Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Amateurkweker

Guerilla In Dennenbos?

Recommended Posts

Hallo, ik vroeg me af of wietplantjes in een dennenbos kunnen worden gezet? Heb je nog goeie, niet veel voorkomende tips, waar we dus echt wat aan hebben, wat betreft querilla kweken. Post ze! Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de grond niet goed is, kan je altijd een gat graven en daar een specikuip ingooien met je aarde naar keuze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dennen groeien veelal op verzuurde grond, dus in ieder geval snelwerkende kalk toevoegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, bedankt voor de reacties tot zover.

 

Wat betreft de grond, ik was van plan kleine gaten te graven en daar wat potgrond in te doen en daar die planten in te zetten. Hele gaten graven en die volgooien is hier niet echt een optie.

 

Wat betreft licht, kan beter, maar ik denk dat het wel goed komt. In dat dennenbos groeit van alles en nog wat op de grond zeg maar en ook flink de lucht in, dus het is redelijk beschut en licht is wel oke.

 

Maar wat betreft de voeding en die snelwerkende kalk. Ik heb begrepen dat over het algemeen in het bos de grond vaak weinig voeding bevat, nou was mijn vraag of van die flessen met voedingsstoffen voor planten een oplossing bied?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergis je niet, sommige planten zijn gewend aan weinig licht. onze plantjes groeien er wel goed op , maar bloeien kan weleens een probleem worden....ik spreek uit ervaring....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt een gat graven, maar je kunt net zo goed een kuip neerzetten. Knip eerst met een snoeischaar takken van de bomen eromheen weg. De plek waar je kuip(en) staan moet minstens vijf uur direct zonlicht krijgen. Hieronder volgt een mengsel zoals je het zou kunnen maken:

 

50% potgrond

30% perliet

20% wormenmest

 

Dit is je basismengsel. Hieraan voeg je nog toe(per kuip 45 of 65 liter)

 

50 gram bloedmeel(ecostyle)

50 gram beendermeel(ecostyle)

50 gram vinassekali(ecostyle)

50-75 gram guano kalong(vleermuisguano)

100 gram zeealgenkalk(ecostyle)

 

Gooi nu wat grondmengsel met wat ged. water(albert hein) in een bekertje. De ph moet nu tussen 6.5 en 7 zijn, anders moet je er meer kalk bijgooien. Je hoeft nu alleen tijdens de bloei nog bij te mesten, neem bijv. bio-bloei van biobizz(growshop) dan is je gehele kweek nog bio ook.

 

sucses, Tyson :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, als je schrijft dat onze plantjes gewend zijn aan weinig licht, is je kennis nihil. Een cannabisplant houdt van veel licht, nooit genoeg en in een dennebos wordt het absoluut niks, geloof Ria maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens ria.

zonder licht schiet het niet op, ik neem voor guerilla altijd een kompas mee zodat ik kan een plek kan vinden die op het zuiden ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou, als je schrijft dat onze plantjes gewend zijn aan weinig licht, is je kennis nihil. Een cannabisplant houdt van veel licht, nooit genoeg en in een dennebos wordt het absoluut niks, geloof Ria maar.

 

hij zegt onze plantjes groeien er wel op op veel licht bedoelt jopie neem ik aan :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja precies. als je ff goed leest. ze GROEIEN er wel op(weinig licht). maar BLOEIEN doen ze er niet erg goed op.

Edited by jopie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom moet je ook radicaal alles snoeien wat je planten van licht weghoud. Houd alleen nog rekening met wat camoeflage.

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...