Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Miss_J

Grote Stek Op Seramis

Recommended Posts

Guest Miss_J

Tijdens mijn selectie voor een paar moederplanten vielen twee dames af. Maar om ze nu helemaal kwijt te raken vond ik ook weer zo rigoreus. Dus heb ik wat stekken gesneden. Nu was er 1 scheut vanuit de 1e internode van de zaailing die heel hoog opgeschoten was. Deze had ik al getopt. Het leek me wel een mooie stek. Maar hoe hou je zoiets nu goed? De stek is 25cm hoog en de stam is al een halve centimeter dik. Zou ik dat kunnen laten overleven? Voor deze heb ik geen stekkenkas en de stekpluggen zijn ook te klein. Dus bedacht ik dat ik de stek in een potje vochtige seramis kon zetten. Vervolgens heb ik 'm in de uitstoot van mijn luchtbevochtiger gezet. En nu maar afwachten wat'ie ging doen. Temp licht aan 25, licht uit 16. Niet echt optimaal voor stekken maar ze lijken er niets van over te houden.

De eerste dag hing de stek zo slap als een vaatdoek. Het zag er niet goed uit (helaas geen foto...)

Daarna richtte de stek zich steeds beter op.

Hier een foto van de tweede dag:

Foto=J4LXDCFT.jpg

 

Vandaag op dag 5:

Foto=38X6PTFL.jpg

 

Nog steeds enigzins slap, maar het lijkt steeds beter te gaan. De steeltjes van de bovenste grootste blaadjes zijn een beetje paars, maar dat vind ik nog weinig gezien de bijna-dood ervaring van het plantje. Het lijkt erop dat ik er een mooi plantje bij heb <_<

 

Ik vond het wel het vermelden waard. Toch prima spul, die seramis.

Edited by Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu nog wortels :blink:

 

Ik heb er een hard hoofd in <_<

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij zulke omvangen kan marcoteren wel eens helpen,maar is al gesneden he,dat is wel een hele grote stek!De kans dat er een luchtbel in de sapstroom is terechtgekomen is reeel,geef je 40% kans op overleving,alhoewel het altijd nog kan goedkomen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou miss_j dat zal ik je vertellen;

Ik heb het zelf ook wel eens geprbeerd met heeeeel wisselend succes,meer niet geworteld als wel.

 

maar ik hoop dat het lukt <_<

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...