Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jahbless

Nieuw Kweekje Haze En Superthai

Recommended Posts

Haha lol JV :wOOt

 

Ik denk dat ik de volgende week dinsdag ga beginnen met verduisteren.

Ze moeten ±10 weken bloeien (Superthai wat minder), dus ik moet er ook snel mee beginnen.

Dan kan ik ze eind augustus oogsten als alles goed gaat, (als er tenminste een vrouwtje tussen zit haha :D )

 

Ow, heb gister trouwes een plant gefimt, hopelijk komen er wat meer hoofdtopjes dalijk! :bier

 

Jahbless :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken...dat fimmen...

 

en weet je al hoe je gaat verduisteren?

 

zak erover, of kan je ze binnen in het donker zetten??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed plan, met een beetje geluk pak je dan precies de warmste en zonrijkste maanden mee tot aan het eind van de bloei. Als het weer een beetje meewerkt kun je zo buitenwiet krijgen die niet onderdoet voor binnenwiet, maar goed, dit is Nederland natuurlijk. Mochten we een herhaling krijgen van een paar jaar terug toen de Maas in Limburg onbevaarbaar werd door de lage waterstand, dan zit je gebakken met je verduistertactiek. Zon, zon en nog eens zon tot het moment van oogsten... Jah bless our Dutch summer! Irie mon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeg jahbless, zou jij een close up (macrootje misschien) kunnen maken van je gefimmde top?

 

ik heb de zoekknop gebruikt, maar kan er geen specifiek topic over vinden...vind dit erg interessant.

ben benieuwd hoe je het hebt gedaan,....zou je het kunnen toelichten? liefst met foto..maar zonder is ook al ok hoor :bier!

 

 

gr jv..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook al van plant superthai te bestelle..

 

lijkt me wel gruwelijke toppen aan komen..

 

greetz thugboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mad:

 

Jaa, ik hoop echt dat we weer een mooie zomer krijgen zoals vorig jaar het geval was! :bier

Maarja, hier in limburg hebben we meestal toch t beste weer van Nederland! :(

 

Verduisteren wil ik met dozen gaan doen, net zoals ik vorig jaar die kleine superthai heb verduistert.

Moet alleen nog aan wat dozen komen, daarna ze geheel lichtdicht maken met behulp van vuilniszakken.

En onderaan een ventilatieopening.

 

@ JV:

 

Sorry, maar heb op het moment weinig tijd en de cam is leeg om een foto te maken :smoke

Maar ik zal het ff in het kort toelichten:

 

Het principe is hetzelfde als met toppen: Meer nieuwe scheuten creeeren.

Bij toppen knip je de hele nieuwe scheut af, hierdoor krijg je 2 nieuwe scheuten.

Bij fimmen knip je 2/3 weg van de nieuwe scheut, dus 1/3 laat je zitten.

Hierdoor krijg je op zijn minst 2 nieuwe scheuten maar soms zelfs 4 tot 5! :wOOt Maar hierbij moet je wel geluk hebben, en het goed toepassen. Er is nog vrij weinig te zien op het moment, maar dat zal ook nog wel even duren omdat de plant zich moet herstellen.

 

Zal kijken, misschien een update het weekend! :D

 

Jahbless :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er een soortje is die ik niet meer zal kweken dan zal het wel super thai x skunk zijn.

Zo lang bloeien maat. op de verpakking staat 9 à 11 weken bloei, maar de mijne moesten wel bijna 15 weken bloeien onder de lamp.

Ik heb ze dan ook wel mooi laten afbloeien wat jij met je buitenplant misschien niet gedaan hebt??

echt niet content van eigenlijk, dit heeft er voor gezorgd dat ik nu nog moet kweken in deze warme dagen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, dat valt reuze mee joh!

Heb hem vorig jaar ook gekweekt en is me PRIMA bevallen, het is idd een laatbloeier en een langbloeier, maar heb er geen problemen mee gehad! En de wiet was super vond ik! :bier

Ik vind het persoonlijk een goed/lekker soortje, maarja dat is mijn mening.

 

Jahbless :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat verzin je toch niet!? 2/3e van je nieuwe scheut afhalen!? typisch gevalletje van per ongeluk ontdekt lijkt me...

 

ik ga het op een plantje uitproberen...

 

spanx jah!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer ff een korte update! :bier

 

Hier de 4 plantjes waarvan er 1 onder de doos staat, ik ben vandaag begonnen met een plant te verduisteren, hopelijk krijg ik morge nog een grote doos, anders ga ik deze week iets maken met buizen en daarover heen een zeil ofzo.. moet nog eventjes kijken.

 

PICT1834kleiner.jpg

 

PICT1836kleiner.jpg

 

Op de 2e foto staat de gefimde plant, ik heb geprobeerd om een duidelijke foto te krijgen maar hij is niet helemaal scherp ;)

 

Jahbless :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

@ik was joint venture: Zo is fimmen ook ontstaan, als een foutje. Let op de afkorting: 'Fuck I Missed' --> FIM :smoke Lachen he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn, die staan er machtig bij!

in hoeveel liter potten staan ze nu? komen ze nog in grotere potten of in de volle grond?

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha, serieus!? lache! :smoke :bier

 

ik heb het nu ook gedaan bij 1 topje...wel van een zijscheut, kweenie of dat wat uitmaakt!?

kon het toch niet over mn hart verkrijgen om het bij een hoofdtop te doen (hoewel die er eigelijk ook niet eens meer op zitten)

 

mja, ff kijken hoe het uitpakt..heb met een keukenmesje het een en ander vh topppie weggesneden.....dus we sulle sien!

 

gr jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ JV

Ben benieuwd hoe t uitpakt bij jou! Je zult over een weekje ofzo pas echt verschil gaan zien omdat de plant zich moet herstellen. Bij mij is t toch al te zien dat er meerdere scheutjes komen dalijk, Ben benieuwd! :smoke

 

@Double G

Thnx! Ik laat ze in deze potten staan, ga ze niet meer verpotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnenkort heb ik mn nieuwe camera, kan ik het hier ook ff tentoon stellen....ik zie nu nog niets,, maar das logisch, net gisteren gedaan..of eergister, kweeniemeah....ik blow nogal veel de laatste tijd...hehhehe :smoke :bier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja het is het weer ernu ook echt voor he! ;)

Maar het kan nog wel een weekje duren voordat je pas echt duidelijk iets kunt zien hoor JV :smoke

 

Smoke ze! :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ik heb iig al 2 dametjes :smoke

Alle 2 de Superthais zijn vrouwelijk, bij de Haze is nog niets te zien maar ik vrees op een mannetje :P

De andere Haze heb ik nog niet verduisterd maar ga ik binnenkort doen!

De meerdere scheuten door het fimmen is nu duidelijk te zien, zal binnekort een foto posten!

En ook van de andere planten natuurlijk. Zal deze week even kijken als ik tijd heb! ;)

 

Jahbless :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd! 2 meisjes!

 

hoe ga je ze noemen?

 

fleur en eva? :bier

 

 

ben benieuqwd naar de fim fotos, bij mij is nog niets te zien...(ja, dat ik heb gemist, maar meer ook niet :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoooo, weer even een update van mijn plantjes :wOOt

 

Het is hier tegen de 35 graden mensen ;)

Ben wel wat hitte gewend maar dit is echt warm als je buiten moet werken haha :wacko:

 

Maargoed, de plantjes :smoke Ze gaan lekkerrrr!! :bier

 

Hier wat pics!

 

2 linkse zijn Superthai en rechtse Haze

 

PICT1860kleiner.jpg

 

PICT1861kleiner.jpg

 

Hier Fleur en Eva (lol JV :) )

 

PICT1862kleiner.jpg

 

Hier de Haze die ik gefimd heb

 

PICT1855kleiner.jpg

 

PICT1856kleiner.jpg

 

PICT1859kleiner.jpg

 

Reacties en/of opmerkingen?

 

Ik hoor ze graag! :P

 

Groeten uit het zonnige Limboland! :smoke

 

Jahbless :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit!

 

ik zie dat de onderste bladeren iets minder groen van kleur zijn....ik heb dat ook....ben toch benieuwd waar dat vandaan komt (ik dacht watertekort, omdat mn pot totaal droog stond)

 

 

 

ik zie 3 toppies bij je gefimmde plant, zie ik dat goed?

 

 

ennehh, waar blijbven die beschuitjes met roze muisjes!? :smoke

 

gr jv....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja beetje moeilijk te zien, maar ik tel er zelf ook 4 idd ;)

 

De bladeren zijn inderdaad onderaan wat minder groen, watertekort zal het niet zijn want ik geef ze genoeg water, voedingstekort zal het miss zijn (heb ze al tijdje geen voeding meer gegeven), of licht tekort onderaan ofzo. Heb al verschillende bladeren onderaan weggeknipt omdat ze wat geel werden, dan hoeft de plant daar ook geen energie meer in te steken :wOOt

 

Ben benieuwd naar het geslacht van de Haze :bier Denk dat ik mannelijke voorbloei aan zie komen, ook ruikt de plant niet lekker :)

Hoop iig wel dat de gefimde Haze een meisje wordt! :smoke

 

Ik hou jullie op de hoogte!

 

Jahbless :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ik heb net de mannelijke Haze eruit getrokken en regelrecht de GFT ingegooid!

Hij vertoonde toch al duidelijke zaadbolletjes ;)

Ik ga vanavond beginnen met de andere (gefimde) Haze te verduisteren, hopelijk is dit wel een dametje! ;) Maar ik heb er wel vertrouwen in, deze groeit ook wat meer in de breedte dan die mannelijke Haze, die ging voornamelijk de hoogte in.

 

Jahbless ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...