Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bambo

Santa Maria Buiten Op Hydro 2006

Recommended Posts

Ik heb een buiten setup gemaakt voor 2 Santa Maria's op hydrokorrels. Sinds een jaar of 3 zet ik de buitenplanten op hydrokorrels en dat is tot nu toe erg goed bevallen.

 

Het systeem:

1 oude tuintafel

2 65 liter speciekuipen met binnenkuip

1 100 liter speciekuip wat dient als voedingsvat

1 vijverpomp voor de bevloeiing

1 timer

 

Het systeem draait op afvalwater vanuit me aquarium en dat is ook zo'n 80 liter per week. Alles wordt dus gerecycled. Eind mei doe ik er wat groeivoeding bij maar de EC houdt ik aan de lage kant.

In principe verschoon ik iedere maand het water geheel en de rest is bijvullen. Je hebt er eigenlijk geen omkijken naar, alles gaat automatisch. In juni hang ik een groeinet eroverheen.

 

med_gallery_732_621_246443.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_732_621_328105.jpg

Edited by Beaker
Foto's zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit Bambo!!! :whistling

 

Deze thread ga ik zeker volgen.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze worden best wel groot op de kleiballen. Kijk maar naar de roos op het dartbord, die zit op 172. Ik vind ze bovendien veel mooier blijven in de bloei en ze zijn ff rapper klaar. Maar het grootste voordeel is het afstekken in juli. Hier nog een foto-tje van de SM vorig jaar. De kleinere plant links op de foto is een NL #5 Haze. Die plant is pas begin juli naar buiten gegaan en had ik eind juli volledig afgestekt.

 

eindaugustus16hi.th.jpg

Edited by Bambo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lookin good Bambo, ik ga je volgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee Bambo,

 

ziet er netjes uit!!

mooi gemaakt zo, k ben zelf ook erg geinteresseerd in dat hydro gebeuren, alleen vind het er allemaal erg ingewikkeld uitzien.. <_<

maar k ga je zeker volgen en hoop dat ik er een hoop van zal leren :smoke

 

succes!! :whistling

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil aan het einde van elke maand een update maken. Eerst stik je van de hitte dan barst je van de kou............ Zo hebben de plantjes het wel ervaren denk ik. Uitzonderlijke zonneschijn en hagelbuien op het eind.  

Toch zijn ze lekker aangeslagen in de afgelopen maand en gegroeid. Dat worden weer 2 flinke bomen.

Vat ververst, dat moet weer een maand mee als het kan. EC op 1.5 met Canna A en B groeivoeding. Ph 6.3.

 

med_gallery_732_621_306986.jpg

Edited by Beaker
Foto zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit, zo'n hydro systeem, en je plantjes staan er naar mijn mening gezond bij! Maar idd zoals je zegt.. echt geluk hebben we in deze voorzomer niet echt! dan maar hopen een goede nazomer:)

 

Oosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste hydro buitenkweek die ik op een nederlands forum zie, zeker wel grappig. Mooie planten ook van vorig jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De warmte van de afgelopen week heeft de planten zichtbaar goed gedaan. Ze zijn enorm gegroeid en staan er mooi groen bij. Over een weekje hang ik het groeinet op.

 

gallery_732_621_2523.jpg

 

Zo dat is beter denk ik qua grootte foto :D

Edited by Beaker
Foto zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo maar weer even een update. De planten hebben nu de dakgeul bereikt en dat is dus nog lang niet het eind. Waterverbruik ligt ongeveer op de 15 liter per dag. Ik vul het vat tussentijds maar steeds bij met een paar gieters slootwater. Af en toe een scheutje groeivoeding erbij.

 

gallery_732_621_93841.jpg

Edited by Beaker
Foto zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mooie weer zet goed door en dat is te merken aan het waterverbruik van de planten. Per dag gaat er een 20 liter slootwater doorheen. Ik merk dat me 100 liter vat bij lange na niet meer voldoende is. Volgend jaar maar een 250 liter bak eronder zetten.

Voorlopig loop ik elke 2 dagen het vat maar bij te vullen. Verversen doe ik niet meer het gaat er zo hard doorheen dat binnen 1 week het vat al volledig vernieuwd is.

Afgelopen week heb ik flink in de planten lopen snoeien. Vrijwel alle bovenstengels afgeknipt en hierna verwerkt tot stekken. Ik heb nog een foto gemaakt net voor het snoeiwerk.

 

20060721lb7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor!! Vertel overigens eens iets meer over dat net?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup, het net heb ik eind juni opgehangen en bij 1 van de vorige foto's kan je het nog zien. Nu uiteraard niet meer, maar neem van mij aan dat alle zijtakken zijn ondersteund door het groeinet.

Dat moet ook anders knappen ze af half september :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog even het resultaat van het snoeiwerk. Een mooi bledje van 60 prachtige stekken met dikke stammetjes voor de binnentuin. Eigenlijk raar dat hier voor zo'n dikke 100 euri staat...

 

m5110198du5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

top man ! mooi hydrosysteem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...