het nog eeuwen blijven gaan helaas...

 

Ik heb m'n gal weer gespuwd... Lekker... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote:

 

Een paar hennepzaadjes mogen verkocht worden, maar sommige zaken hadden complete hennepstekjes in hun assortiment.

 

jemig de peemig. Ik vind het zo dom om stekjes in je winkel te houden, dat is toch wel echt er om vragen. Aan de andere kant.. Zaadjes mag weer wél. Incomplete stekjes wellicht ook? lol Schiet mij maar lek. Heb net op tijd mijn stekjes gehaald dus :rofl - vond het al zo gek dat ze gewoon op voorraad waren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De overheid moet gewoon duidelijke regels maken, met wat wel mag en wat niet, het is allemaal wel zóóó vaag omschreven met woorden als gedoogd enz.., zodat een politeman altijd zijn eigen willetje kan toepassen, mag hij je, kan hij een waarschuwing geven, en anders ook wel ''iets anders''

 

De regels, met bijna alles wat met wiet te maken heeft, is gewoon niet goed verduidelijkt, want 10 growshops willen heus niet een sluiting riskeren voor een paar luttele stekjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beleid is toch duidelijk.

Dat stekken verkoop simpelweg niet mag?

Als je als growshop toch stekken verkoop moet je niet gaan miepen dat je zaak gesloten word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lang leve forummen.

Een forum als deze zal in de toekomst alleen maar interessanter worden.

 

Zelfregulatie rules :rofl

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle shops weten dat als ze stekken verkopen ze gesloten kunnen worden . Dus dat is niet zo moeilijk. Alle apparatuur,die ze verkopen kan je ook ergens anders kopen, dus ze weten wat ze doen. Als jij op je bek gaat met een paar plantjes ga je ook gewoon onderuit. Wetgeving is toch gewoon duidelijk voor ze .

 

Ze kunnen hier al zo veel dus, ja beurt is beurt.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lee

Een paar stekkies, dat is onzin. En dat ze een paar kilo wiet vinden is dan ook weer , ja dat kan gebeuren.

 

Het is gewoon een winkel hoor , het is niet de supermarkt op de hoek. Het is gewoon een winkel en dat wij er dingen mee doen die niet mogen die zij dan toevallig verkopen, ja dat is dan jammer.

 

Stekken mogen ze gewoon niet verkopen en wiet mogen ze niet in kopen klaar.

gr ert

 

Voor de wet dan he.

 

wel van ERTJE

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn we niet allemaal een beetje illegaal bezig?

wiet kweken onder een lamp en afzuiger mag immers ook niet....

maar wat mag nou tegenwoordig nog wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
:tu Whihi, dat had ik weer. Ik ging gister naar growshop ''growers guide'' op de nieuwe binneweg, R'dam. Enne ik kom daar dus aan, komen er net 2 mensen aan. 1tje met een camera en de andere met een microfoon. Maar helaas was die dinsdag gesloten (wist ik niet van te vore) dus ben ik naar een andere gegaan. Daarna nog ff een blowtje uit een shop gerookt uiteraard :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, het hele gedoogbeleid is natuurlijk typisch CDA. Ze hebben dit niet voor niks ingesteld omdat de situatie onhoudbaar werd en een algeheel verbod op een stickie ook niet reëel was. Met een gedoogbeleid hou je de mensen onder de duim door ze te geven wat ze willen, maar houd je ook tegelijkertijd de touwtjes in handen om aan de rem te trekken wanneer het om wat voor reden dan ook verkeerd dreigt te gaan. Bij een verschil van mening over wanneer het verkeerd gaat wint de overheid het altijd, omdat zij degenen zijn die bepalen wat er wel en niet gedoogd wordt zonder dat daar wetteksten aan te pas komen. Wel richtlijnen dus, maar in praktijk gewoon een kwestie van hoe de pet staat of uit welke richting de wind waait.

 

Volgens mij wordt er in geen ander land gedoogd, behalve dan misschien onder dictatoriale regimes of in communistische staten... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...