Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
AAL

Mijn 1e Keer Kweken

Recommended Posts

Het hok is af en eindelijk staan de stekjes erin. Ik weet niet precies om welke soort het gaat, het is een witte soort, eigen kruising van een kennis.

Ik vond de stekjes er eerlijk gezegd niet al te best uit zien toen ik ze kreeg, maar goed gecontroleerd met vergrootglas en er zaten geen ongewenste bezoekers op.

 

hok is 1.20x1.20x2.00

600w agrar vsa met 600w phillips son-t plus

800-1000m3 afzuiger

1000m3 filter

passieve inlaat

 

(topic bouw kast: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=16128)

 

Ik heb naast mijn studie weinig tijd voor deze hobby (vooral tijdens deze eerste keer). half augustus meer vrije tijd om me volledig op de 2e keer te kunnen storten.

door tijdgebrek helaas mn eerste keer niet met schimmels kunnen starten wat me toch wel heel interressant lijkt en ook een luchtbevochtiger is er niet meer aan te pas gekomen.

 

ik heb een soort van eiland methode toegepast met hydrokorrels in de bak in plaats van perliet.

Luchtvochtigheid snachts 90% en overdag 55%. temperatuur overdag 27-28 graden (1e 5 dagen 26graden) en snacht 22 graden.

de stekjes heb ik de 5e dag overgepot naar 20 liter potten en de de kleine potjes waren helemaal volgroeid met wortels.

Zal dit weekend nieuwe foto`s maken van hoe de dames er nu (dag 9) bij staan.

1 stekje hing in begin beetje slap (middelste op de 1e foto) en lijkt ook nu nog steeds niet bij te komen en loopt duidelijk achter op de andere 4. als er dit weekend geen verbetering in komt gaat het stekje weg en komt er een reserve stekje voor in de plaats die bij een kennis in de kast staat.

 

foto`s van de dames: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQWEJXC3

 

zit nu nog te twijfelen of ik ga toppen of niet maar denk dat dat toch wel verstandig is omdat er maar 5 dames in de kast staan. dus dit weekend hoogstwaarschijnlijk toppen.

als medium heb ik light-mix van bio bizz.

ec is 1.2 en ph 5.9

ik heb als voeding aarde supermix van bio nova (voor groei en bloei) die ik in ieder geval tijdens de groei wil gebruiken. kan ik die nu al gaan gebruiken?? en kan ik deze voeding ook tijdens de bloei gebruiken of toch een apparte bloeivoeding. ik zal volgende week in ieder geval nog wat andere producten van bio nova erbij halen.

 

commentaar, kritiek, op of aanmerkingen zijn welkom!

Edited by AAL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je je lv nog verder omhoog willen krijgen dan kan je altijd natte handdoeken neerhangen, zo gaat de lv ook omhoog...

 

't Zijn geen top stekken, maar er is nog wel wat van te maken hoor, gewoon een weekje langer voorgroeien en je ziet er helemaal niets meer van :rofl

 

Ik ga je volgen in ieder geval...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanavond begint dag 11 voor de stekjes en de 4 beste zien er perfect uit! (morgen maak ik foto`s). morgen ook maar toppen want volgens mij al 7 of 8 internodes.

Bij het achtergebleven stekje zag ik vandaag voor het eerst sinds 4 dagen stilstand een klein beetje nieuwe uitgroei, dus er is nog hoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je vraag over de BN grond supermix: Als je bemeste aarde gebruikt zou ik de eerste paar weken niet bijmesten, er zit al zat in je goede kweekgrond. De supermix kun je gedurende de hele cyclus gebruiken, vanaf de bloei aanvullen met PK 13+14. Eventueel gedurende de gehele periode (ook al vanaf nu) met BN X-cel aanvullen, da's een groei- en bloeistimulator - gebruik hem dit jaar voor het eerst dus ik kan je nog geen resultaten geven, het lijkt wel dat mijn stekken sneller aanslaan dan vorig jaar.

 

BN heeft ook nog zoiets als "the missing link" maar ik moet zeggen dat ik er in kwekerskringen erg wisselend over hoor praten. Het is in ieder geval erg kostbaar. X-cel is veel goedkoper.

 

Supermix Grond kun je overigens niet voormixen in een tank, dat kan je maar beperkt als oplossing bewaren en niet via druppelsystemen etc. toedienen vanwege de afzettingen. Als je een tank wilt gebruiken dan kun je beter Supermix Hydro gebruiken (als ik me goed heb laten voorlichten tenminste).

 

De laatste week voor het oogsten in ieder geval stoppen met voeden. Eerder spoelen!

 

Als ik ergens de weg kwijt was dames en heren.. gaarne verbeteren (leer ik er ook weer van). Maar volgens mij was dit het wel :tu

 

Succes met je kweek! :rofl

 

Dan nog een vraag overigens: Ik heb wel eens een discussie gezien over het filter innen of buiten de kast hangen. Het lijkt een onnozele discussie, maar mijn stelling is, als je het filter binnen hangt dat:

 

1. De lucht gelijkmatig door het gehele filteroppervlak wordt afgezogen i.v.m. de onderdruk. Heeft dus als voordeel dat je luchtstoom lekker gelijkmatig is en niet slechts naar een gat in de wand of één pijp trekt;

2. de losse vuiligheid verspreid wordt over de buitenkant van het filter, wat qua oppervlakte véél groter is dan de binnenkant en daardoor minder kans op vroege verstopping heeft. Vervuiling is er volgens mij dan ook wat makkelijker af te halen dan aan de binnenkant.

 

Je moet er natuurlijk ook wel de ruimte voor hebben bovenin je kast. En het dempt niet het geluid van de ventilator, maar dat is met een extra demper bak (labyrint met dempingsmateriaal) ook wel op te lossen.

 

Zeg ik nou wat doms? Ik was gisteren errug stoned en moest er maar aan blijven denken lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update dag 17 (groei):

 

stekken zijn 2 dagen geleden getopt en herstellen goed! de onderste zijtakken heb ik met ijzerdraadjes horizontaal getrokken en ik was verbaasd dat een uurtje later de uiteindes alweer richting het licht bogen.

temp. licht aan 26-28 graden. licht uit 20-22 graden.

LV. licht aan 45-55%. licht uit 55-65%.

 

p10101976fd.th.jpg

 

p1010168a5wu.th.jpg

 

p1010179a0px.th.jpg

 

p1010187a2ng.th.jpg

 

 

ik wil woensdag a.s (dag 20/21 groei) de stekken uiterlijk in de bloei zetten en zal dus ook deze week beginnen met de voeding (BN grond supermix). ik twijfel nog wat ik met de BN pk 13/14 ga doen, waarschijnlijk volgens het schema van bambo vanaf week 1 bloei heel lichtjes bij geven en voorzichtig opbouwen.

 

tips, commentaar, kritiek, op of aanmerkingen... laat maar horen!!

 

Gr. AAL

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag na 3 weken groei gaan de planten in de bloei.

 

temperatuur is 25 graden (afzuiger vol aan) en die wil ik nu 28 graden laten worden. het valt me op dat ik de afzuiger tot 50-60% gedimt heb en de temperatuur maar klein beetje gestegen is (26 - 26,5 graden).

lamp hangt op 60-64cm van de planten.

 

 

begin nu ook met de voeding licht bij te geven bionova grond supermix 10ml per 5 liter water.

 

p1010140kl9by.th.jpg

p1010157kl6nu.th.jpg

p1010160kl3uf.th.jpg

 

 

ik zie hier en daar al 2-3 dagen wat merkwaardigen dingen aan een paar bladeren van elke plant (bladpunten beetje bobbelig/krimpend/krullend):

 

p1010152kl2hg.th.jpg

p1010155kl2dq.th.jpg

 

 

en ik heb 1 blad gevonden met paar gele plekjes en dat is ook bij 1 blad gebleven:

 

p1010163kl6wg.th.jpg

 

 

het zou kunnen dat er iets water op de planten is gemorst of dat het aan de PH ligt aangezien mn meter al 2 weken kapot is en ik nog steeds wacht op mn nieuwe.

 

ow ja, grote bladeren die de nieuwe uitgroei van de zijtakken in de schaduw houden.. wat aan doen of gewoon allemaal zn gang laten gaan?

 

Gr. AAL

Edited by AAL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...