Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lupus

Lupus' Tips En Tricks

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ben al een ervaren roker en dus heb ik al een heleboel tips en tricks verzameld in mijn drugs-carriere. Ik post ze hier even, er zijn waarschijnlijk al veel zaken aan bod gekomen, maar niettemin hoop ik hiermee enkele beginners op weg te helpen.

 

Hier gaan we dan (en dit moet ik stoned doen <_< )

 

Toepje klaarmaken:

 

- Wiet fijn verkruimelen op voorhand in een doosje (je volledige voorraad eventueel)

- Tabak bijgooien en en bestuiven met water

- in een papieren zak of zilverfolie steken

- Op de verwarming leggen voor een uur en zorgen dat het echt potdicht zit.

- Om de 10 minuten eens goed schudden

- Open doen (en er es goed boven haan gangen :whistling ) en half uurtje laten afkoelen en drogen

- in een doosje steken

 

Ziezo,

rollen:

- Altijd smoking slim blaadjes

- Laagje gewone tabak en naar smaak aanvullen met bovenstaand mengsel

- nog laagje tabak voor het mooi doorbranden

- Filtertje altijd met een W rollen (in het midden) dat je zo een doorsnee krijgt (W)

- "Hollandaise" rollen, binnenstebuiten dus.

- Lekker strak en goed opschudden

- Voor het aansteken ff opwarmen, dan smaakt ie beter (moet je maar es proberen, ik vind dat ie beter smaakt dan)

 

Roken:

- Trekjes altijd iets langer inhouden dan bij een gewone sigaret

- Voor iets stoneder te geraken:

* Vuistje maken, toep tussen midden en ringvinger, trekje aan opening duim.

* Toepje tussen midden-, wijsvinger en duim steken, hard direct in longen zuigen

* Indianen

* Blowtje, omgekeerd in mond en blazen en dat zo beheerst mogelijk uitblazen, dan naar omhoog kijken tijdens het uitblazen

- Laatste niet oproken, smaakt voos, wij noemen dat effect simpelweg "----EDIT----"

 

Etikette:

- Nooit duidelijk staan wachten tot het jouw beurt is

- Respect voor de dealer/koper

- Respect voor een goede roller en hem feliciteren met de mooie joint.

- Voor een slechte roller geen respect, voorstellen om hem zelf te rollen.

- Niet constant vertellen hoe stoned je wel bent.

* Dit klinkt allemaal "plechtig" maar dat is het in feite niet hoor, zijn dingen die gewoon zo zijn.

 

Wat te doen bij weinig weed en je wil er nog van profiteren?

- Bovenstaand mengsel maken.

- Strak toepje rollen met een iets mindere hoeveelheid wiet

- Toepje tussen drie vingers hard zuigen en 15 seconden inhouden

- 3 maal achter elkaar

- 6 trekjes achter elkaar zonder te inhaleren, zodat je longen vol zitten

- Lang inhouden en beheerst uitblazen, ff genieten

- Dan nog es paar blowtjes in het vuistje

- FF stuiken en naar goeie loungemuziek of elektro luisteren

 

Ik heb ook een hele resem soorten waterpijpjes maar dat zal ik een andere keer wel es uitleggen.

 

Voila, ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Dit is dan nog maar de neigste samenvatting, want je hebt ook nog watervalletjes, stofzuiger gedoe, alcohol mengsels, speciale toepjes, Toep spécial,...

Als jullie nog vragen moesten hebben, ik lees de reacties wel.

 

De leute

 

L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk gedaan :whistling

 

maar verneem je het nu echt goed qua smaak en alles als je dat op de verwarming legt enzo?

 

in de zomervakantie maar eens uit proberen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

die tip over''niet duidelijk maken dat je op de joint zit te wachten''daar heb ik een oplossing voor;

als je merkt dat degene opeens spontaner tegen je begint te praten wat diegene normaal nooit doet(behalve als er een joint tussen je vingers geklemd zit),gewoon met diegene door blijven praten en daarna de joint aan iemand anders doorgeven....moet je die kop zien,het gesprek loopt meestal gelijk in de soep <_< :whistling .

meestal helpt t voor de volgende keer,zo zet je diegene wel eventjes in zn hempie!!!

en dat is de bedoeling ook,ik heb een hekel er aan als mensen spontaan met je gaan praten in de hoop dat je ze dan de joint door paast.

die mensen zijn doorgaans ook geen vrienden van me,maar vage kennissen die hun eigen wiet thuis oproken en verwachtten dat je hun jouw joint door paast.

mooi niet dus......

Edited by lee

Share this post


Link to post
Share on other sites
leuk gedaan :whistling

 

maar verneem je het nu echt goed qua smaak en alles als je dat op de verwarming legt enzo?

 

in de zomervakantie maar eens uit proberen <_<

 

Sja qua smaak niet echt, maar wat je wel hebt is dat jouw tabak vol met thc hangt. Dus heb je eigenlijk wat langer geniet van de wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

je rook 15 seconden inhouden is hetzelfde als 5 seconden inhouden !!!

 

je komt echt niet meer stoned, met langer in te houden, alleen slechter voor de longen <_<

 

 

en anders: iedereen heeft toch zijn eigen manier van roken ? en etiquette, verschilt van plaats tot plaats...

 

 

wel leuk gepost :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor het aansteken ff opwarmen, dan smaakt ie beter (moet je maar es proberen, ik vind dat ie beter smaakt dan

 

Hier was al eens eerder een discussie over, maar het lijkt mij meer dat er THC verloren gaat door het verwarmen van je joint dan dat het blijft hangen..

 

Trekjes altijd iets langer inhouden dan bij een gewone sigaret

 

Dit is nergens voor nodig, de THC wordt sowieso al in je bloedsomloop opgenomen. Als je de rook inhoudt is het alleen maar ----EDIT----verwekkender, zoals al eerder werd gezegd :whistling

 

Blowtje, omgekeerd in mond en blazen en dat zo beheerst mogelijk uitblazen, dan naar omhoog kijken tijdens het uitblazen

 

Wat bedoel je hiermee precies? Je blaast alleen de rook weg op die manier :smoke Wel ken ik de joint zo in je mond doen dat de tip buiten je mond zit, en dan rook uitblazen waarbij iemand anders de rook via z'n neus inhaleert :whistling . Werkt als een gek en je wordt er best stoned van als je het goed doet :D

 

Niet constant vertellen hoe stoned je wel bent.

 

Ik begrijp best dat dit gaat irriteren na een tijdje, maar als ik in fatsoenlijke gesprekken ineens een black-out krijg (en andere gekke dingen) moet ik toch altijd ff zeggen dat ik ff helemaal de weg kwijt ben. Ik vind het juist altijd wel geinig als iemand dat zegt :whistling

 

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen.

 

@ 16 gram

 

THC gaat niet verloren bij zo'n lage temperatuur (aansteker onder joint paar seconden...)

en met blowtje andersom bedoelt ie natuurlijk een neusie.

 

@ Lupus

 

Toepje, leuk :whistling

 

Alleen met die ''ongeschreven wetten'' ben ik het dus niet helemaal mee eens.

Het gaat hoe het gaat en met wie je bent.

Ik weet niet met wie jij allemaal blowt maar zulke waslijsten met protocollen heb ik dus niet in me hoofd, misschien simpelweg regels als;

 

Degene die gedraaid heeft mag hem opsteken

Niet zeiken ivm doorpassen

 

Ook heb ik al helemaal geen respect voor de dealers, wel voor de kopers, maar een dealer zie ik gewoon als een zielepoot waar ik wiet kan halen, al is kwaliteit wel sneller wat lager bij dealers.

 

Grtz,

 

Chilltyperiod

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, dat over die opwarming en THC die dan verdampt had ik al langer een vermoeden. Ik wist niet dat de thc onmiddelijk wordt opgenomen na inhaleren. Denk dat je je gewoon stoneder voelt door ademtekort. Lolz da wist ik dus zelf niet he, leer ik ook weer es wat bij.

 

Die etikette heb ik er maar bijgeschreven voor de volledigheid he, dat verschilt enorm per regio.

 

Greetz L

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie stukje lupus!

 

 

moet toch altijd weer lachen als ik zie hoeveel namen er zijn voor de hollandse joint.

 

zou eigenlijk wel eens weten hoeveel het er zijn...hmmzz, hier is iig mijn lijstje:

 

-knetter, vaak dikke knetter

-sigaret met

-piefke

-tookie

-sticky

-kenkerstikkie, meer sigaret, maar tog...

-johan

-nelson, partyjoint met 5 gram of meer

-blunt

-reefer

-roach

 

naja ik weet zeker dat er nog wel meer zijn

 

Wat betreft de etiquette, mja zoals met zoveel dingen zijn dit gewoon ongeschreven regels, niks is verplicht maar het hoort er toch wel een beetje bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kun je wel zeggen ja.. en dat je stoneder wordt door het inhouden ligt er inderdaad aan dat je hersenen ff zuurstof te kort komen en daardoor een tikkie duizelig wordt, maar dit heb je ook zonder joint rook :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

die etiketten ben ik het helmaal mee eens. het is niet alleen maar stoned worden. blowen met anderen is ook een sociaal gebeuren en daar hoort zeker respect voor de koper/dealer/roller bij! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Etikette:

- Nooit duidelijk staan wachten tot het jouw beurt is

- Respect voor de dealer/koper

- Respect voor een goede roller en hem feliciteren met de mooie joint.

- Voor een slechte roller geen respect, voorstellen om hem zelf te rollen.

- Niet constant vertellen hoe stoned je wel bent.

* Dit klinkt allemaal "plechtig" maar dat is het in feite niet hoor, zijn dingen die gewoon zo zijn.

L.

 

Over een ding ben ik het in ieder geval niet eens: slechte roller geen respect geven. Wij geven een slechte roller juist tips en laten diegene juist rollen. Je kan alleen maar beter gaan rollen als je het vaker doet en wij (mijn vrienden en ik) vinden dat je elke joint moet roken die je draait. Stoned wordt je toch wel :specool

 

 

@ Yoesem: Wij noemen hem ook nog wel eens een kneiter :tu

 

@ chilltyperiod: Maker is the Steker :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb over het algemeen meer respect voor de haler dan voor de draaier. Bijna iedereen die beetje blowt kan wel aardig draaien (ook al was ik vroeger hier zelf een uitzondering op) maar het halen is gwn vervelend. De ruzie in onze groep ontstaat ook altijd om het halen.

Met je etiquette ben ik het mee eens en begrijp niet dat sommige kneusjes dit niet door hebben. Zoals je al zegt is het logisch maar vooral het constant vertellen hoe stoned je bent erger ik me aan. Het komt nog wel is voor als ik met me vrienden aant chillen ben in een parkje dat er een paar losers langskomen die denken dan dat ze stoer zijn omdat ze blowen. Vaak kunnen ze niet eens blowen en roepen ze na 2 hijsen hoe kk stoned ze wel niet zijn.

Ik heb een keer zo'n ventje op ze bek geslagen omdat hij niet weg wou gaan, dus nu hebben we er niet zo'n last meer van. In deze regio zijn dit soort kneusjes vaak gothics en skaters maar dat terzijde.

 

Ook waar iedereen je ongelijk op geeft ben ik het met je eens. De trekjes iets langer inhouden, wat rustiger uitblazen geeft me altijd het gevoel dat ik wat lekkerder stoned ben. Wat ik ook vaak doe met vriend(en) als we stoned willen worden is ''mexxen''. Ik zal het ff kort uitleggen. Een iemand van de groep houd de blow vast, neemt een hijs en houd hem voor de mond van de volgende, die neemt een hijs en zo gaat dit de groep af. Je mag je rook eigenlijk uitblazen als je weer aan de beurt ben, maar wij proberen het altijd zoveel mogelijk rondes vol te houden tot je niet meer kan. Dan moet je waarschijnlijk eff hard hoeste, krijg je tranende ogen en je voelt het in je keel en dan weet je cker dat die aan gaat slaan.

Edited by Wieter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij doen dit ook maar noemen het Amerikanen, en dat vast houden van een van de boys doen we gewoon soms. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

-knetter, vaak dikke knetter

-sigaret met

-piefke

-tookie

-sticky

-kenkerstikkie, meer sigaret, maar tog...

-johan

-nelson, partyjoint met 5 gram of meer

-blunt

-reefer

-roach

 

naja ik weet zeker dat er nog wel meer zijn

 

Marlboro+ :rofl

spliff

vegatarische sigaret (klopt niet, klinkt wel erg leuk. vooral als het uit een leraars mond komt )

brain stimulation stick

 

bla...bla...bla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor het doorgeven van een joint in mijn vrienden kring gebruiken we altijd een klein spelletje :tu geeft soms wel leuke effecten .

bv:je wil je joint door geven aan iemand uit je vrienden kring , zeg je gewoon "krak" en wie het eerste reageert met "boem" krijgt de joint . zo kan je verschillende combinaties uitvinden (hoe origineeler hoe beter) :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt wel grappig :tu maar wat nou als je aan het praten bent met iemand en je hoort het niet? En bij de volgende beurt zit je in je eigen wereld.. en de volgende keer zit je te bellen.. en de keer daarna ben je te laat :specool dat is oneerlijk haha.. bij ons geef je hem gewoon door naar degene die naast je zit of die nog niet gehad heeft ofzoo.. of aan degene die net binnen komt o.i.d.. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey heb je ooit al eens een "eddy emmer" gedaan?

 

je pakt een 2l fles en je haalt de onderste 15cm eraf.

 

in je topje boor je een gaatje waar je joint in moet (moet perfect passen)

 

je vult een emmer vol met water en steekt de fles erin met de kant van het topje omhoog!

 

het topje laat je er nog af, je steekt je joint aan en je steekt hem in het topje.

 

nu duw je de fles helemaal naar onder draaid je topje erop (met de joint er al in)

 

en nu trek je de fles rustig omhoog,en die zal vacuum trekken... je blijft de fles omhoog trekken tot die vol zit en je joint op is :rofl

 

dus mensen 1 hele joint in 1 hijs :tu

 

veel plezier....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klinkt wel grappig :specool maar wat nou als je aan het praten bent met iemand en je hoort het niet? En bij de volgende beurt zit je in je eigen wereld.. en de volgende keer zit je te bellen.. en de keer daarna ben je te laat :P dat is oneerlijk haha.. bij ons geef je hem gewoon door naar degene die naast je zit of die nog niet gehad heeft ofzoo.. of aan degene die net binnen komt o.i.d.. :tu

als je het nie hoort pech volgende keer beter :smoke maar meestal zijn we wel zo eerlijk om ook door te geven als het een goede vriend is natuurlijk is ook tof al er iemand bij zit die wil profiteeren of je om een of andere reeden niet goed kunt verdraagen kan je met subtiele hinds naar een vriend hem wel wat pesten zodat hij telkens de joint onder zijn neus ziet rond gaan :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heheh

hier noemen bij een joint vaak:

Joint

Pitje..

Stickie

Als ze vragen of je gerookt hebt zeggen ze: Heb je gechoockt? zullen we choken dat zoort shit..

 

Wij hebben de draaier, De nakker(de proviteur), De koper(mag hem meestal opsteken zo niet dan) de opsteker

Kheb zelf ookwel moeite met mensen die de hele tijd roepen hoe stoned ze wel niet zijn en ook mensen die heel erg gaan overdrijven!! mjah.. ze blijven altijd bestaan dat soort mensen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij gebruiken voor jonkel vaak jonkel (logisch) of jamba. Spreek uit als djamba. En als werkwoord gebruiken wij ook altijd choken :o .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij smoken, blowen, choken..

En jonko, blowtje etc. je kent het wel :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij ons is meestal de eerste die gerold heeft en da degene van wie de wiet is.

Derna geef je gwn door totdat ieder aan beurt is geweest.

Alle,toch ieder die je wil dat aan beurt komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...