Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
britewire

Zaailingen In Scrogg..

Recommended Posts

Gutentag mede hobbyisten,

 

Het is nu 2 Mei en ben al een aantal dagen bezig met het voorbereiden van mijn volgende project. De PP-tjes van mijn huidige kweek moeten op het moment nog een aantal dagen dus ben ik maar begonnen met het ontkiemen van het 20tal zaden die ik besteld heb via Nirvana-seeds.com.

 

De bestelling bij deze zaden leverancier ging vrij goed, al vond ik de stealth verpakking een beetje "

over the top" voor ons kikkerlandje. Na bestelling en overmaken van het $$$ duurde het nog 4 of 5 dagen voordat ik mijn zaadjes binnen kreeg. Tot mijn vriendin's verbazing kwam er een pakketje binnen met echt ENIGE handschoenen.

 

Met daarin... JAWEL! De zaadjes verstopt in de duim van de rechter-handschoen.

 

gardening%20gloves%207.jpg

 

26-4%20%287%29.JPG

 

Na wat informatie gewonnen te hebben en wat vaste #wietforum/chat gebruikers geterroriseerd te hebben met n00b vragen ben ik maar aan de slag gegaan met het planten van mijn babytjes.

 

 

 

En dan...

 

UITEINDELIJK!!!1

 

 

 

 

26-4%20%2810%29.JPG

 

 

 

 

helemaal niets. <_<

 

 

 

2 dagen , en vele vragen op de chat later zag ik tot mijn verbasing dat er uit 1 van de turfblokjes waar ik de babys in gelegd had dat er een klein groen lusje boven de grond uit stak.

 

HOEZEE! A STAR IS BORN! :whistling

 

30-04%20%281%29.JPG

 

Ben dus OOK maar begonnen met mijn scroggnetje (goede reden om de echt EEEENIGE handschoenen te gebruiken)

 

http://www.hennepdesk.nl/images/albums/use...MG_0245%7E0.JPG

 

toen ik daar UITEINDELIJKE mee klaar was, zag ik tot mijn verbazing dan alle kleintjes hun koppies boven de grond hadden gewaagd.

 

02-04%20%281%29~0.JPG

 

 

 

DUS HIR BEN IK NU... wachtend op de tijd tot ze oud genoeg zijn om in de grote kast te staan.

 

Ik hou jullie geupdate!

 

groenten,

 

brite

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die verpakkingen van Nirvana zijn ehhh.. bizonder. Ik heb ooit zaden verpakt in een schroevendraaier ontvangen. Ik had in eerste instantie niet door dat het de zaden waren, verbazing alom. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

De creatievere mens hea... allemaal van die artistieke typen die blowers.. daar bij nirvana zijn ze gewoon ook lekker alternatief.. whaha ik heb mijn zad bij alien en bij greenhouse altijd gewoon in de blister envelop ontvangen, saai hoor volgende keer ook maar eens een soortje van nirvana uitzoeken :whistling

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe die handschoenen kreeg ik deze week ook binnen <_<

 

Schroevendraaier had ik vorige keer ook :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die britewire,

 

Toffe opzet

Dit volgen we :whistling

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zekers..

 

Ga er 9 zetten. De grond word morgen klaargemaakt voor gebruik, dat betekend dat ik Mycorhizza, bacteriologisch brouwsel en als experiment glucose ga toevoegen aan de grond. De glucose is om de mycorhizza schimmels te voeden.

 

Ik ga ervanuit dat de extra glucose geen nadelige gevolgen zal hebben voor de planten. Nu maar hopen dat het mogelijk is voor de schimmels om de glucose ook uit de gond te halen ipv alleen maar uit de plant zelf.

 

We zullen zien.

 

Sanny, heb jij hier misschien weet van of dit mogelijk is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee britewire,

 

ziet er goed uit!! :whistling

ga je zeker volgen..

sorry, die vraag over die glucose kan ik je echt niet mee verder helpen, zal je idd san ff voor nodig hebben :smoke <_<

succes!!

 

-grz- Cannakid

Edited by Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze nou ongeveer een week staan en ze doen aardig hun best om volwassen te worden. Zoals je al las heb ik ze op stekkengrond staan en geef ze 1/2 dosis wortelstimulator. Nu vraag ik mij af wanneer ik ze in de grond (plagron batmix) kan zetten want ik ben een beetje bang dat ze op zo'n heftig bemeste grond (1.6EC) overvoed raken in zo'n vroeg stadium.

 

De plantjes staan nu lekker in het zonnetje te genieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand mijn vraag beantwoorden, want het lijkt erop dat de zaailingen een beetje zijn aan't strekken onder de tl buizen. Daarom zil ik ze graag zo snel mogelijk onder de hps zetten. :rofl

 

Voor de rest zien ze er wel aardig uit, vind ze alleen een beetje te lang. Zal vanavond wel een fotootje plaatsen om te verduidelijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi helder draadje,

 

Te veel licht kan geen kwaad, je zet ze immers wel in de zon buiten.

De zon is vele malen sterker dan een bloeilamp.

Hou je klimaat goed, en onder de bloeilamp ermee. ( of in de zon)

 

Niet alle suikers zijn voor het bodemleven even smakelijk.

Ze dineren graag met korte, invert suikers, melasse dus.

 

Sommige suikersoorten kunnen je wortels verstoppen,

ik zou dus wat voorzichtig zijn met toevoegingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor britewire dat kan best.

Twijffel je nog aan een te hoge ec waarde,meng er dan een beetje neutrale grond doorheen om de ec af te zwakken.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door het strekken heb ik ze maar alvast in de kast gezet.

 

IMG_0217.JPG

 

IMG_0215.JPG

 

Hopelijk gaat het goed..

 

 

*keeps fingers crossed*

Share this post


Link to post
Share on other sites

RIP!

 

De temp is het dak uit gevlogen dus heb de overlevende 6 maar voor de buitenkweek gebruikt...

 

Als ik mijn nieuwe kast heb gebouwd dan gaat deze thread verder.

 

De planten blijven naast elkaar staan zodat ik zaden kan trekken eind deze zomer....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote voor je britewire :tu

 

Geen jock horror :specool

Mischien wel jack herrer dan?

Laat me je een paar zaadjes doneren zodat je door kan starten :rofl (stuur maar pm)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl oh k*t zeg :tu

 

geen suc6 met je horror planten dus :specool

 

kl*te ik leef met je mee

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

welk soort is het nou? Jock horror?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...