Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

plantkas

Zelf Een Lowbudget Kas Bouwen..

Recommended Posts

hoe komt het dan dat mijn plantje buiten dubbel zo groot is? groeien ze dan beter buiten , of licht het aan de LV? Want ja ik bedoel jij had een reuzegoed resultaat vorig jaar en je zegt dat ze zonder frisse lucht ook goed groeien. Hmmmmm nu ben ik helemaal in de war.

 

Overdag is mijn LV meestal 20-40 , krijg het niet hoger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben gewoon een afdakje van 3meter lang..er kan geen regen onder komen maar de zon kan er wel goed doorheen schijnen. Handig dus voor plantjes en ze staan buite,zon en droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo plantkas ik ben ook weer terug van weg,maar waar is hennepdesk heen?

Greetz Bernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik weer :no drinkenderwijs goed bezig..

 

Al begin dit jaar zag ik dat het plastic aan de voorkant aan vervanging toe was, na 3 jaar word het door de UV straling van de zon bros en valt bijna vanzelf in allemaal kleine stukjes. (Het voordeel van echt kassenplastic, dit is UV bestendig). Drie weken geleden kwam ik bij mijn kas en zag wat ik al verwacht had:

kas15-8Medium.jpg

Dit leek me een mooie gelegenheid voor een kleine aanvulling in dit topic.. Meteen naar de lokale farmshop om een stukje echt kassenplastic te halen..

 

kas15-8004Small.jpg

Bijna al het oude plastic verwijderd..

 

kas15-8006Small.jpg

Het plastic lag vast met stenen en daaroverheen grond, dit moest dus eerst weer allemaal weg..

 

kas15-8007Small.jpg

Hier kan je zien dat het plastic in een kuil ligt..

 

 

kas15-8011Small.jpg

Plastic weer dubbel gevouwen en met 1 spijkertjes aan de zijkant opgehangen..

 

 

kas15-8012Small.jpg

Omdat het donker begon te worden de bouwlamp er maar bijgepakt..

 

 

kas15-8013Small.jpg

Alle latjes (wat ik nog kon vinden) er weer tegen aan geschoefd, daarna de stenen weer in het kuiltje op hun plek gelegd..

 

kas15-8020Small.jpg

Uiteindelijk dat het af was de grond er weer overheen.. Alleen de ventilatiegaten zitten er hier nog niet in, zijn immiddels wel weer allemaal aanwezig..

 

Nu maar afwachten hoe lang dit zonder scheuren blijft met de wester najaars stormen.. Aan de zijkant van de kas zijn er enkele kleine scheurtjes aan de onderkant.. Dit maar met tape afgeplakt om erger te voorkomen..

 

Groet Plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

he thanks voor het trouwe updaten! :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig is het toch nog aardig goed gekomen daar met die plantjes. Je hebt ze dit jaar tenminste een beetje binnen de proporties gehouden. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey blowmokey,

 

Ja na een slechte start zijn ze goed bijgetrokken.. Maar binnen de proporties?, de 3 hollands Hope die ik nog heb staan zijn nu alle 3 over de 2 meter heen.. ik heb 2 weken geleden de hoofdtop van mijn grootste Hollands Hope moeten omknakken omdat ze over de 240cm heen ging.. Was bang voor het zelfde probleem als vorig jaar..

 

23 augustus:

23-8009.jpg

 

29 augustus:

29-8015.jpg

 

Tussen de struiken staat ook nog een bubblegum, deze is er pas 20 juli bijgezet maar nu toch ook al 160 cm..

29 augustus:

29-8008.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jee wat groeit dat man! Mooi hoor! :no Als ik jou was zou ik je plantjes er pas eind juni inzetten :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knappe planten, ook je zelfgebouwd serretje ziet er goed uit :P

Bloeien ze al?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel is je temperatuur dan soms wel niet binnen in die serre als het een echte super zomer dag is van 28 - 30 graden buiten?

 

//edit door suf: Topic Bumpen : topic heropend, stickies zijn naslagwerken, voor vragen kun je beter een eigen topic openen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kas hoor, maar laat dat zeil wat je gebruikt nog wel genoeg zonlicht door?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind eerlijk gezegd die kas VEELSTE Ingewikkeld om te bouwen en IK zou daar nooit persoonlijk uitkomen ;)

IK heb er zelf ook 1 gebouwd zie mijn verslagje het is simpel gemaakt weinig eurotjes en natuurlijk weinig moeite :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee plantkas ik wil volgend jaar ok een kas bouwen maar ik weet niet wat voor zeil ik ga gebruiken ik zit te denken over dat zeil wat ze gebruiken voor de vloer als je gaat schilderen. Wat voor zeil had u gebruikt voor je kas?

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het hele topic leest zie je dat het zeil is wat je onder de vloer legt, nu is het echt kaszeil.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed idee, wel wat werk, maar dan heb je ook wat.

Ik ga eerst dit jaar proberen om een soort van wietpoort te maken. Dit is de tegenhanger van de carpoort :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw een duidelijkere uitleg is bijna onmogelijk.... klasse ik weet hoe ik het komende zomer ga doen! echt wel!

 

:)

Edited by liftbackluca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette Sticky,

 

die staat binnekort dus ook nog wel in wat tuinen

ff me vrienden erover inlichten hahaha :P

 

nice topic sirieus

 

 

:P WEED010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top knutselwerk plantkas!

Ik heb het geluk dat ik al een mooie glazen kas heb staan..

Maar wil nog wel een verduisterhok bouwen dus dan komt dit topic zeker van pas.

Zat alleen aan een rond dak te denken omdat dat makkelijker is met het zwarte zeil er elke dag op en af te halen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Spacy Kroes

Ziet er mooi uit man :wave:

Die koelvin is ook wel een goeie...Bespaard je een hoop geld.

 

Groete,

 

Spacy Kroes

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je de hele kas niet beter kunnen verduisteren zodat je minder last van top rot hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...