Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
manuel

Hulp Bij Inrichting Kweekkamer

Recommended Posts

hallo...ik heb een paar vragen voor de ervaren kwekers..

het zit namelijk zo,

ik(onervaren) ben bezig met een kweekhok de spullen die ik heb:

6x600watt en ik heb 3 groepen in mijn meterkast waar 16 amp. op staat

maar mijn hoofdzekering is 25 amp. behalve mijn kweekhok heb ik geen zware apperatuur.

mijn kamer is 266 bij 470 cm.

aan de korte zijde zit een raam,met daarboven weer een klapraampje die ik voor aanvoer wil gebruiken.

daar tegenover dus de andere korte zijde heb ik een gat in de muur gemaakt die uitkomt op de schoorsteen.

daar wil ik dus de afvoer van lucht hebben.

hoe kan ik mijn kamer het beste inrichten? aardebakken e.d.

 

 

moet ik de hoofdzekering verzwaren?

 

kan ik de kleine klapraampje gebruiken voor aanvoer?

 

de kamer zelf is mijn hok of moet ik een binnenhok maken(kamer is lucht en lichtdicht)

 

heb een grote koolstoffilter en een grote afzuiger, waar plaats ik de koolstoffilter in de kamer?

 

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.....manuel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoofdstop hoefd niet vewrzwaard te worden. Ik zou je lampen verdelen over 2 groepen en op de andere groep doe je de afzuigers etc. plaats je filter aan de overzijde van waar de lucht binnen komt zo dicht mogelijk bij de afvoeropening. Je afzuiger en filter moeten minimaal 3000m3 zijn. Stralings opervlak van een 600watt lamp is ongeveer 1m2 tot 1,20m2. Zo kun je dus zelf wel even uitrekenen hoe je de lampen het best kunt hangen.

Je kweek opervlakte waar planten staan wordt dus ongeveer 6m2. Kun je bv een bak van 2,5x3 meter maken met daartussen een looppad van 0,5 meter. dan heb je dus 2 stukken van 1x3 meter en beide met 3 lampen erboven. begin dan met 1 kant met 3 lampen aangezien je niets van ervaring hebt.

 

Ik zou eerst eens goed lezen op de site (plaats van filters enzo, lampen etc)

we kunnen alles wel voorkauwen maar ga eerst maar eens lezen.

 

Grtz Spint

Edited by spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt Spint...geloof me ik lees me suf hier...ik kan alle kennis gebruiken.

ik doe mijn best alleen met de hoofdzekering twijfel ik nog...de ene zegt niet verzwaren en de andere wel.

het is wel een woonhuis dus met de nodige electriciteit om er te wonen(zoals tv e.d.) maar heb geen wasmachine vaatwasser e.d.

dus ik kan zeker 6x600watt aansluiten op een hoofdzekering van 25amp. ?????????????????

en kan ik ook alles aansluiten op 2groepen ipv 3 wat jij adviseert? komt mij wat makkelijker uit.

Alvast bedankt.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nah ik neem aan dat er ook nog iemand woont? Lijkt me dus wel een must om die hoofdzekering te verhogen. Ik heb keertje 6x600w gehad, en toen de oven en nog een aantal dingen aangingen was het echt donker hier in huis... Blij dat ik altijd een hoofdzekering op voorraad heb, want het was een zondag middag toen...

 

4 x 600w kan makkelijk op 1 groep, mits er niet anders bijstaat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je houdt inderdaad niet veel vermogen over voor de rest van je huis.

Maar waarom denk je dat die hoofdstop er zit ????

 

Bij mij situatie thuis.......

ik heb een 25A hoofdstop maar zit met de buurvrouw samen op 1 hoofdstop van 35A die bij de buren op de begane grond zit.

 

Als k jou was zou ik lekker binnen die 25A blijven en dan een lampie minder dan dat je gaat kutten en op het randje van je vermogen gaat zitten met als gevolg dat het mis gaat en je gepakt wordt.

 

Maar goed dat is aan jou de keus :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat weet ik omdat ik naar de cogas gebeld had...hun zeiden dat mijn hoofdzekering 25A is omdat ik het zelf niet kon zien (is verzegeld) achter een bak.

en het kost maar 52euro om te verhogen naar 35A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt t nie wat raar over als je die hoofdzzekering laat verhogen? Ik bedoel oké als je een werkplaats met enorme draaibank ofzo hebt kan ik me het voorstellen maar een woonhuis dat meer dan 25A nodig heeft.. argwaan wekkend? Je hebt hier in het noorden ook lui die zo'n windmolen naast de boerderij hebben staan, dat leverd ook een mooie bak stroom...

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg je toch dat je je keuken gaat verbouwen en electrisch wil gaan koken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of een zonnebank aangeschaft.of een sauna :whistling

 

Altijd beter betalen dan pikken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan wel een "echte" sauna, ik heb een infraroodsauna, staat 2x per dag minimaal 45 minuten aan.

Bij een normale sauna heb je die tijd alleen al nodig om dat hele hok te verwarmen :whistling

 

Ik ben een spaarlamp-kwekertje maar kan je niet beter 6 x 400 watt nemen?? Scheelt weer en je hoeft geen slapende honden te wekken <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ik nu het klapraampje gebruiken voor frisse lucht of is het te klein ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ik niet doen..

de lucht vn buiten is onstabiel

de ene dag kan het 30graden zijn en de andere dag vriest het 10graden (bij wijze van.. :whistling )

en zo word de temp in je hok ook onstabiel..

dus haal je lucht uit een ruimte binnenshuis..

succes!!

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij ken je in de zomer maanden juist beter lucht van buiten halen daar die koeler is. En als je je lucht uit husi haalt zal je toch in die ruimte een raam ofzo open moet hebben omdat de frisse lucht toch ergens vandaan moet komen. Dus uiteindelijk blijft dat hetzelfde.........

 

Maar je zou even de afmetingen van je klapraam moeten opgeven voordat we kunnen oordelen.

Ik doe het ook via een raam dat naar binen kiept en dat gaat gewoon goed voor een 1500m3 afzuiger. Maare jij hebt een 3000m3 nodig die dus meer lucht aanzuigt........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...