Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
britewire

Licht Rail Systemen...

Recommended Posts

Ben me een beetje in aan't lezen over light-rail systemen. Dit is wanneer een zich een lamp over een rail voortbeweegt en zo het licht verspreid. Dit zou zorgen voor een goede verspreiding van het licht en de oppervlakte waarbij een lamp efficient is met 50% verhogen.

 

Nou kan ik begrijpen dat door de verplaatsing van het licht je een groter bereik hebt en je hierdoor ook de lamp dichter op de planten kan zetten, maar toch denk ik dat ik er eens wat berekeningen op los ga laten of dit wel waar is. :rofl

 

Wat denken jullie, zin of onzin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook een klassieke vraag. Ik open het geschiedenisboek :

 

Vroeger, toen er in de US alleen 1000Watt HPS te koop was gebruikte men deze systemen.

Een 1000 watt was middels een reflector moeilijk te spreiden.

 

De oplossing heeft men gevonden in 600Watt units.

 

De nieuwste 1kW units hebben een nieuw soort reflector technologie.

( een 1kW sonT geeft dubbele zoveel lumen/PAR dan een 600Watt )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben me een beetje in aan't lezen over light-rail systemen. Dit is wanneer een zich een lamp over een rail voortbeweegt en zo het licht verspreid. Dit zou zorgen voor een goede verspreiding van het licht en de oppervlakte waarbij een lamp efficient is met 50% verhogen.

 

Nou kan ik begrijpen dat door de verplaatsing van het licht je een groter bereik hebt en je hierdoor ook de lamp dichter op de planten kan zetten, maar toch denk ik dat ik er eens wat berekeningen op los ga laten of dit wel waar is. :rofl

 

Wat denken jullie, zin of onzin?

hallo ik heb zo een systeem gebruikt enkele jaren geleden ,na een tijdje begon het te piepen en knarsen. misschien dat het nu beter werkt?

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee heb er eens olie op gedaan en dan "slipt hij door" en gaat niet meer heen en weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...