Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nick1983

5 Stekkies Van Jack Herrer Is Nu Santa Maria Geworden

Recommended Posts

ik heb 5 jack herrer stekkies besteld woensdag kan ik ze ophalen:D

kan deze soort ook buiten gekweekt worden? denk ut toch wel

en ik kan ze toch gelijk verpotten ik wou graag een specie kuip gebruiken, en daar dan 3 stekkies in doen

en 1 tje in de volle grond en 1tje in gewoon potje. kan dit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de zoekfunctie al gebruikt voor dit soortje? Als je die had gebruikt had je wellicht de bloeitijd te weten gekomen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb 5 jack herrer stekkies besteld woensdag kan ik ze ophalen:D

kan deze soort ook buiten gekweekt worden? denk ut toch wel

en ik kan ze toch gelijk verpotten ik wou graag een specie kuip gebruiken, en daar dan 3 stekkies in doen

en 1 tje in de volle grond en 1tje in gewoon potje. kan dit ?

 

 

alles kan. zelfs wat grond in een klomp aan de muur kan, je hebt dan alleen een klein plantje natuurlijk.

wat je ook doen kan is de verpot-methode, bv iedere 3 weken een grotere pot opgevuld met verse aarde. verpot alleen zo voorzichtig mogelijk zodat de plant niet in de stress raakt, de grotere pot maak je aan met een zelfde maat pot als je plant in staat zodat het gat al meteen perfect past als je de plant met kluit er laat inzakken.

 

maak je eigen super grondje

 

-60 tot 80 liter premix/batmix/allmix.

-4 eetlepels gemalen mergel of zeewierkalk

-4 eetlepels klei of leem (mineralen en spore elementen) gedroogd en gemalen makkelijk en goed in te mengen/stuiven

-10 liter cocospeat (gemalen cocosschil/bast, voor lucht)

-eetlepel bacterial (voor gezonde vijver, gevriesdroogde bacterieën voor snel en gezond bodemleven)

-10 liter goeie bio-compost

-10 liter extra regenwormenmest, levende wormen zijn welkom!

-lieveheersbeestjes in je dame zetten als je ze ergens vind, spinnetjes ook

-water geven van onderuit, plaats een drinkschaal onder de pot, zo spoel je niet altijd weer de afvalstoffen die de plant bij de stam afzet terug in de bodem, de plant is uitwaterend gevorm wat wil zeggen dat ze het rond de stam liefst droog houd...

-kweken in pot geeft voordeel van mobiliteit, lang in de zon te houden door af en toe ff te schuiven, beter uit de regen te houden bij slecht weer door onder een afdak te kunnen zetten en je kan evt de plant vevroegd in de bloei gooien door te gaan verduisteren in een schuurtje waardoor je je planten meer verdeeld kan knippen over een langere periode want dan is tenminste alles niet in 1 keer klaar, als je 1 juni de eerste laat bloeien heeft ze met mooie midzomer zonkracht kunnen bloeien en al klaar bij augustus, 1 juli word begin sept en de natuurlijke buiten-bloei begint pas half augustus en ben je met geluk klaar half oktober waar beduidend minder zon is....ik ben zelf reuze tevreden en relaxed met meerdere oogstmomenten (verschillende soortjes..), beetje plannen en dan kan je aandacht besteden aan het knippen en langzaam drogen in het donker.

 

ik ben gewoon erg weg van buiten in ruime potten. ik heb alles in de hand en weet wat ik rook.

 

succes,

 

green enfield

Edited by green enfield

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ikke gisteren naar die growshop ja kom ik daar

vraag ik die vent naar die stekkies

zegt ie: o helemaal vergeten blablablabla

o wat dom van mij en ik had het je beloofd blablablabla

zo andere man: ja tis momenteel heel erg moeilijk om er aan tekomen

gvd terwijl die vorige week zegt: o geen probleem als je woensdag om 2 uur er bent dan heb ik ze voor je

wat een stelletje eikels zeg

maar ja gelijk daarna naar andere growshop gegaan en gevraagd

en ja ze hadden nog zat santa maria stekkies op voorraad

nou gelijk paar gekocht en nu ben ik op en top tevree en het zijn ook nog mooie stekkies ze hebben allemaal 3 vertakkingen en allemaal meer dan 3 vingers aan de blaadjes:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ze barsten jo. Het is zowiezo veel beter om buiten vanuit zaad te kweken, zaadplanten zijn namelijk veel sterker. Kijk eens onder aan het scherm, en bestel gewoon een buitensoortje. Je bent begin juni nog vroeg genoeg om bomen van planten te krijgen. Het is nu toch kutweer, dus ze staan nu alleen maar stil. Jack herrer is zeker geen buitenplant, hij is veel te laat klaar. Santa maria weet ik niet. Ik heb er nu ook een aantal buiten. Aan het uitzoeken van de binnenbloeitijd heb je niet veel, want het licht eraan hoe snel de plant op lichtsverandering reageert.

 

Sucses, Tyson :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is natuurlijk compleet onzin, dat uit zaad veel beter is en zeker als je juni nog wilt beginnen. Met zaad moet je maart april al aan het werk en mei naar buiten, dan krijg je bomen (mannen en vrouwen).

Stekken kun je iets later mee beginnen maar begin mei is prima en dan ben je verzekerd van weed en sterk zijn ze gelijk aan de moeders waarvan ze gesneden zijn.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

nick 1983 wrote: en ja ze hadden nog zat santa maria stekkies op voorraad

 

Nick das een supersoort voor buiten,omdat je deze bij de(evt) gewenste(noodzakelijke) internode bloei(tijdsvak voor buiten) kan pakken zonder kwaliteitsverlies. :lol:

 

kusjes fotografe

Edited by fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met zaad moet je maart april al aan het werk en mei naar buiten, dan krijg je bomen (mannen en vrouwen).

Stekken kun je iets later mee beginnen maar begin mei is prima en dan ben je verzekerd van weed en sterk zijn ze gelijk aan de moeders waarvan ze gesneden zijn.

Ria

 

Waarom zou je met zaad zo vroeg moeten beginnen?? Het is juist geen goed idee om te starten buiten in maart , een in mei gestarte zaailing wordt nog groter zelfs !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom zou je met zaad zo vroeg moeten beginnen?? Het is juist geen goed idee om te starten buiten in maart , een in mei gestarte zaailing wordt nog groter zelfs !

 

 

ik hoop dat je gelijk hebt atmosphere. ben namelijk nu ongeveer een week bezig. maar wat een kutweer! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je buiten kweekt moet je je zaden echt niet zo vroeg laten ontkiemen als je geen lampen hebt ofzo. Mijn ervaring is dat je dan alleen maar lange, gerekte shitplanten krijgt die omwaaien bij het geringste zuchtje wind. Ik heb ze twee weken geleden laten ontkiemen en ik krijg nu zonder lampen compacte plantjes die nog makkelijk 2.20 meter kunnen halen (ze staan achter mijn raam op de zuidkant).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had vroeger wel eens een paar zaden eind juni laten opkomen,door de zon(die er nu niet is helaas)kunnen ze goed groeien,en sneller dus sterkere planten.

ze worden misschien iets kleiner,hoewel ik toendestyds ongeveer 130 gram per plant haalde op een balkonnetje,dus ik mocht niet klagen.

kan makkelijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik plant ze ook altijd pas in juni uit. Ik ga ze echter wel eerst binnen ontspruiten, gewoon onder tl. Mijn ervaring is dat je in Mei bijna altijd een periode slecht weer hebt. Je planten staan dan gewoon stil. Vanaf juni word het beter, en kunnen ze meestal in een keer doorgroeien. De winst die je dacht te hebben door eerder buiten te zetten is dan weg. Zoals jullie weten kun je zaad zelfs gelijk in de bloei zetten bij het ontkiemen. Het licht er gewoon aan hoe groot je de planten wilt hebben. Ik ben nu bezig met de F2 generatie uit een kruizing van vorig jaar. Die zet ik pas half tot eind juni buiten, dan worden ze niet zo groot en heb je meer planten om uit te selecteren.

 

Sucses, Tyson. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
nick 1983 wrote: en ja ze hadden nog zat santa maria stekkies op voorraad

 

Nick das een supersoort voor buiten,omdat je deze bij de(evt) gewenste(noodzakelijke) internode bloei(tijdsvak voor buiten) kan pakken zonder kwaliteitsverlies. :o

 

kusjes fotografe

 

Ben ik de enige die geen idee heeft wat hiermee wordt bedoeld?? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben ik de enige die geen idee heeft wat hiermee wordt bedoeld?? :o

 

quoten is een vak appart :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotografe wrote: Nick das een supersoort voor buiten,omdat je deze bij de(evt) gewenste(noodzakelijke) internode bloei(tijdsvak voor buiten) kan pakken zonder kwaliteitsverlies.

 

 

Jan de Ripper wrote: Ben ik de enige die geen idee heeft wat hiermee wordt bedoeld?? :rofl

 

Wat(welk gedeelte?) begrijp je(jullie) niet? :o

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een beetje kromme zin met veel haakjes, maar toch is die wel duidelijk hoor :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat ie niet weet wat je met "pakken" bedoelt.

waarom zou je de internode bloei willen pakken?? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Burning seed wrote: ik denk dat ie niet weet wat je met "pakken" bedoelt.

waarom zou je de internode bloei willen pakken?? ;)

 

Je kunt ipv pakken ook oogsten schrijven! :o (duidelijker?) :rofl

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik hoop dat je gelijk hebt atmosphere. ben namelijk nu ongeveer een week bezig. maar wat een kutweer! :o

 

 

ja en mijn planten zijn nu volgens mij verneukt. te ver gestrekt denk ik. maar we zullen zien. kan nog altijd stekjes krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Burning seed wrote: ik denk dat ie niet weet wat je met "pakken" bedoelt.

waarom zou je de internode bloei willen pakken?? ;)

 

Je kunt ipv pakken ook oogsten schrijven! :o (duidelijker?) :rofl

 

kusjes fotografe

 

 

ghehe...ja voor mij wel ja, voor mij was het al redelijk duidelijk eigenlijk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou het was kut weer en ze groeide voor geen meter dus heb ik samen met een kameraad een lamp gehaald 400watt ze staan nu week eronder en ze zijn al ong 25 cm groot

denk nog een week en dan zet ik ze in bloei of moet ik ze nu al in bloei zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...