Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
herintreder

14 Nlx Uit Zaad, Afkomstig Van Een 10tje Wiet

Recommended Posts

Update,

 

De toppen zijn aardig aan het toenemen, de eerste thc is ook al goed te zien.

Ik verwacht toch een lekker wietje te krijgen. Ze staan nu precies een maand in de bloei, vanaf 3 mei dus.

 

Foto=D3T7RAMT.jpg

Edited by herintreder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje:

 

IK heb niet alle planten getopt, dit om verschil te kunnen ontdekken.

Maar deze plant blijf ik vreemd vinden, kan iemand hier iets over zeggen?

 

Foto=8ZDCYZZT.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee dat ziet er echt heel mooi uit Herintreder! :D :rofl

 

Wat ik me afvroeg, bleken alle geplante zaadjes vrouwelijk te zijn of heb je er nog mannen of herma's uit gehaald?!? ;) Ik ben benieuwd waar al dat zaad vandaan kwam, 26 stuks in een tientje wiet is echt wel bizar veel voor iets wat niet in geperste vorm uit Thailand, Jamaica of Mexico komt.

 

Welke plant bedoel je trouwens met die laatste foto? Die hele lange? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 tje wiet kwam uit een shop in het gooi.

 

allen zijn vrouwtjes ;-), en inderdaad ik bedoel de lange. Wat is er met die?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel vaag, allemaal vrouwtjes... :rofl Misschien waren die zaden afkomstig van een plant bestoven door een hermafodiet dan, een andere verklaring heb ik er niet voor.

 

Die lange is erg lang ja. ;) Als je die niet expres in de schaduw gezet hebt zit het gewoon in de genen, niks aan te doen dus. Door die grote internode afstand krijg je aan die plant nu kleine losse topjes in plaats van één enkele aaneengesloten hoofdtop, verder weinig verschil.

 

Succes verder man, ze zien er zeer gezond uit. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed zeg.

En zo raar is het niet dat het allemaal vrouwtjes zijn.

Dit is gewoon een zelfbestuiving geweest of een vrouwtje geweest die een mannelijk bloemetje heeft gemaakt.

Zo maken de meeste kwekers gewoon vrouwelijk zaad aan.

Geen rare dingen met zuren en weet ik wat allemaal.

Succes met de kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ik las toevallig in een oude Highlife dat Soma herma's geweldig vind, speciaal om die reden. Een herma tussen zijn dames geeft hem op de meeste plantjes beperkt zaad naast de bloemen. En al dat zaad is weer vrouwelijk.

Maar da's helemaal leuk, plant je gevonden zaadjes, kan je ze allemaal afbloeien. Da's nog eens waar voor je geld voor een tientje wiet :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor je interessante info miss_j!,

 

Maar ik ben al lang tevreden met deze opkomst, heb de zaden wel eerst in het

donker een week of 4 laten rijpen. Voordat ik ging ontiemen.

Ik ben echt heel benieuwd wat voor een rokertje dit gaat worden.

 

Meet tips truuks zijn van harte welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gewoon een dame stressed zal deze ook een mannelijke bloem aanmaken.

Hou bijvoorbeeld onder een tak een paar keer een aansteker heen en weer.

De plant zal nu stressen en denken dat die dood gaat.

Vervolg is een of enkele mannelijke bloemetjes aanmaken en voila vrouwelijk zaad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als dat zo makkelijk is, waarom is het dan zo moeilijk om aan vrouwelijk zaad te komen? Of zie ik hier iets over het hoofd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je gewoon een dame stressed zal deze ook een mannelijke bloem aanmaken.

Hou bijvoorbeeld onder een tak een paar keer een aansteker heen en weer.

De plant zal nu stressen en denken dat die dood gaat.

Vervolg is een of enkele mannelijke bloemetjes aanmaken en voila vrouwelijk zaad!

 

Idd je praat alsof elke beginner even met een aansteker vrouwelijk zaad kan produceren...

Is iedereen nou zo achterlijk en koopt iedereen voor 10tallen euro`s zaad wat half vrouw half man word, of is dit echt een werkelijke openbaring :o

 

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zorg maar dat een dame in bloeis stressed.

Met een aansteker een tak flink verwarmen is de meest simpele oplossing.

Je kan ooks stressen door licht etc maar dan moet je de dame apart nemen.

Maar goed je kan me natuurlijk ook gewoon niet geloven.

 

Owjaaa ik heb deze methode van aan breeder die zelf female en normaal zaad verkoopt.

En hij heeft me zelf de methode haarfijn uitgelegd afgelopen high times cup.

Is dit 10tje wiet niet genoeg bewijs dan?

Je heb echt geen apart mannetje nodig voor een bestuiving hoor :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit: niet quoten om stijloos voor te zijn

 

 

Bedankt :o dit onthou ik even

Nog meer zinnige theorien op de hand liggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En zo raar is het niet dat het allemaal vrouwtjes zijn.

Dit is gewoon een zelfbestuiving geweest of een vrouwtje geweest die een mannelijk bloemetje heeft gemaakt.

 

Haha dat is dus precies wat ik zei Mono, maar geeft niks. :o Het punt is alleen dat zaad verkregen door zelfbestuiving of een andere hermafrodiet vaak zelf ook geneigd is hermafrodiet te worden. Ga ze maar eens stressen met flitslicht of kijk wat er gebeurt wanneer je timer het begeeft, dan zie je ineens dat je uit feminised zaad gekweekte plantjes zomaar ineens mannelijke bloemen gaan aanmaken. En met een beetje pech niet te weinig ook!

 

Voor echt goed vrouwelijk zaad moet je dus een 100% vrouwelijke plant nemen, eentje waar het mannelijk hormoon niet in aanwezig zal zijn. Maar cannabis is van nature een plant die makkelijk van geslacht verandert als de omstandigheden hierom vragen, puur uit overlevingsdrang. Vaak zijn dit nou juist de meest krachtige planten! Hmm, gaan we heel veel moeite doen om een 100% vrouwelijke plant te vinden die theoretisch minder krachtig is dan een plant die hermafrodiet kan worden, of nemen we snel een sterkere niet 100% vrouwelijke plant en daarmee het risico dat de zaden hiervan weer eerder hermafrodiet zullen worden... Als je snel voor weinig geld feminised zaden wilt hebben voor de verkoop kies je voor het laatste, en inderdaad, dit gebeurt dan ook regelmatig.

 

Vrijwel alle vrouwelijke planten kun je dus door ze te stressen mannelijke bloemen laten aanmaken, behalve écht vrouwelijke planten. Die zul je op een andere manier moeten hermafrodiseren, maar ze zullen als resultaat van al deze moeite wel bijna 100% vrouwelijk zaad opleveren. Dat kost veel tijd en geld en je ziet het er aan het zaadje niet af.

 

Kijk, als je stressvrij kweekt met 'vrouwelijke' zaden van onbekende herkomst of gefeminiseerd zaad, dan heb je grote kans dat je je kweekje gewoon probleemloos doorloopt en je niks merkt van hermafrodieten. Dit is zoals het nu bij Herintreder gaat, prima.

 

Maar als je een moederselectie wil doen of weer zaden gaan kweken uit deze planten zul je zien dat op de lange termijn de herma-factor steeds terugkomt of zelfs onuitroeibaar blijkt bij al het nageslacht. In dat geval wil je dus van tevoren zeker dat er geen hermafrodiete factor in dat zaad zit en kies je dus voor regulier zaad of vrijwel zeker 100% vrouwelijk zaad. En dat laatste is dus zeer zeldzaam, alleen merk je dat vaak niet bij eenmalige kweekjes. Er zit echter wel degelijk een groot verschil in feminised en vrouwelijk zaad.

 

Of die breeder die Mono op de HighTimes tegen kwam een goudzoeker is of een man die weet waar hij over praat hangt dus af van zijn selectiemethode. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was dat niet die man die een keer een Cup won en dat weet aan zijn topgenetica, toen daarna bleek dat een van de ouders van NYCD uit een zakje wiet kwam? Ja die moet je op z'n woord geloven natuurlijk... :rofl

 

Nee hoor geintje, maar wat wil je er precies mee zeggen? Dat hij een goede selectie doet of juist niet? Of dat er geen verschil zit in vrouwelijke zaden? Ik vraag mij inderdaad af of Soma een goudzoeker is of een man die weet waar hij over praat. Ik verdenk hem beide te zijn en dan komt het neer op wat hij weet en wat jij weet... Maar goed, laten we daar verder over discussiëren tijdens de meeting. Deze thread ging over een stel hele mooie NLX'jes! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is prima Mad dan roken we een lekkere Amnesia of zo van de Paus (of was het soma?).

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...