Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ratten. Voorheen: vtmuis

Het Planten-kweek- Virus

Recommended Posts

Ik kijk nu al uit naar mijn volgende kweek! :wOOt

In de afgelopen maanden heb ik zoveel geleerd dat het de volgende keer veel beter zal gaan.

Door het vele lezen hier (je kan echt weken lezen en elke keer wat nieuws ontdekken en ik lees toch redelijk snel) en de fouten die ik in de afgelopen tijd heb gemaakt ben ik toch een stuk wijzer geworden.

Het plan was om op een hele simpele manier wat plantjes te laten groeien en hopelijk een paar weken (maanden) niet naar de coffee shop te hoeven.

Maar wat vele al hebben ondergaan, het plant-kweek-virus kreeg me te pakken! :)

Ik wilde het steeds beter doen, ging geregeld bij de dames kijken en uiteindelijk ging zelf mijn eigen vrouw overstag.

Het wordt steeds makkelijker om iets voor elkaar te krijgen, geregeld laat ik hier thuis wat foto’s zien die jullie hebben geplaatst: “Oohh, die zien er toch wel wat anders en beter uit dan die jij boven hebt staanâ€

“Ja lieverd maar zij gebruiken dit en doen dat en meten dit en dat en kopen dit en dat enz. enz. :nerd :nerd

Dus ik kon weer extra spulletjes kopen om de dames te verwennen (jullie hebben nu wel een idee wie hier thuis de baas is??) :wOOt

Ze begon nu zelf waarom de PH en EC zo belangrijk waren en waarom ik die meters nog niet had gekocht!

Ik ken haar al een paar jaartjes en moet dit soort dingen langzaam opbouwen maar het gaat de goede kant op ik kom vanzelf wel waar ik wezen wil. “ :wOOt

 

Voor de volgende kweek zijn de plantenbakken al gekocht (we moesten toch naar een tuincentrum) en de zakken met all-mix van een GS zijn ook beter dan de zakken aarde van de Gamma waar de lucht van koeienmest nog aanzat.

En zo gaan we elke keer een stapje verder en zal het wel goed komen.

Vanavond was weer de volgende stap: “he, die droogrekken hebben ze ook bij de IKEA, nou, die kunnen we volgende week wel even ophalen. <_<

 

Ondanks de simpele manier waarop ik nu (nog) bezig ben, ziet het er wel goed uit en ben ik waarschijnlijk vandaag voorlopig voor het laatst bij een CS geweest voor een slaapmiddel :P

Met wat er nu staat hoop ik de komende maanden door te komen en tegen die tijd zal de volgende oogst ook wel droog zijn :wOOt

 

Ik ben heel erg blij dat ik dit forum ben tegen gekomen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lang leve wietforum

 

Blij dat het virus zich verspreid <_<

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whahahhaa, welkom bij de club <_<

En het vrouwtje wordt vanzelf wel stil als je de eerste (goede) opbrengsten op haar schoot legt. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Gewoon een gezamelijke hobby van maken als zij het ook leuk vind.

Ik meen me te herinneren dat mijn vent (John Doe) en ik op de tv een aankondiging van de Hennepbeurs 2006 zagen en hij toen vroeg: 'is dat niet wat voor jou?'. Nu doet hij de technische dingen en ik de plantjes en zijn we beiden besmet met het virus. Da's pas gezellig! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kweekvirus heeft mij sinds een half jaartje nu ook erg goed te pakken!

 

en die droogrekken heb ik er ook 1 van opgehaalt €0,90 whaha, als je dat vergelijkt met wat ze voor zo'n netje vragen in de GS is dat een lachertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je kijken als je van de zomer even de tuin in bloei zet , dat vind mijn vrouw nou leuk .

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben zwaar verslaafd aan dit virus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor alle reacties <_<

Het gaat steeds meer de goede kant op :o Gister is laten vallen dat een ph en ec meter toch wel erg belangrijk zijn bij het kweken...............

Dan moest ik ze maar gaan aanschaffen was het het antwoordt maar koop dan wel gelijk een paar goeie en niet van die goedkope rotzooi!! Mijn oortjes klapperde even :wOOt :wOOt

 

Gelukkig ben ik binnenkort jarig en de eerste 150 euro zijn al binnen dus ik kan iets moois uitzoeken :blink:

Mijn oog is gevallen op de meters van Milwaukee en dan de waterproof meters.

Ze lijken me erg makkelijk in gebruik en kunnen tegen een stootje.

 

Maandag maar is naar een GS, ik wil ze wel zien en niet online kopen :P

Ik krijg steeds meer zin in de volgende kweek, wat zullen de dames het naar hun zin hebben hier zeg :wOOt

Over een paar weken laat ik "tensiometer" een keer vallen, misschien heb ik geluk :(

Ik ben van plan om bij de volgende kweek de plantjes na verloop van tijd via de onderkant te bewateren, lijkt me een stuk makkelijker en je schijnt minder snel last te hebben van die kleine klote vliegjes :wOOt

Hoe het precies werkt weet ik nog niet maar daar is dit forum voor dus daar kom ik nog wel achter.

 

Wel sta ik er van te kijken hoe snel je overstag kan gaan, wilde het erg simpel houden (tl-balkje achter een plank hout) en nu staat er een kast, een ventilator, voeding, pk-13-14 en dan komen er ook nog is van die metertjes bij :nerd Het is dus echt een virus :)

 

Oh en voor die mensen die nu denken: Jeetje zeg, hij zit wel erg onder de plak, hij moet alles vragen aan zijn vrouw.......... dat klopt maar mijn vrouw brengt het geld hier binnen en ik lig voornamelijk op bed :wOOt

En als er een kast komt, mag zij hem naar boven tillen en in elkaar zetten (ik kijk wel toe :( )

Ik kijk dus ook erg uit naar het moment dat er 100 euro overblijft na een kweek zodat ik weer wat spulletjes kan kopen ;)

(Maare, niemand hoeft medelijden met me te hebben hoor, ik heb het heel erg goed getroffen met mijn vrouw!) :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over tensiometer gesproken, ik ben zelf erg gecharmeerd van die van No Mercy dus even aan het zoeken geweest, en deze gevonden € 29,10(+€ 18 bezorgkosten) ipv dezelfde bij Leafman(€84.95 +17 bezorgkosten).

 

En ik weet niet wat je voor die pH meters betaalt maar als 't meer als € 75,- is moet je maar ff een pm sturen <_<

 

Suc6 met je virus

 

Groeten,

 

Stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey ratten,

 

Leuk verhaaltje, ik ben hier ongeveer gelijk met jou op dit forum gekomen, en heb je dus ongeveer vanaf het begin gevolgd.

 

Maaruh, leuk dat je er lol in hebt, ga zo door <_<

 

Groet NECROTH :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook een tensiometer maar snap nog niet precies hoe ik met dat ding moet werken...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over tensiometer gesproken, ik ben zelf erg gecharmeerd van die van No Mercy dus even aan het zoeken geweest, en deze gevonden € 29,10(+€ 18 bezorgkosten) ipv dezelfde bij Leafman(€84.95 +17 bezorgkosten).

 

En ik weet niet wat je voor die pH meters betaalt maar als 't meer als € 75,- is moet je maar ff een pm sturen ;)

 

Suc6 met je virus

 

Groeten,

 

Stijlloos

 

Wat een groot verschil in prijs :o Ik weet nu waar ik hem ga bestellen :whistling

 

We hebben al gesproken over de ph en ec meters en het worden de meters van Milwaukee.

Bij de GS gaven ze ook aan dat die meters erg goed zijn en ze kunnen ze leveren voor 109 euro per stuk :wOOt Uiteraard bestel ik ze nu bij een online winkel :rofl (ik ben toch niet gek :P )

 

Heb er nu al zin in om die dingen te testen en vooral is te kijken hoe het nu met de verschillende waardes is gesteld, de dames groeien erg lekker, hebben 3x pk-13-14 gehad (heel klein beetje) en ruiken echt heerlijk :D

 

Het enige probleem dat ik nog een beetje heb is dat ik veel zelf moet uitvogelen, ik kan me niet houden aan de verschillende kweek schema's omdat die uitgaan van een 400 of 600 watt en geen rekening houden met kwekertjes die met 20 watt spaarlampen bezig zijn :whistling

PK geef je een week of 2 a 3 voor het omhakken maar wanneer is dat? Het komt echt aan op geluk en goed kijken maar met een eerste kweek kan je kijken wat je wilt :P

Ik hoop dat het allemaal goed komt, alles wat ik doe hou ik bij zodat de volgende keer weer anders en misschien wel beter kan verlopen.

 

Er beginnen nu langszaam wat bruine haartjes te verschijnen maar het blad is nog heel mooi van kleur dus ik probeer te ontdekken hoeveel weken ik moet inpassen als je een "normaal" kweek schema zou aanhouden.

Het is een ontdekkingsreis en veel kijken, lezen en bezig zijn met de dames en dat is echt heel leuk om te doen :D

Heel even heeft er een geleende 400 watter gehangen maar die ging al snel stuk, die kennis (geen vriend meer :whistling ) zei: ohh dat geeft niet, heb er al een kweek of 5 mee gewerkt :whistling

Vandaar weer terug naar de spaarlampen en het ziet er goed uit. <_<

 

 

 

 

 

 

Ey ratten,

 

Leuk verhaaltje, ik ben hier ongeveer gelijk met jou op dit forum gekomen, en heb je dus ongeveer vanaf het begin gevolgd.

 

Maaruh, leuk dat je er lol in hebt, ga zo door :whistling

 

Groet NECROTH :tu

 

Klopt helemaal :D En dan zal je het wel met me eens zijn dat je heel veel van en op dit forum kunt leren :D

 

Ermee doorgaan zal geen enkel probleem zijn, het is zo leuk om te doen :smoke

In kleine kweekkastjes in de tuin komen de uitjes, paprika, tomaten enz ook naar boven dus ik ga het nog druk krijgen :P

 

Onze buren (niet echt aardig) zijn afgelopen week weer vertrokken voor een paar maanden dus vanmiddag was het tijd om 45 zaadjes van zonnebloemen in hun tuin te verstoppen :wOOt :wOOt

 

 

ik heb ook een tensiometer maar snap nog niet precies hoe ik met dat ding moet werken...

 

Ik wil niet iemand zijn die gaat zeggen: gebruik de zoekfunctie :P

Ik heb er redelijk wat over gelezen en weet wat hij / zij zou moeten doen maar het "hoe" ben ik nog niet achter :huh:

Het lijkt me een simpel ding die ik graag zelf zou willen gebruiken. Maar aangezien ik de volgende kweek de dames vanaf de onderkant water / voeding wil geven, denk ik niet dat ik zo'n meter heel erg hard nodig heb (maar dat vertel ik thuis niet natuurlijk :P ) Ik wil hem gewoon hebben :D

 

Volgens mij kan ik de meter de eerste weken wel gebruiken want een stekje kan toch geen water van onder de bloempot halen als de worteltjes nog zo klein zijn :whistling

 

Welke meter heb je??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb die meter van blumat, hij zit al in de pot maar geeft dan steeds 00 aan gaat snel weer uit.. het verbaasde mij ook dat er geen instuctie/handleiding bij zat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je hem aanzet en hij gaat kort ernaa uit dat is gewoon normaal. Heb je hem hem wel gevuld met water anders werkt hij ook niet. En je hebt ook nog 3 verschillende meetwaarden, deze kun je verzetten door het knopje nog eens in te drukken als je tensio meter aanstaat. Deze zet je Mbar.

 

En over het kweek-virus heb het zelf ook zwaar te pakken. Ben nu bezig met mijn 2e kweek en kan niet wacht tot deze klaar is zodat ik mijn hok weer eens lekker kan verbouwen en verbeteren. De weken kunnen niet snel genoeg gaan!!

Edited by mystical-shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet wachten om m'n overige planten ff buiten te zetten.

 

MAAR DAN MOET HET WEL MOOI WEER WORDEN!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al bijna een week 2 plantjes buiten staan :whistling

Er was absoluut geen ruimte meer in mijn kastje en aangezien de Afghaantjes de beste behandeling krijgen moesten die 2 wijken.

Ben bang dat ze het niet gaan redden maar dat is dan jammer, het waren de 2 minste kalimiste die ik had <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier is het al een weekie best mooi weer hoor :whistling

 

Nachttemperaturen liggen nog veels te laag.

 

Ik heb al planten buiten staan. Vergeleken met de planten die ik binnen heb laten staan zijn ze amper gegroeid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...