Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bambo

Santa Maria Buiten Op Hydro 2006

Recommended Posts

mooi bedje. Dompel je die stekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niet echt, ik gooi er gewoon 1-malig een plons water overheen als ze droogtrekken. Daarna hebben ze toch wortles en worden ze overgepot in 11 bij 11 potjes. Tijdje onder de TL totdat er een knap plantje staat om in de grote tuin te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, nee ik bedoelde in rhizotonic. ze leken zo nat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf gedaan bambo :verrygood

 

Ik vind dat systeem van je erg handig.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup, ik denk dat ik eerst de stekken gesproeid heb en daarna de foto genomen. :verrygood Rhizotonic gebruik ik niet, ik zie zelf de voordelen er niet van in. Stekken wortelen ook zonder uitermate vlot. Ik zet ze daarna op kleine potjes Mapito. De Mapito water ik in met volzetvoeding waarmee ik goede ervaring heb.

@Sannie, zo ervaar ik hetzelf ook. Maar je weet het, alles is afhankelijk van augustus en september om er wat knaps vanaf te halen. Maar een gedeelte van de buit is al binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx. Vind het nog steeds een mooi gezicht hoor, zo'n groene bak met stekken! Met name het vooruitzicht.. hoe ziet het er over een aanal weken uit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een nieuwe update. De planten hebben zich aardig hersteld van mijn snoeipartij van 3 weken geleden. Als je het niet weet zie je eigenlijk ook niets meer daarvan. Planten zijn inmiddels 2,5 meter en flink bossig, ook zie ik de eerste bloeiverschijnselen al. Dat gaat lekker rap dit jaar. Misschien toeval maar de temp daalde ook 1 augustus met zo'n 10 graden. Zit nog steeds op 20 liter per dag ondanks dat het wat kouder is. Gebruik nog wel steeds groeivoeding.

 

gallery_732_621_88165.jpg

 

Nog even een close up van de stam, zeg maar de breedte van een aansteker.

 

gallery_732_621_41829.jpg

Edited by Beaker
Foto's zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg mooi! Lol zit iedere keer te kijken naar die tafel.. houdt die het wel? Zal niet zo licht zijn die hydro!

 

Respect! :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zie heel mooi hoeveel water de planten verbruiken, vooral met relatief warm water en fel zonlicht/warmte.

 

Tijdens dat superhete weer hebben velen waaronder ik zelf te weinig water gegeven bij kweek in kuipen/ potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ben de duizendste bezoeker van je topic... Heb ik nou een wasmachine verdiend? :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kon het niet nalaten om nog maar weer eens een fotootje te schieten van de beide dames.

 

gallery_732_621_141269.jpg

 

Nog even een foto van de zijkant genomen.

 

gallery_732_621_141598.jpg

 

De planten zijn zeer stabiel in het watergebruik, nog steeds 20 liter per dag. Bloeiverschijnselen worden steeds duidelijker.

 

@Whazzup, de tafel houdt het nog steeds..............

 

Het weer mag nou wel weer eens een keertje opknappen. Voordat je het weet, zit je plant onder de meeldauw onder deze omstandigheden.

Edited by Beaker
Foto's zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bambo ben benieuwd hoe t erbij staat!

 

Super soortje jij hebt ze uit stekken he?

ga zelf binnekort de nomercyF5 zaden halen die moet ik hebben :no

wil deze binnen gaan kweken in bescheiden hokje.

 

Fijn weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ben ook wel benieuwd eigenlijk! Toch ingestort dan? :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ingestort?..... de tafel, die moet nog ruim een maand mee hoor. Niet net nog ff op het laatste moment instorten, dat zou zonde zijn.

Maar de planten doen het nog opperbest. De meeldauw plaag van ruim een week geleden heb ik onder de knie. Dat kan geen last meer.

De lengtegroei is er wel een beetje uit, maar voor planten die een ruime 2,5 meter zijn maakt me dat niet meer zoveel uit. Je ziet nu de planten ook qua uiterlijk veranderen en een zee van toppen geven.

De groeivoeding is vervangen door Canna Classic A+B bloeivoeding.

 

gallery_732_621_18310.jpg

 

Een close up van 1 van de takken:

 

gallery_732_621_8088.jpg

Edited by Beaker
Foto's zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat zijn flinke units! :no

 

Enig idee wanneer die Santa Maria's ongeveer klaar zijn? Half october?

 

Succes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag bij diverse mensen een foto vanaf boven geschoten. Dat leek mij ook wel zo leuk....

 

gallery_732_621_53276.jpg

 

@Paddohead: 1 a 2 week oktober, hangt van de rot af.......

@secondsun: ik schei er net mee uit met die Santa's, het wordt tijd voor wat nieuws en die heb ik inmiddels in huis. Maar dat is een project voor over een paar weken.

Edited by Beaker
Foto zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er erg lekker uit man... ook zoon mooie kleur... wou dat ik dat voor elkaar kreeg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk dat begint goed te bloeien bij je..

 

Goed idee inderdaad die foto van bovenaf..

alleen nu moet je wel wat vertellen over die 2 kleinere plantjes haha :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Secondsun: die helder groene onder het dartboard staan in een 60 liter kuippie met aarde. Tot half juli was deze kuip gevuld met tulpen(bollen). Na het oogsten van de bollen stond deze bak er een beetje verloren bij.

In de derde week van juli heb ik een paar stekken van een maatje gekregen en die daar maar ingestopt. Uiteraard heb ik wel eerst de grond opgewaardeerd met kalk, bloed- en beendermeel.

Het soortje was dacht ik SilverSkunk. Staat een kleine meter hoog, best wel knap voor een plantje die vrnl in augustus moest groeien in dat schijtweer.

 

Die naast de vuurkorf is een overgebleven stek van de eerdere partij die ik heb afgesneden van de hydroplanten waar ik geen ruimte meer voor had. Deze staat in een 11 liter potje gevuld met een mix van stek en zaaigrond/potgrond/perliet met wat extra meststoffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...