Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rataplan

Kalichakra Kweek Uit Moeder Met Specifieke Voeding...

Recommended Posts

na het huidige succes van de organische voeding kwam ik op het idee om nu eens een ronde te draaien op organische voeding met als basis gebruikte aarde met mycor schimmels en bacto,als voeding gebruikte ik visemulsie van biobizz,biogrow voor de stekken,en nu Biobloom en vloeibare guano,de eerste drie weken gebruik ik ook Co² tabs...

Wel tot nu toe een droom van een combinatie!Door gebruik van een 5 voudige membraanvernevelaar kan ik de lv perfect hoog houden...

De planten zullen natuurlijk opgroeien zonder scrog of toppen om eens het soortje goed te kunnen bestuderen...Hier heb ik 2 pheno's uit de zaadmoeders,de meer indica achtigen en de meer sativa achtigen...

De plantjes zijn nu in het begin van de derde week bloei,dag 22 om precies te zijn...

dit was 1 van de geselecteerde moederzaailingen...

alg00727pa.jpg

de moeders...

355155439426ne.jpg

de eilandstekken...

bmwongevalproject00520cn.jpg

De huidige stand van zaken,de jonge planten in de mist...

alg00120hy.jpg

onder tl...

alg00221mf.jpg

De lamp net aan,mooi de bladkleur zo te observeren,de planten groeien een 4 tal centimeter per dag...

alg00320yd.jpg

De lampen op volle kracht nu...

alg00423qw.jpg

alg00521oi.jpg

Dit zou wel eens de beste stekkweek kunnen worden tot nu toe,de klimatologische omstandigheden zijn perfect,de combinatie van de organische voeding,mycor schimmels en bacto,Co² tabs en enzymen laten zeer duidenlijk merken dat de jonge planten zich lekker voelen in het hok,het zijn 80 Kalichakra stekken en 2 veredelde f1 santa maria's die in het hok staan,de dagtemp is 29°,nachttemperatuur 24°,lv dag 60%,nacht 55%,aardetemperatuur omstreeks 23° en vrij stabiel,ph waarde aarde 5.9,voeding 6.1

de voeding bestaat nu uit bio bloom van biobizz en vloeibare guano 10% van no mercy,2x per week geef ik Co² tabs,en om de 14 dagen bacto...

updates zullen volgen...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moet wel weer goed gaan komen daar. :rofl

 

Hoe krijg je die mist trouwens voor elkaar? Met een luchtbevochtiger ofzo? Echt nog nooit gezien, wel geinig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks,met een 5 voudige membraanvernevelaar,geeft 1 liter per uur,er staat een zwenkventilator voor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer een nieuwe ronde :rofl

 

Het grappige aan je voedingen is dat je goed inziet wat je ongeveer nodig hebt om je ciclus uit te zingen.

 

Als je gezien hebt dat een kweek zonder extra toevoegingen naadloos verloopt,snap ik niet zo goed dat je toch co2 tabs gebruikt en vloeibare guano.

 

Co2 tabs zorgen nl voor een tijdelijke ph verandering in je medium,en guano bevat erg veel Phosfor.

Deze 2 producten zullen er voor zorgen dat het bodemleven langzamer op gang komt.

Veel P belemmerd de groei van schimmels en co2 tabs(ph fluctuatie ook) :tu

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo,weer een update,de planten bloeien nu 23 dagen en zijn aan het uitgroeien,hou jullie maar vast want dit zal de beste stekronde worden ooit!Na het testen in het kleine hok kwam ik op het idee om deze ronde dus volledig organisch te draaien,aarde is bewerkt met de mycorhizza schimmels,Bio-Mix en regenwormen,als voeding gebruik ik het organische programma van Biobizz,de planten kregen tot eergisteren 2x per week Co² tabs,ik geef ook vloeibare guano dat rijk is aan fosfor en magnesium,dat bouw ik stapsgewijs op tot week 8 bloei.Bacto voeg ik om de 14 dagen toe,en Enzymen om de 10 dagen.De planten zijn tussen de 66 cm en de 80 cm geworden op natuurlijke manier zonder te toppen.

Het is een festijn om zoveel gezonde dames bijeen te kunnen zien,de vitaliteit en kracht is fenomenaal,jammer dat ik zo lang chemische voeding gebruikte,en geloof me vrij,de Co² tabs werken zeker wel effectief,de groei is zeer snel op gang gekomen zonder 1 enkel probleempje,de bloei zet steeds meer door,en dan nu de pics,jammer dat de lampen reeds al branden,heb het toestel op enkele instellingen geprobeert,maar helaas,volgende week de natural way...

13614341884-thumb.jpg 13614431460-thumb.jpg

 

13614440731-thumb.jpg 13614445320-thumb.jpg

 

13614454431-thumb.jpg

updates volgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit Rata, mooi vol ook...

 

Geinige licht effecten :tu groen licht rulezzz :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel intressant Rataplan!! ben net begonnen met mn eerste binnenkweek, maar zoals jij nu bezig bent is de ideale leerstof voor mijn volgende kweek! verloopt deze cyclus echt volledig Biologisch!? Ik ga dit volgen en toepassen in mn 2e kweek! :rofl

 

edit: wat voor soort luchtbevochtiger/vernevelaar gebruik je??

Edited by AAL

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik zo leuk en leerzaam vind aan rata's topic's, is dat iemand die van verstand van zaken heeft.,gaat expirimenteren met verschillende kweek mogelijkheden en voedingen enzo.

door zijn kennis met ons te delen zorgt hij mede er voor dat het landelijke gemiddelde gram/watt gaat stijgen.

 

petje af

 

gr pitt

 

@aal hij gebruikt een membraan bevochtiger :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk rataplan, denk dat dat heel wat mensen onbewust heel van dingen van jou overnemen en opnemen en onthouden, leuk om altijd verslagen van jou door te spitten.

 

Ik zit eigenlijk te wachten totdat je rondleiding bij jou gaat geven, + heel veel uitleg natuurlijk :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks mensen voor de positieve reacties...

nu we al in de 4e Bloeiweek zitten is de groei gestopt,de planten zijn mooi groot geworden en blaken van gezonheid,nu ben ik gestopt met de Co² tabs en ga ik beetje bij beetje de organische bloeivoeding versterken door er stapsgewijs meer Guano van no mercy aan toe te voegen,ph waarde is 6.0 en de ec waarde ongeveer 1.52(organisch)de lv is tussen de 55 en 65%,deze gaat nu stapsgewijs afgebouwd worden,de planten drinken ongeveer 6 liter per bak nu...

 

Foto=JLJYJLMF.jpg

Foto=STOWJMOW.jpg

Foto=RJP8UVL3.jpg

 

Foto=WTJBBNZF.jpg

Foto=MSRVI74I.jpg

 

updates zullen volgen van deze heerlijke organische ronde...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga deze ook zeker weten weer volgen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update van begin week 5 Bloei.

Het gaat enorm goed,daarom blijf ik bij deze voedingssamenstelling nu,het blijkt de juiste cocktail te zijn :lol: ,deze organische ronde gaat als een speer,eigenlijk nog stukken beter dan in het testhokje...De Biobizz organische voeding en de guano vloeibaar zorgen voor meer en meer uitgroeiende buds,daar het om identieke stekken gaat van dezelfde moeders is het zeker geen toeval,het gaat gewoon stukken beter.

De ph waarde is 6.0 van het voedingswater,Ec waarde(organisch)1.72,Lv tussen 55 en 60%

temperatuur tussen 19° en 28°,de mooie bladkleur en glans toont aan dat de planten zich super voelen...

De foto's...

----------------------

Foto=SZYUVVH7.jpg

 

Foto=H8WEJMBQ.jpg

 

Foto=A4C47TTU.jpg

 

Foto=EXE6JGRZ.jpg

 

Foto=3AODLZCP.jpg

 

Updates volgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow ziet er super uit Rataplan :lol: ! Terwijl ik zo al die threads aan het lezen ben bedenk ik me dat het leuk zou zijn om een topic te hebben met "recepten" - Hoe doe jij het en wat is het resultaat, voor- en nadelen. Een soort standaard format zodat je eenvoudig overzicht hebt in de verschillende methodes, eventueel met links naar de specifieke threads. Is dat wat misschien? Niet dat ik lui ben (nou ja...) maar dat zou toch een interessant topic zijn. De discussies in de threads, maar de methodes en behandeling in een sticky of zo. We kunnen allemaal nog heel veel leren van de ervaren kwekers zoals jij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldig rataplan dit is zeeker het probeeren waard

dit ga ik zeeker een keer probeeren kijken of ik

het ook kan mooie foto's trouwens ik blijf jou

volgen gr mi laaters :lol: :P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update begin week 6 Bloei...Bedankt voor de possitieve commentaren guys :rofl

Het gaat steeds maar beter en beter deze ronde,ik zit dan ook vol verwachtigingen van deze specifieke voeding,toch heb ik even last gehad van spint,wat ondertussen reeds al bestreden is in het hok op een biologische manier.Het blijft een raadsel hoe de beestjes zijn in het hok terechtgekomen...

De planten voelen zich super goed,heb de ontvochtiger nu in werking genomen omdat de lv in de donkere uren boven de 65% uitkwam,nu is dit ongeveer 55%,en met de lampen aan zo'n 45%.De ph waarde in het medium is opgelopen naar 6.2,daarom geef ik nu het voedingswater met een ph waarde van 5.8,de organische ec waarde ligt nu rond de 1.80,ook de verhouding vloeibare guano is opgetrokken naar 15%,de mediumtemperatuur is nu constant tussen de 21° en 23°...

 

De Foto's

----------------------

Foto=JWIN7I3Q.jpg

 

Foto=FNXCJMCO.jpg

 

 

Foto=PECNTX3O.jpg

 

Foto=CKDNHAXL.jpg

 

Foto=F4URGYYE.jpg

 

Foto=GGMPKULW.jpg

 

Zo te zien zullen de planten nog een volle 4 weken moeten bloeien,dagelijks worden de toppen nu stilaan voller,het zal een zeer goed eindresultaat worden,de organische voedingscocktail is nu een vaste waarde waar ik me in de toekomst steeds zal aan verder houden...

@ whazzup:Dat zou zeker een goed idee zijn lijkt me... :o

Updates volgen

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

rataplan jij bent net moeder natuur :D :o :rofl

ik zou zeggen laat maar koomen met nog meer mooie

foto's en tekst en uitleg :o :rofl ;)

 

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig Rataplan! Wat betreft de "gouden kweekrecepten".. Gek eigenlijk dat die thread er nog niet is eigenlijk. Om vervuiling te voorkomen zou je hem wel moeten moderaten anders wordt het nog een grote zooi met vragen en opmerkingen. Ik weet zeker dat een compacte thread met kweekmethodes bij elkaar van ervaren kwekers zoals jij en bijvoorbeeld Sannie, Mad etc. heel erg handig zouden zijn. Ik zelf heb nog wel eens problemen om in deze enorme database van gegevens de juiste informatie er uit te halen. Da's de charme van een forum uiteraard, maar ook weer ook het nadeel af en toe. Ik weet het, ik zal wel lui zijn maar deze topics zijn vaak zo uitgebreid dat je toch heel lang bezig bent met alle info er uit te halen en compact bij elkaar geeft een goed overzicht.

 

Toppie Rataplan! Ik volg je op de voet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En weer een nieuwe ronde :o

 

Het grappige aan je voedingen is dat je goed inziet wat je ongeveer nodig hebt om je ciclus uit te zingen.

 

Als je gezien hebt dat een kweek zonder extra toevoegingen naadloos verloopt,snap ik niet zo goed dat je toch co2 tabs gebruikt en vloeibare guano.

 

Co2 tabs zorgen nl voor een tijdelijke ph verandering in je medium,en guano bevat erg veel Phosfor.

Deze 2 producten zullen er voor zorgen dat het bodemleven langzamer op gang komt.

Veel P belemmerd de groei van schimmels en co2 tabs(ph fluctuatie ook) :rofl

 

greetz sannie

 

Die vloeibare guano ( of net troebel) is een erg laaggeconcentreerde voeding , en is anders als guano in vaste vorm . Het dient ook niet gedurende de gehele kweek gebruikt te worden voor zover ik weet .

Ik heb een kijkje genomen bij het productie proces van deze vloeibare guano. Het betreft geen gewoon extract dat in één keer is afgetapt . Er stonden 3 aparte baden met water en guano van een bepaalde leeftijd. Elk bad had z'n eigen temperatuur en werd door een arm in beweging gehouden. Het eind resultaat was een mix van 3 extracten. Guano vaste meststof laat over een lange periode steeds bepaalde meststoffen vrij ,te lang voor gebruik in de snelle binnenteelt. Door die 3 verschillende fracties samen te voegen heb je alle nuttige stoffen die uit guano vrijkomen nu in één keer beschikbaar . Ik neem aan dat er rekening is gehouden met een mogelijk fosfor overschot.

 

Deze mix is in ieder geval bedoeld voor biologische teelt waarbij het bodemleven een dominerende rol speelt. Zo was er een grote bak met zo'n 60 cm diepe grond waar al 9 keer op gekweekt was, slechts de bovenste grondlaag was steeds ververst. Deze methode zal als doel hebben een zo goed mogelijk bodemleven te laten ontstaan / behouden.

 

Maar goed ,er valt nog zo veel over te vertellen en dat wordt een te grote lap tekst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Guano thee zitten ook goede bacteries... en deze P is anders dan uit PK13/14... ik voeg K toe in de vorm van Vitrasol van BioNova... obv bietenmelasse... zoetigheid, die ook de bacteries voedt... ik denk Guano thee en Vitrasol zijn goed voor het bodemleven...

 

Je planten zien er mooi uit... een soortje dat ik nog niet ken... stekjes van eigen uit zaad geselecteerde moeder! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt guys,

Update begin week 8 Bloei...

Verleden week heb ik door omstandigheden geen enkele update kunnen plaatsen,we zijn nu begin week 8 bloei,sommige bladeren beginnen een beetje te vergelen,het einde nadert stillaan,deze week krijgen ze de laatste week voeding,de buds wegen zwaar zodat ik reeds al meerdere planten moest noodgedwongen steunen,de 2 santa maria zaailingen zijn nog zeker niet klaar,deze zullen nog wat extra moeten afrijpen!

Ondertussen liggen 100 lowryder zaailingen te kiemen die morgen zullen geplant worden in kleine potjes en outdoor,deze zullen binnen 3 weken in dit hok in de volle grond gaan in de bakken,samen met een tiental reeds voorgegroeide onbekende soort zaailingen na de geslachtsbepaling,zo zal ik een hoog en een zeer laag gedeelte in het hok krijgen met alleen maar zaailingen,wordt vervolgd... :blink:

 

Zoals te zien is het een mooie ronde geworden op 100% organische voeding en met bodemleven...

 

Foto=XUWDLQG7.jpg

 

Dit zijn 2 reuzen,deze santa maria zaailingen zijn ongetopt 80 cm geworden,maar vooral breed met weinig bladeren,en toch veel opkomende buds...

Foto=3KNAWVED.jpg

Foto=SXAWGBIB.jpg

 

en nogmaals de kalichakra stekken,het zijn de laatsten,want de moeders zijn niet meer... :D

 

Foto=HZNQAHQL.jpg

 

Foto=XTCM64FG.jpg

 

Foto=Z4MTWNGD.jpg

 

De grootste en vetste stek,ruim 75 cm buds...

 

Foto=ZFSLXGMB.jpg

 

zo,de volgende update volgende week...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er nu al lekker opgezwollen uit, hoe lang laat je ze nog staan, 1 of 2 weken?

 

Wat is er trouwens met die kalichakra moeders gebeurt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben weer spraakeloos :D :blink: :P

dat wil ook zulke mooie planten dit gaat 1 gram de wat wel haalen :D

 

mooie buds ik hep nog nooit van dit soortje gehoord maar is wel mooi

op kluer zelfs nu nog dus die kunnen nog wel eeven is het een witte soort?

ik hat je al gemist ik zat steets te wachten op de foto's van jou dames

dit was zeeker het wachten waard veel succes verder met de dames

 

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja rataplan , ziet er goed uit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...