Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Inreh

Bladprobleem Plantje ?

Recommended Posts

links onderaan is het blaadje wat raar en aan deze kant is het wat geel/bruin aan het krullen

het staat in men kast met ventilator en 400watt lamp meestal 25/26/27 graden, en Lv tussen 30% en 50%

geef toch wel vaak water, 1 keer om de 2 dagen (1 glas ongeveer)

staat in 35 liter pot in aarde, geef 1 keer in de week wat roots en 1 keer om de tien dagen ga ik groeivoeding geven

het zijn dus ook alleen maar de onderste blaadjes, de rest ziet mooi groen

plant.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ,klopt.

Wat wil je dat we nu zeggen?

Als je advies wilt hebben zal je toch met veel meer info moeten komen.

Maar wat je ook kan doen is hier de zoekfunctie gebruiken en dan kom je heel veel tegen over

rare geel/bruine blaadjes.

 

suc6Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,zou kunnen.

Maar zeg dan eerst hoeveel en hoevaak en wat je allemaal geeft!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees deze sticky even, vul de info aan en tata je hebt zo een correct antwoord...

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep Inreh, eerst ff zoeken zou ik aanraden.

 

hoewel ik nog wel ff wil zeggen dat op de foto je grond er erg nat uitziet, vooral voor zo´n klein stekkie. of had je het net water gegeven? stekkies halen trouwens het meeste vocht uit de luchtvochtigheid en uit het sproeien, dus veel water geven is niet nodig.

 

kijk ff goed rond en vertel dan uitgebreid wat je allemaal gedaan heb qua water en voedin e.d.

misschien kan iemand je dan goed advies geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis hier gdvrrrr nog steeds niet veranderd he?

Het stikt van de info ,zelfs een foto erbij en jullie zeiken een nieuwe gebruiker nog steeds af.

Leer eerst eens wat omgangsvormen en doe normaal tegen iemand die een vraag heeft en als je kijkt naar de hoeveelheid berichten Inreh heeft zou het misschien kunnen zijn dat ie pas bezig is.

Ik zie geen edit dus dit stond waarschijnlijk al in zijn eerste bericht zo.

 

Mods of wie dan ook , doe me een plezier en zet een ban op mun account zodat ik ook niet per ongeluk nog hier kan komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Ries gezellig dat je er weer bent.

Ik denk dat er zo gereageerd word om dat inreh nog zo,n topic heeft geopend en daar zie je dat er in de kast geen agzuiger is enz.

 

Heb zelf een beeetje geprobeerd om te helpen maar weet niet of hij/zij daar wat aan heeft gehad.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Riesje...als je er nog bent ?

 

Waarom geef jij dan geen antwoord op de vraag van Inreh ?

 

Ik zal je proberen te uit te leggen waarom ik het niet deed.

 

Plantproblemen zijn heel moeilijk vast te stellen aan de hand van gebrekkige info.

De hoeveelheid vragen die ik zou moeten stellen om de oorzaak te achterhalen

zou haast een heel forum vullen.

Het op de gok naar een oorzaak wijzen schiet de kweker helemaal niets mee op omdat

er meestal tegenstrijdige adviezen gegeven worden.

 

Natuurlijk is het forum er ook voor deze vragen. maar om 4 van dit soort vragen

per dag te beantwoorden is een volledige dagtaak.

 

In moeilijke gevallen is het ook noodzakelijk alles correct te meten.

Bij startende kwekers zijn de metingen ook niet altijd betrouwbaar.

 

Hoe dan ook doen de meeste kwekers erg hun best elkaar te helpen.

Edited by technogrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is er maar 1 die hier vloekt!!!

 

arghhhhhhhh,

Sorry,Ben zojuist gestikt in de info :specool

 

 

Over omgangsvormen gesproken :tu

 

Vriendelijke groeten van Tokkie :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riesje zit liever op wietplaza waar ze IEDEREEN afzeiken die niet boven de kilo draait, toch riesje?

 

Beetje hypocriet bezig, of niet? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mods of wie dan ook , doe me een plezier en zet een ban op mun account zodat ik ook niet per ongeluk nog hier kan komen.

 

U vraagt wij draaien :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

de onderste waren nu 3/4 geel en leken héél dood en heb ze dan maar afgeknipt

maar nu begint bij de bovenste ook een licht geel kantje te komen. ook lijkt het alsof men

plantje maar niet wilt groeien :s

Share this post


Link to post
Share on other sites
Riesje zit liever op wietplaza waar ze IEDEREEN afzeiken die niet boven de kilo draait, toch riesje?

 

Beetje hypocriet bezig, of niet? :D

 

Beetje onder de gordel,blow,vind je niet? :blink:

Heb jij me daar wel is iemand zien afzeiken.Raar soort humor hebben ze daar ,maar daar kan ik wel tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
U vraagt wij draaien :P

 

 

HELLLLUUPPP,

 

Ze is er weer :blink:

 

Stijl,

 

kan jij nog 1 x draaien?? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej mensen, welkom. Ik ben ook een nieuw lid hier, maar volg al wel enkele maanden dit forum en lees de info. enzo allemaal wel door. ikzelf ben ook maar een beginnend kweker met niet al te veel ervaring met Cannabis, kweek meer Morning Glory, Brugmansia, Papaver somniferum enzo.

 

Ik had een paar weken geleden ook een paar kleine wietplantjes staan :D , en ik had hetzelfde probleem (waren btw. ook uit zaad). Nadat de plantjes bijna volledig verdroogd waren en ik toen dacht aan een voedingstekort had ik blijkbaar iets ;) teveel voeding gegeven, waardoor de volgende ochtend er alleen maar een volledig bruin slap sprietje uit de grond stak met verschrompelde blaadjes. Toen ben ik maar opnieuw begonnen :D .

 

Bij mijn nieuwe kweek heb ik zaai en stekgrond gebruikt uit een fatsoenlijk tuincentrum(en geen zelf gemixte potgrond van 10 jaar oud met wat zand uit een nabijgelegen natuurreservaat) en zo´een miniserre gekocht waar ze de 1ste week hebben ingezeten.

Ik gaf ze ook minder water dan bij mijn vorige kweek, namelijk nu om de 2 dagen ´s ochtends wateren.

Ze staan nu ook van het begin af buiten in de volle zon, wat ze ook goed lijkt te doen. Na deze kleine herstart heb ik geen last meer gehad van gele/bruine blaadjes, zo da´s mijn tip :j

 

Maar i.p.v. Riesje af te zeiken zouden jullie je mss beter bezig houden met het effectief helpen van de topic-starter, aangezien die niet veel heeft aan jullie geruzie, en voor jullie weer beginnnen roepen dat we moeten zoeken, ik heb dit ook al gedaan maar kom op zo uiteenlopende zaken uit dat ik door het bos de bomen niet meer zie :D . Ik ben dus ook nieuwsgierig naar het antwoord en hoop bij deze toch een (zinnige :P ) reactie te krijgen...

 

Sorry dat ik bij mijn eerste post al zo reageer, maar ik zit ook bij andere fora (oa. scootXtreme.nl, chemistry.tk,...) en ken het probleem van de nieuwe leden maar al te goed dus... :o

 

Nog is mijn excuses voor mun beklag en smoke ze B)

 

edit: over die eerste plantjes die nu dood zijn, de problemen begonnen toen de plantjes 1 week oud waren, en ze zijn maar nipt 2 weken geworden. De soort weet ik niet, heb de zaadjes van een vriend gekregen die ze zelf ook buiten had staan (is meer sativa dan indica). Ze stonden gewoon buiten in van die minibakjes die bij zo´een serre zitten bijgeleverd. De nieuwe plantjes staan al bijna 2 weken :blink: maar zijn al veel groter en zien er veel gezonder uit dan de vorige, heb helaas nog geen foto´s want ´k heb geen digi.cam meer, alleen nog een analoge spiegelreflex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb volgend mij iets gevonden... :blink:

 

Kijk eens in dit topic, het derde voorlaatste puntje van de derde post.

 

Daar hebben ze het over "nute burn", en de symptomen lijken verdacht veel op die van mij (en van Inreh)... :D

 

Wat denken jullie, experts, ervan? Zou het dit kunnen zijn?

 

Wat mij wel vreemd lijkt is dat ik nog nooit had bijgevoedt, dus de enige voeding die ze kregen is wat ze zelf uit die grond konden halen.. :D

 

Hoor het nog wel... :P mzzl!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was tijdje geleden opnieuw begonnen, en het ging helemaal goed :P , maar nu begin ik er weer last van te krijgen, en ik had ook weer paar nieuwe geplant, die hebben nu hetzelfde probleem ;) .

Wat kan dit zijn??? ;) Symptomen lijken verdacht veel op nute burn, maar ik heb ze nx voeding bijgegeven, ze krijgen alleen kraantjeswater (die een nachtje lang heeft gestaan om te luchten) om de twee dagen, de eerste levensdagen via boven, nu krijgen ze water langs onder via schoteltje (aantal seconden erin houden en dan trug eruit!).

 

Ik heb echt geen idee wat het kan zijn, dacht eerst aan overbewatering, maar nu geef ik ze toch echt niet veel ;) , de toplaag van het water staat zelfs constant droog, alleen de onderste paar cm staat vochtig.

 

*BeLg* :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Voor @Inreh en voor @Belg:

 

Aan allebei de zelfde vraag: geven jullie kraanwater? Dit ivm de ph van dit water. Kijk even op de site van je waterleidingbedrijf hoe hoog de ph/zuurgraad van dat water is. Want ik heb toch het vermoeden dat het met het watergeven te maken heeft.

 

@Belg: ik denk niet dat het de hoeveelheid is, maar eerder de zuurgraad van je gietwater. Als die te hoog is zal de plant zijn voedingstoffen juist niet goed op kunnen nemen en zie je ook allerlei bladproblemen verschijnen.

 

@Inreh: ik heb van jouw geen post meer gelezen (misschien ontmoedigd door al het gezeik over en weer ;) ) maar het zou bij jou of te veel water of te hoge ph kunnen zijn. Als je plant te nat staat met zijn wortels zal hij ook geen voedingsstoffen meer op kunnen nemen. Maar gezien de datum laatste post is het probleem nu opgelost of het plantje is niet meer. Ik hoop natuurlijk het eerste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef inderdaad kraanwater, dacht dat dit niet al te veel problemen ging geven ;) .

Heb net even de pH met een setje voor ons aquarium, drie keer en met 2 verschillende soorten (pH-strookjes en vloeistoftest) setjes zodat ik een gemiddelde meetwaarde krijg. Ik heb (nog) geen pH-meter, daarom. De pH is ± 7.5 , is dit te hoog ;) ?

 

edit: heb even gekeken op de site van ons waterbedrijf, de gemiddelede pH is bij ons 7.87 :P

 

Ik heb ook ff de pH gemeten van gedemineraliseerd water dat ik kan kopen voor 1,80 euro per 5-literfles. Die pH was tussen 5-6, is dit beter voor mijn plantjes? Anders geef ik ze vanaf nu alleen maar gedemineraliseerd water :P .

 

Bedankt ;)

 

P.S.: voor de volledige specificaties van mijn kraanwater, PDF over de samenstelling van mijn watertje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pH van kraanwater is idd te hoog. Je kan ze demiwater geven, maar dat gaat wel in de papieren lopen als je plant lekker begint te drinken. Regenwater is gratis! Vaak is de pH van regenwater wel aan de lage kant, maar dat kan je makkelijk oplossen door er een scheutje kraanwater aan toe te voegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon in de haven (nvdr.: van Antwerpen) en ik weet niet of de regen hier wel zo gezond is, zover ik kan zien staan er alleen maar schoorstenen en verbrandingstorens en ...

Woon ook naast de snelweg en naast verschillende andere grote wegen dus de regen is hier echt ontzettend zuur denk ik :P

De pH daarvan is echt te laag.

 

Dus :P

 

Ga maar gewoon demi. water geven dan, ik heb toch werk dus mijn geld moet ergens naartoe hé ;)

 

Heb ook geen zin om dan regenwater en kraanwater te gaan mengen om een juiste pH-waarde te krijgen, dan moet ik een pH-meter kopen (ga niet altijd van die testkitjes gebruiken ;) ) en van dat geld koop ik toch minstens 33 flessen demi. water, dus 165 liter water ;) . Kom ik volgens mij wel één kweekje toe met 4 planten op 24 liter poten :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...