Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Guest Miss_J

En toch, Citroax, zijn dit soort rondes zo leerzaam! Hoe frustrerend het ook is als je straks je eindgewicht hebt, hier leer je heel veel van voor de volgende rondes. Ik heb mijn eerste ronde hetzelfde gehad. Het leek allemaal heel mooi maar ik eindigde met een heel matig resultaat.

Neem gewoon alles wat je gedaan hebt nog eens goed door om goede conclusies te trekken. En waar je het niet weet kan je het natuurlijk altijd vragen hier.

de voorgroei

het overpotten

de voeding

het licht

ph

Neem alle adviezen mee in je volgende plan en zoek de volgende ronde een andere opzet. En geniet van je wietje straks :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lamp te hoog ? op 55 a 60 cm is gewoon goed toch?

 

Hij heeft ze express laten schieten door zijn lamp halvewege kweek hoger te hangen.

Daar doelde ik op :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi woopie, ik heb de lamp niet hoger gehangen hoor, wel de potten wat uit elkaar gezet. de lamp hing op 60 cm en later zelfs op 55 cm.

Maar de aankomende kweek ga ik zorgen dat het grondje goed voor elkaar is, de potten tegen elkaar staan, langere voorgroei, minder voeding. Zodra deze voeding op is wil ik toch overgaan op biologische voeding. Ik ga de grond deze keer hergebruiken en behandelen met bacto force. Deze keer komen er ook weer stekken in ipv zaailingen, alhoewel ik toch van plan ben om meer met zaad te gaan kweken.

Ik heb alle tips uit dit topic opgeschreven en hier ga ik zeker wat mee doen. Ik weet niet of ik nog een topic ga maken over mn volgende kweek maar ik hou jullie op de hoogte.

Ik heb de planten nu nog steeds staan en het vreemde nu is dat ze weer een 2e bloei krijgen lijkt het, komen steeds meer witte haren bij en de buds worden wel weer dikker :bier dus misschien gaat de opbrengst toch nog meevallen. Als dat zo doorgaat staan ze nog een 2 weken en zitten er 12 weken bloei op. de plant zelf ziet er nog goed uit, vergeelt niet en staat vrolijk te wapperen met z,n 11 vingerige bladeren, dus ik laat ze nog mooi even hun gang gaan.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad,laat ze maar lekker afrijpen,het zal een lekkere wiet opleveren!Succes :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen dit is ongekent wat ik nu zie, de toppen groeien en groeien maar door, worden toch nog dikke mooie toppen. de witte haren blijven maar komen en er word wiet op wiet gemaakt lijkt het wel:)

De bladeren beginnen nu wel te verkleuren maar ik laat ze nog mooi staan. Gewoon in 1 dag tijd een groot verschil met de dag ervoor. zo te zien gaan we 10 weken bloei ook nog wel redden :smoke

Is dit een overlevings drang van de plant ofzo?

Ik ga weer pics maken voor jullie, komen er zo spoedig mogelijk op :bier

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier dan de foto,s.

We hebben ze toch maar omgehakt vandaag omdat ze her en der zaad begonnen te produceren lijkt het. In de zakjes worden kleine groene bolletjes aangemaakt. dus hakken met die handel ze hebben dan ook de volle 9 weken gebloeid. De toppen zijn in ieder geval mooi dik.

 

Groeten

 

18011282468.jpg

18011285163.jpg

18011291471.jpg

18011293451.jpg

18011295860.jpg

18011301740.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit laat maar koomen die handel lol :smoke

 

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag mn grondje klaar gemaakt voor de volgende ronde.

Ik heb ong 15 cm oude aarde verwijderd en daar plagron super biomix doorgemengt. daar zit beender,bloedmeel, wormen mest en guano in en nog meer voedingsstoffen tevens zitten daar schimmels en andere bacterien in. en de pot verder aangevuld met verse bac aarde.

Een paar dagen terug de aarde gespoeld met enzymen en daar alvast bacterial door heen gemengd.

Ik hoop nu op een goede volgende start en de voeding ga ik giga reduceren.

De northern light toppen liggen lekker te drogen, dit gaat wel hard met dit warme weer, de kleinere toppen zijn al droog :bier

as vrijdag hoor ik of ik nog stekken kan krijgen, gvd 2 weken terug was ut nog geen probleem, nu moet ik scharrelen. :smoke

Desnoods gooi ik de 5 nlx planten die buiten staan eronder, het probleem is dat ik nog niet weet wat man/vrouw is dus dat isweer eens een gok.

 

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi werk dat je nou ook organiche beezig bent ;)

is de mail aan ge koomen gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi werk dat je nou ook organiche beezig bent ;)

is de mail aan ge koomen gr mi laaters

 

Ja hoor, de mail is binnen ;)

bedank daarvoor, ik zal je advies opvolgen.

Nou mensen, droog is er 130 gram overgebleven deze ronde. Niet veel maar de kwaliteit is goed vind ik zelf.

Na het jointje komt het gevoel langzaam op en als je het niet verwacht knalt het erin. Lekker stoned/high voor toch een lange tijd.

40 pp krijgt een top en hij zal zijn bevindingen hier in het topic zetten. Ik ben erg benieuwd wat deze nl gek en doorgewinterde smoker er van vind. ;)

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga zeeker een verslag uit brengen als ik jou weedje heb

getest ik kan niet wachten wel een mooi toppie he ;)

zijn de toppen ook nog hard gebleeven of niet

 

 

gr mi alvast veel succes met de volgende ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sweet...

 

Looks Good.. ik heb mijn NL in grotere potten gezet en iets langer in groei gelaten (eerst een andere halve maand onder een TL lamp) met als effect dat we nu van april bezig zijn en een dikke maand ongeveer in bloei zitten en men planten zijn in vergelijking met jou 'laatste foto''s ongeveer het 3 dubbele in grote de toppen begiinen zich sinds de laatste week enorm te ontwikkelen. Na heel je intressante verslag te lezen zou ik nu al willen oogsten ;) achja "Geduld is bitter maar zijn vrucht is zoet" Alvast nog veel suc6 en zal proberen ASAP is foto's van men dames online te krijgen .. is altijd leuk om eens te vergelijken wat de een zen NL zaailingen tegenover de andere zijn, zijn ..either way dat ph probleem van je .. ik heb gemerkt als ik water met een ph waarde van 7.0 gebruik dan kom ik uiteindelijk rond de 6.2 in men grond . Dus kan ik zo goed als normaal kraantjes-water gebruiken.

 

 

 

Alvast "zonnige" groeten uit het zonnige Belgie.

 

 

http://www.wietforum.nl/index.php?act=mo...cmd=si&img=1444 Foto van men dames

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het, ik weet het ;)

Volgende keer inderdaad een langere voorgroei, tot dat ze een cm of 40 zijn en dan op 12/12.

Na alle reacties hier heb ik toch wel het 1 en ander geleerd hoor en daar ga ik ook mijn voordeel mee doen.

Heb van 40 pp een mooi schema gekregen zoals hij het hanteerd en dat ziet er perfect uit, scheelt de helft in voeding. Ook ben ik bezig geweest met de grond zoals je misschien wel gelezen hebt, daar heb ik vorige rondes helemaal geen aandacht aan geschonken, dat doen we nu wel anders. aankomende ronde zal nlx worden.

Deze week ga ik er een hok bijmaken van 80x90x200 cm. Hier komt een 400 watt lamp in met een 250m3 afzuiger. De bedoeling is om ook hier 5 dames in te zetten in 25 liter kuipen en wat te expirimenteren. Deze zal 100% op bio gaan draaien. Zo kan ik redelijk het verschil bekijken wat de voeding doet en het verschil tussen een 600 en een 400 watt lamp etc etc.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Fijn dat het toch nog een lekker wietje is geworden.

En je test met bio enz is helemaal goed, zelf testen en uitvinden is volgens mij altijd goed voor het leereffect en zeker heel erg goed voor de toekomstige opbrengsten ;)

Goed bezig Citroax!

Share this post


Link to post
Share on other sites

citroax de weed exspres is langs geweest en ik hep de nl

goed gekeurt en mijn maad ook van die mooie bud hep

ik er 2 dikke van gedraaid en een kleine maar de smaak

was :verrygood maar ik had haar nog een weekje langer

laaten afbloeien maar we waaren met zen 2 mooi de weg

kwijt :specool :( :( van jou nl

 

veel succes met de volgende ronde :(

 

 

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

perfect :verrygood

deze ronde word over 2 hokken 11 x pp en 3 x nlx

 

groeten en bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee sorry, geen verslagen meer van deze kant.

 

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...