Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
The Architect

2xgrapefruit En 1 Bubbelicious

Recommended Posts

ik zou zeggen te veel voeding/water maar correct me if iam wrong

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat d8 ik ook zou ik overschakelen naar enkel water ? ik gaf enkel wortelcomplex mee...

Het rare is dat ze lekker doorgroeien maar dit is m'n eerste kweek dus staan ze nu ongeveer ver genoeg?

Edited by Mattihash

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Priester

 

Eerst de vraag lezen man <_<

 

Hij wist al wat ze hadden, hij vroeg of het lang zou gaan duren eer dit eventueel weggaat

 

@ Mattihash

 

Geen idee jongen :nerd

Je zal moeten wachten tot 1 van die grotere jongens je topic doorneemt: sannie of stijlloos of alle andere die ik nu even vergeet (eve goede vrienden :blink: )

Hopelijk voor jouw hebben ze er later geen last meer van

Share this post


Link to post
Share on other sites

pure overbewatering,laat je aarde nu eerst drogen voor je terug water geeft,je zaailingen hebben nu wortels zat,laat het wortelcomplex nu maar zo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, te veel water. gewoon geduldig zijn en laten droog komen of overpotten in droge aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb ze al droog laten komen heb de eerste dagen een beetje overdreven met water maarja komt wel goed hoop ik kga ze nu nog enkel water geven en als ze hun eerste meervingerige bladeren hebben begin ik terra vega mee te geven stimuleert de groei <_< what do u think?

Edited by Mattihash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een van de grapefruit's zen puntjes van zijn blaadjes worden bruin komt dit door de overwatering of voedingprobleem ben er nog niet uit ?

Kgeef nu enkel kraantjeswater

grtz

Edited by Mattihash

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Afgezuurd kraantjeswater of zo uit het kraantje :whistling ????

Hier komt er water uit de kraan met een ph van 8.4, daar worden ze ook niet blij van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een kleine update we hebben de 4 mooiste in potten van 40 op 40 gezet 2 grapefruits 1 snow white en 1 bubellicious in de kleine potjes staan 2 net ontkiemde white rhinos en nog 2 grapefruits en 1 snow white

ze hebben niet zoveel last meer van de overwartering langzaam maar zeker komt dit wel goed :whistling voor de rest groeien ze lekker verder... op de bodem van de grote potten hebben we eerst een laag hydrokorrels gelegd en dan mix van b'cuzz en gewone potgrond met daaronder hydrokorrels gemengd check de foto's

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=PB3HLIRD

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

er valt nog niet zoveel over te zeggen he,

 

Ze zien er goed uit, maar ze zijn nog klein, er kan nog vanalles gebeuren...

doe zo verder, let op met water, en hopelijk lukt het... :whistling <_<

 

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

eigenlijk is er nog niet zoveel te zeggen maar toch liever regelmatig posten moestek dan toch iets fout doen. Wwat me opvalt

nu met die 4 grote bakken is de temperatuur ineens lager van 25° naar 22.5°.

Is het ok dat ik eerst een laag hydrokorrels gelegd heb in de potten?

Edited by Mattihash

Share this post


Link to post
Share on other sites

aarde ziet er anders nog aardig nat uit...

 

 

de bovenkant van de aarde mag dan droog lijken, het kan zijn, zeker bij iets diepere potten, dan er in de onderkant van de pot nog een hele hoop water zit... voeding geven in dit stadium lijkt me al helemaal onnodig... in zulke bakken komen ze minstens 2 weken toe zonder toevoegingen... een trukje: neem van die lange houten brochette stokjes en steek ze in je bak, wil je zien of de aarde onderaan nog vochtig is haal je het stokje eruit, en zie je of er veel aarde aan blijft hangen en het aldus nog nat is vanonder

 

 

die bruin wordende blaadjes zijn een gevolg van die overbewatering, eens te lang overbewaterd zal het geel niet wegtrekken maar het blad langzaam beginnen afsterven...

 

mijn gok: nog minder water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je plantjes nog klein zijn hebben ze bijna geen water nodig. Als de grond een beetje vochtig is dat al genoeg. Heb zelf nooit uit zaadjes gekweekt maar begin altijd met stekjes en deze moet ik de eerste week maar 1 keer water geven. Zorg gewoon voor een hoge luchtvochtigheid 80 % zit je zeker in de goede richting.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je plantjes nog klein zijn hebben ze bijna geen water nodig. Als de grond een beetje vochtig is dat al genoeg. Heb zelf nooit uit zaadjes gekweekt maar begin altijd met stekjes en deze moet ik de eerste week maar 1 keer water geven. Zorg gewoon voor een hoge luchtvochtigheid 80 % zit je zeker in de goede richting.

80 % is bij zaailingen helemaal niet nodig ...

bij stekken wel natuurlijk omdat ze nog geen goed wortelsysteem hebben ...

 

Voor de rest zal ik mijn eens een brochettestokje nemen en een checken hoe vochtig ze staan

kan iemand me zeggen in ml hoeveel water je zo'n plantjes geeft ? grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon rustig doen met water, en wortelshizzle.

Zo klein joh, hebben ze amper iets nodig.

 

beter dat je de plantjes af en toe iets te droog laat, dat ze zelfstandig goed gaan speuren naar water.

 

later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...