Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mystical-shiva

Paddo's Onder Hps Lamp

Recommended Posts

Ik heb zelf zo'n cubensis kweekset bij azarius besteld staan overdag gewoon lekker in de zon. De temp is in orde, heb de zak die ik erbij kreeg gevuld met wat water voor een goede lv. Nou zat ik zelf te denken om dat baken onder een hps lamp de zetten. Zou ik hierdoor een hogere opbrengst krijgen?. En kan ik het lichtt dan gewoon 24 uur laten branden of is het beter om de paddestoelen 12 uur licht 12 uur donker?.

Edited by mystical-shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

paddestoelen hebben geen licht nodig om te groeien, ze gebruiken 't alleen ter orientatie welke kant ze opmoeten. in de zon of onder een hps lamp is dan ook een slecht idee, beter zet je ze ergens neer waar slechts een klein beetje daglicht komt. ik zou trouwens van azarius verwachten dat ze wel wat betere instructies bij een dergelijk product zouden leveren, dan had je dit zelf ook geweten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou je paddo's niet onder een hps''er zetten,gegarandeerd dat ze dood gaan,of tenminste dat je paddo''s t echt niet naar hun zin hebben.je kunt ze idd beter op een lichte plek zetten,maar niet recht in de zon.paddo'shebben wel licht nodig,maar geen direct zonlicht.ik neem aan dat je de ''mushball''(of ik de naam goed schryf weet ik effe niet)gezien t feit dat ze in een zak groeien.in ieder geval goed vochtig houden en 1 x per dag 1 minuutje laten luchten.ps,je kan hierna nog een ronde doen met je ''mushball''gewoon de paddo''s plukken,en als t goed is komt er na een week of 3 a 4 vanzelf een nieuwe ronde paddo''s.

 

growse!! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paddo's hebben inderdaad niet veel licht nodig.

Gewoon indirect licht is al voldoende, onthoudt dat het geen planten zijn en daardoor geen glucose aanmaken (fotosynthese is bij paddestoelen niet eens aan de orde).

Maar gewoon ergens neerzetten met voldoende licht, geen lampen erbij halen.

Post anders een keer ergens foto's van je kweek :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...