Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bambo

Santa Maria Buiten Op Hydro 2006

Recommended Posts

@Whazzup, man wat ben je toch creatief met die foto's.

Bij mij schiet het wel op maar wat waren de omstandigheden weer kut vannacht. Alles zeiknat en geen zuchie wind. Ik heb er al een paar toppen uitgeknipt en te drogen gelegd. Ook al een bud geproefd en die was verbazingwekkend zacht voor niet rijpe wiet. Lekker highe uitwerking.

Voorlopig is de aanwas nog steeds groter dan de rot.

 

gallery_732_621_106363.jpg

 

gallery_732_621_3119.jpg

Edited by Beaker
Foto's zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi man houde zo!!

 

die van mij moeten nog zeker 4 weken :smoke

 

Mooi dat t spul al lekker smaakt,

dan kan je het oogsten als de rot te erg om zich heen slaat.

 

nu ff ;) en :specool

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

We moeten nog wel even door met de planten. Maar ze verkeren nog in goede conditie, helaas blijft het vochtig ook als het niet regent.

 

gallery_732_621_36768.jpg

 

med_gallery_732_621_99293.jpg

Edited by Beaker
Foto's zichtbaar gemaakt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mannen, ik ben blij dat ik afgelopen zaterdag nog een foto heb gemaakt want door de storm is het einde verhaal........

De Santa's hebben zoveel schade opgelopen door de storm van afgelopen nacht dat ik ze van ellende maar gekapt hebt. Ik kon goed aan de boventoppen zien dat de rot inmiddels op heel veel plaatsen de kop opstak. Gelukkig allemaal in het beginstadium.

Ik ben er vroeg bij dit jaar maar ik denk dat ik de wiet toch wel geoogst had in de aankomende week, door de aanzwellende rot. Die september maand mag dan wel een van de warmste van de afgelopen eeuwen zijn maar ook een van de vochtigste!!!. Nu is de keuze voor me bepaald, door de storm hangt nu de schuur vol met de geoogste maar jonge wiet.

 

Nog even een laatste foto van de gesnoeide planten. Als het weer wat opknapt zal ik het systeem uit elkaar halen en nog een foto van het wortelgestel plaatsen.

 

gallery_732_621_74244.jpg

Edited by Beaker
Foto zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zat eraan te komen idd..

 

Ga je de fanleafs er niet tussenuit knippen?

 

succes (met knippen)

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

He fuck, ze stonden er zo lekker bij.

 

Balen, hoop dat je er toch nog een lekker :specool vanaf kunt halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Secondsun: denk je nou echt dat ik niks anders te doen heb in dit klere weer :D

 

Nee hoor, dit is old skool opgelost. Gewoon ophangen die hap met blad en al. Ik zet er een dikke ventilator op en vannacht wellicht een kacheltje. Gaat allemaal goedkomen.....

 

gallery_732_621_64158.jpg

 

gallery_732_621_54603.jpg

Edited by Beaker
Foto's zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjors in de sjungle !

 

lekekr vol schuurtje hebbie daar!

jammer dat t te vroeg is, maargoed....

 

 

 

knipse binnenkort!

 

gr jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verhaal eindigt nogal abrupt door de storm. Omdat het toch de laatste keer is dat de Santa's kweek zal ik het verhaal laten doorgaan maar dan binnen!

 

Ik had van deze bomen gelukkig nog een mooi partijtje stekken getrokken.

Hoe het deze kleintjes vergaat kan je in de volgende topic volgen.

 

Santa Maria binnen op Mapito

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat je nu al moest ophakken, maarja beter iets dan niets he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een foto van het wortelgestel en dan zit deze topic erop. De wiet hangt mooi te drogen en is al flink ingeslonken.

Al met al een geslaagde kweek. Het systeem heeft vrijwel probleemloos gefunctioneerd. Een 3-tal keren heb ik de wortels uit de terugvoerleiding moeten trekken.

Het systeem is voor een klein aantal verbeteringen vatbaar. Volgend jaar maak ik een permanente plaats voor de planten en ga ik werken met een grotere onderbak. In plaats van terugvoerleidingen, laat ik dan de kuipen verzinken in de bovenplaat.De planten hebben vanaf juli steeds gemiddeld 20 liter per dag verbruikt. Een reservoir van 300 liter is dus geen overbodige luxe, wil je het spulletje een 14 dagen laten draaien. Met de nieuw te bouwen bak zal ik ongeveer over 900 liter kunnen beschikken. Tot volgend jaar maar weer.....

 

gallery_732_621_37358.jpg

Edited by Beaker
Foto zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt een super mooi systeem bambo, dit lijkt me ook wel wat maar ziet er nog best wel lastig uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het wortelgestel is prachtig ontwikkeld, onderaan de kuip hing ook nog een plak :blink:

Wat ben ik blij dat ik de boel heb omgekapt. Ik heb er nog een hoop mee weten te redden, wat een kloteweer. Ik heb nog een paar plantjes staan in de kuippies aarde maar de aanwas van de afgelopen week valt me vies tegen.

De opgehangen wiet is al behoorlijk ingedroogd maar in mijn ogen voor maar 1 doel geschikt. Ik laat de boel nu verder drogen en daarna maak ik er een plak hasj van. Er zit hars zat op, dat zal nog een mooie plak opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supermooi topic bambo! :blink:

 

En mooie planten, dat drogen met de bladeren eraan ga ik ook doen, maar het wordt echt úúúren langer knippen omdat je die opgedroogte bladeren overal tussen uit moet pielen, daar ben je wel even mee bezig!

 

 

Op naar volgende jaar :ph34r:

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit moet toch wel een lekkere plak hash worden zeg!

Hou ons op de hoogte met de hash!

 

:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een beasten! :blink:

Hoe kunnen al die wortels in zo'n kleine pot ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein???????????? 65 liter kuipen hoor...... dat vind ik niet klein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer van de rot maar wel een super verslag bambo :blink:

 

Hoe ga je je hash maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik de topzeef ga gebruiken voor de eerste zeef, het restant van de winter icen. Dan haal je toch het meeste eraf. Tuurlijk zijn er wel een aantal toppen overgebleven voor normale consumptie, maar ik hoef het er gelukkig niet van te hebben. Zal er hoogst waarschijnlijk ook wel brownies van bakken.

 

Buitenkweken vind ik gewoon leuk en iedereen kijkt er naar. De opbrengst is meegenomen. Zelfs de buren vonden het machtig interessant en boeiend te zien hoe snel zo'n plant groeit en ook de schoonheid daarvan. Sinds ze gewend zijn aan de geuren vinden ze het nog lekker ook.

Voor degenen die nog het lot van de nakomelingen wil volgen....

 

Santa Maria binnen op Mapito

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt me wel geïnspireerd Bambo. Wil volgend jaar ook eens eentje proberen op hydro. Wat voor capaciteit moet het pompje hebben per plant ongeveer? En je stopt gewoon een stek of zaailing met plug of aarde en al tussen de korrels als je begint? Kan dan mooi aarde en hydro met elkaar vergelijken, weer leuk voor het verslag! Motarebel Killa Queen op soil/hydro buiten :blink:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...