Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sannie

Toppen/fimmen en supercroppen

Recommended Posts

Mjah de eerste (1 vrouwtje uit 2 eerste zaadjes) was niet getopt en zit nu te dicht op de lamp waardoor de bladeren verkleuren... dus er zou iets meer in de breete moette worden gewerkt.. er is niet veel plaats (1ste kweek btw : )

Is er nog iets minder drastisch dat zou kunnen worden toegepast?

 

Edit: ze gaan ook gescroged worden, dus best wel toppen, niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist voor het eerst één van mijn wietplantjes verminkt...brrr. Ik heb plantje nummer 5 van de Top Skunk44 gefimd.....denk ik. :smoke

Heb ik het goed gedaan??

gallery_18465_5951_1086612.jpg

 

Groetje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie uitleg sannie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb gedwongen moeten superscroggen anders zaten ze in de lmapen.. heeft uiteindelijk wel tot een goed resultaat geleid. pp'tjes groeiden gewoon lekker door.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedendag,

 

Weet er iemand toevallig of Anesthesia goed reageert op toppen of fimmen of enz.

Whazzup?

b.v.d.

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je het beste Wazzup daarover kunt pm'men :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou de allehoogste opbrengst per meter niet liggen in het principe zoals in de alleroudste manier van zaaien? dicht op elkaar, een dik pak met alleen maar hoofdtoppen. dat is een natuurlijke groene zee, net als mais bv ook.

 

want daar gaat het om. zoveel mogelijk op dezelfde hoogte blijven ivm je lamp(en) voor een zo hoog mogelijke rendement. op 1 meter 225 LR is 15x15. 225 hoofdtopen, die zijn toch het mooiste niet?

 

maar eh, ik brabbel maar wat mee want ik heb nog nooit een plant binnen gehad. als je goed naar de boer kijkt zit er misschien best wat in. zo dicht op elkaar geeft aan de hele onderkant van de plant geen blad of zijtak zodat de wind er toch nog door kan. een plant die solitair staat kan en zal uitbundig vertakken etc maar als je goed kijkt heeft iedere tak en daarmee de hele plant aan zich een bladerdak aan de buitenkant, het eind van de tak. aan een solitaire plant zitten die vrij ver uit elkaar zodat alsnog binnen in ook nog wat kan en zal gebeuren. de kleine dunne takjes met fluffie topjes en zo?

 

een dikke bak goeie aarde ( evt belucht) van 1 m² en om de 6.6 cm een dametje, 15 per rij is 225 dikke hoofdtopen waaraan je niet hoeft te fimmen/toppen/stil zetten/besmetten/verklooien. ik wil er zeker niet negatief over doen hoor maar risico's zijn er wel en het is toch ook relaxed als je ze van voor tot achter met rust kunt laten. (doe ik met mijn vrouw trouwens ook..zoveel m ogelijk met rust laten maar goed voor zorgen dan is het relaxed in huis en smaakt me alles 2 keer zo goed..) ...pfff....

 

greets.

 

ps

topic loopt al een tijdje zeg..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje, mijn stekken (PP-tjes) zitten nu op dag 6 voorgroei. Nu wil ik ze eigenlijk nog toppen en dieven in de groeifase en ze dan nog 2 a 3 dagen laten herstellen voor ze op 12/12 gaan. Maar om nu tegelijk te toppen en te dieven levert denk ik nogal wat stress op. Het liefst geef ik ze tussen deze ingrepen in wat rust om te herstellen maar dan zit ik dalijk op 2 weken voorgroei wat me wat te lang lijkt! Hoe zouden jullie dit aanpakken?

 

Bij nader inzien lijkt het me het beste om aanstaande zondag te toppen, ze dan 3 dagen rustig te laten doorgroeien/herstellen en ze woensdag op 12/12 te zetten. Ze hebben dan in totaal 11 dagen voorgroei gehad.

Misschien na de eerste week bloei dan 1x dieven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi jongens,

 

hier ook eventjes een vraag!

 

Heb vandaag enkele plantje proberen te fimmen.

Check eens of ik het goed heb gedaan? Indien zo, hebben we toch weer lekker duidelijke fototjes he!

 

Boks,

 

Domi

 

gallery_15022_6818_1519185.jpg

gallery_15022_6818_54306.jpg

gallery_15022_6818_2021670.jpg

 

 

is het goed gedaan???

 

Boks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gisteren getopt, nadat ik veel onderzoek had gedaan op het internet. maar dit is de eerste keer dat ik kweek, en dus ook de eerste keer dat ik top. er heerst hier dus enkele onzekerheid. ik heb maar even mooie closeups gemaakt voor bevestiging ;) Weer een 'heb ik het goed gedaan' dus :) :D

 

Nou heb ik ze dus zo gefimd, maar nou heb ik nog enkele vragen

1. heb ik ze niet te dicht bij geknipt waardoor ik ze dus eigenlijk half getopt heb?

is dit dus goed gedaan?

 

gallery_18023_6936_53309.jpg

 

gallery_18023_6936_112169.jpg

 

med_gallery_18023_6936_240325.jpg

 

 

2. waaruit zullen deze scheuten ontstaan uit de afgeknipte scheut zelf of uit de oksels van de bovenste vertakking (die nu meer lichtkrijgen) want daar beginnen ook al blaadjes te ontstaan

 

med_gallery_18023_6936_135404.jpg

 

en last but not least.

3. Hoelang duurt het voordat hier nieuwe bladvorming zal plaatsvinden? want ik heb ze juist op dit tijdstip (3 weken groei) gefimd in de hoop dat als deze bladeren / scheuten gevormd zijn ik hem direct in de bloei kan zetten.

 

Als iemand mij hier mee van help kan zijn, zou dat zeer fijn zijn.

Ja ik heb de zoekfunctie gebruikt en ondanks enkele foto's (niet zeer duidelijke) en uitleg. staan er geen beschrijvingen (waarbij tijd, duur en de exacte locatie van de nieuwe scheuten staan vermeld)

 

 

alvast veel dank ;)

jigglypuff

 

ps ik zal deze post zowel in de topic fimmen/ toppen plaatsen als in mijn kweekverslag voor meerdere reacties :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie, ik heb nog een vraagje over dat toppen.

 

Moet je nou echt de hele verse groeischeut afknippen of 2/3 afknippen zodat die hangt?

Heb nog nooit getopt en wil het dus ook niet fout doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppen = de hele scheut.

Fimmen = 2/3 (Fuck I missed)

 

Met fimmen bereik je soms hetzelfde als met toppen. (Die 1/3 sterft dan ook af) Soms ook ontstaat op de 1/3 die achterbleef een heleboel nieuwe takjes. Heel bossig kan dat worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is deze al geschikt voor toppen?

Staan nu 5 dagen in de groeifase. Wat denken jullie?

 

gallery_18712_7486_182822.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
sommige te grote budplanten ga ik toppen tegen budrot.

laatste week groei of 1 ste week bloei.

 

wat ook wel super is, is supercropping.

ik supercrop in sog. Ik kraak dus allemaal de toppen op gelijk hoogte.

Vooral bij hoofdbud dominante strains kan dit supergoed zijn en je kan er veel op een meter kwijt.

Ik supercrop tussen de 3 en 5 weken, te ver kraken= bud kapot.

Je zou zeker panikeren als je mij bezig zou zien.

Je moet zeker de helft van het weefsel aan elkaar laten. Plakband en dergelijk zijn niet nodig eigenlijk,of optioneel.. Ik kraak ze en leg de hoofdtop op de bladeren of tegen een tak van een plant ernaast om niet verder door te kraken.

wat ik opmerk is dat de kraak zelf een bijna 4 keer dikker oksel aanmaakt in een weekje tijd.

Dit bevorderd de budgroei altijd omdat de sapstroom gestuwt word en de bud horizontaal licht krijgt.

(dit is soma zijn methode, na veel uitleg en eigen testjes geef ik hem groot gelijk)

 

wat sannie zegt is superjuist, elke plant reageert anders,

of het nu fimmen, toppen of supercroppen is.

Je moet de plant kennen. Thats it.

 

Niet alle vrouwen vinden hetzelfde leuk toch??? ;)

 

 

 

ZEER intersant

Dus je bededoelt dat je de planten..Niet "knipt"..Maar breekt?

Heb je dan soms geen takjes die openbreken?(Wel optelossesn met plakband.)

Kan iemand mij raad geven over Wat de max hoogte best is...Bij een 600 w lamp?

Ik heb planten gehad van 1M80..binnen....Waarvan de onderste blaadjes afvallen...En uiteindelijk alles..Goed bloeit

En dus lekker..

Maar ik vermoed dat kleiner beter is

Welke hoogte zouden jullie de lamp boven de 1 M 50 hoge planten hangen..?50 cm?

En ik heb Door te grote toppen ook last van toprot

Mijn opium(soort)..Werd zo reusachtig...Dat ze gewoon beginnen rotten..te veel water in de toppen zelf denk ik...

Ik gebruik nochtangs geen bevochtiger wel..een Fan..

Nog 1 vraagje

Hoe lang kan je een 600 w l gebruiken?

1000 uur?...

Thanx!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier een northernlight stek,na 1 week bloei geknakt en staat nu 2 weken in bloei onder 2 x tl-d 30w

en als het zonnetje schijnt buiten.

 

gallery_13668_7632_36950.jpg

 

gallery_13668_7632_14659.jpg

 

gallery_13668_7632_89990.jpg

 

gallery_13668_7632_133168.jpg

 

mvkg harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wave:

Knap..Alleen..TL+ beetje zon ?

En dat bloemt goed?

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
en dit is het resultaat :wacko: niet verkeert dacht ik zo voor een beetje zon en tl

 

gallery_13668_7632_120321.jpg

 

mvkg harry

Niet slecht?Maar hoe is de kwaliteit?Want Ik hou van super super super trip straf kwal!

Maar heb de ultime plant nog niet gevonden..mooie toppen kristallen..Stoned ja...maar niet happy happy meer paff paf slaap.slaap..(al een 5 tal dure soorten zaad..maar ..snurk..slaap..weed!)Prachtiger toppen dat wel!

Ben dat wel bue wil echte happy straffe wiet..geen valium weed..

Iemand?een idee..Goede soort liefst tripachtig .;En..Haha weed!? Voor onder 1 lamp..welke Blaast men hoofd eraf?

Want B) ;aaah ben toch zo moe haha!..Vind dit wel raar!

Toch 1 woordje waarschuwing!

Ik zou persoonlijk tock niet zomaar grote toppen gaan afknakken..sommigge ladies kunnen daar echt niet goed tegen..en beginnen zich raar te gedragen..Veel veel kleine bloemetjes bv..krullende blaadjes..ect...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien je wiet iets eerder knippen.

 

als de trychomen melk achtig zijn wordt je high.

als de trychomen amber zijn wordt je stoned.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of neem sativa's de volgende keer (tenzij je dat al deed).

En inderdaad..iets eerder knippen levert ook meer een up high op i.p.v. een couchlock B)

Succes met je zoektocht!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
mischien je wiet iets eerder knippen.

 

als de trychomen melk achtig zijn wordt je high.

als de trychomen amber zijn wordt je stoned.

Dank u!Maar hoe zie je dat?sommige krijgen al bruine haartjes na 1 maand+veel kristallen na 5 weken ofzo B)

Maar dat is het probleem niet..als ik te vroeg knip..voel je amper iets..en te laat ..Slaap

Ik vermoed wegens vele binnen+buitenkweken..dat het de soorten zijn.;en mischien wat te weinig..zuurstof..verluchting...

Mischien is de volgende..nu al 50 dagen in bloem..beter!G13 haze+sweeth tooth

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een foto maken van een top met fototoestel op macro stand en dan met een foto programma even inzoomen.

 

dan krijg je zoiets

 

gallery_13668_7632_160755.jpg

 

 

 

 

deze is duidelijk nog niet klaar,trychomen zijn nog doorzichtig.

als de bolletjes wit/melkachtig zijn word je meer high

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze ronde getopt en gefimmt.Goed gelukt denk.

 

Hier een fotootje:

 

 

 

gallery_4702_8615_275359.jpg

 

gallery_4702_8615_251992.jpg

 

Toch mooi die natuur.Hier zitten nu 6 hoofdtoppen op... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk dat zijn nu de fotos waar ik al lang op heb zitten wachten

zo te zien is jou FIM "avontuur" zeer voorspoedig verlopen

ga je ook nog fotos posten van het verloop van dit plantje?

IK zou het iig zeer waarderen.

THX dude :lol:

 

greetZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...